Gå till innehåll

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

1. 1. Gammal omröstning rensad

• 1
      1
    • 2
      1

Recommended Posts

• Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

• NikLasVegas

4201

• sexyterran

2591

• pastan

2237

• FriSoren

1535

Top Posters In This Topic

Postad
Shahin, gå ner i nivå tills du börjar springa bra o tilten avtar.

Stolthet går före fall. Gå ner.

helt ärligt så lägger jag hellre ner med poker än att gå ner på NL100. för jag har precis motivation att lira NL200. enda som håller igång mig med pokern idag är att jag vill bli bättre. NL100 kommer jag aldrig ha motivationen... tror tom att jag håller på att ställa mig inför att lägga ner med poker.

men vem vet... kanske som förut att jag säger det men inte menar det. men tbh så känns läggan er med poker med naturligt nu än då. för nu har jag försökt utvecklas.. styrt coach.. tänkt mer på spelet. men förlorar ändå... då är det i andra ord ödet.

kan inte göra mycket åt ödet

25 inköp downswing är löjligt löjligt standard. Klev ner eller acceptera hög risk att gula. Jag droppa runt 100 inköp nyligen trots bra spel. Inte mycket man kan göra. Speciellt om man lirar HU ( och omahahahahaha)

Bra action i dagboken för övrigt. London imorrn baby!!

inte bara 25 inköp. utan är 25 inköp ner för månaden och lägg på några fler inköp så är jag borta ifrån den ath jag minns. så handlar om många fler roliga inköp

Shahin kan du plz posta länk till den bloggen lr var det var du snacka om över pastan idag. Banken tomtens blogg lr vare var, vill ha storyn ialf :-)

http://blogg.expressen.se/banktheman/ -> där är hans blogg

texten heter "en fiktiv berättelse om pokersajternas väg till makten"

tycker det var bra läsning :-).

intressant kuriosa om banken är att första pokersidan jag någonsin hittade och signade mig upp på var hans gamla site riggat.se. skicka iväg ett n00bmail till hans flickvän dinorah som snackade skit om allt och alla så jag antog att det var en haj. då kom jag i kontakt med banken som var schyst och trodde på mig :mrgreen:

vet dock inte vad som hände med hans pokerspelande.. har för mig att han lirade 25-50kr då.

aja lycka till bank om du läser det här :-)

Verkar som kronisk sömnbrist triggar det i alla fall. Låter som typisk sjukdom för pokerspelare.

jo men min mor och morbror är inga pokerspelare :-P. i o f har min mor problem med sömnen, detsamma gäller mig.

märkte btw en sjuk sak på min iphone app som jag normalt hade trott var bullshit men som jag märker av. när jag sover riktigt sent som typ 6-9 på morgonen så sover jag alltid längre, känner mig konstant trött då jag vaknar och jag somnar BARA om jag inte kan hålla ögonen öppna längre.

men när jag sover innan kl.00 så vaknar jag helt utvilad och känner mig glad. kollar på appen och ser att jag är i djup sömn fler timmar då jag sovit innan kl.00 till skillnad ifrån då jag sov typ 05-06.

har inte haft problem med sömnparalys senaste dagarna då jag sovit bra heller så hoppas att problem is solved.

---

ska dra iväg och käka pannkakor @ närmsta fik nu innan jag kommer hem för att lira lite poker. känner mig ganska avslappnad nu när jag accepterat att jag kommer gula. bara att spela mitt bästa.. inte mycket mer att göra.

har en del inköp på mig innan jag når dit så ska bli kul.. ska försöak få in ett pass med coachen asap också så jag hinner lära mig så mycket som möjligt innan jag går busto.

mariooooootime

Postad
WHINE

Förstår att det är tungt, men vafan... Du snackar om motivation. Vad jobbar dina irlpolare med? Telefonförsäljning, donken? (Inget ont om dom, nämner bara några stdjobb). En nl100spelare har det bra. Du kan göra vad du vill. Är du vinnande drar du in bra med deg, jämfört med ett jobb i Sverige. Du vet redan fördelarna.

Bara mina tankar. Gå ner och sluta whina...

Postad
Förstår att det är tungt, men vafan... Du snackar om motivation. Vad jobbar dina irlpolare med? Telefonförsäljning, donken? (Inget ont om dom, nämner bara några stdjobb). En nl100spelare har det bra. Du kan göra vad du vill. Är du vinnande drar du in bra med deg, jämfört med ett jobb i Sverige. Du vet redan fördelarna.

För alla finns det ett liv efter pokern och ju längre man spelar, ju mer skjuter man upp det. Själv skulle jag aldrig ha motivation nog att spela nl100 med tanke på hur mycket man offrar i övrigt. Visst, har man som mål att jobba på donken så spelar det såklart ingen roll. Dock tror jag att de flesta har högre ambitioner och när början på den karriären skjuts upp så måste man ju göra en avvägning om pengarna från pokern rättfärdigar det.

Postad
För alla finns det ett liv efter pokern och ju längre man spelar, ju mer skjuter man upp det. Själv skulle jag aldrig ha motivation nog att spela nl100 med tanke på hur mycket man offrar i övrigt. Visst, har man som mål att jobba på donken så spelar det såklart ingen roll. Dock tror jag att de flesta har högre ambitioner och när början på den karriären skjuts upp så måste man ju göra en avvägning om pengarna från pokern rättfärdigar det.

+1

Postad

kunde inte ha skrivit det bättre själv!

skulle svara att jag inte förväntar mig att alla ska förstå, men att jag vet att många kommer förstå :)

Postad

Man kan också skaffa sig en bra utbildning och sen förhoppningsvis få ett roligt välbetalt jobb ist för att sitta och nöta smallstakes poker för man ska slippa knega på donken.

+1 och bra skrivet.

Postad

Flytt imorgon och alla förutom emil har tackat ja till att hjälpa till. Ty på förhand. Plockar upp alla runt 12 snåret så ni e med på noterna. Hehehe

Postad

så spelade klart dagens session som sluttde 1.2k uppåt över 1195 händer. 6 inköp uppåt har aldrig någonsin kommit mer välbehövligt. inte just pengarna.. utan känslan att plussa

jag vill komma med en förklarning till varför jag hellre lägger ner pokern vid NL100 men conspiracy beskrev det så perfekt att jag inte behöver förklara mig. jag vill utbilda mig till jurist och jag spelar inte poker nu för att tjäna in "bra pengar" på NL200. ett tag så nöjde jag mig med det då jag bankade in tanken; "du är ingen nebbis.. varför har du förhoppningar". men har än en gågn bestämt mig för att satsa stenhårt... jag är ingen nebbis. men satsar jag inte stenhårt och åtminstone får ett hum om vart mitt tak ligger så kommer jag inte kunna sova gott om nätterna när jag är 40 år. försker verkligen och misslyckas mycket heller än att inte försöka och spendera flera dagar med tanken; "tänk om".

gjorde lite ändringar på min attityd idag utöver att mina händer för första gången på ett par tuss händer fick stå. vaknade upp utan känslan av apati och insåg att det enda jag kan göra är att acceptera gulen. jag är dock en hel del buy ins därifrån, men inte bara det som stressat mig. utan det är emil haft en 100bi downswing. att folk sprungit dåligt en längre period. att folk vaknar upp en dag och inte är vinnande längre. dom här tankarna är mer skrämmande än själva gulningen.

för jag VET att jag spelat bra under den här perioden. om jag överdriver med bra så kan jag säga att jag åtminstone inte spelat dåligt. sätten händerna utspelar sig är en stor indikator på att jag sprungit bajsig rövhår. men sen läser man saker som pokerspelare som inte är vinnande längre skriver och då blir man mörkrädd. man ser hur dom slaktar händer och sen skyller på otur. det kan lika gärna hända mig.. kan även hända dig som läser det här om du inte heter Nebbis eller är av dom som gjorts årets störst klonk och är hans elever.

men idag tänkte jag att det är dumt att oroa sig över gulen. jag har nog med inköp till NL200 för att OM jag gular så är det en äckligt sick downswing eller så är jag rentav kass. det enda jag ska oroa mig över är att spela mitt bästa och försöka utvecklas. gjorde en förändring i mitt spel idag efter att ha railat nitron lite igår. var inget märkbart som han sa eller så.. utan jag märkte en sak på leo och fi som han spelade mot, ställde en fråga och fick en fin ahamoment då jag tänkt på det tidigare men aldrig använt det i mitt spel. inget stort eller livsförändrande. utan istället för att "veta" att det är rätt utan att faktiskt göra det, så gör jag det nu.

sen att den här handen får utspela sig är bara underbart med tanke på hur det sett ut senaste tiden.. vändningen?

nu är det käk, sen crossfit. sen ska jag bara ösa på med poker och kolla igenom stats, händer och läsa ett kapitel i MOP som coachen tipsade om. jag kanske är pisskass på poker och kanske aldrig tar mig över NL600. men jag tänker inte ge upp nu, ska försöka iaf. notera då att mina tankar om NL100 inte förändrats pga det här plusset. jag håller mig fast vid det jag sa.

lets do this

$1/$2 No Limit Holdem

5 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:

UTG Hero ($449)

CO OwnedByRiver ($209)

BTN nonux31 ($192.95)

SB LIMPA_DIRR ($183)

BB MrBustAlot ($194.05)

Pre-Flop: ($3, 5 players) Hero is UTG 7:club: 7:spade:

Hero raises to $6, 1 fold, nonux31 calls $6, 2 folds

Flop: 6:diamond: K:heart: 7:heart: ($15, 2 players)

Hero bets $11, nonux31 calls $11

Turn: 7:diamond: ($37, 2 players)

Hero bets $22, nonux31 calls $22

River: 9:club: ($81, 2 players)

Hero checks, nonux31 bets $100, Hero goes all-in $410, nonux31 calls $53.95

Final Pot: $644.95

Hero shows

7:club: 7:spade:

nonux31 shows

K:club: K:spade:

Hero wins $641.95 (net +$192.95)

nonux31 lost $192.95

Postad

och btw!

jag uppmanar alla som spelar poker mot mig eller som snackar teori med mig att säga till om jag är ute och cyklar med mitt tänk och spel. även om vi är polare eller ej så tjänar jag INGENTING av att få höra lögner. om jag är dålig, eller mitt tänk suger allmänt/i vissa spots så vill jag hellre att ni säger till direkt än att dra ut på det till jag är gul.

dom, vars åsikt jag verkligen bryr mig om och respekterar, har det här underförstått och vet att jag inte är envis. jag vill lära mig.. och jag SKA lära mig.

gl

Postad

Du får gärna sluta spela poker och göra nåt annat, det är chill.. men sättet du gör det på gillar jag inte.

Det är en sak o bestämma sig för att, nah, nu är jag trött på det här och vill göra annat. En annan sak är att gula och bli tvungen o göra nåt annat.

Sättet du gör det på just nu är att du bara ger upp. Du vägrar gå ner för att "du saknar motivation" och hellre väljer att gula.

Din inställning är inte professionell, och kanske är det så att du saknar det som behövs för att vara professionell pokerspelare.

Du vet att du är som min brorsa, men jag känner att du behöver höra ett par hårda ord nu.

Att vara professionell pokerspelare betyder inte bara att ha rätt linjer, spela GTO, läsa av folk rätt lr whatever... det betyder framförallt att man har en oerhörd överlevnadsinstinkt vilket gör att man går ner i nivå när man springer kallt.

Jag själv kommer knappt ihåg hur många gånger jag har sprungit mellan NL2K och NL50, upp o ner. Men jag är kvar, jag är inte gul och jag är en professionell spelare.

Din inställning är som att ha ett företag som börjar gå dåligt, och bara avveckla det och hoppa av, istället för att kämpa tillbaks det på fötterna.

Hur många miljardärer och mångmiljonärer tror du har haft en spikrak utveckling i sitt liv? Jag läste om Onassis ett tag sen och han typ misslyckades med sina första 20 affärer lr så, men såg till att överleva så han kunde göra en ny affär nästa dag. Sedan råkade en av många affärer gå bra. Sen tappade han ner igen, sen upp, sen ner, osv.... innan han slutligen stod där som världens rikaste man.

Vill du sluta med poker o plugga? Fine.

Men så länge du spelar poker, bete dig professionellt.

Postad

mycket bra skrivet kung consp! :-)

En annan sak att tänka på shahin, har ingen aning om hur rik du är eller så, men säg att du har en svennemille och tror att ditt EV maximalt kan ligga på 500k/år borde du ställa dig själv frågan om det verkligen är värt att lägga några år till på pokern eller kanske ska försöka komma igång med livet istället? Jag menar, det är inte särskilt stor skillnad på vad du kan göra med en mille mot vad 1,5M kan uträtta. En mille är en fortfarande en väldigt fin start på vuxenlivet.

Tror du å andra sidan att ditt förväntade värde är så högt att du kan dubbla din rulle detta år och kanske även dubbla den igen året därpå, då kanske det är värt att satsa på det.

Nu har jag bara spunnit vidare på det consp skrev inser jag. Det jag ville säga är väl att man kan uppnå olika former av "ekonomiskt oberoende" och det är upp till dig att bestämma var dessa gränser går för just dig och sedan försöka klura ut vilken gräns som är realistisk att nå inom en snar framtid. Om du redan nu känner att du inte kan nå till nästa nivå är det lika bra att lägga ner direkt och gå vidare!

Postad
Flytt imorgon och alla förutom emil har tackat ja till att hjälpa till. Ty på förhand. Plockar upp alla runt 12 snåret så ni e med på noterna. Hehehe

vart bär flyttlasset av?

Postad

+1 på Supertequila förutom att du är som min brorsa och att jag är proplayer. Och håller inte med Thorn att om du känner att du inte kan nå nästa nivå nu ska du lägga av. I helvete, fan är ju bara att kämpa ett tag(plugga på sidan om? spela poker på sidan om pluggandet?) och se hur det känns sen. Om några månader kan ju pokern vara med roligaste som finns igen och allt flyter på och du utvecklas igen. En ordentlig downswing i poker är ju bland det jobbigaste som finns, iaf psykiskt, men det lär ju alla proffs vara med om nån gång i deras karriär och när man väl är ur den måste ju känslan vara enorm.

Postad

En annan sak att tänka på shahin, har ingen aning om hur rik du är eller så, men säg att du har en svennemille och tror att ditt EV maximalt kan ligga på 500k/år borde du ställa dig själv frågan om det verkligen är värt att lägga några år till på pokern eller kanske ska försöka komma igång med livet istället? Jag menar, det är inte särskilt stor skillnad på vad du kan göra med en mille mot vad 1,5M kan uträtta. En mille är en fortfarande en väldigt fin start på vuxenlivet.

Tror du å andra sidan att ditt förväntade värde är så högt att du kan dubbla din rulle detta år och kanske även dubbla den igen året därpå, då kanske det är värt att satsa på det.

Nu har jag bara spunnit vidare på det consp skrev inser jag. Det jag ville säga är väl att man kan uppnå olika former av "ekonomiskt oberoende" och det är upp till dig att bestämma var dessa gränser går för just dig och sedan försöka klura ut vilken gräns som är realistisk att nå inom en snar framtid. Om du redan nu känner att du inte kan nå till nästa nivå är det lika bra att lägga ner direkt och gå vidare!

Hade man ett ev på ens 3-400k skattefritt för kommande året, hur skulle det någonsin inte vara värt det att köra på? Han är ju 89:a. Verkligen ingen brådska över huvud taget. Det är väl kanske lite annorlunda om man börjar få lite fler år som degen på nacken

Postad
Hade man ett ev på ens 3-400k skattefritt för kommande året, hur skulle det någonsin inte vara värt det att köra på?

Nu är jag övertygad om att shahins EV är högre än 300luckor/år, men tanken att livnära sig på poker med ett EV runt 25K svennepengar/månad kan väl knappast vara lockande för någon? Det funkar ju ett litet tag, men man skjuter som sagt upp vuxenlivet ju längre man sitter och klickar mus känns det som.

Om man inte har studieambitioner så hade jag nog föredragit ett roligt, utmanande och socialt jobb framför lowstakegrind även om pengarna marginellt varit sämre. Ett jobb där man har ut mellan 15-20K behöver man ingen examen för att hitta, även om det kan ta lite tid och ansträngning ska väl tilläggas. Livskvalité är a & o, och jag tycker Shahins tankegångar, inställning och resonemang är top notch!

Postad
text.

Måste förklara mig själv lite grann nu!

Först av allt så chakeretam dash :-) ang brogrejen.

Nu till vad jag menar gul. När jag skriver spela till jag gular så menar jag inte att jag har 12 inköp kvar på NL200 och hoppar in på ett omaha 10/20usd bord för att "prova lyckan" och om det är "ödet" så får jag plocka in en massa inköp. Utan det jag menar är att för varje x antal inköp som jag förlorat så har jag alltid sett det som ett steg närmare gulen. Att jag inte är vinnande.

Om jag accepterar faktum att gulen inte är hela världen så släpper det en stor del av pressen som kommer med dom tankarna. Nu är det faktiskt så att jag har en hel del inköp kvar i pokerrullen. Kommer inte ens skriva inom vilket intervall då jag anser att allt är relativt och alla har olika åsikter om antal inkp man ska ha. Vill inte kliva på några tår (då menar jag inte dina, utan allmänt med tanke på att 1.2 mille har tittat in så är det iaf mer än 100 tår som jag kan kliva på genom att dålig verklighetsuppfattning). Men gular jag min rulle eller hamnar någonstans i närheten av det så är jag uppenbarligen förlorade på min nivå eller så är det någon mongodownswing.

Då vill jag att ni tänker på att det är NL200 sh, inga cpswings på den nivån så att det är standard att plussa 100 inköp och sen månaden efter backa 100 inköp. Men det är självklart att den möjligheten finns.

Så vill inte att när jag skriver spela till gulen betyder att jag börjar openshove alla händer eller så. Utan att jag accepterar att gula inte betyder att mitt liv är över. En till skön grej är att mina föräldrar vet om att jag sprungit kallt och idag frågade min far mig (som vanligt) hur det går med spelet. Jag förklarade hur det låg till. Då sa han att jag varit med om liknande perioder förut och att det enda jag kan göra är att göra mitt bästa. Han sa även att jag aldrig ska oroa mig över att förlora allt då jag alltid har ett rum hemma och att mina föräldrar litar på mitt omdöme så pass mycket att dom alltid kommer hjälpa mig ekonomiskt om det någonsin behövs. Kommer dock aldrig fråga hjälp från mina föräldrar även om rena tanken gör mig lugnare och tillåter mig att bara fokusera på att spela bra istället för att update HM efter varje hand.

Men visst håller jag med dig Sean om att jag inte har tillräckligt bra psyke. Det enda som gör mig hoppfull angående mitt psyke är att jag idag har mycket mycket bättre psyke än förut och att det helt enkelt handlar om erfarenhet. Nu när det känns som att jag accepterat gulen så kan jag även acceptera att det enda jag kan göra när jag spelar poker är att spela bra och tänka i varje hand. Avviker jag ifrån det kommer jag att tappa värde.

Tror det är vad som gör Niklas så stabil. Han har ett starkt psyke. Eller så springer han bra och när downswingen kommer så kommer hans psyke att sättas på prov:mrgreen:

En annan sak att tänka på shahin,!

Håller med exakt allt du skriver och det är givetvis vad jag menar med att jag hellre lägger ner än att spela NL100. I det här fallet så handlar det inte om att jag slår NL200 eller ej. För det är jag väldigt säker på att jag gör.

Har inte varit jättenoga med updates om pokern men om jag ska ge en kort sammanfattning för er som inte läste årsgrejsimojsen: får ahamoment inom pokern lirar NL200 mer väldigt bra resultat någon månad innan sommaren till efter då jag klättrar upp till NL400-600 och precis då jag skulle börja försöka på liret på NL1k så köpte jag en lägenhet, hamna i downswongz då jag lirade nl400-nl1k usd/euro och upp till 25-50kr på svs HU... sen tillbaka och kötta på NL200 då jag träffar en tjej som jag bygger upp årets jävla fairytale bild med och det går åt pipan. spelade ingen poker ett tag, skulle spela 100k, blir yr, inget mer.. osv osvosv.. Har haft dålig timing med IRL livet och med tanke på att jag nu har utgifter så har inte rullen växt jättemycket.

Så dethar varit mitt fel att jag inte fått in nog med volym, utan spelat alldeles för lite. Känns som att jag har bra flyt nu när organiserad träning är en del av min vardag.

Att jag tar coachningsessioner nu var ju för att tanken var att kliva upp till NL400 asap. Men jag känner mig inte bekväm med den rullen jag har. Har alltid varit överrullad vilket varit fel men har som mål att lägga undan runt 10-15k usd som bara går till utgifter innan jag tar kliven. Vet att OM jag gör det så kommer det vara som att bo hemma då svängningar inte var hela världen iom att man ändå inte hade utgifter. Sedan vill jag ju bygga på ett bra och stabilt spel inför kommande nivåer. Att jag har en coach på just NL200 är ju inte för att jag inte slår NL200, utan för att jag vill bygga en stabilare grund än vad jag haft tidigare och bygga på inför kommande nivåer.

Om min text handlade om; "slår jag NL200 eller ej" så hade jag redan lagt ner pokern. Texten handlade mer om att jag vet att jag slår NL200 men att det inte får släppa. Och torskar jag en yttligare 40-50 inköp där så handlar det kanske inte om otur längre!

Väldigt rörigt. Hoppas budskapet når fram :)!

Tack för kommentarer!

Postad
Nu är jag övertygad om att shahins EV är högre än 300luckor/år, men tanken att livnära sig på poker med ett EV runt 25K svennepengar/månad kan väl knappast vara lockande för någon? Det funkar ju ett litet tag, men man skjuter som sagt upp vuxenlivet ju längre man sitter och klickar mus känns det som.

Om man inte har studieambitioner så hade jag nog föredragit ett roligt, utmanande och socialt jobb framför lowstakegrind även om pengarna marginellt varit sämre. Ett jobb där man har ut mellan 15-20K behöver man ingen examen för att hitta, även om det kan ta lite tid och ansträngning ska väl tilläggas. Livskvalité är a & o, och jag tycker Shahins tankegångar, inställning och resonemang är top notch!

Jag är verkligen ingen förespråkare för pokergrindlivet, men jag kan se ett helt gäng som det kan vara attraktivt för. Särskilt i åldern 18-23 om man tex samtidigt vill se världen och njuta av livet. Att sätta sig ner och grinda månad in och månad ut på det viset utan plan känns ju sådär dock.

Framför att ta ett vanligt jobb finns ju en hel del fördelar. Att hitta ett jobb man trivs bra med inbillar jag mig att det inte är något man gör i en handvändning. Vi har antagligen extremt mycket bättre timpenning (slita hund vid pokerborden för 25k månad är väl värre än vilket jobb som helst) och som sagt en frihet att ta oss ut och se världen när som vi vill och samtidigt dra in pengar. Samtidigt finns det ju inget som säger att vi inte blir ännu bättre och börjar göra ännu mer pengar.

Jag själv skulle aldrig orka grinda lägre än NL200 precis som shahin. Samtidigt skrämmer mig tanken på att behöva gå upp om mornarna och plugga igen

• Skapa nytt...