Gå till innehåll

The Office SE - bump


sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

  1. 1. Gammal omröstning rensad

    • 1
      1
    • 2
      1


Recommended Posts

Mm Niklas, du kan lixom ha en tv i hallen mitt framför deras ögon, men så länge du nekar så kan dom inte göra något och du slipper betala.

 

haha påminner mig om när greenpeace knacka på här, klart man öppnar och jävlas lite ansikte till ansikte, är ju bara roligt :-D

 

Läste om ngn tv-licenskille som hade satt sin fot imellan när en kille försökte stänga dörren, ger detta rätt till nödvärn av ngt slag? han är ju trots allt inne i mitt hem utan tillåtelse. I usa får man väl skjuta folk om dom är inne på ens tomt? eller kanske helt fel ute här :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • NikLasVegas

    4201

  • sexyterran

    2591

  • pastan

    2237

  • FriSoren

    1535

Top Posters In This Topic

Mm Niklas, du kan lixom ha en tv i hallen mitt framför deras ögon, men så länge du nekar så kan dom inte göra något och du slipper betala.

 

Källa?

 

Var väl nån som tog det till rätten och lyckades få igenom att det var ett akvarium, men då stod tvn en bra bit in i lägenheten. Och vem fan orkar ta det till rättegång istället för att pynta liksom... Ska väl även ha blivit svårare att bli av med tv-licensen när man väl åkt på den, förut var det typ bara att avanmäla via ett brev.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni drar in 50-100 k kr SKATTEFRITT varje månad? Ni är för snåla för att ens betala TV-licens?

 

Har jag förstått det hela rätt?

 

Tror du förstått det hela fel. Back Juni, back Juli. Är väl bara IRLsucks som plussar i office (kanske shahin). Snål, hmm. Tror inte det har med det att göra. Jag talar för mig själv och klart man kan betala. Jag väljer dock att inte göra det. Fiffla sig igenom livet är ju standard. Ser det som lika allvarligt som att nån gång i livet, ha plankat på tunnelbanan typ. Vidrigt eller inte, stor grej liksom. Undrar om det här kan bli en sån där, höna av en fjäderdiskussion, ala rulltrappan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag vet, menar bara att du frirullar tv varje dag nu.

 

Fick precis brev från comhem. Dom höjer priserna pga Premier League-grejen osv. Finfina 950kr/mån för lite kanaler får räcka imo. Helt klart värt det dock. Tittade på AIK-Aspire(Qatar) i P17 Gothia cup igår på Viasat fotboll. Tränat två killar i det AIK-laget. Såg bara första halvlek och laget från Qatar ledde mycket rättvist med 1-0. Sjukt att dom visar Gothia dock. Lite nostalgi osv. Minns när jag och Izy var nere som chids och spelade med Boo FF. Utanför skolan vi bodde på hittade Izy en skata som inte kunde flyga, som han tog hand om. Tränaren sa tillslut att vi inte kunde spela fotboll o ta hand om skator samtidigt. Vi döpte den till George. Riktigt sjukt...

 

Kan bekräfta att Niklas plankar tunnelbanan varje gång.

 

Gällande tv-licensen finns det ju bara en sak man bör fråga sig själv: Vill jag bli minister någon dag? Om Ja -> betala.

 

Lol. Jag vill ju bli minister :(

 

Den här bilden är rätt sjuk. Inte så svårt att hitta sexyterran som var modefixerad redan på den tiden. Blåa knickers bara för att sticka ut. Även IRLsucks och FriSoren finns med på bilden...

 

35080_1495320655515_1009039852_1417936_2106685_n.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni drar in 50-100 k kr SKATTEFRITT varje månad? Ni är för snåla för att ens betala TV-licens?

 

Har jag förstått det hela rätt?

 

Handlar ju inte om hur mkt pengar man har. Det är ju det att staten tvingar en att betala för en tjänst som man inte vill ha.

 

Sen när svt sänder något av intresse typ OS och annan sport så har dom ju endå reklam men valt att kalla det "sponsorer".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag står och betalar tv-licensen. Jag känner mig inte mer av en medborgare för det, hade alla gånger hellre pumpat ner det i rädda barnen bössor. Världsmedborgare ftw... Vem fan bryr sig om ettan tvåan och fyran? Går inte ens kolla på en film på fyran längre, mer avbrott än kanal5 och 3 tillsammans, släng även in ett monsteravbrott för nyheterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

svt är ju grymmaste kanalen ju :S

 

Sopranos kl23 varje vardag går iofs inte att klaga på. Stört bra. Såg 08-fotboll precis och dom diskuterade att Hallenius gjorde topp10mål någonsin i världen(!). Wille gick in och sa att Blomqvists var det snyggaste någonsin i allsvenskan typ...

 

 

fan, är bara 100 på sören. är du 1 och emil 5?

 

Jag är inte med. Jag och Izy spelade i Boo 1. Det där är Boo 6. Dom var mycket sämre. Emil 5, Mårten 6, Sören 8...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handlar ju inte om hur mkt pengar man har. Det är ju det att staten tvingar en att betala för en tjänst som man inte vill ha.

 

Sen när svt sänder något av intresse typ OS och annan sport så har dom ju endå reklam men valt att kalla det "sponsorer".

 

Public service är en tjänst som du inte vill ha?

 

Så du tror att det skulle gå att köra OS-bevakningen utan licenspengar? Att svt drar in cash på hela kalaset p.g.a. sina "sponsorer"?

 

Sponsring = reklam. Så har det alltid varit och det är ingen som hymlar med det. Jag tror att du, väldigt grovt, underskattar vad en OS-bevakning kostar och hur många människor som är involverade i cirkusen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag står och betalar tv-licensen. Jag känner mig inte mer av en medborgare för det, hade alla gånger hellre pumpat ner det i rädda barnen bössor. Världsmedborgare ftw... Vem fan bryr sig om ettan tvåan och fyran? Går inte ens kolla på en film på fyran längre, mer avbrott än kanal5 och 3 tillsammans, släng även in ett monsteravbrott för nyheterna.

 

4:an är *drumroll* reklamfinansierad och har därför inget med licensen att göra ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bekräfta att Niklas plankar tunnelbanan varje gång.

 

Gällande tv-licensen finns det ju bara en sak man bör fråga sig själv: Vill jag bli minister någon dag? Om Ja -> betala.

 

Helt fel. Du kan till och med bli statsminister...

 

1990 – Sahlin betalar sin dagmamma svart.

1993 – Sahlin åker dit för obetald TV-licens.

1993 – Sahlin får körförbud på den obesiktade bilen. Trots det registreras det två felparkeringar på den bilen, så tydligen använde hon eller hennes man den ändå.

1995 – Sahlin köper varor (Toblerone-affären), hyr bilar och tar ut tusentals kronor i kontanter med statens kontokort. Ursäkten var ”oklara rutiner vid statsrådsberedningen” och att hon ”tog ut ett förskott på lönen”.

Mona Sahlin hävdar att hon ”beske mig inte är någon fifflare” och tar timeout på paradisön Mauritius. Livvakterna betalades av skattebetalarna.

1999 – Av Sahlins 98 obetalda parkeringsböter går 32 till kronofogden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt fel. Du kan till och med bli statsminister...

 

1990 – Sahlin betalar sin dagmamma svart.

1993 – Sahlin åker dit för obetald TV-licens.

1993 – Sahlin får körförbud på den obesiktade bilen. Trots det registreras det två felparkeringar på den bilen, så tydligen använde hon eller hennes man den ändå.

1995 – Sahlin köper varor (Toblerone-affären), hyr bilar och tar ut tusentals kronor i kontanter med statens kontokort. Ursäkten var ”oklara rutiner vid statsrådsberedningen” och att hon ”tog ut ett förskott på lönen”.

Mona Sahlin hävdar att hon ”beske mig inte är någon fifflare” och tar timeout på paradisön Mauritius. Livvakterna betalades av skattebetalarna.

1999 – Av Sahlins 98 obetalda parkeringsböter går 32 till kronofogden.

 

Du har givetvis rätt, borde skrivit "såvida du inte heter Mona Sahlin". Jag är fullt medveten om Monas fusk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...