Matfrid Postad 11 Juni , 2008 Rapport Postad 11 Juni , 2008 Jag tror jag räknade till 13 olika no limit hold'em events i årets WSOP. Tänk om andra tävlingar gjordes på det viset. Sverige skulle ha goda schanser att iallafall vinna något av årets fotbolls-EM då. Några anledningar till att det inte är bra med denna struktur: - total förvirring - vem vann? 13 vinnare i en gren, 12 i en annan - totalt ointresse är psykologiskt det enda försvar som finns mot 56 events, precis som ointresse för poker är enda försvaret mot att det är alldeles för mycket 'stora tävlingar' där ute - tävlingen tar helt orimligt mycket tid - tävlingen kan inte tas på allvar Citera
TotalFarsa Postad 11 Juni , 2008 Rapport Postad 11 Juni , 2008 Handen på hjärtat så är det väl ingen som åker dit och spelar för att kunna titulera sig WSOP-mästare i TNL $1500 buy-in? Det är väl pengarna som lockar och inget annat... Citera
MikeTime Postad 11 Juni , 2008 Rapport Postad 11 Juni , 2008 De flesta ser nog 1K-5K eventen mest som "vanliga" turneringar. Det är ju ändå main som drar till sig mest uppmärksamhet från media och då framförallt icke pokerinriktad media. Citera
highbury90 Postad 11 Juni , 2008 Rapport Postad 11 Juni , 2008 Självklart handlar det om pengar från arrangörernas sida. Inte hade man kunnat locka 4000+ deltagare till ett $1500 event om det inte stått WSOP i samband med det. Citera
MJ Postad 11 Juni , 2008 Rapport Postad 11 Juni , 2008 Handen på hjärtat så är det väl ingen som åker dit och spelar för att kunna titulera sig WSOP-mästare i TNL $1500 buy-in? Det är väl pengarna som lockar och inget annat... Ett armband är ju status, så ett visst värde finns förutom pengarna. Citera
OsantVassSpelare Postad 11 Juni , 2008 Rapport Postad 11 Juni , 2008 Handen på hjärtat så är det väl ingen som åker dit och spelar för att kunna titulera sig WSOP-mästare i TNL $1500 buy-in? Det är väl pengarna som lockar och inget annat... Nä jag tror snarare att det är tvärtom, värdet på WSOP turrarna är inte direkt högt, om man går in för att tjäna pengar är det bättre att lira online-turrar där motståndet är sämre. Jag tror snarare att det är armbanden och känslan att lira VM som lockar, detta är dock som sagt bara vad jag tror. Citera
TotalFarsa Postad 11 Juni , 2008 Rapport Postad 11 Juni , 2008 Nä jag tror snarare att det är tvärtom, värdet på WSOP turrarna är inte direkt högt, om man går in för att tjäna pengar är det bättre att lira online-turrar där motståndet är sämre. Jag tror snarare att det är armbanden och känslan att lira VM som lockar, detta är dock som sagt bara vad jag tror.Kan mycket väl vara så också. Men med tanke på hur många satellitkvalificerare som åker dit, med generellt låg live-vana, så finns det nog de som åker dit för värdet att möta sämre motstånd, no? Citera
Octocrab Postad 11 Juni , 2008 Rapport Postad 11 Juni , 2008 Vilka online-turrar har sämre motstånd än WSOP? Är inte folk notoriskt kassa i WSOPs Hold'Em Events? Citera
Hagan Postad 11 Juni , 2008 Rapport Postad 11 Juni , 2008 Vilka online-turrar har sämre motstånd än WSOP? Är inte folk notoriskt kassa i WSOPs Hold'Em Events? Finns nog inga online turrar med samma inköp som WSOP där det e sämre motstånd imo. De flesta som lirar WSOP har nog ingen större poker vana fö sina små homegames. Citera
Rebonius Postad 11 Juni , 2008 Rapport Postad 11 Juni , 2008 99% säker på att motståndet i de högsta onlineturneringarna som går varje vecka* är tuffare än $1500 WSOP Eventsen. * Tror att det är de här Super Tuesday ($1k Stars) $1k Monday (FTP) $1k Absolute $5k fo winner takes it all (Stars) Citera
gdaily Postad 11 Juni , 2008 Rapport Postad 11 Juni , 2008 Ett armband är ju status, så ett visst värde finns förutom pengarna. Om du vinner ett armband och är jänkare (eller tysk eller annan "tillväxtmarknad") så har du ju FTP-sponsringen som i en liten ask. Citera
Recommended Posts