Gå till innehåll

The Office SE - bump


sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

  1. 1. Gammal omröstning rensad

    • 1
      1
    • 2
      1


Recommended Posts

Bra start för bottenham där bale åker på en utvisning redan i 18minuten :P undrar va man kan få för odds på att ramos får sparken innan månaden är slut :).

 

Grym dagbok för övrigt keep it up

 

Man ska aldrig ta bettingråd från min sida. Är stor bettingtorsk, men det e ju så jävla kul att tippa, så kommer förmodligen fortsätta att donera livet ut.

 

Måste hylla namnet "Bottenham". Senast man lyckades "ordbajsa" så klonkaktigt måste ha varit "Spotti".

 

Roma wtf, var sjukt nära på att betta på "mindre än 2.5mål i matchen". Jävligt tur att matchen hann börja så jag inte kunde lägga in min bet.

 

Trist att mitt kära Lazio kom ner från himlen idag, med en förlust i Bologna. Aja, kul att det lossna för Rocchi iaf.

 

Precis avslutat dagens session. Blev finfina 10459händer och ett back på 196$. Kollade igenom de potter jag förlorade, och spelade bara fel i en enda hand, vilket var skönt att se. Med andra ord var jag motriggad mestadels. Låg som mest 747 back så jag e nöjd.

 

En anledning till dålig koncentration när man spelar är givetvis TVn. Spelklimatets downswing nådde sin kulm när Izy satte på canal+ och filmen "Snoop Dogg's doggystyle".

(Amerikansk erotik från 2000. Hip hop och hård erotik blandas på ett sätt som ingen vågat förr i Snoop Dogg's Doggystyle. Musikvideor varvas med sköna sexscener. Med både klassiska Snoop-spår och elva nya låtar är detta ett måste för alla porrälskande hip hop-fans.) Saxat från TV.nu

 

Är uppe på 146124 händer denna månad. Sören får nog börja prestera lite om han ska vinna vårat prestigefyllda handrace(100$ insats).

 

Nu börjar NHL, Anaheim-Carolina. KLONK!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • NikLasVegas

    4201

  • sexyterran

    2591

  • pastan

    2237

  • FriSoren

    1535

Top Posters In This Topic

Skönt att se att nån mer är såld på sportsbetting...går typ break-even på pokern tack vare mina förluster på matcherna :/ men jag har väldig, väääldig motrigg....tippade SJ senast mot Anaheim, easy money tänkte jag....just i denna match vaknar dom där jävla ankorna upp och tar sin första vinst för säsongen med klara 4-0 mot obesegrade sharks, fyyyyyfan! Men vad vore en NHL-match värd om man inte monsterbettat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, är han verkligen så dålig? Älskar er dagbok, men har aldrig riktigt fått någon koll på den där Izy. Borde inte han kunna plussa på low-stakes om nån av er coachar lite samt skickar till han en rulle?

 

Fullständig pokerbakgrund på Izy pls. :twisted:

 

det får han skriva själv.

 

jag tror inte johan tar illa upp om jag säger att han har enorma tiltproblem och ännu större problem med att hålla sej till lowstakes, vilket verkligen är nödvändigt att göra om man inte har kvaliteter som tålamod, disciplin och viljan att lära sej nya saker.

 

ofta på kontoret brukar man säga att johan har fancy play syndrome, men det tycker inte jag är problemet. problemet är att johan 10 av 10 gånger hellre väljer att gambla än att lägga en hand om det e +EV att göra så.

 

inget personligt, bara analyserar vad jag anser vara problemet :]

 

Skönt att se att nån mer är såld på sportsbetting...går typ break-even på pokern tack vare mina förluster på matcherna :/ men jag har väldig, väääldig motrigg....tippade SJ senast mot Anaheim, easy money tänkte jag....just i denna match vaknar dom där jävla ankorna upp och tar sin första vinst för säsongen med klara 4-0 mot obesegrade sharks, fyyyyyfan! Men vad vore en NHL-match värd om man inte monsterbettat?

 

håller med, lite beigt att kolla hockey om du inte gör nåt annat samtidigt (t.ex. 2tablar eller nåt) eller har pengar på matchen.

 

sportbetting e cpkul... men, jag håller fast vid att det är absolut bäst att aldrig börja...

 

---------

NY VECKA! riktigt kul!

 

jag börjar alltid måndan med att tanka allt nytt skönt som kommit på natten t.ex. dexter, entourage, family guy osv. ska bli riktigt skönt att sitta och kolla igeom allt efter att jag bajsat och gjort te :)

 

igår var jag på big ben, såg på stand up. han svarta killen som snacka med folk bakom scenen på talang var där, han var rolig :) men typ alla var roliga, helt sinnessjukt. det e nämligen så att de har typ 8-9 komiker som bara stormar scen och kör en kvart var, så rätt ofta ere tomtar som aldrig stått upp förut... minns för några månader sen nån jeppe som mumla i 10 minuter om vad han trodde skulle hända om ufo kom hit :S och en annan feministkärring som först skrek i 5 minuter om saker hon tyckte var fel med samhället (utan punchlines) och sen sjöng hon en låt om sin granne... suck...

 

nu kom jag på, Kodjo Akolor hette han som avsluta, rätt rolig kille, men absolut bäst var en snubbe som hette Ahmed som var näst sist. han var helt galen :) skitrolig! minns dock ej hans efternamn...

 

whatever! nu bajsa! fred ut alla limpers

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fan vad man skulle betala för ett meckfritt liv.

 

Börjar med att man tvingas gå hem igår klockan 01 på natten i minusgrader utan jacka. På det hade någon käkat upp min matlåda som morsan gjort åt en. Aja sätter mig vid dator och märker nätverkskabel är sönder. Här börjar man dra lite djupa suckar.

 

Somnar runt 05 och vaknar 07. Wtf. Hänt 3 ggr senaste veckan att jag vaknar flera ggr per natt. Brukar sova som en död en utan att något kan väcka mig så detta är oroande fortsätter det funderar jag på självmord. Vaknar igen klockan 10 och nu tänker jag inte somna om, nu ska jag ha så jag går upp mellan 10-12 varje dag så jag får lite kontinutet på det och kan få tillbaka min dödssömn som jag älskar.

 

Finns ju inget att göra hemma så tänker dra till kontoret bums. Fan heller att jag går igen. Letar efter min cykel som inte blivit pumpad sedan mellanstadiet. Till min ilska kan jag inte heller sitta ner på sadeln utan att bli genomblöt om hela arslet så måste cykla den opumpad hela vägen ståendes. Så otränad som man för tillfället är, oroade jag mig ett tag för att svimma av utmattningen under den 10 minuter långa cykelturen, och då gick jag i uppförsbackar (uppförbackar = allt med en lutning på 5 grader eller mer).

 

Väl framme vid kontoret är man både slut och svettig som bara fan. Trevligt. Att det blev städat igår på kontoret är inget som syns btw. Sätter mig för att lira och fr upp 3 bord innan det börjar lagga. Explosion inne i huvudet (!"#¤%&/()=). Försöker med lite cs... lagg...

 

Gör väl ett sista försök att försöka att få igång mitt 3 på den här jävla datorn. Det funkar ju trots allt för alla andra, men nej. "Hmm kanske avinstallation med en omstart av datorn kan sätta bot på det". Nix inte det heller. Omstarten av datorn tar för övrigt typ 10 minuter så är väl bara en tidsfråga innan man tvingas kasta skiten.

 

Prövar vanliga nätet igen,.. uppe, "yes!"

1 bord uppe, 2, 3, 4..., 8. Nice.

5 minuter in i spelet, 99 mot jättefisk på 25T 9 bräda han pushar fullt inköp turn. Syn!!!! Skiten laggar. Syn, inte syn?!?!

 

Tack och lov blev det syn. Fick se river och hans kort sedan stängdes klienten ner. Hade jag vart 1 sekund senare så hade det itne vart roligt.

 

Nu vågar jag inte dra upp borden igen på grund av nätet. Kan inte lira cs. Kan inte se på tv därför niklas sover över hela soffan. Kan inte ligga i soffan därför niklas ligger över hela soffan. Kan itne göra något åt nätet. Och på allt skit som har hänt så blev jag precis hungrig som ett utsvultet djur. Magen gör nästan ont men efter cykelturen hit är jag för utmattad för att försöka ta mig till grillen och få mig lite käk. Tror nog jag bara ska lägga mig ner på tangetbord med huvudet och gråta. Skriver inte som itne hela tiden också.

 

suck sucksucksucksuckuskcusckusckuskcuskcuk.

 

Sedan ahr vi ju hockeyn också. Dumpade min grejer i omklädningsrumemt förra året så nu är grejerna utspridda över hela föreningen typ. Jobbigt. Såg en träning emd laget häromdagen när jag prata emd tränarn om grejerna och omg så otroligt dåliga typ alla ursrpungliga saltispselare är. Att man ens kan vara så dåliga som dom flesta av dom är efter så många års träning är mig fan helt sick. dom kan inte passa, än mindre ta emot en pass, inte åka skridskor, skjuta, tackla eller fan göra något rätt, helt insane galet dåliga. Ett fenomen det där.

 

......................................................................................................................................................................

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

London är en härlig stad, och jag kan inte annat än njuta av det faktum att jag tack vare poker har möjligheten att vara här och göra vad fan jag vill.

FU till alla som säger. " Åh Emil kastar bort sitt liv och möjlighet till utbildning", jag dricker minsan öl varje dag! Kom inte till mig och säg att jag inte har mål.

 

Anyway..

 

Utvecklingen av resan är härlig, min levnadstandard när det gäller vart jag sover ökar var dag. Lördag:

 

John har någon sorts familjehögtid med sin släkt i hans lägenhet. Det innebär att jag inte bara är hemlös för dagen, utan även att jag måste hitta något att göra. Det löser sig ganska fint då Johns "bodyguard" har vägarna förbi från Manchester. En stor och rakad snubbe som kallar sig för Chuckles. Hälften rädd och hälften lycklig blir jag övertalad att följa med honom för att se Arsenal på deras nya arena. Då det är 3 dagars delivery time för biljetterna 24 timmar innan avspark så verkar det som ett bättre move att helt enkelt åka till stadion och köpa biljetter utanför. Vi äter lunch på någon sorts italiensk resturang och dagens frukost blir 2 öl och en chiabata. Det är viktigt att komma in i den engelska kulturen så snabbt som möjligt, och den verkar onekligen innefatta öldrickande.

Väl på plats utanför arenan så finns det inte en enda person som säljer biljetter, har detta någonsin hänt förut?

Besvikna efter 30 minuters sökande så inser vi att vi inte kommer att få biljetter och går därför till en närliggande Pub där Liverpool spelar. Tre öl och ett härligt " ta det säkra före det osäkra " agerande av Agger så tvingas jag säga hejdå till min bodyguard eftersom att han måste åka hem till manchester.

 

On my own...

Jag beger mig till Covent Garden och promenerar upp mot Leicester Square, jag vill ju faktiskt passa på att titta på Manchester United spela iom att det är det lag som jag faktiskt föredrar. Väl inne på krogen så träffar jag två gingers, Nick och Mark. Dem är tydligen också Manchester United supportrar.

Efter matchen och x öl så frågar dem om jag vill följa med på en "Spel-pub". Något som jag givetvis inte kan tacka nej till.

Grymt ställe! En liten engelsk pub där tjocka äldre herrar sitter och spelar schack, backgammon, alfabet, dart och olika kortspel.

Det värms upp lite med backgammon, jag klonkar ganska bra och lyckas vinna två matcher även då jag känner att jag inte har edge. Blir sedan utmanad på schack av pubens bartender, och där blir jag totalkrossad.

Efter en tid kommer det fram att jag gillar poker, och alla blir förstås ivriga att vinna backgammon/schack-fiskens pengar.

En 10£ NLHE freezeout startas snabbt på öltäckta bord och med en lek som sjunger på sista versen. Jag går givetvis vinnande ut slaget och kan casha in 50£, ka-ching!

 

Dan Glimne sa en gång:

 

"Poker ska spelas med gamla vänner och nya kort, inte tvärtom"

 

fel igen Dan!

 

X antal öl och whiskey senare lämnar jag puben, minst sagt salongsberusad.

Jag beger mig mot American Apperel i Camden för att möta upp Rasmus och Jakob, två svenska vänner som snart ska sluta jobbet.

Jag möts av en irreterad Rasmus som svär högt över att dem har någon ny check-list som dem måste gå igenom innan man lämnar affären.Frasen "är det här nazi-tyskland?" bör iofs vara ett bra sätt att lisma för chefen, så, thumbs up. Jakob däremot, våran andra vän, ser minst sagt lycklig ut med situationen. Och dessutom har han skaffat en glorious mustasch! Riktigt snyggt! Det är inte många som stolt kan bära den typen av kreation.

 

Hur som hellst, när American Apperel är under lås och bom så bär det av via en supermarket för lite spirits till en förfest hos någon av tjejerna på deras jobb. Skumt ställe. Long story short, vi förar, åker långt som fan till en klubb, möter en full engelsman som till alls glädje är SKRÄMMANDE lik Peter från family guy, är på denna trånga klubb med ett kaklat badrumsliknande golv till stänging. Efterfest hos nån människa i östra London där jag har minne av att jag och rasmus tillsammans med massa random-människor dansade på en säng till sent in på natten(bra studs). Hem till Rasmus ställe, sov sked från 07 till 11. Upp för frukost ( öl, snus, kaffe) och sen en snabbis på nationalmuseet.

 

Efter det hem till Johns place för turneringssöndag. ggwp

mer om turneringssöndag m.m kommer i del3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

omfg. vart ska jag börja att kommentera.

 

sören: du kan använda mitt 3g-internet när inte jag e på kontoret. dosan sitter i min usbhub som är gömd bakom skärmarna. stoppa bara in den så installerar den programvaran själv och jag har inget pass till den så det e bara tuta och köra.

 

låter som en riktigt rövig start på veckan annars :) haha.

 

emil: hur fan orkar du? jag skulle aldrig kunna hålla igång sådär. fy faan. låter stört kul ändå.

 

---

själv sitter jag och kollar igenom de nya avsnitten av alla serier som släppts idag. riktigt många bra! har sett dexter (ÅH SINNES VILKET BRA PROGRAM DET ÄR!) the office us och entourage, nu ska jag se The pickup artist (grymt rolig show!). kvar sen e family guy, californication och sen på deuces cracked så kommer ett nytt avsnitt (säsongsfinal) av lightsabers s02 senare idag. ska bli fett kul!

 

vilken rolig dag!!!!

 

är f.ö inte minsta pokersugen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sören: du kan använda mitt 3g-internet när inte jag e på kontoret. dosan sitter i min usbhub som är gömd bakom skärmarna. stoppa bara in den så installerar den programvaran själv och jag har inget pass till den så det e bara tuta och köra.

 

Hahahahaha. Chansen kanske är 1/100 att den inte funkar på en dator. Men mårten nu är det min dator den ska funka på. Bettar rullen på att det inte kommer funka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt att se att nån mer är såld på sportsbetting...går typ break-even på pokern tack vare mina förluster på matcherna :/ men jag har väldig, väääldig motrigg....tippade SJ senast mot Anaheim, easy money tänkte jag....just i denna match vaknar dom där jävla ankorna upp och tar sin första vinst för säsongen med klara 4-0 mot obesegrade sharks, fyyyyyfan! Men vad vore en NHL-match värd om man inte monsterbettat?

 

Alltid haft det jobbigt med Hockeyn. Känns verkligen som ev- när jag går in och ska försöka visa tvivlarna(mig själv) att jag vet vilka som står som vinnare i slutändan.

 

Ska in på bet365 och betta lite nu, får se vad dagens speltips blir. Gick sådär förra gången. Trodde verkligen "Bottenham" skulle ta sin första 3:a. Visst, Stoke är starka hemma på Britannia(klyscha att alla lag är starka hemma?) men någon gång måste det vända för Spurs. De får nog mitt tips även nästa omgång.

 

Slaggade på kontoret inatt, blev precis väckt av Sören och vi begav oss till den närmsta grillen(Nenad Lukic, gammal AIK-fotbollsspelares päron som äger grillen, och jobbar där. F.ö en rätt dålig grill när det kommer till kritan, men vad ska man göra när magen kurrar.)

 

Fortsatte imdbprojektet inatt. Såg "North by Northwest"(1959) med Cary Grant i huvudrollen, och ger den ett bra betyg. Jag och FriSoren pratade om svartvita filmer på vägen till grillen. Vi båda fick typ för oss att färg-TV kom först på 70-talet men t ex North By Northwest är "färgad" och den är från 1959. Någon som vet?

 

Emil verkar ha det sjukt najs i London, kul för honom. Ang. att inte fixa biljetter till Arsenal på emirates är rent ut sagt dåligt. När kontoret var på EPT London förra året, så begav sig Jag, Izy och sexy(FriSoren lirade EPT main) till arenan. Det var ligacup-match mot Newcastle och visst trodde vi det skulle finnas biljetter kvar, men icke. Besvikna beger vi oss mot "tuben" för hemgång då en gammal britt viskar i vårt öra(you want tickets) och drar in oss i en gränd. Vi fick paya det dubbla priset(40£) visserligen, men wtf. Dåligt jobbat emil....

 

Ett meckfritt liv är f.ö det jag önskar mig mest här på jorden. Borde väl vara realistisk önskan till den stundande 20-årsdagen?

 

Nu blire till att tanka nya avsnitt, entourage, dexter etc. Stöööört nice...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol at tripplar.

 

300 riksdaler på dessa och jag e 60k rikare på torsdag natt.

 

FC Basel - Barcelona

2 (1,50)

 

Inter - Anorthosis Famagusta

1 (1,15)

 

Chelsea - Roma

1 (1,42)

 

Bordeaux - CFR Cluj

1 (1,78)

 

Juventus - Real Madrid

X (3,20)

 

Fenerbahce - Arsenal

2 (2,05)

 

Steaua Bukarest - Lyon

2 (2,15)

 

Bayern München - Fiorentina

1 (1,83)

 

Manchester United - Celtic

1 (1,20)

 

Villarreal - Ålborg

1 (1,15)

 

Zenit St Petersburg - Bate Borisov

1 (1,27)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens spel:

 

Sundsvall-Gefle, Örebro-Helsingborg, Bajen-Dif Trippel: 1,2,1 odds: 15.5

Motivering: Gefle suger i år, Helsingborg spelar roligast fotboll, ett derby är ett derby och det faktum att Bajen har tyvärr Sthlms bästa spelartrupp(trots att petter dragit) avgör dagens.

 

Du vet att det ALLTID blir kryss i derbyn? ;)

 

lol at tripplar.

 

300 riksdaler på dessa och jag e 60k rikare på torsdag natt.

 

FC Basel - Barcelona

2 (1,50)

 

Inter - Anorthosis Famagusta

1 (1,15)

 

Chelsea - Roma

1 (1,42)

 

Bordeaux - CFR Cluj

1 (1,78)

 

Juventus - Real Madrid

X (3,20)

 

Fenerbahce - Arsenal

2 (2,05)

 

Steaua Bukarest - Lyon

2 (2,15)

 

Bayern München - Fiorentina

1 (1,83)

 

Manchester United - Celtic

1 (1,20)

 

Villarreal - Ålborg

1 (1,15)

 

Zenit St Petersburg - Bate Borisov

1 (1,27)

 

körde du alla dem som singlar eller alla i ett vad? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det får han skriva själv.

 

jag tror inte johan tar illa upp om jag säger att han har enorma tiltproblem och ännu större problem med att hålla sej till lowstakes, vilket verkligen är nödvändigt att göra om man inte har kvaliteter som tålamod, disciplin och viljan att lära sej nya saker.

 

ofta på kontoret brukar man säga att johan har fancy play syndrome, men det tycker inte jag är problemet. problemet är att johan 10 av 10 gånger hellre väljer att gambla än att lägga en hand om det e +EV att göra så.

 

inget personligt, bara analyserar vad jag anser vara problemet :]

 

+1

Jag jobbar på dagarna och livnär mig inte på poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

elvling ofc. :-)

 

den dagen du sätter en elvling slutar jag med betting..... friSoren har redan tagit sig vatten över huvudet denna månad med uttalanden som "jag kan lira 100k händer på en vecka" etc. Han har ju storhetsvansinne ffs. Tror du bommar 5 av dina 11 tips.

 

Precis lirat en sjukt jobbig session, låg typ 900 ner direkt och jobbade mig sakta upp till 509$back. Är inne i en liten downswing nu vilket är trist. Ska dock göra något åt siffrorna ikväll. Nu ska jag dra till närmaste ATG och hämta ut plåtar till AIK-Leksand. hocky hocky hocky...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den dagen du sätter en elvling slutar jag med betting..... friSoren har redan tagit sig vatten över huvudet denna månad med uttalanden som "jag kan lira 100k händer på en vecka" etc. Han har ju storhetsvansinne ffs. Tror du bommar 5 av dina 11 tips.

 

Precis lirat en sjukt jobbig session, låg typ 900 ner direkt och jobbade mig sakta upp till 509$back. Är inne i en liten downswing nu vilket är trist. Ska dock göra något åt siffrorna ikväll. Nu ska jag dra till närmaste ATG och hämta ut plåtar till AIK-Leksand. hocky hocky hocky...

 

Ja, jag blir också riktigt imponerad om han sätter alla elva :D men GL ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...