Gå till innehåll

The Office SE - bump

sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

1. 1. Gammal omröstning rensad

• 1
      1
    • 2
      1

Recommended Posts

• Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

• NikLasVegas

4201

• sexyterran

2591

• pastan

2237

• FriSoren

1535

Top Posters In This Topic

Sämsta inlägget jag sett på länge... Hur bra du spelar har inget att göra med hur du swingar över x antal händer. Passar du på dessa tunna värdebets kommer du som exempel istället för att ligga +$200-2000 kanske ligga mellan -$400-+$1400. Lika stora swings, lägre winrate mao.

Sämsta inlägget jag läst. Om man tidigare vikt vid 51/49 lägen och plötsligt börjar dega in på dem kommer ens väntevärde öka marginellt och ens varians skjuta i höjden.

Tänk innan du postar nästa gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävligt trist shaman.. Det enda jag tänker är dock att det bara byggs upp till årtusendets rush när det väl släpper (=

det hoppas jag :)

förstår verkligen inte att du vägrar gå ner i nivå shahin utan hellre gular, du behöver ju inte kliva ner permanent heller utan bara ett par sessioner för att hitta tillbaka till spelet igen. om du som du säger tycker poker är roligt kanske du kan hitta lite mer spelglädje? eller är det nån slags inbyggd rädsla för att du inte kommer vinna där heller som gör att du inte går ner? har själv varit med om det och det kan kosta...

jag har typ noll koll på hur det ser ut när du spelar, men när jag själv springer dåligt missar jag uppenbara blufflägen, bluffar med fel händer, värdehöjer fel händer osv... sånt som kanske inte omedelbart märks varken när man spelar eller när man går igenom stora händer i efterhand men som ändå har en stor inverkan på slutresultatet.

sen suger ju variansen i poker en hel del, men det är en del av spelet och eftersom den inte går att undvika är det bara att leva med den.

låter kanske lite argt nu, men det är 100% :h:

visst kan jag gå miste om många lägen där jag tappar value. men att tappa så många inköp på små lägen jag "missar" vore bara för sjukt. jag har gått igenom mina händer och största misstaget är att jag åker in i toppen av deras range i exakt varje hand. roliga är att jag VET att ett kort är en bra hand att bluffa på, då gör jag det. jag tvekar inte. men då visar det sig att det kortet träffar deras range VARJE gång vilket bara är för sjukt.

jag märker ju en markant skillnad mellan hur spelet utspelar sig nu och tidigare. det här är inte standard och mitt spel förändras inte pga jag springer/bra eller dåligt. att ens tänka i dom banorna är imo fel. jag får två kort och jag spelar dom som om det vore en ny hand. min spelstrategi eller spelteori förändras inte för att jag springer dåligt. en hand som har 80% chasn att vinna har fortfarande 80% chans att vinna.

att bli utdragen är så standard det kan bli. det är situationerna jag hamnar i som är sjuka. att mina vb jämt jämt jämt åker in i bättre. när jag blir riktigt frustrerad så tänker jag; "jag måste vb här för jag får syn av en jävla massa sämre händer och det är en bra spot att vb. jag kommer dock säkert åka in i bättre som vanligt". men det ändrar inte på något förutom att jag har en negativ inställning. jag resonerar ju rätt för jag anser att det är en bra spot att vb/bluffa. jag gör ett spel för jag anser det vara vinstgivande. tack vare den här perioden åker jag oftast in i toppen av deras range. jag missar säkert ett par lägen, men jag kan lova dig att det inte är mycket större skillnad än förut. det är bara det att ALLA kort suger. har jag AA i 3bettad pott är floppen alltid KQ5ss, jag bet dom syn, turn Js... eller alltid två overcards. eller så gör dom heeeelt sinnesjuka grejer som att göra helt sjuka floats som får träffa. ett bra exempel är min HU hand mot micke där han synar 3bet pre med A2o, synar 98K på flopp och får träffa sin A på turn som han stackar mot min JTs, färgdrag och öppet. den handen är så standard det kan bli den här månaden.

sen självklart blir jag utdragen, men jag ser inte det konstiga i det. det som är konstigt är att jag inte får action med den starkaste delen av min range samtidigt som jag får action (ai pre) med den svaga rangen samtidigt som jag post hela tiden åker på deng.

sen att jag hellre gular än att spela NL100 är väl kanske lite att ta i.. men jag tänker inte spela på NL100.. det kommer inte hända.

Sämsta inlägget jag sett på länge... Hur bra du spelar har inget att göra med hur du swingar över x antal händer. Passar du på dessa tunna värdebets kommer du som exempel istället för att ligga +$200-2000 kanske ligga mellan -$400-+$1400. Lika stora swings, lägre winrate mao.

vill inte säga att det är sämsta inlägget jag läst på länge då alla inlägg uppskattas. men måste ändå hålla med thorn.

måste även säga att jag har tightat till mig lite för att försöka minimera förlusterna, men det är inte en jättejättestor skillnad från förut. bara att jag skärt bort vissa händer från min syna 3bet på btn vs blinds range.

---

Nu är det dagen efter "gulningen" och jag har haft en del tid att tänka. Reagerade otroligt starkt igår och jag har aldrig varit en person som skottar och är van med att vara gul så det är en väldigt konstig känsla.

Var seriöst i chock igår men nu idag känns det otroligt nog bättre. Fick även ett nytt erbjudande om stake igår som jag ska se över innan jag tar ett beslut om vad jag ska göra. Har talat med mina föräldrar idag och dom är överraskande förstående. Dom sa att dom litar på mitt omdöme och jag förklarade tydligt för dom att jag 100% kommer att plugga, bara att jag inte vill vakna om 40 år och tänka "tänk om". Dom förklarade att dom bara vill mitt bästa och vi kom överens om att dom accepterar att jag spelar vidare tom efter sommaren.

Jag kommer att komma tillbaka, förhoppningsvis trippelt så starkare. En stor sak som jag lärt mig nu är att aldrig underskatta variansen oavsett nivå. Tidigare har jag varit så självsäker på NL200 som för övrigt är en nivå där minst 95% av alla regs är pajaser, att jag varit redo att spela där med en 15 inköp rulle. SÅ säker har jag varit. Så jag har inte grindat ordentligt, jag har slösat alldeles för mycket och varit allmänt spewig med mina pengar. Så det här kanske var bra, för nu inser jag värdet av pengar. Det jag har kvar nu är helt plötsligt pengar igen.

Att kliva ner till NL100 känns utan tvekan som ett steg bakåt i utvecklingen, så jag väljer hellre stake före det. Med staken öppnas det upp nya möjligheter som att slippa pressen att prestera, utan då kan jag istället lägga ner tiden på att utveckla spelteorin och istället fokusera på att klättra i nivåer. Tidigare har jag tänkt att jag inte har bråttom med det, men varför skulle jag inte vilja klättra i nivåer? Får jag chansen att spela högre så tar jag den utan tvekan. Även om jag kanske förlorar pengar på att spelarna är bättre än mig så är det ovärdeliga läropengar. Då ger man högre nivåer ett par chanser innan man själv sitter där och tar tillbaka dom penganra man förlorat och ökar sin winrate en hel del.

Ska tala med han som erbjöd stake nästa vecka och vill inte gå ut med den andra är men ska även tala med honom. Sen får jag se utifrån deal och möjligheter till att utvecklas vilken som är mest vinstgivande för mig i längden.

Kan seriöst inte i ord beskriva vilken lättnad jag känner över att inte ha extrem press om att plugga nu efter sommaren. Utan nu kan jag verkligen fullfölja det jag vill mest, vilket är att maxa allt och försöka nå mitt absoluta topp.

Vet att en hel del tvekar på om jag är vinnande eller ej vilket är kul. För då jag vann på så var allt frid och fröjd, så fort man hamnar i en svacka så är man förlorande :-). Ska dock inte låta det oroa mig, utan ska kötta på som jag gjort. Till jag har stakesituationen uträtt kommer jag att gå igenom mina händer och stats ordentligt, ska även läsa klart ett kapitel av MOP som jag börjat på och spela FM :mrgreen:.

Som det ser ut just nu kommer jag till 90% att hoppa på stake men det beror såklart på hur upplägget ser ut.

Nu är det bara att ta nya tag och hoppas att jag hittar en god lösning.

Tack för alla kommentarer både här och på msn. Vet att jag har flera duktiga spelares stöd och förtroende vilket räcker för mig. Ni behöver inte kommentera det här inlägget här då det redan lagts nog med energi på det och alla i grund och botten egentligen skriver samma saker. Så jag blir tvungen att återupprepa mig vilket inte är så kul :-P

GLGL

Länk till kommentar

Hur tänker du nu?

Länk till kommentar

Sämsta inlägget jag läst. Om man tidigare vikt vid 51/49 lägen och plötsligt börjar dega in på dem kommer ens väntevärde öka marginellt och ens varians skjuta i höjden.

Tänk innan du postar nästa gång.

vad tror du skillnaden mellan en som vinner hyfsat och en som vinner stort är?

när du svarat på ovanstående fråga... har du upplevt stora skillnader i swings mellan de bästa spelarna på en viss nivå och dom som bara är marginellt vinnande?

Länk till kommentar

vad tror du skillnaden mellan en som vinner hyfsat och en som vinner stort är?

när du svarat på ovanstående fråga... har du upplevt stora skillnader i swings mellan de bästa spelarna på en viss nivå och dom som bara är marginellt vinnande?

att den som vinner stort är rikare.

helt orelevant, är jag en nitt är ju swingsen mindre är jag en lagtard är swingsen större oavsett om man så är marginell spelare lr inte

Länk till kommentar

• Skapa nytt...