Gå till innehåll

Vilka faktorer påverkar bordval online?


bzkt

Recommended Posts

Intressant teori Ribberfors, håller dock inte med.

 

Statistiken för borden på prima är inte baserad på bordets existens, snittpotten och och flopseen% baseras på ett antal händer (vet inte exakt men det är hyfsat aktuella siffror iaf)

 

Nej! Det är från expekts support jag fått uppgifterna och jag antar att de inte sitter och ljuger. På frågan om vilken tid/antal händer statistiken för avg. pot och plrs/flop grundar sig på svarade de: "från allra första början bordet uppstod". Men när du kommer med andra uppgifter känner jag mig osäker så jag drar iväg ett mail till supporten idag och publicerar det i kväll. Jag antar att svaret kommer ha relevans för många på forumet då jag har fått uppfattningen att det är populärt att välja bord just efter denna statistik...har jag rätt uppgifter innebär det ju att statistiken, i praktiken, är ointressant.

 

Självklart vill man få betalt när man har bästa handen, men hellre att jag vinner ett halvt inköp när jag har bästa handen, än att sätta mig vid ett bord som bara innehåller folk som är lika bra/bättre än mig(fullt inköp eller mer).

 

Jag tror inte att fullt inköp är = bra spelare. Definitivt inte på de lägre nivåerna (0.1/0.2-0.5/1nl). Spelar man mycket lär man sig vilka personer som håller klass på den nivån man spelar (viktigt att pilla ner denna information i deras notes). Om en spelare är bra eller inte tror jag man lär sig genom erfarenhet och inte på att se om de köper in sig på maxbelopp eller inte.

 

 

Att man ska undvika bord där det sitter nån med jättestack gör absolut inte så mycket när man spelar NL det räcker ju med 1-2suckers vid bordet för att det ska vara bra, speciellt när man spelar 6bord.

 

Du har säkert rätt! Jag tänker bara att man vill ha så bra förutsättningar som möjligt när man sätter sig vid ett bord, stor stack betyder i majoriteten av fallen att spelaren är duktig. Att man tänker på alla "småsaker" i och utanför spelet , (som kanske inte är så självklara), betyder att man ökar sina chanser att vinna pengar i längden.

 

 

Utveckla gärna varför du vill att folk ska ha mer än inköpet när du själv köper in dig för max, kan inte se enda anledning till varför det skulle vara bra.

 

:D Ha ha, ett exempel på att det kan uppfattas fel hur man än uttrycker sig... jag skrev så här: "Majoriteten av spelarna ska ha stackar som motsvarar maxinköp eller MER." Det handlar ju om att jag vill möta spelare med stackar som täcker min egen. Självklart blir det inte större vinst om jag sitter på 100$ och motståndaren på 120$. Men...skriver jag bara: "Majoriteten av spelarna ska ha stackar som motsvarar maxinköp" låter det ju som att alla runt bordet MÅSTE sitta på maxinköp, varken mer eller mindre...och det är ju inte riktigt min poäng.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej! Det är från expekts support jag fått uppgifterna och jag antar att de inte sitter och ljuger. På frågan om vilken tid/antal händer statistiken för avg. pot och plrs/flop grundar sig på svarade de: "från allra första början bordet uppstod". Men när du kommer med andra uppgifter känner jag mig osäker så jag drar iväg ett mail till supporten idag och publicerar det i kväll. Jag antar att svaret kommer ha relevans för många på forumet då jag har fått uppfattningen att det är populärt att välja bord just efter denna statistik...har jag rätt uppgifter innebär det ju att statistiken, i praktiken, är ointressant.

 

Oj, det gick snabbt att få svar från expekts support idag, så här löd mailet:

 

 

Hej,

 

Statistiken som finns i pokerklienten är FRÅN OCH MED när bordet kom upp i

pokerklienten. Bord kommer upp och plockas bort i klienten beroende på

efterfrågan. Statistiken nollställs när bordet plockas bort från klienten och

börjar alltså om när bordet åter kommer upp i klienten.

 

Vänliga hälsningar

 

Poker Support

Expekt.com Ltd.

 

Kontentan i detta svar visar att statistik som plrs/flop och avg. pot innehar relevans enbart om bordet har öppnats ganska nyligen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja!

 

Tänker inte ge mig in på att diskutera vilka bor du bör sitta vid även om jag föredrar lösa bord med lösa och aggressiva spelare framför mig samt tighta och passiva bakom. Om du är seriös att hitta ett bra bord och spelar på party + skins så bör du definitivt använda dig av Pokeredge ( kostar 20 dollar / månad ) vilket det är helt klart är värt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utveckla gärna varför du vill att folk ska ha mer än inköpet när du själv köper in dig för max, kan inte se enda anledning till varför det skulle vara bra.

I alla former av poker så är det ju bättre om donatorn har $500 än $50 eftersom man kan vinna en hel del mer då.

 

Jag håller självklart med om det, Håller med på alla punkter gällande att dina(sämre) motståndare i ett optimalt läge ska ha en stack som täcker din egen. Hade jag fått välja så hade jag självklart suttit med 5 spelare som är sämre än mig med 4ggr så stor stack som mig. Men att hitta ett sånt bord är ju lättare sagt än gjort, ialf på den nivåer jag spelar (1/2 1.5/3 2/4NL).

 

Så när det gäller att välja bord anser jag det så pass mycket viktigare att hitta motståndare som jag till stor sannoliheten är bättre än, än att hitta bord där folk har fulla inköp och jag kan få maxbetalt i varje pott.

 

Den edge jag tror mej ha mot en spelare som sitter på ett bord med 3/4 inköp är nog så pass mycket större än den eventuella edgen jag har mot en spelare som har mer än inköpet, där jag kanske kan tjäna några extra dollar de gånger pengarna åker in.

 

Gällande bordens statistik så har jag i sådant fall fått fel information.

Om det nu är som du (och expekts support ) säger så håller jag med om att den information är rätt ovidkommande.

Tycker dock att siffrorna som visas ändras rätt så ofta och om nu vissa bord funnits ett par timmar borde ta väldigt lång tid innan snittpotten eller flopseen % ändrats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips för bordval (främst för NL):

 

- Inte för många småstackar (fem spelare under halva inköpet kan du inte vinna så mycket av. Svårt att krama blod ur en sten).

 

- Många limpare, få höjningar preflop, många som ser floppen.

 

- Hyfsad genomsnittspott, så att det finns potential att ta hem några större potter

 

- Hitta gärna ett bord med ett par-tre lediga platser så du kan välja position. Du vill ha aggressiva spelare med stora stackar till höger om dig så du vet när det är dags att lägga sig. Till vänster har du småstackar och calling stations.

 

/Wag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar nästan bara uteslutande shorthanded low limit FIXED.Är på INGA sätt någon expert.

Jag väljer gärna bord med hög average pot,och gärna också hög flop%.

Jag har läst man skall göra tvärtom i shorthanded.Välja passiva bord-och det stämmer väl kanske högre upp i limits,men min begränsade erfarenhet säger dock att på typ 1/2 nivå skall man söka upp aggresiva spelare även i shorthanded.Många spelar nämligen FÖR aggresivt,dessutom synar de gärna hela vägen även med ganska ruttna kort.Tycker det är hyggligt +EV på sådana bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips för bordval (främst för NL):

 

- Inte för många småstackar (fem spelare under halva inköpet kan du inte vinna så mycket av. Svårt att krama blod ur en sten).

 

Ett halvt inköp kan man vinna av dem. Jag undviker också bord med många småstackar, men främst för att de fuckar upp spelet med sina oförutsägbara all ins med skitkort, bara för att de inte kan förlora så mycket. Särskilt på Expekt är detta ett problem, eftersom varje raise öppnar för ny betting. Om storstackade spelare A höjer 3 dollar och storstackade spelare B synar, kan spelare C gå all in för 3.20 och därmed låta spelare A lägga en jättebet för spelare B att svettas över. Hatar när spelare utnyttjar detta, men det är så vanligt att jag funderar på att börja göra det själv också.

 

En kul grej som jag inte undviker, utan dras till som flugor till en koskit, är norrmän. Förstår inte hur ett land kan exportera så mycket fisk och ändå ha så mycket kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...