Gå till innehåll

The Office SE - bump


sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

  1. 1. Gammal omröstning rensad

    • 1
      1
    • 2
      1


Recommended Posts

Tycker inte den ser enkel ut och skulle förmodligen sabba mina axlar om jag försökte. Jag har mest svårt för att förstå resonemanget. Ungefär som att säga att man inte gör en övning fullt ut för att man ska orka mer. :)

 

nej det är verkligen inte som att säga att man inte gör en övning fullt ut för att man ska orka mer. strikta pull ups och kipping pull ups är två helt olika övningar. med kipping kan man få hakan över räcket fler gånger än strikta pull ups som är jävligt jobbiga. blev det lite klarare?

 

aaa!!! råder dig att inte prova crossfit. förra veckan bustade en person i gruppen armen. han körde en kipping pull up och vips så flög hans arm av i sån fart att den träffade en annan i gruppen som skadade ryggen. nu går han inte över gatan längre för där kan man bli påkörd av bilar! han åker inte heller flygplan för den kan krascha.....

 

Mer effektivt?! Hur menar du nu? Utveckla gärna vad som är mer effektivt. Menar du att det bränner några extra kalorier jämfört med pullups? För det gör det säkert, även om skillnaden sett över t.ex. en veckas tid lär vara omätbar. Att man kan göra fler och att det går snabbare än vanliga pullups kvittar helt när det precis som du säger inte är samma övning. För övrigt menar nog varken jag eller dehman att det inte skulle vara jobbigt att göra sådär.

 

Men mest blev jag faktiskt uppriktigt oroad över folks hälsa när jag såg utförandet. Precis som Dehman säger hade mina axlar pajat väääldigt fort om jag försökt göra sådär :) Och jag hade def inte klarat 40, det kan jag erkänna direkt.

 

Antar att du skärpt till kosten rätt bra sen du började träna mer va, Shahin? En av de största fördelarna när man börjar träna något "seriöst" tror jag är att 90% även ändrar om kostvanor och skärper till sig rejält på den fronten med. Sen om det är barfotalöpning, crossfit eller gym spelar nog mindre roll. Bara man mår bra (lite humor kanske att jag snackar om skaderisk när jag själv pajade ryggen long term på gymet) :mrgreen:

 

du kör fler repetioner och får hakan över räcket fler gånger. jag säger inte att den är bättre än strikta pull ups. det är som sagt två helt olika övningar.

 

men meta... vet du hur många som utövar crossfit i världen? det är inte så att det är en sekt i stockholms underground som dragit igång en ny träningsform. tänk lite som i mma... blir inte du irriterad när folk bara; "åhh mma.. det är så farligt. man slåss.. man slänger knytnävar mot varandra. det är en aggressiv sport och dom som utövar sporten är kriminella och dana white hjälper dom att tvätta pengar. skaderisken är även skyhög med tanke på att man slänger knytnävar mot varandra". visst är det störande :-P?

 

nej det är inte humor meta. alla har rätt till sin åsikt. jag skadade ryggen en gång på råsunda. ställde mig upp för att applådera när ronaldinho klev in på plan och när jag skulle sätta mig hade stolen obv åkt upp. åkte ner men tog tag i mina polare innan jag träffade marken och sträckte ryggen. notera att jag inte menar att det är en long term skada. bara att man kan skada sig i alla olika träningsformer. that's life.

 

----

 

annars skrev svint0 det bra och svint0 skeppa skype, msn och allt sånt. jag kör gärna det!

 

droppar galet det här ämnet. vill ni inte träna crossfit så gör ej. men det är the shit! roligare än att gymma men kan tänka mig att mma, bjj och sånt tom är roligare än crossfit. men har aldrig tränat bjj eller mma så vet ej hur det är:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • NikLasVegas

    4201

  • sexyterran

    2591

  • pastan

    2237

  • FriSoren

    1535

Top Posters In This Topic

Man får sluta jämnföra risker mot någon teoretisk nollpunkt och instället jämnföra dem med varandra.

Hur mkt större är skaderisken göra marklyft i högt tempo och i hög puls/flås jämnfört med köra 3min vila mellan setten osv.

 

Mitt nuvarande träningspass är 60s mellan setten. Känns nästan som intensitetsträning i combo med kondition.

 

Har dissat crossfit en del men blir jag vältränad ska jag prova.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får sluta jämnföra risker mot någon teoretisk nollpunkt och instället jämnföra dem med varandra.

Hur mkt större är skaderisken göra marklyft i högt tempo och i hög puls/flås jämnfört med köra 3min vila mellan setten osv.

 

Mitt nuvarande träningspass är 60s mellan setten. Känns nästan som intensitetsträning i combo med kondition.

 

Har dissat crossfit en del men blir jag vältränad ska jag prova.

 

min kusin (som för övrigt har diskbråck, vilket han fick av att gymma) säger att han aldrig varit i bättre form. han tvekade också på crossfiten i början men var precis som dig openminded. därför du är kung. förstår mig inte på människor som bor i en liten bubbla och aldrig vågar se vad som finns utanför. man lever och lär. sen måste man obv lyssna på kroppen när det gäller allt. tro mig, i crossfiten matar dom in det i skallen på en. dom är sick noga med tekniken.

 

ska höra med yogaman om han orkar ta sin tid att kommentera det här ämnet. han är sick vältränad(edit: och kunnig) och har tränat allt möjligt i en jävla massa år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sick ditt favoritord shahin? :)

 

i övrigt så är det en bra träningsform, men tekniken är tokviktig.

 

haha ja det är tydligen :lol: ibland fastnar vissa ord.

 

stort gl med utmaningen. även om det verkar se svårt ut just så är det aldrig över till det är över. chip and a chair

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte alls någon motståndare till crossfit, jag har själv tänkt prova det någon gång. Men jag tycker fortfarande resonemanget är lite skumt. :) Har dock läst in mig lite nu och förstått att det är ganska olika övningar.

 

Måste bara säga att du påminner lite om applefanatiker när du diskuterar CF, inget ont menat. Det är alltid kul med passionerade människor.

 

Sen känner jag en hockeyspelare som är sjukt vältränad. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte alls någon motståndare till crossfit, jag har själv tänkt prova det någon gång. Men jag tycker fortfarande resonemanget är lite skumt. :) Har dock läst in mig lite nu och förstått att det är ganska olika övningar.

 

Måste bara säga att du påminner lite om applefanatiker när du diskuterar CF, inget ont menat. Det är alltid kul med passionerade människor.

 

Sen känner jag en hockeyspelare som är sjukt vältränad. ;)

 

vad har det här med något att göra? dom jag skriver om är folk som gymmat och hållit på med andra sporter i ÅR för att sen ha bytt över till crossfit. inte random vältränade människor.

 

klart att jag kommer promota crossfit. jag vet vad många av de otränade här på forumet går igenom. gymmet suger... tar bara en massa tid. inte kul. samma övningar. dvs noobs exakt som jag var och fortfarnade är. bara att jag nu tränar en fyra gånger i veckan och mår riktigt bra. crossfiten har hjälpt mig och andra så mycket att det är värt att skriva om. tror faktiskt en jävla massa här inne på forumet hade uppskattat det.

 

468451472_f742876987.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://svtplay.se/t/129797/dox-favoriter__hastpojken

 

bara sett en 40 minuter men tycker att den varit riktigt bra!

 

Hästpojken

Vad skulle du vara beredd att göra för att hjälpa ditt barn? Troligen precis allt som krävs. För Rupert Isaacson och Kristin Neff från Texas handlade det om en resa till Mongoliet tillsammans med lille sonen Rowan. I kampen mot pojkens autism satte man sitt hopp till kombinationen hästar - och schamaner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stämplar ut idag med +3k

 

12-14 dagar kvar sista datum att åka på resan. några fler sånna här dagar så är jag klar :lol:

 

edit: en bra vän avbryter grinden för att ens polare fyller år och softar med dom. en bra grinder drar igång ännu en session efter hänget. ska ändå bara sova 6h och har inget att göra på dagen. grindar hellre en lördag natt då

 

edit2: stämplar ut idag med +3k

 

12-14 dagar kvar sista datum att åka på resan. några fler sånna här dagar så är jag klar :lol:

 

edit: en bra vän avbryter grinden för att ens polare fyller år och softar med dom. en bra grinder drar igång ännu en session efter hänget. ska ändå bara sova 6h och har inget att göra på dagen. grindar hellre en lördag natt då

 

edit2: så avslutar andra passet på lördagen. fina 3.7k upp den här sessionen så tot 6775 usd upp för dagen :D. gnaaaaajt

 

edit3: sick.. nu ser chanserna helt plötsligt helt okej ut att nå kalifornien om jag ligger i och får in volym och får fortsätta springa bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min kusin (som för övrigt har diskbråck, vilket han fick av att gymma) säger att han aldrig varit i bättre form. han tvekade också på crossfiten i början men var precis som dig openminded. därför du är kung. förstår mig inte på människor som bor i en liten bubbla och aldrig vågar se vad som finns utanför. man lever och lär. sen måste man obv lyssna på kroppen när det gäller allt. tro mig, i crossfiten matar dom in det i skallen på en. dom är sick noga med tekniken.

 

ska höra med yogaman om han orkar ta sin tid att kommentera det här ämnet. han är sick vältränad(edit: och kunnig) och har tränat allt möjligt i en jävla massa år.

 

 

Jag har diskuterat en hel del med yogaman på hans blogg, och lite på fb/msn.

Han gick ju från att vara discobyggande PT till att helt och hållet träna Crossfit!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm rambo är en sjuk fan. flörtar öppet på facebook med andra hundar. ja, ni läste rätt. med andra hundra, finns massa andra hundar som har facebook.

 

här är en från min hund rambos wall.

Hund brud som la tll rambo

Happy happy birthday Rambo!!! xoxoxo

12 hours ago ·LikeUnlike · · See Friendship

 

 

Rambo

Thank you Lilly! I saw your profile picture, is that you?

I haven't sorted out everything with my passport yet so I can't visit you. But you look good! Want to web cam?

 

 

den här måste ni se

http://feber.se/video/art/214981/stam_mter_en_vit_person_fr_frs/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

btw svint0.. hur många doubble unders kan du hoppa på raken? mitt bästa ligger på 40 atm men jag har som mål att klara 100 st.

 

 

Actually, har jag nyss skaffat eget hopprep. De tyghopprepen på gymmet är ju omöjliga att hoppa fler än 1 double-under med för min del i alla fall.

 

Jag har klarat 7 med det egna, har dock endast "tränat" på det 2-3 ggr. Men det kommer väl. Får snart egna kettlebells också. Sen så är det nästan bara egen skivstång jag saknar :-)

 

Vad marklyfter, frivänder, rycker du? :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var tvungen att googla crossfit+deadlift, är det precis som vanliga marklyft?

 

Ja, fast i princip alltid handlar de ju om att lyfta en vikt extremt många gånger på kort tid. Du får lov att "studsa" vikten i marken, men du måste nå "full extension" i toppen liksom.

 

En workout i senaste "regionals" till crossfit-vm. Dit typ 20-30 herrar och 20-30 damer kvalificerar sig.

 

Så var en workout för herrarna 21-15-9 reps av 153kgs marklyft samt 60cms boxjumps.

 

Vad jag förstod när jag kollade på diverse sändningar och diskussioner så skulle de ta upp emot 1-2 veckor för vissa av atleterna att återhämta sig från dessa workouts.

 

Bästa tiden för herrar var strax under 3 minuter på denna.

Monster?! Oja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sooouuuuujaaa! Äntligen fick man en ny tv från Siba. En likadan Samsung 46" LED. Återstår att se hur länge denna håller. Hade gått ner närmre 10k i pris. Elektronik alltså...

 

Helt vansinnigt glad över att man ska till Råsunda idag igen. Ny Bangura show känns högst troligt, och väldigt aktuellt...

 

Mvh,

Runt i Solna Centrum med våra ballar utanför 89

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sooouuuuujaaa! Äntligen fick man en ny tv från Siba. En likadan Samsung 46" LED. Återstår att se hur länge denna håller. Hade gått ner närmre 10k i pris. Elektronik alltså...

 

Helt vansinnigt glad över att man ska till Råsunda idag igen. Ny Bangura show känns högst troligt, och väldigt aktuellt...Mvh,

Runt i Solna Centrum med våra ballar utanför 89

 

Mvh,

Saida Laaksonen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...