Gå till innehåll

The Office SE - bump

sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

1. 1. Gammal omröstning rensad

• 1
      1
    • 2
      1

Recommended Posts

• Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

• NikLasVegas

4201

• sexyterran

2591

• pastan

2237

• FriSoren

1535

Top Posters In This Topic

OMFG

det är inte möjligt att börja en mtt söndag sämre än vad jag gör atm. känns som att någon levlar mig. Bust 14/15 turrar första 3 timmarna. Funtar på att avregga resten. detta är misär, uppe mot AA nonstop

edit. KK mot AA i ipoker million 1 sekund efter jag posta

edit2. wow just wow

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemkommen efetr misslyckad bjudning precis. Eftersom det gått så bra på senaste och morsan precis avslutat sin kemoterapi så bestämde jag mig för att bjuda på mat. Grill som vi åt på i vintras när jay var här kom till minnet eftersom det var riktigt gott då och jag bad syrran boka bord där.

Levde dock inte upp till minnen omss. Redan när man kommer in får man reda på att buffe är det enda som serveras vilket syrran missuppfattat när hon bokade. Buffe smakar ju typ världen över som skit och så även denna. Allt från köttet till sallad var nog det sämsta jag käkat ute. Sög rejält då jag har för mig att det var jäkligt gott när vi åt där och jag såg fram emot lite gott kött. Men mitt minne kanske har sivkit mig där? Kanske smakade lika illa förra gången.

Aja tröstar mig med faktumet att vi får derbyn i elitserien nästa säsong, kul det. Grattis AIK.

Satt btw nästan bord till bord med Björn gustavsson och Soran ismal.

Länk till kommentar

shahin du som e juve-supporter, vad tycker du om benitez-ryktet?

om det innebär att han tar med sig Torres så är jag glad :mrgreen:. annars vet jag faktiskt inte hur jag ska reagera. han är ju en duktig tränare så besviken kommer jag ju definitivt inte att bli, men min spontana tanke är att jag hellre tar in mancini eller någon annan italienare än benitez. men bland dom namnkunniga tränare som är tillgängliga så är väl benitez den jag värdesätter högst så vore väl kul :).

GNAGET ÄR TILLBAKA I ELITSERIEN!!! SÅ JÄVLA SKÖNT! stämningen på hovet var magiskt.. har video som jag förmodligen kommer att posta på youtube :mrgreen:

---

INFORMATION OM INNEBANDY 12/4

20.45 imorgon är det innebandy som vanligt. Vet inte vart och orkar inte leta upp så om någon har mer info får ni gärna posta. Men kvart i nio, samma plats som vanlgt :)

Blir flera pfare och ickepfare.. så blir kul!

Länk till kommentar

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

Fyfan vilken sjuk dag. Höstvibbar från guldmatchen i gbg. Jag, Martinnuts och shahin möttes upp vid Hovet strax efter kl13(shahin kom iofs ganska std, mer än 1h försent). Samtliga var utan biljetter men vi bestämde oss för att se matchen whatever it takes. Vi resonerade som så att vi måste utgöra high stakes bland AIK-supportrar, och så fort en biljettföräljare dyker upp, kommer vi kunna buda över alla andra. Dock inga svartabörsenhajar på plats, men jävligt många gnagare utan biljetter. Frustration, irritation, och ovisshet, men framförallt bitterhet över att inte ha köpt biljetter i tid. Tillslut hittar vi en potentiell försäljare som påstår att han inte har några biljetter. Vi säger att vi är beredda att betala 1500kr för en biljett, och då lyser hans ögon upp och han ska se vad han kan göra. Han har för tillfället en biljett, men iom att han fått nys om att vi inte är några jävla micros, så skulle han försöka få tag i 2 till. Vi tar hans nummer, och dryga timmen senare är allt fixat. Ganska std får vi ta oss till en hotelllobby för att klargöra affären, då det inte går utanför hovet. Firman etc är nog beredda att slå ner en svartabörsenhaj för en biljett eller två, så allt skulle tydligen ske på ett lite annorlunda sätt...

Med fantastisk känsla äntrar vi sedan ett kokande hovet och vi bjuds på en riktig nagelbitare. Som vanligt osv. AIK har idag ett ganska grovt övertag, men pucken ville inte in. Powerplayen haglade men likförbaskat skulle AIKs badrun på hemmaplan stå sig. Två mållösa perioder, men positiva besked från Ängelholm där Rögle lyckats med att kryssa mott SSK. Tillslut får dock AIK sitt välförtjänta ledningsmål, med dryga 5min kvar av matchen, och Hovet kokar över. Total eufori, och folk hänger i sargen och på båskanterna, trots att matchen inte är över. Helt sinnessjuk stämning, och sällan skådat något liknande. Säkerhetspersonalen är givetvis chanslös när 1000-tals supportrar löper amok. Någon minut senare kommer 2-0 i öppen bur och avancemanget är ett faktum. Vid slutsignal kommer en ganska oundviklig planstormning, som på is ofta resulterar i någorlunda fler vurpor än på t.ex gräs. Mer kaos mao. Efter firandet bestämde vi oss för att avrunda kvällen på Imperiet med middag och dryck. Fantastisk dag...

Tog en sån där affisch som aftonbladet delar ut med AIK-emblemet och texten "Äntligen Tillbaka!", som jag precis planterade i hissen i min lägenhetesbyggnad. Kommer reta gallfeber på alla bajare i huset. Rev ju som bekant ner klisterbilden i hissen på Eguren och texten "Pissa Här", vilket var det första jag möttes av när jag flyttade hit. Payback sas...

Skiter i dagens fotbollsresultat. Idag ägnar jag helt tankarna åt hockeyn. Nu ska jag öppna en flaska vin och njuta. Fyfan vad skönt. Först guldet i fotbollen, och nu detta. Magiskt år...

MVH mycket lycklig gnagare på södermalm...

Länk till kommentar

om det innebär att han tar med sig Torres så är jag glad :mrgreen:. annars vet jag faktiskt inte hur jag ska reagera. han är ju en duktig tränare så besviken kommer jag ju definitivt inte att bli, men min spontana tanke är att jag hellre tar in mancini eller någon annan italienare än benitez. men bland dom namnkunniga tränare som är tillgängliga så är väl benitez den jag värdesätter högst så vore väl kul :).

Hehe okej. Du är inte oroad över hans erkänt usla fingertoppskänsla för byten och värvningar på senare år?

Själv har jag lite svårt att bedöma honom som tränare. Han gjorde ju succé i Valencia där han vann ligan och han vann ju även CL första året i Liverpool fast då var det inte direkt hans eget lagbygge.

Jag är mest förvånad över att han fortfarande kan vara aktuell för toppjobb efter den här säsongens horribla insats från hans sida. Fast han kanske levlar sönder alla och gör allt för att Liverpool ska sparka honom så att han får sitt Juventus- eller Real Madrid-jobb =)

Sry om jag stör mitt i er AIK-glädjeyra.... hehehe

Edit: Sen har jag fått känslan av att Torres själv inte är så förtjust i Benitez längre, känns ytterst tveksamt att han kan lyckas locka med honom till Juve om han får det jobbet imo.

Länk till kommentar

---

INFORMATION OM INNEBANDY 12/4

20.45 imorgon är det innebandy som vanligt. Vet inte vart och orkar inte leta upp så om någon har mer info får ni gärna posta. Men kvart i nio, samma plats som vanlgt :)

Blir flera pfare och ickepfare.. så blir kul!

vilka deltar?

Länk till kommentar

Hehe okej. Du är inte oroad över hans erkänt usla fingertoppskänsla för byten och värvningar på senare år?

Själv har jag lite svårt att bedöma honom som tränare. Han gjorde ju succé i Valencia där han vann ligan och han vann ju även CL första året i Liverpool fast då var det inte direkt hans eget lagbygge.

Jag är mest förvånad över att han fortfarande kan vara aktuell för toppjobb efter den här säsongens horribla insats från hans sida. Fast han kanske levlar sönder alla och gör allt för att Liverpool ska sparka honom så att han får sitt Juventus- eller Real Madrid-jobb =)

Sry om jag stör mitt i er AIK-glädjeyra.... hehehe

Edit: Sen har jag fått känslan av att Torres själv inte är så förtjust i Benitez längre, känns ytterst tveksamt att han kan lyckas locka med honom till Juve om han får det jobbet imo.

För att vara helt ärlig så svarade jag först att jag var lite skeptisk till Benitez-ryktena då jag, precis som du beskriver, hört en massa negativt om Benitez senaste tiden. Men om det är något jag lärt mig från fotbollen så är det att precis som i poker så kan variansen spela en stor roll.

Benitez har ju haft bra resultat med Valencia och ändå tagit Liverpool till två CL finaler. Men då är frågan; Är inte Liverpools lag bra nog för att klara av en bättre ligaplacering? Men då är jag en person som inte följer engelska ligan lika mycket som Italienska. I Juventus fall så har det handlat om osannolikt många skador som satt stopp för en bra säsong. Om Juventus inte hade åkt på så många skador så kanske dom hade varit med i toppen istället för en mittenplacering? Då hade Ferrara varit en hyllad tränare och jämförts med Guardiola. Lite samma princip där; Barcelona kör med samma taktik från juniorer till a-laget. Det ändrar dom inte på. Det betyder att spelare som Xavi, Iniesta, Messi, Pedro m.fl har spelet i ryggmärgan. Dom behöver ingen Mourinho. Har dom en tränare med förståelse för professionella fotbollsspelare och spelet överhuvudtaget så kommer den tränaren att vinna en jävla massa priser med ett lag som Barcelona. Nu har jag ju hört att Guardiola jämt skriker på spelarna mitt i matcher. Han har ju varit en duktig fotbollsspelare så han ser ju det vi andra dödliga inte ser, vilket kanske gör honom till en riktigt duktig tränare. Då dom har en person som ser deras misstag och direkt kan påpeka det.

Så det är lite samma fall. Hade Barcelona haft otur med skadorna första säsongen som Guradiola tog över så hade han kanske fått sparken och fått "börja om" från scratch, precis som Ferrara. Nu vet jag inte hur det ser ut med Benitez. Men det kan lika gärna vara så att han haft otur och att truppen inte klickat. Att tex dra in en hel del spanjorer till england tycker jag är lite konstigt. Förstår att dom är billigare än dom brittiska spelarna och minst lika bra.. men det har väl lite med förståelse för bakgrunden av fotbollskulturen att göra. Forlan misslyckades i England.. slog igenom i spanien. Mendieta var en världsstjärna i Valencia, kom till Lazio och är än idag bland dom sämsta fotbollsspelare jag sett på TV. Gäller att det klickar.

Men det är som sagt min personliga åsikt. Om jag utgår ifrån det jag HÖRT och sett (byta ut Torres när man jagar mål är väl inte det smartaste draget :-P) så måste jag säga att jag är skeptisk. Jag är även rädd att han kommer göra som i Liverpool och importera in en massa spanjorer i laget vilket suger. SPECIELLT om han planerar att dra efter en 3-4 år. Dom kommer bli onöjda när han dragit... Juventus kommer vilja ha pengar för dom. Dom kommer stanna en säsong.. deras marknadsvärde kommer sjunka som fan, Juventus blir tvugna att rea ut dom och det slutar med ett kapitel i Juventus historia som man vill glömma.

Så jag ser mycket hellre en mindre erfaren Italiensk tränare i Juventus med förståelse för Italiensk fotbollskultur och spel än tex Benitez. Men sedan kan det ju visa sig att Benitez kommer och gör ett strålande jobb. Det kanske klickar.. vem vet?

Vill även säga att jag inte menar att spelare per automatik kommer misslyckas när dom byter land. Utan jag tog det bara som ett exempel för att make a point :)

vilka deltar?

Ingen anning. Vill inte vara den som styr ihop, utan skrev det där då Emil hade en massa turneringar igång. Martinnuts som kommit hem ifrån SA säger att dom är typ fem personer. Emil är nog på. Du är på? Så 7 personer där.

Annars vet jag inte.. annonserade bara ut att det blir innebandy, samma plats som vanligt, klockan 20.45.

---

Såg senaste HSP och måste säga att jag är imponerad av Eli Elezra (om vi bortser ifrån AJ donkningen). Trodde han var en kass Israel, men han spelar solit och tycker det är coolt att han väljer starka passiva linjer istället för att köra raise-för-info poker a la Negranue, Harman och Lederer.

Verkar som att det blir galet mycket action nästa vecka :mrgreen:. Sick även att spelarna klankar ner så mycket på Matusow och Laak. Dom är ju där för TV tid, det fattar ju alla! Men måste dom verkligen poängtera ut det och säga det på tv för att skämma ut dom? Dålig stil imho ÄVEN om det är sant!

Jag, kusinvitamin och två polare drar iväg till Italien nu på fredag och kussen råkade:-D boka biljetter där vi mellanlandar i Amsterdam :mrgreen:. Vi är där i 8 timmar på fredag och 5 timmar på måndag. Då lyder den obv frågan; Det är ju lagligt att tex röka på i coffeashopsen. Men vad säger lagen om att tex käka två browniekakor precis innan man kliver in i flygplatsen och är hög på planet/flygplatsen? Förstår ju att man kan vara full/hög/we så länge man beter sig som en civiliserad människa. Men kan vi åka på juridiskt skit om dom tex bustar oss i Italien? Kan vi ens bustas med tanke på att vi smoka/åt i amsterdam?

Nu ska jag grinda.. bajs och kiss!

Länk till kommentar

Istället fär att skriva flera kortare texter så väljer jag att skriva en lång. Ser inte felet med det?

Jag älskar verkligen fotboll. När det handlar om något jag verkligen bryr mig om så ser jag hellre till att ge ett utförligt svar med mina tankar och åsikter om det ämnet, än att vara fåordig för att det börjar bli mer av ett måste på PF.

Det är inte så att vi sitter vid ett pokerbord där jag utan mening stör andra som inte vill höra min röst, utan det är något jag skriver på ett forum. Väldigt enkelt att ignonera utan att påpeka det varje gång. Men som sagt.. om någon av trådskaparna har något mot att jag skriver längre texter så lovar jag att inte skriva långa texter.

Jag förstår att ni skojar. Men ingen rök utan eld och jag orkar tbh inte med att läsa " . " eller "Scroll scroll scroll" när jag vill vara trevlig och ge ett längre svar.

Vet att flera inte har något mot mina längre texter och det räcker egentligen att mer än två personer sagt det för att jag inte ska bry mig om resten. Så ingen behöver skriva att dom tycker om mina längre texter. Inte heller behöver varken Ulaf eller Gee förklara sig. Era förklarningar om att ni "tycker om mig men blir tvugna att scrolla" bryr jag mig inte om. Menar absolut inget illa med det, utan känns som att den här "situationen" upprepat sig ett par gånger. Ni vet vart jag står.. och jag vet vart ni står.

Må väl

Länk till kommentar

Vi är 4-5 pers som är på innebandy, vill få bekräftat först att det blir av/att vi har tid. Emil?

emil + 2 kommer tydligen så vi är väl runt 10 pers. 2045 i hallen är det som gäller.

Jag o niklas har ju fotbollsträning den här tiden varje vecka...

dåligt.

Istället fär att skriva flera kortare texter så väljer jag att skriva en lång. Ser inte felet med d

Må väl

jag gillar dina långa texter

Länk till kommentar

söker stejk på en utbildning som ljudtekniker/musikproducent

84k för 18mån

emiiiiiiiiil! HEHEHEHEHEHE

Har en kompis som går musikproducent i Sthlm atm. Kommer inte ihåg vad skolan heter, men antar att det är samma. Verkar sjukt soft iaf. Nästan lika slappt som att spela poker. Det enda folk verkar göra är att röka på och skriva låtar. Kör hårt8-)

Länk till kommentar

Har en kompis som går musikproducent i Sthlm atm. Kommer inte ihåg vad skolan heter, men antar att det är samma. Verkar sjukt soft iaf. Nästan lika slappt som att spela poker. Det enda folk verkar göra är att röka på och skriva låtar. Kör hårt8-)

Vill man ha det slappt och dessutom betala 84k för en kurs där man sedan spenderar tiden med att röka på och skriva låtar?

Det du snackar skulle nog stämma in på gymnasiet, där hade man en sån attityd till plugg. Men när man vill läsa något man vill utvecklas i och jobba med...? :roll:

Länk till kommentar

Vill man ha det slappt och dessutom betala 84k för en kurs där man sedan spenderar tiden med att röka på och skriva låtar?

Det du snackar skulle nog stämma in på gymnasiet, där hade man en sån attityd till plugg. Men när man vill läsa något man vill utvecklas i och jobba med...? :roll:

Lagom övergång från grindlivet mot vuxenlivet ;-)

Nej men jag håller faktiskt med dig. Förstår inte dessa utbildningar, där folk bara verkar chilla 24/7. Min polare är dock inte en av semipundarna utan är seriös, måste jag säga. Vad hade du tänkt att få ut av utbildningen Izy?

Länk till kommentar

• Skapa nytt...