Gå till innehåll

The Office SE - bump

sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

1. 1. Gammal omröstning rensad

• 1
      1
    • 2
      1

Recommended Posts

• Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

• NikLasVegas

4201

• sexyterran

2591

• pastan

2237

• FriSoren

1535

Top Posters In This Topic

Om jag vill kunna slå om en så torr flopp med bluff så kan jag ju inte göra det bara med Set och tvåpar liksom, för då är jag tom 90% av gångerna. + att jag absolut kan få värde av sämre. Hur spelar du t.ex 88-TT, A7, Jx mot mig där?

Finns bättre händer att balansera CR med än KJ där. Problemet är också att brädan är rätt torr, va ska du reppa o va ska han syna med som du slår?

Check-syn är std.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns bättre händer att balansera CR med än KJ där. Problemet är också att brädan är rätt torr, va ska du reppa o va ska han syna med som du slår?

Check-syn är std.

Jag checksynar också. tror jag har ungefär 50/50 frekvens där. ska man alltid checksyna KJ där och inte spela för stack så foldar jag hellre pre för de suuger att spela pot control line in i döden

Länk till kommentar

Jag checksynar också. tror jag har ungefär 50/50 frekvens där. ska man alltid checksyna KJ där och inte spela för stack så foldar jag hellre pre för de suuger att spela pot control line in i döden

Njah,,, pot control är en ett begrepp som egentligen inte borde existera. När vi väljer linjer är det inte pot control vi tänker på, utan vilken linje som är rätt för vår typ av hand plus balans osv.

Därmed inte sagt att du spelade handen fel, bara att imo är std-linjen check-syn där. Problemet med den branta linjen är bara att när Fi väl synat turn... va fan står vi?

Länk till kommentar

Såg precis Blade Runner(1982), rankad 116 på imdb. Rätt skum framtidsfilm. inge vidare...

Hittade 39euro som låg o skräpade på redbet. Reggade 2 turrar. Bustat ena men är på finalbord i 4k gtd atm. Go lillklonk...

Edit: Kom 6:a för 225euro. Tror jag cashar, palla lira boss lixxxom...

Edit 2: Jävlar vad bra Going Up the Country med Canned Heat är...

QFT!

Palla casha ut skotta mot miljoner och blom90-status imo

Länk till kommentar

loldog bar mitzvah

spooky scary

boys becoming men

men becoming loldogs

fyp!

---

Köpte UFC undisputed till PS3 igår och försöker förstöra min perfekta dygnsrytm atm. Känns meningslöst att sova 12 och vakna 09.00. Spelet är riktigt bra och inledde med en karriär som går helt ok. Inledde med att torska två matcher men tränade hårt och drog på bootcamps så vann tre raka matcher. Dan White var imponerad av mina KO och då fick jag möta en duktig motståndare som KO mig med en hög spark. Matchen efter mötte jag ännu en motståndare som inte gjorde något motstånd förutom att sparka tre höga sparkar varav en av dem knockade mig. Tog igen lite med en fin vinst streak men lyckades torska två matcher på slutet.

Tänkte att jag idag på allvar ska sätta mig ner och kolla igenom tutorial så att jag verkligen hänger med. Dominerar mina motståndare stående och har blivit bättre på marken. Men en bit kvar innan jag når UFC nivå. Får nöja mig med UFN atm. Knockade en kille som vunnit mot forrest griffin och iceman. Så talangen finns ju:mrgreen:. Har även blivit semikänd då jag ska ställa upp på autografsession.

Har inte spelat poker än då jag haft en miljarder grejer att göra och som det verkar på alla så inleder alla månaden med att backa. Jag inleder första dagen av månaden perfekt inför WCCOP.

Hade inte planerat att spela turneringar på 30k händer men inte WCCOP varje dag och nu när första eventet är 6max kan jag inte inte lira. Nu klonkar vi gogog.

De här spelar jag.

Wccop-01: $215 [6max], $1.25m guarantee

WCOOP-03: $215 PLO [6max], $500k gurantee

WCOOP-06: $109 NLHE, $1M gurantee

WCOOP-09: $215 NLHE, $1M gurantee

WCOOP-11: $530 NLHE [2day], $3m guarantee

WCOOP-12: $214 NLHE [4-max], $500k guarantee]

WCOOP-14: $320 mix holdem [6-max], $300k

WCOOP-26: $215 NLHE, $1M guaranteed

WCCOP-34: $215 NLHE [big antes], $500k guranteed

wcoop-43: $215 NLHE, $1M guaranteed

Kommer även köpa in i 1500+160 euro EMOP Malta. Dvs ett back på 4200 dollar. 10 inköp.. får ruscha ihop det eller klonka :mrgreen:

glgl

Länk till kommentar

Fitta va jobbigt. Måste duscha, raka mig, klä på mig, gå till bussen, åka in till stan, hämta ut en kylplatta som väger 1.2kg, släpa hem skiten, etc etc. När fan kommer det meckfria liv man förtjänar...

Orkade inte lämna in laptopen på lagning, så valde att sopa problemen under mattan genom att investera i en kylplatta. Fläktsystemet har som tidigare sagt brakat sönder, så behövde göra något blixt, innan Malta...

Länk till kommentar

Njah,,, pot control är en ett begrepp som egentligen inte borde existera. När vi väljer linjer är det inte pot control vi tänker på, utan vilken linje som är rätt för vår typ av hand plus balans osv.

Därmed inte sagt att du spelade handen fel, bara att imo är std-linjen check-syn där. Problemet med den branta linjen är bara att när Fi väl synat turn... va fan står vi?

Jag skulle säga att vi slår ungefär lika många händer som vi är slagna av. Slår mellanpockets, andrapar, toppar sämre kicker. Slagna av överpar, set , toppar högre kicker.

KJ är väldigt tunn att välja brant linje, jag håller med. Men den är som sagt i botten av rangen för det.

Jag ser det som att ju aggresivare motståndare desto bättre blir min linje. Mot en sån spelare utökas rangen vi slår till hålstegar och överkort som han kan pusha turn.

Största nyttan med en light brant linje här är att det är lättare för mig att kunna bluffraisa den typen av floppar.

Problemet med att check syna tycker jag är att det är svårt att balansera. Lätt att spela mot någon som alltid checksynar när han har något. Och representerar luft / stål när han slår om.

Just den där rivern känns kall att pusha på imho i KJ-handen. Är väl i princip värsta kortet i leken.

6,A,7 är väll sämre imo.

Vad är alternativet? Checkfold? Känns konstigt att lägga om hela linjen för ett kort jag ändå inte tycker förändrar jätte jätte mycket.

Länk till kommentar

Jag skulle säga att vi slår ungefär lika många händer som vi är slagna av. Slår mellanpockets, andrapar, toppar sämre kicker. Slagna av överpar, set , toppar högre kicker.

Lätt att spela mot någon som alltid checksynar när han har något. Och representerar luft / stål när han slår om.

Med det resonemanget är väl check-fold river enda alternativet? De händer du slår värdebetar aldrig o synar inte värdebet heller.

Check-syn flop kan innehålla både stål, drag, överkort o massa annat skoj.

Länk till kommentar

NikLasVegas in poty training imo

=/ :roll:

:)

Nämen det kommer. Har dock svårt att hinna atm. Åker till Sicilien på tisdag, och är borta en vecka. Kommer hem 1-2 dagar innan Malta, och sen är vi ju där o lever livet månaden ut. Poty får nog komma nästa månad...

Efter att jag hämtat min kylplatta i stan, begav jag mig till konsum för att inhandla lite varor. Träffade en bedrövad FriSoren, som lämnat in bilen(den han köpte av irl) på lagning. Hunden har dessutom bitigt sönder hans dosa till internetbanken. Livsvariansen fortsätter drabba denna sargade människa. Iofs springer han nötbra på poker, så där får han ju tillbaka en del.

Länk till kommentar

Idag drogs pengarna för huset från mitt bankkonto. Med andra ord är jag bust:)

Huset kostade: 61800.67kr, för 2veckor, 12 personer.

För att räkna ut priset/person/natt blev det totalpris dividerat med allas sammanlagda nätter. 61800/145=426kr

14 nätter blir således: 14 x 426 = 5964kr

11 = 4686kr

10 = 4260kr

8 = 3408kr

NikLasVegas (17-1) 14

IRLsucks (17-1) 14

FriSoren (17-1) 14

Sexyterran (17-1) 14

Maxwell (17-1) 14

Zumsar (17-1) 14

Shahin89 (20-1) 11

Smooger (17-27) 10

Laafi (17-27) 10

Padrinosftw (20-1) 11

Snusarn (19-27) 8

Geewhizm8 (20-1) 11

Izy (17-1) BUST

Tot: 145 nätter

Hänvisar återigen till att det kan/bör bli billigare för samtliga, då det antagligen droppar in 1-2personer till.

Tills dess. Skicka pengar till mig blixt...

Grönmarkerade har betalat.

Känner mig obv som Don NikLasVegas, och har maffiamuskler bakom mig. Jävlas någon, så kan man ju räkna med att "inkasso" knackar på, och krossar ett par knäskålar...

Länk till kommentar

• Skapa nytt...