Gå till innehåll

APPT Säsong 2


PokerStars_Karl

Recommended Posts

Hej,

 

Nu är schemat och höstens upplaga av APPT (Asia Pacific Poker Tour), den andra säsongen, här.

 

<table bgcolor="#000000" width="100%" border="0" cellpadding="2" cellspacing="0"><tr><td><table width="100%" cellpadding="4" cellspacing="1"><tr bgcolor="#000000"><td align="left"><b><font color="#ffffff" size="1">APPT Season 2</font></b></td></tr><tr bgcolor="#fafafa"><td align="left"><font size="1">People’s Republic of China </font></td><td align="left"><font size="1">Macau </font></td><td align="left"><font size="1">September 1-9, 2008 </font></td></tr><tr bgcolor="#e8e8e8"><td align="left"><font size="1">Korea </font></td><td align="left"><font size="1">Seoul </font></td><td align="left"><font size="1">September 26-28, 2008 </font></td></tr><tr bgcolor="#fafafa"><td align="left"><font size="1">New Zealand </font></td><td align="left"><font size="1">Auckland </font></td><td align="left"><font size="1">October 9-12, 2008 </font></td></tr><tr bgcolor="#e8e8e8"><td align="left"><font size="1">Philippines </font></td><td align="left"><font size="1">Manila </font></td><td align="left"><font size="1">TBC </font></td></tr><tr bgcolor="#fafafa"><td align="left"><font size="1">Australia </font></td><td align="left"><font size="1">Sydney </font></td><td align="left"><font size="1">December 2-7, 2008 </font></td></tr><tr bgcolor="#000000" align="right"> <td colspan="1"></td></tr></table></td></tr></table>

 

Läs gärna mer om APPT 2 här:

http://www.appt.com/

 

Frågor om APPT 2 eller liknande svarar vi gärna på här.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen,

 

Emil - Kommer det att vara flera första dagar i Main Event, Macau?

 

Ja, det kommer att vara tre första dagar. Mao gott om tid att spela sidoevents, satelliter eller att turista.

 

mendieta19 - Det kommer däremot köras flera live satelliter till High Roller eventen på plats, i Macau.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Har väl en del frågor om Macau (generellt), men det kan jag kanske ta i en annan tråd senare...men har en primär fråga som jag hoppas att någon här kan svara på:

 

Har bokat flyg t.o.r. Hong Kong för att sedan ta färjan över till Macau direkt från HK's flygplats. Men jag är lite förbryllad över den info som jag hittar på APPT's hemsida:

 

"The most convenient way to get to Macau is to fly to Hong Kong and take the ferry from Hong Kong International Airport Terminal. Ferries depart the airport at 10:50, 12:45, 14:00, 15:30, 17:25, 19:10 and 22:00. Do not collect baggage and clear customs if you wish to board this ferry. A second ferry terminal is located in Hong Kong city if necessary. Ferries leave every 15 minutes during the day, and every hour at night. The trip takes up to an hour and costs approximately USD $23."

 

Hur kommer då bagaget vidare till Macau? Jag hade förstått om man skulle hämta upp bagaget men inte gå igenom tullen i HK...men i o m att slutdestinationen på flygbiljetten är HK så förstår jag inte detta...nån som vet hur det fungerar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har väl en del frågor om Macau (generellt), men det kan jag kanske ta i en annan tråd senare...men har en primär fråga som jag hoppas att någon här kan svara på:

 

Har bokat flyg t.o.r. Hong Kong för att sedan ta färjan över till Macau direkt från HK's flygplats. Men jag är lite förbryllad över den info som jag hittar på APPT's hemsida:

 

"The most convenient way to get to Macau is to fly to Hong Kong and take the ferry from Hong Kong International Airport Terminal. Ferries depart the airport at 10:50, 12:45, 14:00, 15:30, 17:25, 19:10 and 22:00. Do not collect baggage and clear customs if you wish to board this ferry. A second ferry terminal is located in Hong Kong city if necessary. Ferries leave every 15 minutes during the day, and every hour at night. The trip takes up to an hour and costs approximately USD $23."

 

Hur kommer då bagaget vidare till Macau? Jag hade förstått om man skulle hämta upp bagaget men inte gå igenom tullen i HK...men i o m att slutdestinationen på flygbiljetten är HK så förstår jag inte detta...nån som vet hur det fungerar?

 

Var pa appt macau förra aret. Hur det funkar? Jadu, kommer inte exakt ihag allt i minsta detalj, men det viktigaste att inte ga ut till sjalva

HK, assa genom gates-en. Fraga informationen var finns ferry desk, det kommer du hitta latt, finns nagra skyltar ocksa. Sen gar du dit , dar sitter flera som saljer biljetter till olika ferrys, förstas ska du ta macau ferryn.. de fragar efter din biljett, det finns ditt bagagenummer pa den ocksa, det ar det de behöver för att hitta dina vaskor, vilka de ska ta till ferryn du ska aka med. Sen ar det bara hitta vantehallen ( fraga om du inte hittar, de kommer hjalpa dig)dar bussar tar dig till sjalva ferryn, det funkar som en connection, dina vaskor bör vara pa den ferryn , i bagageutrymmet, sasom i flygplaner, hur de hittar det en bra fraga, kanske nagon tar de ner fran rullbandet om de redan ar ute pa den, vetefan. Var snabb med att hinna till ferry desken, da kan de sakert ta hand om de snabbt.

Sen i macau kommer du fa se dina efterlangtade vaskor om du inte har otur.

Dar pa ferry terminalen ska du lara dig av mian misstag: stanna inte för nagon som vill erbjuda taxi, det kan bli dyrt ( fick betal 200 macau dollars istallet för typ 50 , inte mycket, men anda).. :) Utan hitta stallet dar manga taxi kommer hela tiden.

Och en annan tips, tillbaka mot hong kong i ferry terminalen fragar de dig om du vill ta med dina vaskor sjalv till ferryn, eller du later de ta hand om det. Ta med sjalv, det tycker jag ar sakrast! Ja, och förberedd dig att i macau ar folk javligt daliga pa engelska!! Kunde knappt första hotelpersonalens engelska, taxiförarna förstar inte ett smack, oftast, inte ens om du sager hotellets namn grand waldo , sa ta med dig en bild av grand waldos logo eller nat. Ok, efter nan minut förstar de kanske, men det underlattar. Gl there!

 

En liten fraga: Var har du bokat flybiljett/vilket flygbolag, och hur mycket fick du betala för det? Vill bara se var folk köper "billiga" biljett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, and217!

Låter alltså som om dom på något sätt hittar resväskan på HK's flygplats och sedan slussar vidare...men om det är fler som har info om detta så mottages det tacksamt!

Borde väl funka att hämta upp väskan från rullbandet men undvika att gå genom tull-/passkontroll, utan direkt till färjan?

 

Taxi-infon var bra, bockar och bugar! Får väl se till att ta en bild på Grand Waldo då, hehe...

Fast lite mandarin kan man ju...: Wo ai ni ;-)

 

Jag sökte flygbiljetter på en mängd sajter men den enda som lyckades hitta den klart billigaste biljetten (Thai Airways) var Sembo.

Pris: SEK 6500

 

/Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, and217!

Låter alltså som om dom på något sätt hittar resväskan på HK's flygplats och sedan slussar vidare...men om det är fler som har info om detta så mottages det tacksamt!

Borde väl funka att hämta upp väskan från rullbandet men undvika att gå genom tull-/passkontroll, utan direkt till färjan?

 

Taxi-infon var bra, bockar och bugar! Får väl se till att ta en bild på Grand Waldo då, hehe...

Fast lite mandarin kan man ju...: Wo ai ni ;-)

 

Jag sökte flygbiljetter på en mängd sajter men den enda som lyckades hitta den klart billigaste biljetten (Thai Airways) var Sembo.

Pris: SEK 6500

 

/Thomas

 

http://www.appt.com/tournaments/2007/macau/2007APPT_Macau-Details.pdf

 

en pdf file fran förra arets appt, den innehaller en del nyttiga information(för exempel taxi problemet jag beskrev), mest fran sidan 13!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

För att verifiera and217s svar då och enligt den förklaring jag har fått.

 

När man ankommer till Hong Kong och man vill ta färjan skall man inte gå ut genom tullen/immigrationen på flygplatsen.

 

De passagerare som använder färje-servicen behandlas som transit passagerare och har alltså inte rest in i Hong Kong (enligt immigrations regler etc).

 

Allstå tar man sig till färje-terminalen "innan" man går ut genom tullen på Hong Kongs flygplats. (man skall inte gå ut genom tullen alls).

 

Bagaget skickas inte automatiskt som transit. Man måste enligt uppgift själv ta sitt bagage till färjeterminalen, på flygplatsen.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

För att verifiera and217s svar då och enligt den förklaring jag har fått.

 

När man ankommer till Hong Kong och man vill ta färjan skall man inte gå ut genom tullen/immigrationen på flygplatsen.

 

De passagerare som använder färje-servicen behandlas som transit passagerare och har alltså inte rest in i Hong Kong (enligt immigrations regler etc).

 

Allstå tar man sig till färje-terminalen "innan" man går ut genom tullen på Hong Kongs flygplats. (man skall inte gå ut genom tullen alls).

 

Bagaget skickas inte automatiskt som transit. Man måste enligt uppgift själv ta sitt bagage till färjeterminalen, på flygplatsen.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

 

Tackar. Jag hittade också överensstämmande info hos färje-bolaget: http://www.turbojetseaexpress.com.hk/eng/airport/passenger.html

 

Och så hoppas jag att det stämmer som du tidigare gett info om, att man kan boka upp till tre extra nätter för USD 100/natt. För jag har bokat hemfärd till 9/9 :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.appt.com/tournaments/2007/macau/2007APPT_Macau-Details.pdf

 

en pdf file fran förra arets appt, den innehaller en del nyttiga information(för exempel taxi problemet jag beskrev), mest fran sidan 13!

 

Lysande, t o m en text/bild som man kan printa ut och visa chauffören :-)

Men från färjan tycks det dessutom gå shuttle-bussar till Grand Waldo, kanske hänger på en sådan om man hittar den lite snabbt.

 

51 dagar kvar till avfärd, börjar redan längta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...