Gå till innehåll

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

1. 1. Gammal omröstning rensad

• 1
      1
    • 2
      1

Recommended Posts

Postad
TKD är konst!

Vacker sport imho!

---

Söder är nuts!

---

phail på min dygning. La mig 18 för att vila ögonen och vaknade 4 timmar senare. inte all loss sas... vet hur jag kan bli sömnig hehe :mrgreen:

så ska se till att däcka strax och vakna tidigt imorgon.. ska börja vakna 10.. suger att vakna 9 på natten:-(

shufta?

• Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

• NikLasVegas

4201

• sexyterran

2591

• pastan

2237

• FriSoren

1535

Top Posters In This Topic

Postad
TKD är konst!

Vacker sport imho!

---

Söder är nuts!

---

phail på min dygning. La mig 18 för att vila ögonen och vaknade 4 timmar senare. inte all loss sas... vet hur jag kan bli sömnig hehe :mrgreen:

så ska se till att däcka strax och vakna tidigt imorgon.. ska börja vakna 10.. suger att vakna 9 på natten:-(

Whaat? 9 på natten?

Postad
Whaat? 9 på natten?

menar 21:00 kväll

mjo sov klockan 06:00 på morgonen måndag (efter söndagsmttna) och vaknade 20:34 :-(

tråkigt för mig btw att den bästa mttboken heter Kill Everyone. Inte kul att plocka fram den på tuben eller flygplan :roll:

Postad

tråkigt för mig btw att den bästa mttboken heter Kill Everyone. Inte kul att plocka fram den på tuben eller flygplan :roll:

Hahaha.. blatte plockar fram en bok som heter "Kill Everyone" på ett flygplan. Skulle vilja se minen på personen som sitter bredvid :)

Postad
svs obv

Jag är hero.

Lätt att vara efterklok. fi som jag möter har AK i 4betsrangen nästan 100% och jag trodde inte tar den linjen med sämre valuehänder än AJ+. Och även med dem händerna så tycker jag att RR känns så sjukt kallt där, så jag räknar med att han tar syn istället väldigt ofta.

Jag 3bettade han väldigt frekvent så jag har på bluff där ofta.

inte mycket han får value av där med AJ eller ens slår.

hahahahah herrejävlar

Postad
menar 21:00 kväll

mjo sov klockan 06:00 på morgonen måndag (efter söndagsmttna) och vaknade 20:34 :-(

Tänkte väl. Annars går du och sover stööööört tidigt om kl 21.00 är Natt:lol:

Postad

ATH-steamad. Låg redan tokback och sedan händer det här. Min största pott någonsin. Jag tycker den e vidrig...

***** Hand History for Game 2149151636 ***** (IPoker)

$400.00 USD NL Texas Hold'em - Wednesday, March 03, 02:16:19 ET 2010

Table Escarus (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 3: HERO ( $1654.00 USD )

Seat 8: steven80123 ( $1486.00 USD )

HERO posts small blind [$2.00 USD].

steven80123 posts big blind [$4.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ :5s::Qs: ]

HERO raises [$14.00 USD]

steven80123 calls [$12.00 USD]

** Dealing Flop ** [ :Qh:, :4d:, :5h: ]

steven80123 checks

HERO bets [$24.00 USD]

steven80123 raises [$104.00 USD]

HERO raises [$192.00 USD]

steven80123 raises [$576.00 USD]

HERO raises [$1422.00 USD]

steven80123 calls [$790.00 USD]

** Dealing Turn ** [ :5d: ]

** Dealing River ** [ :Kd: ]

HERO wins $168.00 USD from main pot

steven80123 wins $2971.00 USD from main pot

steven80123 shows [:Kc:, :Kh: ]

Postad
Jag är hero.

Lätt att vara efterklok. fi som jag möter har AK i 4betsrangen nästan 100% och jag trodde inte tar den linjen med sämre valuehänder än AJ+. Och även med dem händerna så tycker jag att RR känns så sjukt kallt där, så jag räknar med att han tar syn istället väldigt ofta.

Jag 3bettade han väldigt frekvent så jag har på bluff där ofta.

inte mycket han får value av där med AJ eller ens slår.

Postad

tråkig hand nilba

shahin du gick på tae kwon do som barn = det e för barn. videon man fick i mejlet som visar hur sporten ser ut i tävlingsform ser ut som små barn som hoppar runt

egentligen vill jag inte va dum mot sporten så men jämför man med thai e det ju bara så jävla mycket fetare

Postad
ATH-steamad. Låg redan tokback och sedan händer det här. Min största pott någonsin. Jag tycker den e vidrig...

***** Hand History for Game 2149151636 ***** (IPoker)

$400.00 USD NL Texas Hold'em - Wednesday, March 03, 02:16:19 ET 2010

Seat 3 is the button

Seat 3: HERO ( $1654.00 USD )

Seat 8: steven80123 ( $1486.00 USD )

HERO posts small blind [$2.00 USD].

steven80123 posts big blind [$4.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ :5s::Qs: ]

HERO raises [$14.00 USD]

steven80123 calls [$12.00 USD]

** Dealing Flop ** [ :Qh:, :4d:, :5h: ]

steven80123 checks

HERO bets [$24.00 USD]

steven80123 raises [$104.00 USD]

HERO raises [$192.00 USD]

steven80123 raises [$576.00 USD]

HERO raises [$1422.00 USD]

steven80123 calls [$790.00 USD]

** Dealing Turn ** [ :5d: ]

** Dealing River ** [ :Kd: ]

HERO wins $168.00 USD from main pot

steven80123 wins $2971.00 USD from main pot

steven80123 shows [:Kc:, :Kh: ]

EDIT: Framgår inte i HHn, men detta är nl400€...

Lastar in ett par till potter när wajnet ändå är igång...

***** Hand History for Game 2149082645 ***** (IPoker)

$400.00 USD NL Texas Hold'em - Wednesday, March 03, 01:02:53 ET 2010

Seat 8 is the button

Seat 3: HERO ( $861.00 USD )

Seat 8: steven80123 ( $399.20 USD )

steven80123 posts small blind [$2.00 USD].

HEROposts big blind [$4.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ :Qs::Qh: ]

steven80123 raises [$10.00 USD]

HERO raises [$36.00 USD]

steven80123 calls [$28.00 USD]

** Dealing Flop ** [ :5s:, :Jh:, :Jc: ]

HERO checks

steven80123 bets [$359.20 USD]

HERO calls [$359.20 USD]

** Dealing Turn ** [ :Ah: ]

** Dealing River ** [ :6h: ]

steven80123 wins $797.40 USD from main pot

steven80123 shows [:Ad:, :2h: ]

EDIT: Orkar inte...

Kallt att inleda månaden med 40k sek-hålet under andra dagen. Får helt enkelt gå under "det kan inte gå sämre"-tänket ett tag. Vill bara vara en månad framåt i tiden nu, så man slipper gå o tänka på skiten. Hade en 7k$ backdag i Oktober och det kändes som fan, men med tiden rinner ju det mesta över. Den dagen är redan glömd omss...

Nu blire till att tilta av sig med TV-inköp...

MVH Hålet...

Postad
Tänkte väl. Annars går du och sover stööööört tidigt om kl 21.00 är Natt:lol:

jadu.. om ni där uppe tycker välta kor är kul så är väl det här roligt :-P

----

ska göra en not so hidden... köpte två laxbitar förrigår som såg riktigt goda ut. färdigkryddade och så. kollade idag däromkring för jag försökte hitta fler bitar (inte smakat än) och såg att den lilla biten jag köpte kostade 310 kr vilket förklarade varför mathandlingen förrigår slutade som den gjorde :lol:

suger att jag inte kan laga mat heller... laxen kommer säkert bli äcklig :roll:

vaknade förövrigt 10 idag :mrgreen:

skulle vila ögonen klockan 18 hemma hos mina föräldrar och klonkade in att jag vaknade upp efter fyra timmar och tvingade mig själv hem. somnade hemma klockan fyra så det är riktigt skönt att jag lyckades vakna kl.10.

helt annan känsla att vakna nu.. solen är framme vilket är superawesome.. ska hålla det såhär

nu en sen frukost, grind.. sedan crossift.. missat tre träningar nu så blir att ligga i och kriga

Postad
Förstår hur du tänker, men tycker fortf bluffen blir för jävla kall bara, han harju 44 i rangen med. Gillar din checkraise, men när han kommer över dig dirrekt med den stora 3beten är imo potten stängd och du bör snapfolda.

Tänk på läget du har mot denna firren :-) Hade ett stort problem under min downswing och framför allt mot firrar. Att jag inte kunde luta mig tillbaka och vänta in några händer och tömma värdet utan hade hela tiden brådis att bygga potter med mediokra händer och lät firren komma in och dominera mig i varje pott. Det jag ville säga var ialf att bluffen blir för onödig om man tänker på den enorma edge du har mot denna firren, finns bättre spots att göra pengar än 5b's bluffar! :-) Forsatt GL med liret!

Obv kommer han inte folda ett A lr 44... Men eftersom hans range blir så smal här antar jag att emil tror han bara jiddrar och att han kan skjuta fisken av sin bluff.

Skrev ett långt inlägg där. bra skrivet. är väl medveten om att jag har en leak där och vet varför. Men vill inte posta det här så vi tar de på msn eller nått.

Postad
Pratade tidigare idag med Talito om att nästan alla saknar 3betsbluffar på river vilket gör det till ett supereffektivt vapen då typ ALLA uppfattar river3bet som enbart värde.

Han tyckte att folk bluffhöjer river för sällan på lägre nivåer för att man ska kunna 3betsbluffa lönsamt. Jag håller med, men sa att även på de högsta nivåerna är folk väldigt obalanserade när det gäller river3bet.

Vad jag försöker säga är wp :)

aaaa jag vet. älskar dem spelen. Inte ofta man kommer i bra spots bara.

Hahaha.. blatte plockar fram en bok som heter "Kill Everyone" på ett flygplan. Skulle vilja se minen på personen som sitter bredvid :)

hahaha

Kallt att inleda månaden med 40k sek-hålet under andra dagen. Får helt enkelt gå under "det kan inte gå sämre"-tänket ett tag.

MVH Hålet...

Been there sas.

Hmm jag tror att om du drar ungefär samma back 22/23 dagar nu så har du "recreatat" hålet jag har byggt fast på dina motsvaranade nivåer.

Postad

Haha jag vet. Det är typ exakt samma hand. Blom tänker väll exakt som jag har där liksom om han har ett A där oavsett vilket VARFÖR slå om när man ändå har poss. Backfire när snubben inte tänker i närheten av dem banorna.

Postad

ska göra en not so hidden... köpte två laxbitar förrigår som såg riktigt goda ut. färdigkryddade och så. kollade idag däromkring för jag försökte hitta fler bitar (inte smakat än) och såg att den lilla biten jag köpte kostade 310 kr vilket förklarade varför mathandlingen förrigår slutade som den gjorde :lol:

suger att jag inte kan laga mat heller... laxen kommer säkert bli äcklig :roll:

Om du någonstans känner att lax för 310kr skulle vara lite för dyrt, så finns ju icas egna laxfilé och icas egna pulvermos faktiskt en helt okej kombo för den kräsne.

Postad
Om du någonstans känner att lax för 310kr skulle vara lite för dyrt, så finns ju icas egna laxfilé och icas egna pulvermos faktiskt en helt okej kombo för den kräsne.

Inte för att vara sån men ...lax och pulvermos? I samma maträtt? :shock:

Postad

alltså den laxbiten som jag köpt är för en måltid.. iof kanske standard?

köpte typ 6 laxbitar som var färdigkryddade och som kostade mycket mindre än 310 kr per laxbit. suger att betala 620kr för två laxbitar som jag totalt kommer slakta :mrgreen:

sist brände jag laxen och det luktade lax i lägenheten vilket sög:-(

Postad
alltså den laxbiten som jag köpt är för en måltid.. iof kanske standard?

köpte typ 6 laxbitar som var färdigkryddade och som kostade mycket mindre än 310 kr per laxbit. suger att betala 620kr för två laxbitar som jag totalt kommer slakta :mrgreen:

sist brände jag laxen och det luktade lax i lägenheten vilket sög:-(

Hur svårt att det att göra lax? ;) Lägg bitarna i en form, in i ugnen, 225 grader 20 minuter sen är det klart. Koka potatis som tar typ lika lång tid. Sallad och kall mjölk på det, klonk!

Min specialare är att marinera laxbitarna innan man sätter dem i ungnen med en ört och vitlökssås, sjukt nice!

Detta kan inte gå fel...

EDIT: Glöm inte att smörja in formen med flytande smör innan ugn ;)

• Skapa nytt...