Gå till innehåll

Ongame - goalwire


Mr Magoo

Recommended Posts

2000% inte dollar.. men hur funkar det med points på ongame? 48K är det mycket? Fungerar det på samma sätt som Ipoker? dvs. man får poäng även om man inte är med i handen.

 

Men alltså % säger ingenting. Du menar att jag kan dega in 100k USD få 2000% bonus och efter 48k points ska dem ge 2m USD?

 

48k points på ongame är $9600 i rake om man lirar turneringar. Lär inte skilja alltför mycket mot CG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag antar att han menar att jag måste vara med o betala i en pott för att få poäng. På ipoker räcker det ju om man sitter vid bordet. Dvs. ju mindre folk runt bordet desto bättre va? nu står det still i min tröga skalle...

 

Hur många händer spelar man på en timme, 5el 6manna bord?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, tack. Har inte jagat bonus på väldigt länge så jag har ingen koll. Om jag fattat det rätt så är det inom EU.

 

Jaga en bra rakebackdeal istället. Det ger i princip alltid mer tillbaka. En bra RB deal är minst 40% tycker jag (bör dock vara högre om du spelar mycket 5-10 och över).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta min dåliga förklaring. För att få PP i ongame så måste man vara med i handen. Alså satt in pengar i handen.

 

 

Rake Player Pts

 

Less than $0.10 0

$0.10 - $0.19 0.1

$0.20 - $0.29 0.2

$0.30 - $0.39 0.3

$0.40 - $0.49 0.4

$0.50 - $0.59 0.5

$0.60 - $0.69 0.6

$0.70 - $0.79 0.7

$0.80 - $0.89 0.8

$0.90 - $0.99 0.9

$1.00 - $1.09 1.0

$1.10 - $1.19 1.1

$1.20 - $1.29 1.2

$1.30 - $1.39 1.3

$1.40 - $1.49 1.4

$1.50 - $1.59 1.5

$1.60 - $1.69 1.6

$1.70 - $1.79 1.7

$1.80 - $1.89 1.8

$1.90 - $1.99 1.9

$2.00 - $2.09 2.0

$2.10 - $2.19 2.1

$2.20 - $2.29 2.2

$2.30 - $2.39 2.3

$2.40 - $2.49 2.4

$2.50 - $2.59 2.5

$2.60 - $2.69 2.6

$2.70 - $2.79 2.7

$2.80 - $2.89 2.8

$2.90 - $2.99 2.9

$3.00 And Above 3

 

 

Och turnering så får du för varje 1$ = 5pp.

 

For example, if you enter a $20+2 tournament, you will be awarded 5 * $2 = 10 points.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaga en bra rakebackdeal istället. Det ger i princip alltid mer tillbaka. En bra RB deal är minst 40% tycker jag (bör dock vara högre om du spelar mycket 5-10 och över).

 

Varför inte rullande bonusar för? I praktiken samma sak, men eftersom det inte är tillåtet med RB på Ongame så måste man lösa det så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaga en bra rakebackdeal istället. Det ger i princip alltid mer tillbaka. En bra RB deal är minst 40% tycker jag (bör dock vara högre om du spelar mycket 5-10 och över).

 

Hur kan man tycka att 40% tillbaka är bättre...? Bonusar ger väl i princip alltid mer tillbaks än så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte rullande bonusar för? I praktiken samma sak, men eftersom det inte är tillåtet med RB på Ongame så måste man lösa det så.

 

1. Det finns ongame siter som tillåter rakeback

2. Rullande bonusar är inte lika bra om du spelar oregelbundet eftersom de är begäransade till tex 30-45-60 dagar (tex pokerloco).

 

RB får du när du spelar och du behöver aldrig känna dig tvungen att spela för att nå upp innan perioden är slut. Men för all del; spelar man exakt lika mkt månad efter månad då är det ju kanon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Det finns ongame siter som tillåter rakeback

2. Rullande bonusar är inte lika bra om du spelar oregelbundet eftersom de är begäransade till tex 30-45-60 dagar (tex pokerloco).

 

RB får du när du spelar och du behöver aldrig känna dig tvungen att spela för att nå upp innan perioden är slut. Men för all del; spelar man exakt lika mkt månad efter månad då är det ju kanon.

 

FEL!

 

Ja det finns siter som erbjuder RB på ongame. Men det är ändå inte tillåtet från ongames sida så de flesta väljer öppna kort med rullande bonusar istället.

 

De rullande bonusarna behöver inte vara särkilt stora och om man inte kan cleara en $100 på 30 dagar tror inte jag man hoppar av lycka för att man lyckats hora till sig en kass RB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FEL!

 

Ja det finns siter som erbjuder RB på ongame. Men det är ändå inte tillåtet från ongames sida så de flesta väljer öppna kort med rullande bonusar istället.

 

De rullande bonusarna behöver inte vara särkilt stora och om man inte kan cleara en $100 på 30 dagar tror inte jag man hoppar av lycka för att man lyckats hora till sig en kass RB.

 

1. Alltså var det inte fel

2. Rätt, men i ditt ex kan man inte förlänga bonusen förrän de 30 dagarna är slut dvs du får ett glapp (om du inte tajmar EXAKT varje månad som jag skrev) och därmed är RB bättre i längden, no?

 

(Och ja det finns säkert ngt litet undantag men jag pratar om normalfallet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Alltså var det inte fel

2. Rätt, men i ditt ex kan man inte förlänga bonusen förrän de 30 dagarna är slut dvs du får ett glapp (om du inte tajmar EXAKT varje månad som jag skrev) och därmed är RB bättre i längden, no?

 

(Och ja det finns säkert ngt litet undantag men jag pratar om normalfallet)

 

 

Missuppfattar jag dig nu..? Med en rullande bonus menas att en ny startas direkt. Om du clearar den på 2h, 10 dagar eller 30 dagar spelar ingen roll, den nya bonus startas upp direkt iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Missuppfattar jag dig nu..? Med en rullande bonus menas att en ny startas direkt. Om du clearar den på 2h, 10 dagar eller 30 dagar spelar ingen roll, den nya bonus startas upp direkt iaf.

 

Jag trodde det var ovanligt. Enligt Kryddan ovan hade jag tydligen fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...