Gå till innehåll

The Office SE - bump

sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

1. 1. Gammal omröstning rensad

• 1
      1
    • 2
      1

Recommended Posts

spelade precis klart en 1734 händer lång HU match mot padrinos :-)

vi spelade NL50 och jag slutade till slut 59.97 dulls upp. var en rolig match med några riktigt roliga setups. fick positiv feedback från paddan som jag vart glad över men han kanske säger så för att lura upp mig på högre stejksz :oops:

är trött.. men ska dricka kaffe och börja grinden. må ha backat 9 inköp idag, men är fan nöjd med mitt spel. har 1-2 händer MAX där jag kanske kunde gjort saker annorlunda. men ingen idé att tänak tänk om. ska dricka kaffe och sen grindish ett tag.

gg paddan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

• NikLasVegas

4201

• sexyterran

2591

• pastan

2237

• FriSoren

1535

Top Posters In This Topic

suck... idag slutar 3500 usd ner. på NL200.. har normalt stoploss vid 7-8 inköp men första sessionen kollade jag inte resultaten alls och nu känner jag att det bara inte går.

ska posta lite händer som är jättestandard så folk förstår hur jag menar med badrun. inga goa fyrtal mot straight flush. utan jag grindas ner något så brutalt. spots där jag normalt vinner utan sd eller vinner i sd förlorar jag nu :shock:. alla mina vb går åt helvete. gör stora fold. floppar antigen pissdåliga floppar som jag provat c/f och cbetta... men båda har samma resultat. checkar jag så bettar dom och jag måste folda. cbettar jag så synar dom och turn är typ alltid det enda kortet jag inte vill se. eller så floppar jag tex färgdrag och dom donkar 3 gator och jag missar allt. att floppa färgdrag + öppet är jättestandard för mig.. standard även att missa allt.

så rekord i antal inköp ner i en dag för mig

rekord i antal inköp ner på NL200

ska strax lägga upp händer så folk förstår lite.. men ingen kommer förstå. första tanken alla kommer ha är att jag är förlorande :-). varför? för jag hade tänkt så.

det här blir sista whineinlägget till då jag annonserar att jag gulat. ska räkna mina pengar strax... tråkiga tider gott folk.. väldigt tråkiga tider

Länk till kommentar

:-( hoppas du kommer igen. om inte stort gl med ditt nästa steg i livet.

ty yo :)

------

Här kommer lite händer. Har 2 händer som är ai för fullstack.. resten är utan att överdriva händer där jag får färgdrag och missar, där jag får stegedrago ch missar, där jag får färgdrag och stegedrag och missar. alltså otroligt standard förlusthänder.. skillnaden den här sessionen är att alla är radade och det är flera flera flera på raken så jag förlorar massa pengar

Det här är dom händer som representerar den här sessionen. Jag hittar seriöst inga annorlunda händer. Alla händer är jättestandard förlusthänder som man har på en session. Sjuka är att den här sessionen BARA hade sånna standard förlusthänder.

När jag väl träffat bra är det instavik. Min största vinst den här sessionen var på 102 dollar. Andra 92, sedan faller det ner 74, 70.

Anledningen till varför jag vet att jag är badrun är att jag idag är mycket bättre än förut speciellt efter sessionerna med coachen jag har. Hittar fler och bättre spots att plocka value. Men jag springer alltid in i bättre eller så hinner jag inte ens komma dit. Donka in i mig är sååå standard. Och busta dragen är ännu mer standard.

Hehe blir faktiskt lite trumvirvel nu när jag räknar mina pengar. Ser det riktigt mörkt ut så är nog den här sessionen dödsdolken. Kallt sätt att lägga ner med poker hehe... ironin. Skaffar coach, blir bättre, asmotiverad att lira och utvecklas, så pass att jag börjar läsa i MOP och förstår skit. Sen bara bem jag grindas bort haha.... oh the irony :D. måste ju kunna se det roliga i det hela.

Har två händer som är för 100bb. Här är dom:

$2/$1 No Limit Holdem

1 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:

BB preshan ($200)

Pre-Flop: ($5, 1 players) Hero is A:diamond: Q:spade:

[Hero posts $2]

preshan raises to $5, Hero raises to $16, preshan raises to $50, Hero goes all-in $238.15, preshan calls $150

Flop: 9:spade: 9:club: 8:heart: ($438.15, 1 players, 1 all-in)

Turn: 4:diamond: ($438.15, 1 players, 1 all-in)

River: J:diamond: ($438.15, 1 players, 1 all-in)

Final Pot: $438.15

Hero shows

A:diamond: Q:spade:

preshan shows

K:club: K:diamond:

preshan wins $398 (net +$198)

Hero collects $39.15 (net -$199

)

$1/$2 No Limit Holdem

5 Players

Stacks:

UTG dutch_idiot ($222.75)

CO mattbianco11 ($197)

BTN StickMyStack ($100.25)

SB Hero ($198.35)

BB ZiPPo1985 ($289)

Pre-Flop: ($3, 5 players) Hero is SB Q:club: A:diamond:

1 fold, mattbianco11 raises to $7, 1 fold, Hero raises to $23, 1 fold, mattbianco11 calls $16

Flop: J:diamond: 10:heart: 9:diamond: ($48, 2 players)

Hero checks, mattbianco11 bets $30, Hero goes all-in $175.35, mattbianco11 calls $144

Turn: 3:club: ($397.35, 2 players, 1 all-in)

River: J:heart: ($397.35, 2 players, 1 all-in)

Final Pot: $397.35

Hero shows

Q:club: A:diamond:

mattbianco11 shows

J:spade: Q:spade:

mattbianco11 wins $393 (net +$196)

Hero collects $1.35 (net -$197)

Här följer händer av situationer som jag beskriver. Utan att överdriva så är dom flesta händer såhär ->

$1/$2 No Limit Holdem

2 Players

Stacks:

SB Hero ($357.30)

BB Xander34 ($305.45)

Pre-Flop: ($3, 2 players) Hero is SB 10:heart: K:heart:

Hero raises to $6, Xander34 calls $4

Flop: 8:heart: 9:club: 9:heart: ($12, 2 players)

Xander34 bets $6, Hero calls $6

Turn: 6:spade: ($24, 2 players)

Xander34 bets $12, Hero calls $12

River: 3:spade: ($48, 2 players)

Xander34 bets $12, Hero folds

Final Pot: $60

Xander34 wins $59 (net +$23)

Hero lost $24

mot fisken som shovade en del :). jag dubbla upp han två gånger och han torska allt inte så helt otippat till bplaa

$1/$2 No Limit Holdem

3 Players

Stacks:

BTN Hero ($208.50)

SB Konyers ($94.85)

BB BplaaChaLaam ($509.75)

Pre-Flop: ($3, 3 players) Hero is BTN 9:heart: 9:spade:

Hero raises to $6, Konyers goes all-in $94.85, BplaaChaLaam folds, Hero calls $88.85

Flop: K:club: A:club: 5:club: ($191.70, 2 players, 1 all-in)

Turn: 4:diamond: ($191.70, 2 players, 1 all-in)

River: 7:diamond: ($191.70, 2 players, 1 all-in)

Final Pot: $191.70

Konyers shows

5:spade: 4:spade:

Hero shows

9:heart: 9:spade:

Konyers wins $189.70 (net +$94.85)

Hero lost $94.85

inte så wp av mig tbh. river är dock superstandard. han har AKs, han ska vinna den handen.. det säger jag inte mot. det jag försöker illustrera är att alla händer ser ut på det här viset. jag får toppar som jag vb, åker in i snäppet bättre. spelar ingen roll vad jag har för hand eller hur den spelats.

$1/$2 No Limit Holdem

5 Players

Stacks:

UTG Joe_Loco ($303.25)

CO salem555 ($243.25)

BTN REKETOM ($181.95)

SB Hero ($300.95)

BB poker rolf ($65.70)

Pre-Flop: ($3, 5 players) Hero is SB A:diamond: Q:heart:

1 fold, salem555 raises to $6, 1 fold, Hero raises to $20, 1 fold, salem555 calls $14

Flop: 7:heart: 2:spade: 2:diamond: ($42, 2 players)

Hero bets $24, salem555 calls $24

Turn: 8:spade: ($90, 2 players)

Hero checks, salem555 checks

River: A:club: ($90, 2 players)

Hero bets $70, salem555 calls $70

Final Pot: $230

Hero shows

A:diamond: Q:heart:

salem555 shows

A:spade: K:spade:

salem555 wins $227 (net +$113)

Hero lost $114

jättejättestandard hand. 2 outas är inget wow, det händer liksom. det roliga med den här handen är att jag hade klickat sitout på alla bord förutom just den här där jag hade fått 99. När han shovar in så tänkte jag; "oh the irony om det här blir en utdragning".. ser 77 och skrattar lite och tänker; "kom igen.. den här vinner vi... 40 usd rikare får man ju bli".. sen bara 7 river hehe :D

$1/$2 No Limit Holdem

5 Players

Stacks:

UTG besfort1 ($198)

CO REKETOM ($217.55)

BTN Hero ($193.20)

SB Disafirst ($208.60)

BB tianzan ($40)

Pre-Flop: ($3, 5 players) Hero is BTN 9:diamond: 9:heart:

2 folds, Hero raises to $6, 1 fold, tianzan raises to $20, Hero goes all-in $193.20, tianzan calls $20

Flop: Q:club: A:heart: 8:heart: ($234.20, 2 players, 1 all-in)

Turn: 8:spade: ($234.20, 2 players, 1 all-in)

River: 7:club: ($234.20, 2 players, 1 all-in)

Final Pot: $234.20

tianzan shows

7:spade: 7:diamond:

Hero shows

9:diamond: 9:heart:

tianzan wins $78 (net +$38)

Hero collects $153.20 (net -$40)

Länk till kommentar

jag har precis backat 35 inköp inom loppet av 6000 händer på den sjukaste riggen jag upplevt under de 5 åren jag spelat poker så det där ser ut som lite lätt smisk på rumpan i jämförelse.. antar det finns en hel del vidriga händer du torskat också, de där du postade orkar man ju inte rycka på ögonbrynet åt. men jag vet hur det känns..

keep it up

Länk till kommentar

wow... vill inte uttala mig för mycket just nu då jag inte vet vad som kommer hända nu framöver....men jag har 22 inköp kvar till NL200. har nog lite mer då allt är så jävla utspritt men som det sett ut så är det inte nog.

och jag orkar inte riskera. om stakeerbjudanden kommer in så kommer jag att kolla på dom och utvärdera... just nu vet jag om en som sagt att han kan stejka mig anytime men vet fan inte hur jag ska göra.

har alltid sagt att jag kommer sluta med pokern men trodde jag skulle gå ner mycket mer glamuröst än att springa piss på NL200. orkar inte försvara mitt spel.. ska ta ett till snack med min coach. kanske ta en timma och bara gå igenom händer och så. han har tidigare sagt att mitt spel ser bra ut och jag tvivlar inte på att jag är vinnande på NL200-400... men wow vad vad påfresetande det kan vara.

riktigt sjukt... alltid skrivit att jag ska sluta med poker och även om det funnits en liten sanning i det så är det raka motsatsen nu. jag brinner för poker... har blivit mycket bättre.. lägger ner tid på spelet. alltså wow.. att jag ska behöva övertyga mig själv och er att jag är vinnande.. att det gått så långt.

avvaktar några dagar till jag vet vad jag ska göra.

suck...

Länk till kommentar

jag har precis backat 35 inköp inom loppet av 6000 händer på den sjukaste riggen jag upplevt under de 5 åren jag spelat poker så det där ser ut som lite lätt smisk på rumpan i jämförelse.. antar det finns en hel del vidriga händer du torskat också, de där du postade orkar man ju inte rycka på ögonbrynet åt. men jag vet hur det känns..

keep it up

exakt.. det är händer man skiter fullständigt i. man rycker inte ens ögonbrynet åt... men jag backade 1600 dollar den här sessionen BARA på sånna händer. det är så jävla stört.

utöver det så har det i några bra tussing händer(den här månaden och bra bitar av förra) sett ut som dom händerna kryddat med utdragningar och att jag jämt springer in i absoluta toppen av folks range hela tiden.

har dock beskrivit det här om och om igen.. blir bara utjatat.

vet att majoriteten tänker att jag är förlorande av att läsa att man backar. vad ska man göra liksom..

Länk till kommentar

tråkigt att det går dåligt, har också haft några doomswings på 30bi inom någon dags spel. Alltid sagt att det varit runbad osv vilket det till viss del alltid varit men på senare tiden har jag kommit på att det kanske finns små detaljer som man ändå kunde gjort bättre även om man spelat bra ->

Inte fortsatt när man känner sig tiltad

Tableselectat bättre

Skitit i en hel del spel med hög varians

f.ö kanske du kan byta sida eller något? Brukar personligen få spykänslor när jag springer jättedåligt på en viss skin eller nätverk.

gl

Länk till kommentar

tråkigt att det går dåligt, har också haft några doomswings på 30bi inom någon dags spel. Alltid sagt att det varit runbad osv vilket det till viss del alltid varit men på senare tiden har jag kommit på att det kanske finns små detaljer som man ändå kunde gjort bättre även om man spelat bra ->

Inte fortsatt när man känner sig tiltad

Tableselectat bättre

Skitit i en hel del spel med hög varians

f.ö kanske du kan byta sida eller något? Brukar personligen få spykänslor när jag springer jättedåligt på en viss skin eller nätverk.

gl

baller chilinutz

Länk till kommentar

Upp 25 svenska kilo idag. Månaden har börjat kanon, men svingigare än nånsin...

Trist att det går rövas shahin. Vad mer kan man säga än att det kommer vända. Det gör det ALLTID...

Såg första Batmanfilmen idag. Braaaaa...

Nu ska jag sova och vakna upp till AIK-Mjällby....

Länk till kommentar

Jobbigt med en sådan downswing. Har du funderat på om din ökade förståelse för spelet indirekt bidrar till att ditt backande ökar då du nu antagligen har mycket större varians?

Jag känner iaf att det är skönt att ta ett steg tillbaka under tunga perioder även fast jag vet att mitt spel är vinnande på lång sikt. På NL200 behöver man inte ta alla tunna värdebets och syna ner tunt för att vinna. Speciellt inte när man är inne i en tung period och allt självförtroende är borta..

Länk till kommentar

imorgon ska jag fan se djurgårn. det blir bazzzzzzzz

Att dif värvat 4-5 finnar säger allt. Det kommer att gå bra i år. Länge hajpat upp Finlandsspåret som ett framgångsalternativ. Visst bör man söka sig till Argentina, Afrika, Brasilien för offensiv kraft, men finska ligan är guld värd om man vill hitta billiga försvarsjättar. Inför förra säsongen värvade AIK Mutumba och Hooiveld från Inter Turku, och Maanoja kom även han från finska ligan. Vågar mig på att jinxa lite inför årets allsvenska...

AIK kämpar sig till en 4:eplats, och kvalar tyvärr inte in till CL pga för svårt motstånd i sista kvalomgången...

IFK Göteborg vinner guldet pga överlägset bästa truppen, både startelva och breddmässigt...

Dif blir årets skräll och hamnar på övre halvan av tabellen. Svårt att säga var, men har på känn att det kan gå ganska bra faktiskt...

Bajarnas bussar bajsades bruna...

Länk till kommentar

förstår verkligen inte att du vägrar gå ner i nivå shahin utan hellre gular, du behöver ju inte kliva ner permanent heller utan bara ett par sessioner för att hitta tillbaka till spelet igen. om du som du säger tycker poker är roligt kanske du kan hitta lite mer spelglädje? eller är det nån slags inbyggd rädsla för att du inte kommer vinna där heller som gör att du inte går ner? har själv varit med om det och det kan kosta...

jag har typ noll koll på hur det ser ut när du spelar, men när jag själv springer dåligt missar jag uppenbara blufflägen, bluffar med fel händer, värdehöjer fel händer osv... sånt som kanske inte omedelbart märks varken när man spelar eller när man går igenom stora händer i efterhand men som ändå har en stor inverkan på slutresultatet.

sen suger ju variansen i poker en hel del, men det är en del av spelet och eftersom den inte går att undvika är det bara att leva med den.

låter kanske lite argt nu, men det är 100% :h:

Länk till kommentar

Jobbigt med en sådan downswing. Har du funderat på om din ökade förståelse för spelet indirekt bidrar till att ditt backande ökar då du nu antagligen har mycket större varians?

Jag känner iaf att det är skönt att ta ett steg tillbaka under tunga perioder även fast jag vet att mitt spel är vinnande på lång sikt. På NL200 behöver man inte ta alla tunna värdebets och syna ner tunt för att vinna. Speciellt inte när man är inne i en tung period och allt självförtroende är borta..

Sämsta inlägget jag sett på länge... Hur bra du spelar har inget att göra med hur du swingar över x antal händer. Passar du på dessa tunna värdebets kommer du som exempel istället för att ligga +$200-2000 kanske ligga mellan -$400-+$1400. Lika stora swings, lägre winrate mao.

Länk till kommentar

NiklaS sluta dissa mina inlägg...

Vad menar du likzom?

Hemkommen från ett vidrigt kallt Råsunda. Ganska besviken. Kan ha varit en av AIKs sämsta matcher på 2000-talet om jag ska vara helt ärlig. Premiärer brukar vara usla, men fanns liksom inte en gnutta antydan till positiva känslor framöver. Pontus Engblom gjorde ett piggt inhopp, men överlag var Mjällby ganska mycket bättre. Behållningen var väl att dif förlora. Hade dock hoppats på lite mer, då Liverpool går som en haltande bäver atm. Aja, en premiär är alltid en premiär. Det kan knappast gå sämre omss...

Länk till kommentar

• Skapa nytt...