andben Postad 28 Juni , 2004 Rapport Share Postad 28 Juni , 2004 Hej, har läst Super/System (NL), Sklanskys Holdem Poker For Advanced och Internet Texas Holdem. Nu vill jag inrikta mig mer på Live Turneringar (No Limit). Är dessa att rekommendera, eller finns det "bättre": Pot-Limit & No-Limit Poker (by Reuben) Tournament Poker for Advanced Players (by Sklansky) /Anders * Pillar lite i rubriken - QoS * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
drc Postad 28 Juni , 2004 Rapport Share Postad 28 Juni , 2004 Båda två böckerna skall vara bra. Har inte läst den första (den är på väg med posten) men har hört flera på det här forumet säga att den är bra. Den andra (tournament poker for advanced players) har jag och den har fått varierande kritik men jag tycker absolut att den är läsvärd. Sagt av Daniel Negreanu: If you aren’t too stubborn and are willing or want to become a “poker player,” there are constructive ways to go about it. If you’ve never played tournament poker before but do well in side games, there is an easy answer for you — buy Sklansky’s new book Tournament Poker. From it, you’ll get a better understanding of why you should play drastically different in tournaments. Then, apply some of that knowledge in some weekly tournaments. Get some hands-on experience. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
softabananer Postad 28 Juni , 2004 Rapport Share Postad 28 Juni , 2004 Reuben & Ciaffone har skrivit dom bästa pokerböckerna enligt min mening. Den du nämner här har i stort sätt varit min bibel för NL-spel. Den tar dock inte upp jättemycket om turneringsspel, så läs båda vetja. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mindmill Postad 10 Juli , 2004 Rapport Share Postad 10 Juli , 2004 How good is your Pot Limit (Reuben) Pot Limit & No limit poker ( Reuben bör man läsa båda eller tar dem upp samma saker, eller är How good is yur pot limit bara en fördjupning. Sen undrar jag om det är nån som har läst Internet Texas Holdem (Hilgers) och kan säga nåt om den. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
snerki Postad 12 Juli , 2004 Rapport Share Postad 12 Juli , 2004 Sen undrar jag om det är nån som har läst Internet Texas Holdem (Hilgers) och kan säga nåt om den. Håller på att läsa den, hittils är jag inte överdrivet imponerad. Återkommer säkert med en lite fler kommentarer i någon tråd senare när jag läst ut den. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts