Gå till innehåll

Bästa No Limit Tournament boken?


andben

Recommended Posts

Hej, har läst Super/System (NL), Sklanskys Holdem Poker For Advanced och Internet Texas Holdem.

 

Nu vill jag inrikta mig mer på Live Turneringar (No Limit).

 

Är dessa att rekommendera, eller finns det "bättre":

 

Pot-Limit & No-Limit Poker (by Reuben)

Tournament Poker for Advanced Players (by Sklansky)

 

/Anders

 

* Pillar lite i rubriken - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Båda två böckerna skall vara bra.

 

Har inte läst den första (den är på väg med posten) men har hört flera på det här forumet säga att den är bra.

 

Den andra (tournament poker for advanced players) har jag och den har fått varierande kritik men jag tycker absolut att den är läsvärd.

 

Sagt av Daniel Negreanu:

 

If you aren’t too stubborn and are willing or want to become a “poker player,” there are constructive ways to go about it. If you’ve never played tournament poker before but do well in side games, there is an easy answer for you — buy Sklansky’s new book Tournament Poker. From it, you’ll get a better understanding of why you should play drastically different in tournaments. Then, apply some of that knowledge in some weekly tournaments. Get some hands-on experience.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

How good is your Pot Limit (Reuben)

Pot Limit & No limit poker ( Reuben

bör man läsa båda eller tar dem upp samma

saker, eller är How good is yur pot limit bara en fördjupning.

 

Sen undrar jag om det är nån som har läst Internet Texas Holdem (Hilgers) och kan säga nåt om den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Sen undrar jag om det är nån som har läst Internet Texas Holdem (Hilgers) och kan säga nåt om den.

 

 

Håller på att läsa den, hittils är jag inte överdrivet imponerad. Återkommer säkert med en lite fler kommentarer i någon tråd senare när jag läst ut den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...