Gå till innehåll

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

1. 1. Gammal omröstning rensad

• 1
      1
    • 2
      1

Recommended Posts

Postad
Låter som att man återigen inte missade något kul när man satt hemma och grindade igår... Får ta igen allt i Barca sen, vilka härifrån är på? Shahin vet jag redan så kan inte bli annat än episkt

• Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

• NikLasVegas

4201

• sexyterran

2591

• pastan

2237

• FriSoren

1535

Top Posters In This Topic

Postad
kristineberg är sjukt på så många vis.

postar även här det kuk-formade sms:et shahin skickade till mig:

D

SvAaaaara! Ring?

B

Fick också sms:

S- Tjeeeena mannen! Vakn poch ko. UT!!!!

E- Ska upp 8 imorrn o gymma så njet. Have fun

S- tjeeeena dadosh!!

S- Haha tack. frågan är: dju skälv da?9

kredd till sören som nappade iaf :D

Postad
Fick också sms:

S- Tjeeeena mannen! Vakn poch ko. UT!!!!

E- Ska upp 8 imorrn o gymma så njet. Have fun

S- tjeeeena dadosh!!

S- Haha tack. frågan är: dju skälv da?9

kredd till sören som nappade iaf :D

Satt å tilta framför datan så va fan, va bara lägga ner och dra in.

Postad

hahah riktigt sjuk kväll igår. mår bra nu iaf :mrgreen:

googlade mitt pokernick och hittade någon tysk forum där dom kommenterar regs och då har någon skrivit (översatt från tyska): "SHAHIN89 kan bara vara en superanvändare. Har något som aldrig sett förut. Den runnt något liknande sitt bästa för att jag tror ändå inte kan bära .."

fattar inte det sista men väljer att bortse ifrån det ifall det betyder att jag bara runnat :oops:

btw har någon här på forumet hyrt ut sin bostadsrätt? hur mycket kan man hyra ut för egentligen? har tänkt en jävla massa på om jag vill plugga i lund eller sthlm och snackat med en massa människor inklusive mina föräldrar. alla tycker att jag ska prova livet utanför stockholms trygghet :cry:

kan ju alltid ta tåget upp till sthlm så det är ju inte problemet. vore även jävligt kul att träffa nya personer och festa. om det inte vore för lägenheten hade jag instaåkt.. nu är det svårare och meckigt dock:-(

Postad

kommer hyra ut nu. om du tjänar på det eller inte spelar ingen roll, du kan ta ut skälig hyra för en hyresrätt i motsvarande storlek, läge osv. kolla upp med en fastighetsmäklare eller nåt vad hyrorna ligger på för lägenheter som din. sen kan du lägga på 10-15% om du hyr ut möblerat. detta är vad jag har läst iaf och så gjorde jag.

edit:jag "tjänar" just nu ca 300 kr i månaden och då var jag rätt så snäll.

Postad
Man får väl inte hyra ut så man tjänar på det eller?

det jag undrar med.

men sen kommer det in andra faktorer som tex att vi säger att person x betalar 1000 kr i månaden ränta, 1000 kr hyra och 1000 kr övrigt skit. det blir 3tkr. om räntan då går upp till 3000 i månaden. ändras hyran för dom då till 5tk?

vet att man kan få en 12-13tkr för sin lägenhet om man hyr ut till företag vilket jag nog kommer att göra. men skattar man då på vinsten?

Postad
Igårkväll var riktigt jävla sjuk. Man mådde sämre än skit flera gånger om. Att gråta på O'learys liksom. Två pissmatcher senare renderade i en utgång som var extremt episk på alla sätt och vis. Nu mår man sämre än shahin89 gör till vardags, och det antar jag att man förtjänar. Debaser slussen och F12 skulle ha sitt liksom...

Rätt blank men dom klaraste minnena är att vi plankade in på F12. Tror Garpen blev utslängd typ 3 ggr, men gick på nytt in varje gång...

PK som var ute i liverpooltröja gjorde succé dagen till ära, somnade i en fåtölj bredvid dansgolvet...

Martinnuts mådde skit och försvann på ett oförklarligt sätt redan vid Debaser Slussen...

Shahin förklarade vad en ubåt är när det kommer till öl+jäger...

FriSoren kan man ringa vid halv12 på skämt och fråga om han ska med ut, och han infinner sig 15min senare...

Brudarna mådde så dåligt hela kvällen, att shahin89 var en hårsmån från club privé...

Fyllekäkade på krukan och blev semiutslängd...

Vill btw ha comments från samtliga gällande vad fan som hände...

Man vet att det varit fest när man mår som Shaqin dagen efter...

Kommer inte ihåg så jättemkt efter debaser, men tror jag hoppa över staketet in på f12 2-3 gånger iallafall, fick hjälp av Jocke eller Jockes brorsa in en utav gångerna då jag blev utsläng, gick bara runt hörnet o hoppa över. :D Sen satt jag sjukt länge med italienarna, som obv visste vem shahin89 är.

Vi va väl på cc också?

Sjukt många episka kommenterarer iallafall.

Good going tavlan iallafall....

Togs väl en hel del bilder iallafall som kanske kan lösa ngt...

Riktigt kungligt var det iallafall, ny omgång imorrn? Jag röstar på Sveriges Beverly Hills sas

Postad

googlade mitt pokernick och hittade någon tysk forum där dom kommenterar regs och då har någon skrivit (översatt från tyska): "SHAHIN89 kan bara vara en superanvändare. Har något som aldrig sett förut. Den runnt något liknande sitt bästa för att jag tror ändå inte kan bära .."

fattar inte det sista men väljer att bortse ifrån det ifall det betyder att jag bara runnat :oops:

btw har någon här på forumet hyrt ut sin bostadsrätt? hur mycket kan man hyra ut för egentligen? har tänkt en jävla massa på om jag vill plugga i lund eller sthlm och snackat med en massa människor inklusive mina föräldrar. alla tycker att jag ska prova livet utanför stockholms trygghet :cry:

kan ju alltid ta tåget upp till sthlm så det är ju inte problemet. vore även jävligt kul att träffa nya personer och festa. om det inte vore för lägenheten hade jag instaåkt.. nu är det svårare och meckigt dock:-(

Tror tyskarna menar att du springer hett ;P

Postad
det jag undrar med.

men sen kommer det in andra faktorer som tex att vi säger att person x betalar 1000 kr i månaden ränta, 1000 kr hyra och 1000 kr övrigt skit. det blir 3tkr. om räntan då går upp till 3000 i månaden. ändras hyran för dom då till 5tk?

vet att man kan få en 12-13tkr för sin lägenhet om man hyr ut till företag vilket jag nog kommer att göra. men skattar man då på vinsten?

Det finns förmedlare som ger bra betalt för att få hyra ut din lägenhet till företag. Tycker inte att en lgh bör stå ivägen för dina äventyr. Look it up!

Postad

Shahin89>

klart du kan hyra ut skiten! Tänk på att ta för en rejäl räntehöjning samt till en person som du inte tror kommer blåsa dig.(finns en del möjligheter de kan ta till för ockerhyra)

Har du tex, 1500 i hyra samt 2 milj i lån. Ta för 4% ränta + hyran så är detta skäligt (9tkr/mån), sedan ber du bostadsrättsföreningen om lov till att plugga på annan ort.

Ränteavdrag + en del extrapengar kan du lätt göra och sjukt sköna pengar när du har bostadskostnad på annan ort.

Postad

Kolla först upp vad som gäller för att hyra ut din bostadsrätt med din bostadsförening eller företag. Det kan finns speciella regler som måste följas vid uthyrning. Annars är det väl bara att leeasa ut den ;)

Postad
Det finns förmedlare som ger bra betalt för att få hyra ut din lägenhet till företag. Tycker inte att en lgh bör stå ivägen för dina äventyr. Look it up!

Kolla först upp vad som gäller för att hyra ut din bostadsrätt med din bostadsförening eller företag. Det kan finns speciella regler som måste följas vid uthyrning. Annars är det väl bara att leeasa ut den ;)

Kollade upp det och kontaktat ett företag som har hand om uthyrning till företag och privatpersoner. Har mailat dom med en massa frågor så väntar med spänning på svar.

Tack för svar :)

Shahin89>

klart du kan hyra ut skiten! Tänk på att ta för en rejäl räntehöjning samt till en person som du inte tror kommer blåsa dig.(finns en del möjligheter de kan ta till för ockerhyra)

Har du tex, 1500 i hyra samt 2 milj i lån. Ta för 4% ränta + hyran så är detta skäligt (9tkr/mån), sedan ber du bostadsrättsföreningen om lov till att plugga på annan ort.

Ränteavdrag + en del extrapengar kan du lätt göra och sjukt sköna pengar när du har bostadskostnad på annan ort.

Har tänkt på det en hel del och tror nästan att det bästa vore att hyra ut lägenheten till ett företag. Då kan jag även få lite mer pengar vilket kanske kan täcka boende där jag ska plugga.

Jo det vore ju underbart att tjäna lite extra på lägenheten vid sidan om. Lite som en extra inkomst. Men frågan är ju om inte måste skatta på det mtp att det borde räknas som någon form av inkomst?

Tack för svar :)!

Postad

Jag har iaf inte skattat någonting på det som jag hyrt ut.

Har också hört att man kan hyra ut till SAS, Atlas Copco och liknande så det borde funka..

Skit i skatten och hyr ut till en het brud på blocket.

Postad

this :D.

Nä men jag har också funderat på att hyra ut, kollat lite och ja man måste skatta på sin "vinst".

Men om man hyr ut "svart" så kan man ju lika gärna skita i skatten... hyr man ut till företag kommer det ju förmodligen bli vitt och då också skatt på vinsten.

http://www.skatteverket.se/funktioner/svarpavanligafragor/privatrantor/privatrantorfaq/20050415jagharhyrtutminbostadhurbeskattasdet.5.18e1b10334ebe8bc8000118317.html

• Skapa nytt...