Gå till innehåll

The Office SE - bump


sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

  1. 1. Gammal omröstning rensad

    • 1
      1
    • 2
      1


Recommended Posts

  • Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • NikLasVegas

    4201

  • sexyterran

    2591

  • pastan

    2237

  • FriSoren

    1535

Top Posters In This Topic

bara så du hänegr med, han driver när han skriver så...

 

och jag står utanför diskussionen btw

 

Jodå jag är med, svårt att missa liksom... men jag håller ändå till stor del med i det han skriver. Vet inte om vem det säger mest :roll:

 

Hur skulle sportvärlden inte vara svart/vitt? Skulle man hålla på någon ibland, ibland inte, eller heja lite grann på flera lag? Man kan väl hata rotmos precis som man hatar Djurgårn, det kommer ju liksom inte att ändra sig - man hatar dem/det ju.

 

Men det kanske är jag som har för lite kärlek och tid i mig för att förstå. Med mer kärlek skulle det kanske finnas plats för fler lag. Och tidsmässigt, den tid som bajen tar för mig, det finns inte att jag skulle hinna hålla på fler lag. Man går på hemmamatcher, vissa bortamatcher, träningsmatcher, HTFF-matcher, stödgalor, jippon för andra sektioner, andra sektioners matcher, timmar framför forum/bloggar/hemsidor osv. Jag tror att det ser ganska exakt så ut för NiklasV också, därav den initiala frågan om han anser att han "håller på" Pool på samma sätt som han håller på gnaget. Och det gör han inte heller tror jag vi kom fram till...

 

Edit: Ska sluta spamma db med det här, åtminstone för idag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja. Ja e på Vrakmans sida. Tjarå!

 

Ps. tycker de e rätt självklart också ds.

+1

 

Kan personligen inte förstå hur man tex kan hålla på Leksand i hockey och Bajen i fotboll. Vet många här i Dalarna som häver ur sig att de älskar Bajen mer än allt. Men när de vankas hockey så älskar de huxflux Leksand mest av allt. Personligen är de för mig helt obegripligt. Som tidigare sagts, hur tänker de när vi möter Leksand? Och de är väl självklart att de är svart eller vitt, brinner ditt hjärta för Bajen så tycker du inte lite om IFK. Jag tror de är folk som vill se vacker målrik fotboll som håller på en massa lag, de brinner inte för klubben i sig, utan vill som sagt bara se vacker fotboll. De är vad jag själv tror, men de känns som de ligger något i de? Jag kan dock förstå de som har ett lag de gillar i tex Engelska ligan. Finns en del supporters som reser till Sverige för att se Bajen och vise versa. Dock är laget i hjärtat alltid Bajen.

 

Mvh

 

/ En som försöker spela "elitsupporter"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här funkar det i korta drag:

 

Tex så är en AIK-supporter som bara håller på AIK och kastar in bomber på plan så deras lag förlorar med 3-0 värd mer respekt än en AIK-supporter som skänker 3 miljoner till klubben men även gillar Djurgården för att hans grabb spelar där.

 

Att hålla på flera lag eller att byta är sånt man lägger av med i högstadiet om man vill bli något i supportervärlden.

 

+1 på att byta lag ska man nog lägga av med i högstadiet. (AIK 00, Bajen 01 (för då var de ju bäst å vann sm-guld), IFK 02 (för de spelar mkt rolig fotboll att titta på, de sticker lite i mina ögon iaf. Dock förstår jag inte att man skall avancera uppåt i supportervärlden. Förklara gärna.

 

Tex så är en AIK-supporter som bara håller på AIK och kastar in bomber på plan så deras lag förlorar med 3-0 värd mer respekt än en AIK-supporter som skänker 3 miljoner till klubben men även gillar Djurgården för att hans grabb spelar där.

 

Hur har du kommit fram till detta? De är verkligen inte populärt när en ensklid individ kastar in pyro på planen. De väldigt hemska fotbollsdödande huliganerna (som eg hatar AIK och fotboll och bara är där för att förstöra) har förbjudit folk att kasta in föremål på planen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1 på att byta lag ska man nog lägga av med i högstadiet. (AIK 00, Bajen 01 (för då var de ju bäst å vann sm-guld), IFK 02 (för de spelar mkt rolig fotboll att titta på, de sticker lite i mina ögon iaf. Dock förstår jag inte att man skall avancera uppåt i supportervärlden. Förklara gärna.

 

 

 

Hur har du kommit fram till detta? De är verkligen inte populärt när en ensklid individ kastar in pyro på planen. De väldigt hemska fotbollsdödande huliganerna (som eg hatar AIK och fotboll och bara är där för att förstöra) har förbjudit folk att kasta in föremål på planen.

Det är en text skriven med sarkasm för att hinta till Puni hur löjligt det är med alla oskrivna regler inom supportervärlden så du ska inte ta den så bokstavligt. Regler som att alla måste välja ett lag de ÄLSKAR med hela hjärtat och när de väl valt det så får de aldrig någonsin byta. Eller att man inte bara får vara ute efter att se rolig fotboll och därför heja på laget som man tycker spelar den roligaste fotbollen för säsongen. Sånt lägger man visst av med någon gång under grundskolan för det är omoget att bara titta på sånt man tycker är underhållande.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Landsorts bajare som gick på ifk Norrköpings matcher när jag var liten. Bajen kom med 3-5k personer varje år och det tyckte man ju var hur häftigt som helst, när man var runt 10 bast. Började följa dom och kärleken växte allt starkare och "bytte" då lag helt. Detta var väl runt 01-02 och fick såklart lite skit för att jag var medgångare osv. Det har dock blivit mindre och mindre med "medgångs-snacket", nu när man åker ner till Jkpg och ser bajen får stryk mot en Nykomling från div2 och dylikt.

 

Aik och Djurgårn kom ju också såklart med mycket folk men farliga aik lockade aldrig och Djurgårn... Ja djurgårn var ju bara djurgårn. Var faktiskt på plats på Råsunda när Aik tog emot Barcelona 99, då min pappa hade fått biljetter till en viploge på något vänster. Vet inte varför, jag inte fastnade för aik då.

 

Some things is just meant to be...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkar inte gå in och veva helhjärtat i någon fotbollsdiskussion. Kan bara tala för mig själv och jag har bara ett lag som jag är fan/supporter till och det är Bajen. Det är en kärlek och känslor som alltid finns där fullt ut och per automatik liksom. Sen har jag sen jag var 9-10 bast haft Gunners som favoritlag i England, men det är ju mer som en krydda för att följa PL och CL snarare än att jag upplever någon vi-känsla.

 

Sen ser jag inget fel med att ha favoritlag i vissa länder eller att kortsiktigt charmas av vissa lag eller spelare. Men det har inga större likheter för mig med de känslor jag har för Hammarby. Typ jag har alltid gillat die Mannschaft och gärna sett dom gå bra i mästerskapen, tycker att Holloways Blackpool har varit ett härligt inslag i PL i år, var lite svag för Viola under Batigols dagar och gillade Uruguay under VM i somras.

 

Vet inte exakt vart jag ville komma med det. Kanske att såna flörtar är lite som att kolla porrfilm och dra en runk, medans mitt hjärta bara har plats för en kärlek. Och även om min älskade är en fattig sliten skönhet på dekis för tillfället så kommer känslorna alltid att finnas där. Kommer dock aldrig kunna förstå hur man kan hålla stenhårt på två lag i samma land, för mig känns det helt främmande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yo shahin, var det du som skrev ifrån eden123@live.se på msn tidigare?

 

inte sagt att det är jag, men ja det var jag som skrev från hans msn just idag. så folk behöver inte oroa sig för något. allt som oftast är jag bakom den msn. eden är en väldigt nära polare. han eden ger tydligen 20% av sina intäkter till välgörenhet.

 

---

 

hursomhelst så shuffleade jag väldigt dåligt på fyllan i malmö vilket allt som oftast kan leda till att jag även försöker mig på tecktonik som jag trodde skulle vara stort i sverige till dess. men slutar alltid med att jag står själv och viftar på armarna... så nu vill jag att folk på pf joinar min kult.

 

the tecktonik dancers. visa solidaritet och lär er dansen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom att tänka på sexyterrans uggla när jag såg denna

 

 

bra jobbat dehman! du satte kimtown på plats:

 

 

"[17:29:44] Kimtown: wooooh!

[17:29:45] Kimtown: v

[17:29:47] Kimtown: http://www.youtube.com/watch?v=u40N1iVt9cY

[17:29:53] Kimtown: belgiska ligan, sick spark

[17:30:00] Kimtown: 190 visningar, varsågoda, bli först sas

[17:30:02] Kimtown: ""

[17:31:37] Kimtown: men kuk

[17:31:42] Kimtown: såg dne i dagboken nu också"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bra jobbat dehman! du satte kimtown på plats:

 

 

"[17:29:44] Kimtown: wooooh!

[17:29:45] Kimtown: v

[17:29:47] Kimtown: http://www.youtube.com/watch?v=u40N1iVt9cY

[17:29:53] Kimtown: belgiska ligan, sick spark

[17:30:00] Kimtown: 190 visningar, varsågoda, bli först sas

[17:30:02] Kimtown: ""

[17:31:37] Kimtown: men kuk

[17:31:42] Kimtown: såg dne i dagboken nu också"

 

Inte ens svårt, man blir lätt Internetproffs när man ska skriva uppsats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...