Gå till innehåll

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

1. 1. Gammal omröstning rensad

• 1
      1
    • 2
      1

Recommended Posts

• Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

• NikLasVegas

4201

• sexyterran

2591

• pastan

2237

• FriSoren

1535

Top Posters In This Topic

Postad

Sammanfattning av året 2lax9

Året började med en massa höga förväntninga roch mål. Mitt självförtroende var på topp och jag var redo att krossa alla stakes. Enligt mig själv var jag riktigt duktig, inte så bra på själva teorin, utan en riktig duktig ”gameflowspelare”. Det gick som förväntat och under februari hamnade jag i en downswing där jag till slut backade 2k dollar, men ett tag låg jag riktigt brunt till. Det var unden den här perioden som jag började tveka på mig själv, tveka på mitt spel. Jag lirade 33/29/5 och levde på att folk tyckte jag var superaggressiv. Det var coolt... till den här downswingen slog till och alla mina högvariansspel gick åt helvete.

Så efter den vidriga månaden drog jag, Niklas och Johan iväg till thailand som skulle visa sig bli en riktigt bra resa. För att förstå varför så måste folk på forumet förstå att jag för första gången i mitt liv träffade folket i ”theoffice” under sommaren då jag klev in i kontoret, spelade en session och fick instastejk av Emil ([x] not so hidden woot). Sedan dess klev jag in i kontoret då och då och stannade en 3-4 dagar. Men då var all fokus på pokern och jag hann knappt prata eller lära känna någon av pojkarna förutom just Emil. Jag försökte absolut inte bli en ”medlem” av the office, det var aldrig min målsättning. Utan målet var som tidigare att bli en bättre pokerspelare. Men vid februari så räknades jag som det då biffeno skrev; ”Är inte shahin en medelem av office, varför står inte hans namn med” vilket i princip tvingade Mårten att skriva in mitt namn :P. Det här var lika chockande för mig och jag kände mig riktig rövig men tänkte att det är ännu rövigare om jag ber dom att ta bort mig. Så jag hängde med och när det var dags att åka till thailand på semester så drog jag, Niklas och Johan iväg på resan.

I thailand, tbh, så kände jag mig obekväm dom första två veckorna. Sanningen är att jag kollade biljetter hem och skulle åka hem då det persiska nyåret närmade sig och jag kände att jag inte hörde hemma på den villan då alla som var där var riktigt bra kompisar förutom jag som snubblade min väg ini gänget genom nätet. Jag vet hur det känns att ha det där tredje hjulet i gänget så ett tag var jag riktigt säker på att jag skulle dra hem redan efter två veckor då det kändes rövigt att vara det redje hjulet samtidigt som jag inte var hemma och firade det persiska nyåret med familjen vilket jag gjort varje år. Hursomhaver så släppte det typ efter full moon då jag lärde känna alla bättre. På väg hem (då Johan och Niklas stannade) var jag ju ensam vilket gav mig en hel del tid att tänka så garvade jag för mig själv då och då när jag kom på roliga grejer som hänt i thai. Allt ifrån våran episka utgång i bankok andra natten där vi träffade smokkar och laafi, till alla roliga småsaker. Man kan alltså säga att jag åkte hem med nya vänner. För efter thai har jag träffat dogsen någorlunda ofta och tro det eller ej, men det har oftare varit att vi träffats och gjort IRLgrejer än spelat poker. Ska även bjuda hem kontoret på äkta persisk mat lagad av min mor och rykten säger att NiklasVegas ska bjuda hem mig så jag får smaka på finsk mat. Gick snack om att Niklas mormor/farmors finska köttbullslåda var nöt så har höga förhoppningar.

Pokermässigt var thailand nöt. Jag hade flera långa konversationer med Jay som var helt ovärdeliga. Vi snackade om allt ifrån pokerteori till livet allmänt. Jay railade även mig ett par gånger och till skillnad ifrån Emils aggressiva spel så fick jag ta del av en annan typ av spelstil. En mer passiv sådan. Medan Jay ofta check/synade så var Emil oftast den som 3barrellade light. Jag som hade kollat på massa Krantz videos och försökt applicera det in i mitt spel utan att förstå varför och villka kort jag barrelade fick mig en fet ahamoment då jag en gång spelade med Jay och bettade på ett kort och Jay svarade något. Kommer inte ihåg exakt vad det var, men det handlade om att min hand har s/d value och att jag borde checka. Det här slog mig som en blixt. För medan jag var 33/29 killen som 3barrelade allt och alla bara synade ner och jag tänkte; ”looll.. varför synade dom bara ner för? Vilka åsnor” så slog det mig. Det var varför. De visste att jag 3barrelade så det fanns ingen anledning att slå om. Hursomhelst så gick iaf pokern bra i thailand och jag var uppe på NL400. När jag kom hem så bröt jag och Emil stejkdealen och körde en annan form av deal som tillät mig att bumhunta HU. Tyvärr gick den inte så bra och efter drygt en månad bröt vi dealen.

Då bestämde jag mig för att skita i alla omvägar och sånt. Tog en rast ifrån pokern i typ en månad, signade ett konto på bestpoker och flyttade över till ongame för att spela NL200. Under februari snackade jag mycket poker med supertequila. Han talade om en ny spelstil som var nöt men jag fattade inte riktigt. Men jag hade alltid tänkt på det och efter att ha sett jay spela och tala om poker så bestämde jag mig för att försöka förstå. Snackade en del poker med supertequila och för första gången typ någonsin bestämde jag mig för att tänka under händerna. Inte bara göra allt autopilot. Så jag klev ner och spelade 6 bord istället för 12bord och 33/29 så spelade jag nu 25/20. Varje hand var en helt ny hand. Istället för att använda ord som gameflow, lol ai, så började jag tänka på mitt spel. Varför jag spelade händer som jag gjorde. Hur jag kunde balansera så bra som möjligt. Det gav resultat direkt och helt plötsligt krossade jag NL200. Jag gick ifrån en 33/29 spelare som hade mediokra resultat till en 25/20 som hade riktigt bra resultat på NL200. Den här perioden var så underbar för allt handlade om spelet och jag började förstå vad folk snackade om. Tidigare kunde jag visa någon en hand, få svar och tänka helt fel. Nu kändes det som att allt var mer logiskt. Det roliga är att det här kom i samband med då jag la av deuces cracked helt och slutade kolla på pokervideos. Istället för att kolla på videos och agera härmapa utan att veta varför så snackade jag nu istället händer med folk. Det var även runt den här perioden som jag började plussa som bäst och utvecklas som jag fick självinsikt. Jag var inte längre en midstakes spelare med enorm potential och talang som EGENTLIGEN kunde krossa mycket högre stakes. Utan nu var jag bara Shahin. En vanlig midstakes spelare som har otroligt mycket kvar att lära sig. För om jag var 2a eller 3e månad blev bättre och tänkte; ”Lol vad dålig jag var för 3 månader sedan” och jag alltid tänkte ”Jag är sjukt bra”. Vad sa det om mig egentligen? Hur kunde jag vara grym för att sen tre månader senare kolla tillbaka och tänkte;” lol vad dålig”. En del av självinsikten kom även när jag tog min tid att gå igenom duktiga postares posts. Jag har läst i princip allt det som Nebbis skrivit. Vilken kung han är. Sedan har jag gått igenom lite av det Hjort skrivit och snackat en hel del poker med supertequila som i sin tur snackar med hjort och heltok. Att se Nebbis post och läsa det Hjort skriver (när han väl skriver) får mig att känna mig som årets jävla microstakes. Allt dom skriver är så logiskt och bra.

Medan jag utvecklades och blev bättre kom jag i kontakt med flera duktiga pokerspelare som jag diskuterat händer med och lärt mig en hel del av. För att inte glömma någon så nämner jag inga namn förutom just IRLsucks och Supertequila som varit de absolut viktigaste personerna när det kommer till pokern.

Månaden innan malta spelade jag kvar på NL200 med en riktigt bra rulle för NL400-1k. Men jag vågade inte riktigt ta klivet. Till slut tog jag den i sltuet av månaden vilket resulterade i 17k-20k dollar upp. Under samma veva talade min mor om för mig att det vore ett bra tillfälle att köpa en lägenheten. Mitt mål var att plussa minst 25k för att köpa lägenhet. Så slutade på 17k-20k upp för månaden och en bettingklonk som tjänade mig 72tkr. Det kändes som en sign från ovan så jag började leta lägenheter och med mycket tur fick jag tag på en lägenhet på södermalm. När jag skriver mycket tur så menar jag givetvis att jag hade tur att priset inte trissade iväg så brutalt och att de två köpare som var riktigt intresserade ledde två andra lägenheter på södermalm och jag kom överens om ett slutpris med säljaren.

Med en månad kvar till inflyttning så han jag med att åka till malta där jag hade kul och lärde mig en hel del om turneringspoker. Med ulaf som o/frivllig rail när jag väl lirar turneringar online och jag frågade snusarn en massa frågor om turneringar live lyckades jag komma ifrån mitt donkande i turneringar och otroligt nog bli bättre. Även om jag är säääämst i turneringar så är jag nu i dag mycket mycket mycket bättre än vad jag någonsin varit vilket betyder att mina chanser att donka en turnering på ren tur nu är större till skillnad ifrån förut.

Sedan träffade jag en tjej som jag fattade tycke för. Det gick bra.. FÖR bra.. och iom att allt i livet gick så jävla bra; Pokern, lägenheten och nu en jättesöt tjej så visste jag att det inte var hållbart. Man kan inte ruscha i allt. Som förväntat sket det sig med tjejen vilket bummade ur mig rejält och jag spelade inte poker på ett bra tag faktiskt. Det var typ i samma veva som jag vart avstängd.

Flyttade iaf ut och förträngt tjejen... med egen lägenhet var allt nice då jag nu kunde bjuda hem pokerspelare. Innan det drog jag till supertequila. Lärde mig en hel del om poker. Inte bara det han sa, utan började tänka en hel del själv och för första gången någonsin prova leka runt i pokerstove vilket jag kommer göra en hel del mer i framtiden. Var riktigt nice att träffa SuperTequila då han var den som tog sin tid att hjälpa mig med pokern, även om jag fattade noll, när jag spelade NL10. Det är just därför han och irlsucks är speciella för mig. Två personer som inte hade behövt hjälpa mig men som ändå tog chansen att göra det. Supertequila med att lyssna all mitt whine och ändå orkade skriva; ”Det är lungt. Det löser sig” osv osv när vem som helst annars hade skrivit; ”fuck u.. sluta whina”. Samtidigt som han även agerade storebror och hjälpte mig med annat i livet TROTS att vi ALDRIG hade träffat varandra. Och Emil som gjorde mig till en vinnande pokerspelare. Som vågade stejka mig vilket då gick bra! Så som ni förstår var det stort att träffa supertequila och visst fan åkte jag hem ännu mer imponerad av vilken go man det är. Riktigt trevlig, omtyckt av alla och grym person att festa/umgås med. Kommer aldrig glömma när han drog några historier om en snål kompis haha. Hoppas seriöst att vi kan ha fler sånna dagar men i sydafrika :).

Tyvärr hamnade jag i en liten downswing igen efter att jag flyttat in i lägenheten där jag förlorade runt 20k från ath. Det är det mesta jag varit från ath och sjuka är att istället för att gå helt emo så vet jag nu att det varit oflyt. Har förlorat som mest på NL400 där jag spelat 3 olika fiskar som alla varit asdåliga, klivit in med 140.34 dollar och som lämnat bordet med typ 4k. Dom och betongbarn tog en bra bit ifrån mig och nu är jag tillbaka på NL200/400.

Den här månaden var menad att vara min återhämtningsmånad där jag bara skulle plocka en 5k ifrån race, 8k på rb och resten spelet. Tyvärr gick det åt helvete då jag tappade kontrollen och drack runt 3-4 energidrickor per dag. Det här resulterade i yrsel som höll mig borta ifrån pokern i 8-9 dagar. Racet mot Sören var som förlorad men månaden slutar 7k upp vilket jag får nöja mig med.

Förutom pokern så har ju en hel del hänt IRL. De tre stora som förändrat mitt liv är; Lägenheten, AIK och min polare som dog.

Först och viktigaste av allt så vila i frid S. Du kommer förevigt vara älskad av alla som stod runtomkring dig och din bortgång lämnade en stor lucka i mångas hjärtan. Väljer att skriva det Tupac sagt i sin dokumentär; ”Folk säger; shit vad synd om killen han är död. Vad är så synd? I värsta fall är han någonstans tyst, borta ifrån allt kaos på jorden. I bästa fall är han en ängel, en själ och mår bra”. Även om jag inte var nära polare med honom så har vi umgåtts en hel del och den tomma känslan att få ett sms av person jag var riktigt nära med som skrev att han varit i en bilolycka och att S dött. Fyfan... kommer aldrig glömma det. Fick mig att tänka till om livet.. om hur livet är kort och man alltid ska se till att ens nära vet om att de är älskade. För en dag finns dom inte längre... och det kan hända så plötsligt.

AIK – Jag har alltid älskat Juventus. Tyvärr har jag aldrig haft andra lag. I Sverige försökte jag följa djurgården för länge sedan då kim precis bytt över men det gick inte. Jag tyckte inte om dom på riktigt. Detsamma gäller assyriska då jag tänkte att det är ett invandrarlag så jag borde naturligt tycka om dom. Men jag fastnade aldrig. Månaden innan jag åkte till ayia napa vilket var för två år sedan så valde jag att spela med AIK på FM. Det var den mest episka saven jag har i min fm-karriär där jag gjorde AIK till nordens absolut mäktigaste lag, men jag kände att jag hade gjort mitt när laget snöpligt åkte ur kvartsinfalen av Champions League mot manchester united. Typ 4 osannolika mål på 15 minuter a la fm så var den resan över. Efter den dagen har jag tyckt om AIK. Det har varit mitt lag i Sverige. Men det grundade sig på en fmsparning. Sen kom jag i kontakt med niklasvegas som är en sann gnagare. Han har tjötat en hel del om AIK och om hur laget är bäst och vackrast osv osv. Det har fastnat i huvudet på mig och under guldåret så kunde jag då och då kolla till hur AIK låg till samtidigt som Niklas drog upp hur AIK hade en jävla massa loldogs. Med tiden började jag följa dom mer och mer och efter min första AIK match i allsvenskan (sett AIK-Valencia) mot hammarby fastnade jag. Glädjen. Passionen. Spelarna. Personligheterna. Laget. Publiken. Allt. Det var så speciellt. Och för första gången kände jag ett begär att veta vad som pågår i laget, veta mer om spelarna. Historian. Så har jag BARA känt för Juventus. Men nu hände det äntligen. Jag hittat mitt allsvenska lag. Sedan klassas jag väl in som en medgångssupporter iom att jag verkligen började följa laget mot slutet då det gick nuts, men som niklas sa; ”någonstans ska man ju börja”. Nu ser jag fram emot att köpa ett säsongskort till nästa säsong då jag, Niklasvegas, MartinNuts mfl kommer åka på alla bortamatcher i CL kvalen och sjunga; ”gnaget har bomber tjalalala, och vi ska döda alla tjalalala”

Lägenheten – Säger väl sig självt.

Mål inför 2lax10

Som vanligt har jag höga förhoppningar inför ett nytt år. Det här året hade mina pokermål gått i uppfyllelse om det inte vore för att jag slaktade en stor del av rullen när jag köpte lägenheten.Det här året behöver jag inte spara pengar någon mer. Nu har jag lägenheten. Nu är det bara att bygga rulle och försöka utvecklas så mycket som möjligt. Tyvärr har jag ingen exakt koll på hur 2009 slutade och jag vill inte spekulera i onödan. Men det är ett av mina årslöften. Att ha stenhård koll på resultaten.

[ ] Bygga upp min rulle igen så att jag kan lira NL400-600 igen med skott på NL1k. Det här dock ett lite mer kortsiktigt mål att bygga rulle. Att ta skott på NL1k och försöka bli vinnande där är det långsiktiga.

[ ] Utvecklas som pokerspelare. Inte låta det ske per slump, utan snacka en hel del poker med folk man lärt känna det här året.

[ ] Träna regelbundet. Alla snackar om hur crossfit är den bästa träningsformen och jag har sedan början tjatat om hur jag vill ha en slank men vältränad kropp. Hittat en crossfit klubb två stationer ifrån mig och börjar nog träna där till jag känner att jag klarar av att träna på egen hand. Om inte crossfit så vill jag träna gym seriöst 4-5 gånger i veckan. Vet hur jag fungerar. Om jag börjar med crossfit och det inte går som planerat kommer jag typ instasquitta det. Här får jag träna med andra, 4 gånger i veckan, där jag får direktiv och hjälp av intruktörer.

[ ] Satsa på IRLlivet. Yrseln var en väckarklocka. Påminnelse om hur fel det kan gå. Läsa böcker... resa... må bra och viktigast av allt att umgås mer med familj och vänner.

Jag tror att 2010 kan bli ett bra år och jag hoppas innerligt att det blir ett underbart år för er med!

Ha en jättetrevlig kväll idag och gott nytt år!

edit: Vill även passa på att tacka exakt ALLA som hjälpt mig med pokern det här året. Nämner inga namn så att jag inte glömmer någon men ni vet vilka ni är. Förhoppningvis kan jag bli bra nog en dag att hjälpa er med händer :).

edit 2: Har inte läst igenom texten själv än så sorry för alla misstag!

happy-new-year.jpg

Postad

Tack så mycket alla för GL till spelet och nya året!

Önskar innerligt att alla har ett jättebra år fylld med massa kärlek, hälsa och lycka :).

Om jag skulle tippa på hur lång tid det tog att skriva höftar jag till med 5 minuter cirka.

haha det gick faktiskt ganska fort. läst igenom texten och en hel del fel. får lite ont i huvudet då jag fumlar ibland, men hade bråttom :-(.

kan aldrig hålla mig kortfattad blääää:mrgreen:

• Skapa nytt...