Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jävla juli

Extremt spelpepp men ingen tid :S.

drog 5500händer första veckan för att ligga till som sig bör, kroatien andra veckan, vilket var soft och det var skönt att komma bort en vecka ändå.

sen denna mellanveckan har jag haft ca 1h över, och det känns som att man inte fått mkt vettigt gjort.. Inget bra alls.

Kommande vecka missas pga årets viktigaste: storsjöyran :-D, det är ju bra att det är fina saker som gör att man missar speltid menmen.

Helgen som gick var det Gbg, kent på fredagen o sen utgång. Iron Maiden på lördagen o sen hem igen..

Kent var som väntat riiktigt bra även om det kändes som att "stenbrott" var ett lite svagt intro, fast det kan man leva med när man får en så tung "berlin" och dessutom "blåjeans" :-D

Maiden var väl nästan som väntat, gav inte direkt någonting, småfett när publiken gick igång men iom att nästan allt låter likadant och alla extremfula hårdrockare så var upplevelsen inte mkt mer än måttlig, inget jag skulle betala för att se igen..

Kalasandet på fredagen var ganska soft faktiskt, hamnade på "Push" som tydligen skulle vara stekigt.

Det var soft men inget extremt direkt, sen att sälskapet var till hälften bästa och hälften sämsta spelade väl kanske in oxå :-P...

Packtime inför yran, men funderar på att få in lite game sen oxå.

Vore ju inte fel,, har funderat ganska mkt under min ofrivilliga paus och iaf hittat 2st läckor som jag vet att jag kan täppa delvis ganska enkelt.

• Svars 256
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Där ja, kört 300händer idag och tänkt mkt på de 2 största läckorna jag "upptäckt":

tappar fokus av överlappet - lösning - 3 bord ist för 4,, känns mkt bättre

fokuserar 0 på småpotterna pga standardsnacket "bråka inte om småpengar på låga nivåer" - lösning - hugg mer men jäävligt selektivt,, märkbar skillnad

Känns som sagt riktigt bra,

och passet slutade nästan exakt +200kr

var dock inga direkt intressanta händer idag heller (och jag hade nog legat runt +50-70 om det inte vore för småpotterna)

läggdags nu så man får lite sömn iaf, åker till östersund om 3h men kan fan inte sova :S... får sova första 30milen o sen köra mina 40 o sen sova lite innan man är framme igen.

Ska bli sjukt skoj, bra band, bra fest. ALLT :-D

byebye på en vecka igen

Postad

malde 358händer SH ikväll efter att i eftermiddag tiltat loss på FR.

Orkar tydligen inte alls sitta o gneta, varför sitta där nere och harva rulle när man egentligen är SH-spelare men för snål för att sätta in pengar till rulle (som ju faktiskt finns) för att palla lite extra swings.

Blir en funderare på detta,

Sessionen slutade för övrigt BE efter att ha plockat tillbaka ett äckligt startback.

Tankade ett upptag mot ett av de sämsta spel jag någonsin sett

för att 3 händer senare ge bort ett till upptag till samma kille med en AA mot uppenbar nöt..

SEGT som fan, men hämtade som sagt tillbaka det på andra bord.

Dålig stil av fanskapet att inte lämna tillbaka cashen btw, han kastade väl

runt ett upptag på en annan, men jag fick inget tillbaka :-(.

Skulle förresten posta en snabb resume av Yran innan idag vilket inte gick så bra men hittade kopian på texten så då kör vi:

Vilken jävla vecka, haha.

Har sällan vart med om nåt roligare, men samtidigt aldrig heller längtat hem så sjukt mkt.

Storsjöyran är ju lagom sjukt och har man dessutom 90mil dit så blir det ju inte mindre knasigt,,

lyckades fan blåsa över 1000spänn på skräp innan vi ens var uppe där och när vi väl var installerade i stuga så dröjde det ju inte länge innan man var BRA gasad.

Vattenpistoler, tokig hund o nykter flickvän gjorde ju det hela till en ganska flippad kväll som man inte minns allt för mkt från :-/..

Började iaf med att dra till O'Learys öl-tält och ordna V.I.P-band, och tro fan att de känner igen oss sen förra året, det skrattades det ju lagom åt (var där en enda gång då).

jaja, band klara, skumpa drucken, sen klocka = hemfärd UTAN Bobby.

Den tokfan hamnade 2mil utanför Ö-sund i den äckligaste lägenhet han sett (knark-kvart på TV inräknat) så han hade legat o smågråtit o längtat hem men vart för full för att fatta hur telen funkade..

Andra kvällen blev lugnare hemma vid stugan så damen kunde få kröka lite oxå, samt vila upp oss lite inför att inta campingen under onsdagen, lyckades dock trots ganska mild fylla supa bort en sänglampa :roll:

Väl på camping så var det ju bara att till att slå upp tält, börja öla och sen vidare till leksaksaffären och expert och fixa tillbehör och stereo,

och det var väl lite iom detta som helvetet brakade loss.

Grejer försvann som vanligt och det är man ju van vid så leksakerna var ju skit samma,

men när stereon blir stulen trots att man har folk till att vakta den då är det inte OK,

bara att dundra till deras tält och flytta på det.

O tro fan idioterna har mage att komma tillbaka och skrika "faan nån har baxat vårt tält" så vad göra?

Jo Bobby pekar på det och säger "där är det", och lite senare "det var jag" - lillkille knuffas - lillkille får en smäll o springer iväg.

Jävla idioter det finns, 50/50 på om det var de som tog den då de hade fått erbjudande att köpa den för så gott som ingenting dagen efter,

men fortf deras fel så vafan...

Efter detta var det inga fler incidenter av den kalibern förutom en stol som kom flygande mitt i natten och träffade 1cm från min tinning så hårt så flickvännen vaknade av smällen.

Jag var nån cm från tält-öppningen när jag kom på att det ju troligen inte var meningen då jag kände igen rösterna utanför och att de tjaffsade med varandra och drog sen den kluriga slutsatsen:

de tjaffsar med varandra = de är troligen fler än jag :-P.

nån gång under ons-tors sjösatte jag och pAAnAAnen en batteridriven mjukisgris, fast han var inlindad i silvertejp för säkerhets skull så sjönk han, tur jävla på tejpen så han kan andas

musik

Kent var ju som väntat höjdpunkten om än lite segt att det var på torsdagen, fast det sjuka giget hade jag kunnat gå med på att ha vilken dag som helst.

Lätt en av de bästa spelningarna jag varit på. (Näst bästa i år strax efter RATM på hultsfred).

Det blev inte så mkt mer musik efter det tyvärr förutom Antilla som lyssnades från öltält och Winnerbäck som halvkollades (sjukt bra musik, men hur kass är inte mannen på scen?)

men det var ju inte dåligt trevligt ändå, nästan lika sjuka upptåg som vanligt och sjukare citat än nånsin innan,

"OJ, har du kaffe,, jag får ett bloss"

J.R - Bobby

Postad

hur mongo är det inte när man polisar ner en superöppen bluff med underpar o han klonkar hålet på sista gatan...

jaja, fortf bra upp för dagen o passet är inte slut :-D

BTW:

nån som har bra koll på PT2?

kan man radera HHs innan ett spec datum eller är det bara filter som gäller?

alt exportera - sortera - importera i ny

Postad

så svårt var det att fatta, haha.

det fanns ju datum-ranges på exporten :-P.

Och en annan svårfattad sak = SPELA SH FÖR HELVETE,

pendlat på en 400ing över 30k händer på FR och haft skittråkigt.

Och nu har jag vänt från min näst lägsta notering sen starten till ATH på 600händer :-P

Och jävlar va roligt det är igen :-D,

så härligt att kunna mala på lagom och få spel ofta ist för nötförsäljarna på FR där man spelar allt o lik förbannat får walk på 9/10 AA.

hittade en fin hand här oxå, killen har vart riktigt cp-agg med sina 3bets och gillar att fullfölja i de flesta lägen. dum syn pre? nåt annat fel?

***** Hand History for Game 764550863 *****

$100 NL Texas Hold'em - Tuesday, August 5, 00:37:51 ET 2008

Table Anna 31 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: willros ( $274.17 )

Seat 2: lemo ( $167.86 )

Seat 3: Tobster5 ( $278.51 )

Seat 4: Hero ( $198.22 )

Seat 5: tiltyOne ( $114.67 )

tiltyOne posts small blind [$0.5].

willros posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Ac 9c ]

lemo folds.

Tobster5 raises [$5].

Hero calls [$5].

tiltyOne folds.

willros raises [$22].

Tobster5 folds.

Hero calls [$18].

** Dealing Flop ** [ 6c, 7c, As ]

willros checks.

Hero bets [$44].

willros calls [$44].

** Dealing Turn ** [ 2d ]

willros checks.

Hero is all-In.

willros calls [$131.22].

** Dealing River ** [ 7d ]

Hero shows [ Ac, 9c ] two pairs, aces and sevens.

Hero wins $391.88 from the main pot with two pairs, aces and sevens.

Postad

Hann med ett litet pass nu på 177händer och lyckades hitta +206 inte fel :-)..

I stort sett bara standard värdekörande +en turnsettad AA som fick ganska fint betalt, men inte mer än standard där oxå.

Kände att det var ett soft pass där jag gav fan i att fulsyna folk bara för att de var short, ganska bra på det annars.

Satt t.o.m kvar vid AA-bordet mot 4st <60BBs för att jobba på den diciplinen, inte direkt +EV att sitta där av den anl före att sitta där för att ta deras cash men det kändes rätt.

Vettefan om det hinns med fler pass idag, ska jobbas några timmar nu,

REA-märkning och fotostudio-snickeri brukar vara lika med ganska många öl..

Postad

sicket gnetarpass det blev,

började hyffsat och plockades lite blandat smått för att sen braka lite, blev sjukt kortkall i lite fel läge.

En kille kom och slaskade jäävla, verkade lite som en högre lirare som var nere o jävlades lite, försvann som sagt lite cash där, men inte för jävla farligt ändå.

Måste oxå säga att detta inte kändes som nåt direkt bra pass, bara massa standard och jag slaskade en del när jag var kall.

menmen, lilla plusset hittades iaf +30kr på 327händer, hejja.

hade ju loggat illa om det inte var för att jag hittade en fining i samband med stängningsdags:

***** Hand History for Game 765617627 *****

$100 NL Texas Hold'em - Wednesday, August 6, 00:36:22 ET 2008

Table Anna 10 (Real Money)

Seat 1 is the button

Seat 1: nettisen ( $134.69 )

Seat 2: tsaf ( $199 )

Seat 3: sankan71 ( $57.3 )

Seat 4: HERO ( $207.19 )

Seat 5: Diekirch ( $144.42 )

tsaf posts small blind [$0.5].

sankan71 posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ :7c::7h: ]

HERO raises [$4].

Diekirch calls [$4].

nettisen calls [$4].

tsaf folds.

sankan71 raises [$6].

HERO calls [$3].

Diekirch calls [$3].

nettisen calls [$3].

** Dealing Flop ** [ :7d:, :Ah:, :Kh: ]

sankan71 is all-In.

HERO is all-In.

Diekirch folds.

nettisen is all-In.

** Dealing Turn ** [ :9s: ]

** Dealing River ** [ :8d: ]

HERO shows [ :7c:, :7h: ] three of a kind, sevens.

HERO wins $72.5 from side pot#2 with three of a kind, sevens.

HERO wins $150 from side pot#1 with three of a kind, sevens.

HERO wins $175 from the main pot with three of a kind, sevens.

Postad
Buuuh för SH, FR är where its at på SvS!

hehehe, jag där har man ju inte fördrivit lite tid i sina dagar ;-).

Har nog spelat en del mot dej, fast mer förr än nyligen om jag inte missminner mig,

Har precis tagit ett litet pass i väntan på att en polare skulle ringa och bjuda på inflyttnings-öl, hittade en serie på deucesc. som hette "turning the corner" oxå, verkade vara bra grejer det lilla som jag hann kolla, någon som har span på om det är nåt bra på riktigt eller om jag ödslar tid?

jaja, iaf hittade jag riktigt fina bord ikväll, riktigt synd att behöva lämna dom faktiskt.

Lyckades hitta ett plus på 217kr över 89händer, satt folk man kände igen och i viss utsträckning låter bli att gå upp mot, låter kanske löjligt på 0.5/1 men alla nivåer har ju förhållandevis bättre och sämre spelare och när man själv anser sej vara nånstans i mitten så ;-)

hittade den här handen precis innan jag skulle stänga ner, FI har tittat på nästan allt, vart sjukt passiv och enda gången jag sett honom beta innan så var det just en sån här mini för att sen syna omslag och visa mellanpar (ska kanske tilläggas att mitt plus är taget mot honom)

***** Hand History for Game 767111406 *****

$100 NL Texas Hold'em - Thursday, August 7, 18:43:29 ET 2008

Table Anna 9 (Real Money)

Seat 5 is the button

Seat 1: andreas32 ( $305.87 )

Seat 2: HugoK9 ( $193.31 )

Seat 3: Orret ( $221.48 )

Seat 4: HERO ( $317.78 )

Seat 5: Vesslan88 ( $228.97 )

andreas32 posts small blind [$0.5].

HugoK9 posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ :Kc::Ah: ]

Orret folds.

HERO raises [$4].

Vesslan88 calls [$4].

andreas32 calls [$3.5].

HugoK9 folds.

** Dealing Flop ** [ :3c:, :Ad:, :Kh: ]

andreas32 bets [$4].

HERO raises [$17].

Vesslan88 folds.

andreas32 calls [$13].

** Dealing Turn ** [ :Jd: ]

andreas32 checks.

HERO bets [$38].

andreas32 calls [$38].

** Dealing River ** [ :Qd: ]

andreas32 bets [$5].

HERO värderaise eller syn?,

Postad

Inget bra att ha ont i magen, kalasfina bord och skönt flyt i spelet men så ont att jag varken kan tänka eller vara stilla, jävla skit

lyckades iaf hitta ett ganska fint plus

+357kr över 327händer

här har vi en hand jag gör bort mej lite i, vettefan vad jag tänkte. typ "?pengar är inte bra?"

***** Hand History for Game 768923363 *****

$100 NL Texas Hold'em - Saturday, August 9, 15:00:11 ET 2008

Table Anna 26 (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 1: AssA ( $437.2 )

Seat 2: slimmyjimm ( $195.02 )

Seat 3: fnc1 ( $204.08 )

Seat 4: Joey19 ( $73.78 )

Seat 5: HERO ( $197.78 )

HERO posts small blind [$0.5].

AssA posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ :6s::7s: ]

slimmyjimm folds.

fnc1 folds.

Joey19 folds.

HERO raises [$3.5].

AssA calls [$3].

** Dealing Flop ** [ :3c:, :9s:, :5d: ]

HERO bets [$6].

AssA calls [$6].

** Dealing Turn ** [ :3h: ]

HERO bets [$13].

AssA calls [$13].

** Dealing River ** [ :8s: ]

HERO bets [$35].

AssA raises [$85].

HERO calls [$50].

AssA shows [ :Ad:, :3d: ] three of a kind, threes.

HERO shows [ :6s:, :7s: ] a straight, five to nine.

HERO wins $210.61 from the main pot with a straight, five to nine.

Postad

dags att ta ett litet nattpass nu efter en DC-video,

körde årets tråkigaste session i eftermiddags.

back 64kr på lite styvt 500händer och det hände ingenting på hela tiden.

Den största potten jag var inblandad i låg på ca80 spänn.

Som sagt, dags att dra igång nu igen och hoppas på lite roligare grejer :-D

Postad

Det var det, 346händers kvällspass.

Mkt konstigt sådant.

Hade jag fått se mina stats från passet utan att ha nån koll på motståndet hade jag tagit livet av mej alt slutat med poker, men i läget som var så kändes det helt rätt att tighta till och bli lite mer passiv.

Satt en riktig maniac på ena bordet som sköt på nästan allt och sällan släppte, vilket resulterade i att andra lossade som fan och bara hängde med.

Nu fick man ju inte ha flytet att hitta händer mot rätt folk där dock, men fick ta en hyffsad mot galningen, kändes som nåt mellanting mellan avtiltande högre lirare och löne-fredag-skoffare

Hur som helst så slutade det på 199kr över 346händer, vettefan hur jag gör men jag är extremt duktig på att logga så gott som exakta upptag, ska träna lite i sömnen inatt och börja logga 5x upptag ist..

en av 2potter över 10kr jag fick ta mot galningen.. min spontana tanke i efterhand: är det rätt att trycka på såpass då jag knappast har nån FE utan bara bygger för ev. träff?

***** Hand History for Game 770437973 *****

$100 NL Texas Hold'em - Monday, August 11, 00:07:52 ET 2008

Table Anna 70 (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 1: tugglugg ( $204.55 )

Seat 2: PaDinCykel ( $237.43 )

Seat 3: Matia! ( $268.5 )

Seat 4: HERO ( $208.48 )

Seat 5: wrongtable ( $781.21 )

wrongtable posts small blind [$0.5].

tugglugg posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ :Jh::Kh: ]

PaDinCykel folds.

Matia! folds.

HERO raises [$4].

wrongtable calls [$3.5].

tugglugg folds.

** Dealing Flop ** [ :Tc:, :Qs:, :7s: ]

wrongtable bets [$1].

HERO raises [$6].

wrongtable raises [$10].

HERO calls [$5].

** Dealing Turn ** [ :6d: ]

wrongtable bets [$12].

HERO calls [$12].

** Dealing River ** [ :9d: ]

wrongtable bets [$12].

HERO raises [$55].

wrongtable calls [$43].

HERO shows [ :Jh:, :Kh: ] a straight, nine to king.

HERO wins $160.88 from the main pot with a straight, nine to king.

Game#770438351 starts.

#Game No : 770438351

här är en som kändes lite lurig, wrongtable har som sagt spelat 78/41 och en av specialarna har varit att miniraisa alla som stoppat in en raise. Matia! har spelat 30/27 och vart relativt stabil även om det verkar som att h*n är lite trött på w.t,, kan jag ha läge i att gå för syn-raise här?

***** Hand History for Game 770430967 *****

$100 NL Texas Hold'em - Sunday, August 10, 23:54:27 ET 2008

Table Anna 70 (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 1: tugglugg ( $198.5 )

Seat 2: PaDinCykel ( $266.56 )

Seat 3: Matia! ( $231.19 )

Seat 4: HERO ( $218.44 )

Seat 5: wrongtable ( $778.06 )

wrongtable posts small blind [$0.5].

tugglugg posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ :Kc::Ks: ]

PaDinCykel folds.

Matia! raises [$4].

HERO ??

Postad

KUK-telia var det ja

har inte tiltat på ett bra tag som sagt, men nu var det dags.

Lagom fint för telia att hitta lagget när man precis är uppe med KK mot en maniac på Qhög med action.

och nötfärgdrag i hyffsad pott.

bröt nästan handen på det, jag måste fan skaffa nåt att plocka sönder när sånt här hände, vill inte ha sån hand som på expekt-"kryssningen" igen.

nåt runt 40kr back blev det väl kanske,

ska gå en runda nu o se om man kan lugna sej nog för att få in ett pass senare..

Postad

Tilten gick att motarbeta.

åkte och handlade lite cola och lyckades få Pet Shop Boys - It's a Sin på vägen hem.

PÅ MIX MEGAPOL, nu kan den kanalen dö med värdighet för nu har dom spelat en bra låt, jag ska aldrig mer lyssna på den kanalen och låtsas att den är bra på riktigt :-D

När jag kom hem blev det en DeucesCracked-video och sen lite softande,

o vips var peppet tillbaka, in o hämta kändes det som.

Måste säga att jag är jävligt nöjd med passet, stabilt spel och inte en tillstymmelse till kukmätartävling :-P..

ifos var väl allt ganska standard så man "lärde" ju sej inget på det, men vafan.

Förresten, kan nån gissa vad passet slutade på?, 200blankt haha, galet.

så tillsammans med kiss-sessionen innan så slutar dagen +158kr på 410händer o vi bygger vidare.

Börjar känna 1/2 närma sig nu, kommer dundra upp så fort jag har 10k-rulle / 10k stabilt vinnande händer på 05/1 (i det läget fyller jag på kontot upp till 10k)..

Nu blir det en riktig klassiker: "Color of money"

Postad
wooord

ellerhur,, haha

Blev ett minipass till,

petade lite med GT+ och ville ta några händer bara för att känna efter hur det var.

Ovana men användbara ändringar, känner mej som en kuk för att jag sitter ut när borden är så fina, men om man nästan somnar och dessutom blir så ofokuserad att man ger bort 2ggr 50kr på 42händer så vettefan, haha..

iaf så hittades ett kalasfint plus på 204kr o vi kommer allt närmare månadens mål,

känns inte dåligt gött må jag säga :-)...

kom på att jag glömde posta en hand från förra passet.

Brukar oftast slå om hårdare vid träffen alt syna för att få in en bet på nästa gata, men gayraisen kändes värd att testa. dumt/bra/0?

***** Hand History for Game 771323362 *****

$100 NL Texas Hold'em - Monday, August 11, 23:14:10 ET 2008

Table Anna 12 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: tugglugg ( $202.84 )

Seat 2: Ofaa ( $121.49 )

Seat 4: Reboar ( $488.53 )

Seat 5: HERO ( $199.49 )

Ofaa posts small blind [$0.5].

Reboar posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ :As::2s: ]

HERO raises [$4].

tugglugg folds.

Ofaa calls [$3.5].

Reboar calls [$3].

** Dealing Flop ** [ :Ts:, :Ks:, :3d: ]

Ofaa checks.

Reboar checks.

HERO bets [$8].

Ofaa calls [$8].

Reboar folds.

** Dealing Turn ** [ :7s: ]

Ofaa bets [$20].

HERO raises [$40].

Ofaa calls [$20].

** Dealing River ** [ :5c: ]

Ofaa is all-In.

HERO calls [$69.49].

Ofaa shows [ :Qs:, :Jh: ] high card king.

HERO shows [ :As:, :2s: ] a flush, ace high.

HERO wins $240.81 from the main pot with a flush, ace high.[/color][/i]

Postad

Skev dag, sliten rånare.

Men 482händer fick man in iaf, som det visserligen backades 35kr på.

Men det känns helt ok ändå, fick känna lite mer på GT+-statsen och hittade lite bra psylar tror jag, samt lite läck-täppande,, såå - bra session.

dags för lite veckans tror jag faktiskt.

Veckans låt

Veckans sko

Veckans film

Veckans brillor

Här hittade jag lite kul grejer,

Fi i denna hand spelar 66/9/1.5 på ~50händer, och har varit ganska rättfram

***** Hand History for Game 772302257 *****

$100 NL Texas Hold'em - Tuesday, August 12, 23:51:37 ET 2008

Table Anna 145 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 3

Seat 2: B_Bruse ( $71.18 )

Seat 4: HERO ( $234.5 )

Seat 5: bluslig ( $42.35 )

B_Bruse posts small blind [$0.5].

HERO posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ :Ac::Qs: ]

bluslig calls [$1].

B_Bruse raises [$3.5].

HERO calls [$3].

bluslig calls [$3].

** Dealing Flop ** [ :Qh:, :Ts:, :5h: ]

HERO checks.

bluslig checks.

B_Bruse bets [$9].

HERO raises [$25].

bluslig folds.

B_Bruse is all-In.

HERO folds.

B_Bruse does not show cards.

B_Bruse wins $102.64

Game#772302772 starts.

#Game No : 772302772

Fi i denna hand har lirat 91/29/2.7 på ~50händer, och bara vart allmänt skev

***** Hand History for Game 772300820 *****

$100 NL Texas Hold'em - Tuesday, August 12, 23:48:48 ET 2008

Table Anna 115 (Real Money)

Seat 2 is the button

Seat 1: tenggreo ( $69.63 )

Seat 2: HERO ( $332.16 )

Seat 3: Tipnip ( $97.36 )

Seat 4: koko21 ( $58.73 )

Seat 5: enaHel ( $21.5 )

Tipnip posts small blind [$0.5].

koko21 posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ :Ah::Jc: ]

enaHel calls [$1].

tenggreo calls [$1].

HERO raises [$6].

Tipnip folds.

koko21 raises [$10].

enaHel folds.

tenggreo folds.

HERO calls [$5].

** Dealing Flop ** [ :9s:, :7s:, :Ac: ]

koko21 is all-In.

HERO calls [$47.73].

** Dealing Turn ** [ :Kc: ]

** Dealing River ** [ :6s: ]

HERO shows [ :Ah:, :Jc: ] a pair of aces.

koko21 shows [ :Jh:, :Jd: ] a pair of jacks.

HERO wins $116.97 from the main pot with a pair of aces.

Några åsikter? (främst om viket isf skulle jag anta), vettefan om jag är nöjd med det men kändes rätt vid tillfället.

(btw, om nåt av veckans skulle ses som reklam så säg till så får jag väl peta in bara bild, orkade inte det nu)

Postad

Körde en session på 253händer för en stund sedan.

Lyckades ta ett plus på 89kr vilket alltid är något :-).

Nu är det dags att vandra en runda innan det blir mer game.

En hand från passet:

Fi gör minst sagt skäl för sitt namn och har 100/16/1 över de 70händerna jag vi satt på samma bord, skönt att få hitta en hand och stacka

***** Hand History for Game 772669530 *****

$100 NL Texas Hold'em - Wednesday, August 13, 16:52:40 ET 2008

Table Anna 6 (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 1: PrinsenX ( $110.8 )

Seat 2: sfinxen ( $257.58 )

Seat 3: Viktor_743 ( $35.5 )

Seat 4: crazy ( $116.36 )

Seat 5: HERO ( $194.95 )

HERO posts small blind [$0.5].

PrinsenX posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ :Td::Jc: ]

sfinxen folds.

Viktor_743 calls [$1].

crazy calls [$1].

HERO calls [$0.5].

PrinsenX checks.

** Dealing Flop ** [ :4h:, :Jd:, :9s: ]

HERO bets [$3].

PrinsenX calls [$3].

Viktor_743 folds.

crazy raises [$16].

HERO calls [$13].

PrinsenX folds.

** Dealing Turn ** [ :5h: ]

HERO checks.

crazy bets [$39].

HERO raises [$156].

crazy is all-In.

** Dealing River ** [ :5d: ]

HERO shows [ :Td:, :Jc: ] two pairs, jacks and fives.

HERO wins $56.64 from side pot#1 with two pairs, jacks and fives.

HERO wins $231.78 from the main pot with two pairs, jacks and fives.

Postad

Sådär ja, ett 390händers-kalas på 99kr, vi fortsätter åt rätt håll sakta men säkert,

känns faktiskt riktigt stabilt och känns som att jag lärt mej mkt av att hänga med mer här på PF ist för att bara hänga runt, och framförallt DeucesCracked.

Jag tvärhatar att läsa, har aldrig läst nåt mer än 1gång innan jag började plugga poker (ok, lögn, läste körkortsboken knappt 2ggr tot), men ja ni hajar vart jag är på väg.

Trodde fan jag var helt oemottaglig för det här och började som sagt tappa suget, men nu känner jag att jag verkligen lär mej något. :-)

Inte mkt att säga direkt om sessionen utom att jag hittade fina bord med 2 av de som gillar att ge bort fulla upptag ist för bara småsummor :-P.

Fick dock inte ta mkt del av detta och backade tom mot den ena av dom.

Haha, såg nu att han är den jag ligger mest back mot över de 4k SH-händer som hunnit spelas, dagens torsk mot honom var på en AQträff mot hans turn-trippade 53x, vad ska man säga?, in med grejerna..

Bör jag knacka eller skjuta den här rivern mot en 77/35/1.1?(wtsd 30%)

störst EV med en värdebet eller en check för bluffskott?

***** Hand History for Game 772915922 *****

$100 NL Texas Hold'em - Wednesday, August 13, 20:12:58 ET 2008

Table Anna 4 (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 1: HERO ( $245.28 )

Seat 2: Bempa2000 ( $58.61 )

Seat 3: rolando ( $308.81 )

Seat 4: Rataxxes ( $219.64 )

Seat 5: Pyret63 ( $89.51 )

Rataxxes posts small blind [$0.5].

Pyret63 posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ :7h::Ah: ]

HERO raises [$4].

Bempa2000 folds.

rolando calls [$4].

Rataxxes folds.

Pyret63 folds.

** Dealing Flop ** [ :6h:, :5h:, :4d: ]

HERO bets [$6].

rolando calls [$6].

** Dealing Turn ** [ :Td: ]

HERO bets [$15].

rolando raises [$30].

HERO raises [$75].

rolando calls [$60].

** Dealing River ** [ :8h: ]

HERO ???

Postad

Bör jag knacka eller skjuta den här rivern mot en 77/35/1.1?(wtsd 30%)

störst EV med en värdebet eller en check för bluffskott?

***** Hand History for Game 772915922 *****

$100 NL Texas Hold'em - Wednesday, August 13, 20:12:58 ET 2008

Table Anna 4 (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 1: HERO ( $245.28 )

Seat 2: Bempa2000 ( $58.61 )

Seat 3: rolando ( $308.81 )

Seat 4: Rataxxes ( $219.64 )

Seat 5: Pyret63 ( $89.51 )

Rataxxes posts small blind [$0.5].

Pyret63 posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ 7h Ah ]

HERO raises [$4].

Bempa2000 folds.

rolando calls [$4].

Rataxxes folds.

Pyret63 folds.

** Dealing Flop ** [ 6h, 5h, 4d ]

HERO bets [$6].

rolando calls [$6].

** Dealing Turn ** [ Td ]

HERO bets [$15].

rolando raises [$30].

HERO raises [$75].

rolando calls [$60].

** Dealing River ** [ 8h ]

HERO ???

betta för värde...

Postad
betta för värde...

var vad som kändes rätt och gjordes.

o han vek för en 90bet.

började fundera lite på checken såhär i efterhand men njaa,

Svepte ett litet softpass till nu på 242händer som var sjukt dött :-(, underbara bord ett bra tag och sämre men fortf guld efter att lite folk tankat och suttit av.

Men lyckades inte hitta nåt tufft alls mot nån utan bara satt o gnetade, blev tyvärr lite slaskig mitt i och kunde troligen haft ett plus på över 100 om det inte var för det, nu blev det en liten men fin 40lapp.

Alla pengar är fina pengar..

den här bjuder vi på i natten

För att humöret är guld och veckans sko ska inkandlas imorgon :-D

Postad

Sådär ja,

det var 500kr i havet på 500händer.

"förlorade" inte en hand egentligen,

GAV bort allt till blandade 60/15 tomtar.

Inte en jävla aning om vad jag gjorde men om det fanns ett namn för det så skulle det var: "svag kukmätarpoker"

Postad

När man ändå fortf är vaken så kan man ju passa på att ge bort 200kr till.

upp 200 slaska 200 o sen avsluta med att ge bort 200 på en dåligt spelad färg som blir utdragen.

Hade ju velat sitta kvar o gneta in det men det kändes lite svårt i armen att klicka på 05/1 när det fanns 10/20 och 25/50 igång, såååå det får väl bli sängen.

Sova, njaa.. menmen