Gå till innehåll

The Office SE - bump


sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

  1. 1. Gammal omröstning rensad

    • 1
      1
    • 2
      1


Recommended Posts

  • Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • NikLasVegas

    4201

  • sexyterran

    2591

  • pastan

    2237

  • FriSoren

    1535

Top Posters In This Topic

sjukhus vilken jävla by, tror mer på bekantas bekanta än på tingsrätt/hovrätt. äcklad som fan över alla föräldrar som satt och applåderade i kyrkan.

 

sen måste det vara ruskigt svårt och dyrt för skolan att utbilda personalen till att klicka in på facebook. lär ju ha varit rätt tydligt vad som pågick då ett par tusen av ortens övriga vuxna var inne och vevade i bloggarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först vill jag bara göra ett statement så att ingen misstolkar mig i det jag nu kommer att skriva... Men ja det är absurd, man blir äcklad och allt det där.

 

Men... Jag skulle vilja försvara prästen (till viss del) för allt blir så fel när man intervjuar honom där man säger att man skall vinkla avsnittet till killens fördel.

 

Faktum är att prästen kan som han säger inte förbjuda någon att besöka kyrkan, kyrkan är öppen för alla. Det är inte prästens ansvar att kolla om killen har besöksförbud mot denne tjej, det är upp till "oskar" att förhålla sig till besöksförbudet.

 

Det är som att säga att varje butiksansvarig skall ta reda på så att dennes kunder inte har besöksförbud mot någon så att dessa två inte skall kunna träffa varandra inne i butiken.

 

Sedan att han får applåder och jubel när han delar ut blommor blir jag bara äcklad utav, samt även att prästen sedan försvarar detta som att det skulle vara någon sorts fin demonstration är ju bara galet.

 

Men har man mage att säga att prästen gjorde fel när han släppte in "oskar" i kyrkan och det indirekt var prästens fel att den 17-åriga flicka sedan våldtogs på kvällen. Så måste man ha någon väldigt skev verklighetsbild.

 

Visst kan man försvara många av prästens ansvarsområden som du gör, och de går onödigt hårt åt just honom som en syndabock..

 

Men när han sen blir konfronterad med den andra våldtäkten svarar han; "Synd om killen... Och tjejen också.. Så klart."

 

Det känns ju sådär i mina ögon.

Men som sagt, det känns ju lite som att de försöker anklaga prästen för något som han absolut inte bär ansvar för.

 

I övrigt mår jag lite dåligt efter att ha sett detta, sjukt så jävla svaga människor är.

 

Trodde ja skulle få somna otiltad för en gångs skull.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bävar mej inför att ens kolla på det ni berättar om.. vet inte om jag pallar. det e lite som idag när jag va skitnära på att kolla den här 2girls1cup efter att ha sett youtube-reaktioner på folk som kollade på den.. men i slutändan estämde jag mej ändå för att inte kolla eftersom, som pjack så fint sa det, man vill ju kunna somna inatt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bävar mej inför att ens kolla på det ni berättar om.. vet inte om jag pallar. det e lite som idag när jag va skitnära på att kolla den här 2girls1cup efter att ha sett youtube-reaktioner på folk som kollade på den.. men i slutändan estämde jag mej ändå för att inte kolla eftersom, som pjack så fint sa det, man vill ju kunna somna inatt...

 

"pain olympics" ska tydligen vara ännu värre. Skippar båda :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstiga forwardsköp ?

 

Tevez är ju jätte målspottare , Adebayor lika så även om han är lite av en diva men det är dom flesta. RSC är ju helt klar bra och var mkt het tidigare även om han nu är lite kall. Robinho behöver vi inte ens prata om.

 

Så vilka menar du ? :)

 

lolololol... vettigt att köpa 4 anfallare förväntas vara ordninarie, inför en säsong?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lolololol... vettigt att köpa 4 anfallare förväntas vara ordninarie, inför en säsong?

 

Du kan vara tyst. Bara för scums inte har TEVEZ längre så gnäller du som ett litet barn. Ni kmr snart vara lillebror njut så länge och sluta gnälla... ;-) ;-) 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ehm.. och cliffnotes för oss som inte kan se SVTplay?

 

Vad jag förstått än så länge är att killen blev dömd för våldtäkt och prästen ville att folk skulle förlåta honom lr nåt sånt?

 

ungefär som såhär

 

  • Flicka våltas.
     
     
  • Ingen tror flicka trots bevisning och tillbakadraget erkännande från pojke.
     
     
  • byns sympatier ligger hos pojken tack vare främst ryktesspridningar om att hennes versioner inte går ihop när folk jämför vad dom hört.
     
     
  • Pojken får byta skola och får besöksförbud. Flickan blir utsött av alla.
     
     
  • Facebookgrupper, bloggar, namninsamlingar och liknande startas för att stödja pojken.
     
     
  • Under skolavslutningen (videon jag posta) urförs typ en manifestation för pojken i kyrkan.
     
     
  • Senare på kvällen på skolavslutningen våltar han flicka nummer 2.
     
     
  • Folk tror nu båda flickorna ljuger trots bevisen som kommit fram och facebookgruppen som startades för att stödja pojken har över 4k medlemmar.
     
     
  • Han fälls i båda tingsrätt och hovrätt för de två våldtäkterna.
     
     
  • Byn tror fortfarande på hans oskuld.
     
     
  • Uppdrag granskning får in ett tips om en oskyldigt dömd våldtäktsman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ungefär som såhär

 

  • Flicka våltas.
     
     
  • Ingen tror flicka trots bevisning och tillbakadraget erkännande från pojke.
     
     
  • byns sympatier ligger hos pojken tack vare främst ryktesspridningar om att hennes versioner inte går ihop när folk jämför vad dom hört.
     
     
  • Pojken får byta skola och får besöksförbud. Flickan blir utsött av alla.
     
     
  • Facebookgrupper, bloggar, namninsamlingar och liknande startas för att stödja pojken.
     
     
  • Under skolavslutningen (videon jag posta) urförs typ en manifestation för pojken i kyrkan.
     
     
  • Senare på kvällen på skolavslutningen våltar han flicka nummer 2.
     
     
  • Folk tror nu båda flickorna ljuger trots bevisen som kommit fram och facebookgruppen som startades för att stödja pojken har över 4k medlemmar.
     
     
  • Han fälls i båda tingsrätt och hovrätt för de två våldtäkterna.
     
     
  • Byn tror fortfarande på hans oskuld.
     
     
  • Uppdrag granskning får in ett tips om en oskyldigt dömd våldtäktsman

 

som jag uppfatta dokumentären så var hela byn på pojkens sida Innan erkännandet bara, eftersom erkännandet som jag uppfattade det kom efter att han våldtagit andra flickan (hur skulle han annars gå fri) och efter att han erkänt så står alla på flickans sida, men hon flyttar 50 mil och börjar nytt liv pga att ingen trodde hennes story från början (inte ens hennes vänner)

 

men nu kommer min fråga:)

varför i helv. erkände han?! de fanns ju ingen bevisföring, han hade ju gått fri, och rykten om att han var våldtäktsman försvinner på några år. nu när han blir dömd får han leva som stämplad våldtäktsman i resten av livet

 

men troligen blev han knäckt av förhören, då han troligtvis tänkte att han måste dra samma lögn i tingsrätten och troligtvis i hovrätten oxo eftersom flickan troligtvis får resning, och fallet kanske går till högsta domstol

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som jag uppfatta dokumentären så var hela byn på pojkens sida Innan erkännandet bara, eftersom erkännandet som jag uppfattade det kom efter att han våldtagit andra flickan (hur skulle han annars gå fri) och efter att han erkänt så står alla på flickans sida, men hon flyttar 50 mil och börjar nytt liv pga att ingen trodde hennes story från början (inte ens hennes vänner)

 

men nu kommer min fråga:)

varför i helv. erkände han?! de fanns ju ingen bevisföring, han hade ju gått fri, och rykten om att han var våldtäktsman försvinner på några år. nu när han blir dömd får han leva som stämplad våldtäktsman i resten av livet

 

men troligen blev han knäckt av förhören, då han troligtvis tänkte att han måste dra samma lögn i tingsrätten och troligtvis i hovrätten oxo eftersom flickan troligtvis får resning, och fallet kanske går till högsta domstol

 

nej nej NEJ NEJ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men nu kommer min fråga:)

varför i helv. erkände han?!

 

Alltså har du hört talas om något som kallas för "Samvete"?

 

Edit; Grabben var dessutom 15 år (?), tvivlar på att han satt och grubblade över vilka olika instanser han skulle vara tvungen att gå igenom med sin lögn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förstår inte varför alla är emot byn (Det kanske låter nu som om jag är för pojken vilket jag inte är).

 

"Dömd våldtäktsman" är inte samma sak som "våldtäktsmannen har erkänt". när byn fortfarande tror på pojken efter första våldtäkten tror de ju att han blivit dömd i ett "ord mot ord-battle" mellan deras advokater och flickans advokat ägt pojkens (som eminem äger papa doc i slutet av 8 mile)

 

de säger ju i dokumentären "domaren vet något som inte byn vet, ett erkännande i ett förhör", så troligen visste de inte ens om erkännandet förän dokumentären visades på tv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förstår inte varför alla är emot byn (Det kanske låter nu som om jag är för pojken vilket jag inte är).

 

"Dömd våldtäktsman" är inte samma sak som "våldtäktsmannen har erkänt". när byn fortfarande tror på pojken efter första våldtäkten tror de ju att han blivit dömd i ett "ord mot ord-battle" mellan deras advokater och flickans advokat ägt pojkens (som eminem äger papa doc i slutet av 8 mile)

 

de säger ju i dokumentären "domaren vet något som inte byn vet, ett erkännande i ett förhör", så troligen visste de inte ens om erkännandet förän dokumentären visades på tv

 

Byn är ju med honom även efter erkännandet och efter att det kommit DNA-bevis för andra våldtäkten!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Byn är ju med honom även efter erkännandet och efter att det kommit DNA-bevis för andra våldtäkten!

 

du menar scenen när de intervjuar de där ungdomarna.

 

de nämner inget om pojkens erkännande utan bara om DNA-bevisen, men man kan väl förstå ungdomarna i den situationen för pojken var ju inte inne i fittan på offret utan han bara satte sig över henne och runkade (vilket han imo hade kunnat gjort lagligt genom att logga in på facebook och printa ut en bild på henne och sätta sig över) och då tar man ju DNA från ansiktet och inte från fittan, vilket kan förefalla lite osäkert kanske (de blir ju svårare att förneka för ungdomarna om snuten hittat DNA av sperma från pojken i offrets fitta)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobba krysstvå...

 

 

1. Kalmar FF - Elfsborg X 2

2. Birmingh. - Arsenal 2

3. Chelsea - Aston V. 1

4. Hull - Fulham X 2

5. Tottenham - Portsmo. 1

6. West Ham - Stoke 1 X

7. Wolverh. - Everton X 2

8. Reading - West Bro. X 2

9. Derby - Leicester X 2

10. Plymouth - Blackpool X 2

11. Preston - Queens PR 1 X

12. Swansea - Ipswich 1

13. Watford - Middlesbr X 2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...