Gå till innehåll

The Office SE - bump


sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

  1. 1. Gammal omröstning rensad

    • 1
      1
    • 2
      1


Recommended Posts

  • Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • NikLasVegas

    4201

  • sexyterran

    2591

  • pastan

    2237

  • FriSoren

    1535

Top Posters In This Topic

Grattis

 

ty

klonk! :D

4.3k$ vinst. nice

 

GAME #1728333391: Texas Hold'em NL Tournament 2008-09-12 03:10:17

Table $12,500 GP Double Stack, 202457271, 1770022491 (Tournament: $12,500 GP Double Stack Buy-In: $100+$9)

Seat 5: mousehouse ($266,440.52 in chips) DEALER

Seat 7: DontLeaveIraq ($369,559.48 in chips)

mousehouse: Post SB $4,000.00

DontLeaveIraq: Post BB $8,000.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to DontLeaveIraq 10 of HeartsJack of Hearts

mousehouse: Call $4,000.00

DontLeaveIraq: Check

*** FLOP *** Ace of ClubsQueen of Hearts8 of Spades

DontLeaveIraq: Check

mousehouse: Check

*** TURN *** 5 of Hearts

DontLeaveIraq: Bet $9,555.00

mousehouse: Call $9,555.00

*** RIVER *** 2 of Hearts

DontLeaveIraq: Bet $21,565.00

mousehouse: Raise (NF) $48,000.00

DontLeaveIraq: Raise (NF) $352,004.48

mousehouse: Allin $200,885.52

*** SUMMARY ***

Total pot $636,000.00 Rake $0.00

mousehouse: Shows 2 of SpadesAce of Hearts

DontLeaveIraq: wins $636,000.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja grabbar!

 

Ville bara beröma IRL artikel, fick mig o tänka lite :ola:

 

 

GL till er alla =)

 

Tack så mycket :)

 

Jag känner att det är mycket mycket svårt att leva som jag lär tyvärr.

Hittade ytterligare ett rekordback idag, 15 500$ ner och den här bad runen är en väldigt svår nöt att kläcka.

9k$ under mitt ev idag... 36 000$ totalt på två veckor. 25 sessioner i rad då jag springer under mitt EV.

Svårt att se ljuset i tunneln just nu, riktigt svårt.

 

Min downswing börjar bli riktigt djup nu, över 55k$. Jag är fortfarande rejält överrullad för NL1k, men snart börjar det märkas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Editade frågor som Man, Bert Karlsson etc så ni behöver inte dumförklara varandra. Tog btw killen tillslut.

Svaret var Helge Fossmo som jag gissade på efter att ha frågat om han var kriminell, varit gift, om han hade en död fru och hade mördat(indirekt).

 

Plussade själv 467 dollar efter, till en början sjukt medriggad session. Satte alla drag och floppade set vartannat pocket. Skönt. Låg som bäst 900 upp men tappade på några setups i slutet och insåg att det var dags att vika mig. Endast 10bi ner denna månad nu efter den onödiga tilten i början av månaden.

 

Grattis till lillklonken Sören!

Nu blire hem o sova lite innan man drar igång grindet imorn. Ska nog fan ta o rina "Svettan" imorn igen:)

 

Helge Fossmo e från Vreta, shalalalalalalalala....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"jag tänker på en person"-leken som IRL utsatt mig för.

 

leken heter 20 frågor. men du har egentligen bara 20 frågor på dej... sopa.

 

Jag har varit på toa i max 5 minuter. Jag slår upp en randomsida om NLHE och läser följande:

 

"Ess och ett sidorkort: Ett ess plus ett mediokert kort kan för den oerfarne hold'emspelare förefalla vara en starthand över genomsnittet"

 

det tyckte du var så kul varför? stämmer ju asbra. det är en skräphand newbs överskattar, e ju det han försöker få fram. give the guy a break...

 

1 av 6 i 12.5k deep. Vore skönt om man kunde klonka och inte lira helt på stejk i Unibet open..

 

wtf? vad e detta? när ska ni dit? jag vill med spela live... ska alla dit?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

usch för att gå upp tidigt och spela... nää usch!

 

e back nästan 5k... på bara nån timme... e nu back 100 dolalr för månaden...

 

finns bara en sak att göra...

 

spela nl400!!! när jag kommer tillbax från kiev har jag 9 dagar på mej att spela ihop ett månadsplus. jag siktar på 10k dollar. det e fan mycket i svenssonpengar.

 

jepp. 10k dollar ska jag ha plussat innan månadens slut. lämnar inte kontoret förräns jag gjort det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har stora problem med PT3 HUDen till iPoker atm. Fan vad glad jag hade blivit om någon av er eller någon annan som läser detta kan hjälpa mig!

Jag lyckas inte få in små rutor på bordet utan när HUDen kommer upp så kommer det stora rutorna som jag bara vill se när jag håller pilen över de små rutorna upp på bordet. :rolleyes:

 

Edit: Börjar få till det nu. Om det är någon som är bra på PT3 HUD så PMa gärna :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

det tyckte du var så kul varför? stämmer ju asbra. det är en skräphand newbs överskattar, e ju det han försöker få fram. give the guy a break...

 

1. det är en hand bättre än genomsnittet.

 

2. Han skriver senare att man alltid ska höja Ax när potten är ohöjd preflop (10max) eftersom att man kan få par i ess. when you get it, bet it

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mätt o belåten efter donken har jag och IRL lirat lite low stakes Kinapoker HU. Torskade givetvis men det som gnager mest är "jag tänker på en person"-leken som IRL utsatt mig för. Den går ut på att han tänker på en person och sedan ska jag fråga frågor som "är han från sverige?" etc och IRL får bara svara ja och nej.

 

Personen är helt omöjlig att komma på och det lär bli en sömnlös natt om in inte hjälper mig.

 

Frågorna jag ställt är:

 

man-ja

från Sverige-ja

mörkhyad-nej

har han något med idrott att göra-nej

har han synts på tv i år-ja

dan glimne-nej

kungen-nej

känner jag denna person-nej

artist-nej

politiker-nej

idrottsmänniska-nej

bosatt i sverige-ja

tycker tjejer att han är attraktiv-nej

femti plus-ja

stockholmare-nej

kulturnisse-nej

nåt med poker att göra-nej

känd via ett tv-program/serie-nej

rik-nej

bert karlsson-nej

humorsnubbe-nej

lever-ja

reklamfilmssnubbe-nej

skådespelare-nej

 

Hjälp mig!

 

IRL gick btw precis och bajsade och tog med sig lite filthy läsgodis i form av Pokerhandboken skriven av Dan Glimne. Man vill ju kunna skratta gott när man sitter och krämar så den passar utmärkt.

brottsling - ja

mördare - ja

våldtäkt - nej

Thomas Quick? Alla stämmer på han va? Eller? "har han synts på tv i år-ja" <- Denna är tveksam? Men han är väl på tv för ofta. Sen vet jag inte om han är Stockholmare? -Nej, han är från Falutrakten!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sov tills nu btw, mystiskt. Ska hem till flikcvännen och käka middag sen kommer jag till kontoret, peace

 

Sover du också längre på dagarna när pokern går dåligt eller var det bara en tillfällighet?

 

Jag skulle gissa på det ? Jag sover ofta mycket längre då pokern har gått dåligt, man vill som bara inte gå upp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Såg han på 100 höjdare tror jag, rätt skön kille.

 

Blir inget office för mig idag. Har lite folk över i lägenheten så får grinda härifrån medans dom andra ser på Lost in Translation(bra film).

 

Kan det stämma att Sören är 3k upp och IRL 15k upp? Det ryktas om det efter lite insider information från kontoret.

 

Ringde btw aerosvit idag igen. Var dock till min förvåning(och glädje)inte Svetlana som svarade, utan en mycket er hjälpsam Irina. Gillar henne mycket mer. Konversationen flöt på bra och pengarna borde infinna sig på mitt konto inom en snar framtid(tvivlar på att det tar mindre än2 veckor).

 

Nu grind!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg han på 100 höjdare tror jag, rätt skön kille.

 

Blir inget office för mig idag. Har lite folk över i lägenheten så får grinda härifrån medans dom andra ser på Lost in Translation(bra film).

 

Kan det stämma att Sören är 3k upp och IRL 15k upp? Det ryktas om det efter lite insider information från kontoret.

 

Ringde btw aerosvit idag igen. Var dock till min förvåning(och glädje)inte Svetlana som svarade, utan en mycket er hjälpsam Irina. Gillar henne mycket mer. Konversationen flöt på bra och pengarna borde infinna sig på mitt konto inom en snar framtid(tvivlar på att det tar mindre än2 veckor).

 

Nu grind!

 

 

Suck, snacka om lättlurad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen!

 

Idag såg jag ljuset i tunneln, och inte bara ett svagt sken. Att få plussa 10 inköp idag var ett ljus som mest kan liknas med när jag hämtar en inte ont anande Niklas sent på kvällen och bländar honom med helljuset.

 

11 669$

 

150$ + på kinapoker

 

Skönt att du hittade plusset! Man börjde ju bli orolig där ett tag:)

 

Även jag hittade plusset hemma i lägenheten. 401$ närmare bestämt.

Blir till att fira med en imdb-rulle och lite chilinötter och ett par heineken.

 

Sjuk motrigg imorn! Missar både AIK-Glenn och Liverpool-Mancheste, för att själv lira match mot Bagis Ultras i Div 7. Aja, ser det ändå som 3 säkra förluster så wtf. Längtar som fan efter Kiev nu. Ska dock se till att grinda rejält nu så att jag kommer upp på +-0(6bi ner för månaden) innan måndag. Skönt att FriSoren klättrat i nivå nu, så man slipper leta lediga bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...