Gå till innehåll

FLT 1/2 QJs i BB


pokerfacket

Recommended Posts

BTN är samma spelare som i var BB i KJ-handen. Hade ännu färre händer på honom när denna handen spelades så han får betraktas som okänd.

 

CO verkar vara standard TAG men få händer där med. (Har inte mycket stats från FTP som synes).

 

Full Tilt Poker

Limit Holdem Ring game

Limit: $1/$2

5 players

 

Pre-flop: (5 players) Hero is BB with :Jc::Qc:

UTG folds, CO raises, Button 3-bets, SB folds, Hero calls, CO calls.

 

Flop: :7h::Tc::4c: (9.5SB, 3 players)

Hero checks, CO checks, Button bets, Hero calls, CO folds.

 

Turn: :Qd: (5.75BB, 2 players)

Hero checks, Button bets, Hero raises, Button 3-bets, Hero calls.

 

River: :6h: (11.75BB, 2 players)

Hero checks, Button bets, Hero calls.

 

Cap preflop? Höjer någon flop och i så fall varför? Har vi equity att c/r turn eller är c/c bättre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra HH.

 

Har själv funderat över den hör typen av HH. Jag har för mig (sitter ngnstans i skallen) att med den handen du har är favorit med typ 58% eller nåt mot ex AT på floppen. Men frågan är då om du ska höja för att isolera dig mot BB? Får du en syn med CO (och har tre med i potten) så får du ju ännu bättre odds? Jag brukar kolla hur aggressiva de är för att se om jag kan raisa turn vid träff, även om ett klöver faller (även ett J). Hade dock hellre raisat om ett J kommer på turn än ett Q, då det känns som om Q oftare finns med i Fi:s trebettsrange pre än ett J.

 

Så ev hade jag väntat med en raise tills jag sett rivern.

 

Borde han inte ha typ KK eller QK så som spelat? Hade dock aldrig vikt river. Han kan göra sånt spel med AK oxo givetvis.

 

//D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade spelat likadant.

 

Men det är svårt att säga. Eventuellt hade en flop check/raise varit bättre. Du har gott om equity, du köper outs av CO och ev. fold equity av BTN och det är roligt att höja. (Det är lätt att vara påverkad av att du nämnde att BTN var samma spelare som i KJ handen för med dom statsen är ju ditt spel bra eftersom du troligtvis inte har fold equity.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade spelat likadant.

 

Men det är svårt att säga. Eventuellt hade en flop check/raise varit bättre. Du har gott om equity, du köper outs av CO och ev. fold equity av BTN och det är roligt att höja. (Det är lätt att vara påverkad av att du nämnde att BTN var samma spelare som i KJ handen för med dom statsen är ju ditt spel bra eftersom du troligtvis inte har fold equity.)

 

Jag hade 30-händer på BTN när handen spelades och jag hade ungefär samma syn på honom som vid KJ-handen (62/12/1,5) fast med en stor osäkerhetsfaktor. Men jag var helt klart inställd på att det skulle bli väldigt svårt att trycka ut BTN ur den här potten när handen spelades.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...