Gå till innehåll

The Office SE - bump


sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

  1. 1. Gammal omröstning rensad

    • 1
      1
    • 2
      1


Recommended Posts

Recept schmecept.. Ta en huvudingrediens som ni gillar, något passande tillbehör och häll på passande kryddor och grönsaker.

 

Tex en kycklingfilé och tagliatelli. Stek kycklingen tillsammans med bacon och lök, häll sedan på lite vitlökskrydda, sambal oelelek, paprika, paprika&chili creme fraiche och voila!

 

MVH Gordon

 

minus grönsaker så har vi varenda måltid i ulafs näringsfattiga vardag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • NikLasVegas

    4201

  • sexyterran

    2591

  • pastan

    2237

  • FriSoren

    1535

Top Posters In This Topic

hej!

sitter här med joakim geewhizm8 och väntar in att klockan närmar sig 4 så att vi kan dra iväg mot malta.

spelar IPT main event där jag reppar heypokers färger och sen sidoeventet om jag eventuellt bustar. men tror det kan gå riktigt bra. har gått kallt senaste tiden men lärt mig som fan av hela den här upplevelsen så ser fram emot att donka in 180k euros

 

heja moi och gl.. behöver det :ola:

 

:h::s:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har dragit den här i min db men den är så löjligt god så den tål att repeteras:

 

1 benfri stek av nötkött (eller ännu hellre viltkött)

1,5 lit coca-cola

3 dl grädde

En msk hel svart- och vitpeppar

3 st lagerblad

3 buljongtärningar (mörk oxbuljong)

2 sockerbitar

1,5 dl japansk soja

0,5 dl vatten

2 gula lökar i grova bitar

4-6 hela vitlöksklyftor

4-6 msk vetemjöl

 

Lägg i steken i en lagom stor gryta. Häll på cola så det täcker 3/4 av steken (brukar bli 1-2 liter cola) och häll i alla de andra ingredienserna utom grädden och vetemjölet!

Låt sjuda minst 2.5 timmar (3 om steken är fryst). Vänd den efter halva koktiden.

Tag upp den och sila kokspadet. Blanda lika delar spad med grädde och koka upp igen, red med vetemjöl till lagom tjocklek.

Skiva köttet grovt, servera med colagräddsåsen och valfri typ av potatis och gärna nåt grönt till.

 

(Tips: såsen passar även utmärkt till t.ex köttbullar och den kan frysas)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du blandar ihop honom med Ramzi, men tror bara du får havt rätt där ( eller halvt rätt på båda. Ramzi har finskt påbrå som mixas med nordafrika (gissar). Skulle Shahin vara halvfinne och man missat det, då har jag ytterligar ett skäl att gilla grabben!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har dragit den här i min db men den är så löjligt god så den tål att repeteras:

 

1 benfri stek av nötkött (eller ännu hellre viltkött)

1,5 lit coca-cola

3 dl grädde

En msk hel svart- och vitpeppar

3 st lagerblad

3 buljongtärningar (mörk oxbuljong)

2 sockerbitar

1,5 dl japansk soja

0,5 dl vatten

2 gula lökar i grova bitar

4-6 hela vitlöksklyftor

4-6 msk vetemjöl

 

Lägg i steken i en lagom stor gryta. Häll på cola så det täcker 3/4 av steken (brukar bli 1-2 liter cola) och häll i alla de andra ingredienserna utom grädden och vetemjölet!

Låt sjuda minst 2.5 timmar (3 om steken är fryst). Vänd den efter halva koktiden.

Tag upp den och sila kokspadet. Blanda lika delar spad med grädde och koka upp igen, red med vetemjöl till lagom tjocklek.

Skiva köttet grovt, servera med colagräddsåsen och valfri typ av potatis och gärna nåt grönt till.

 

(Tips: såsen passar även utmärkt till t.ex köttbullar och den kan frysas)

 

micke, det här låter så sjukt och måste fråga om du är helt seriös? vill fan nästan testa. och vart fick du det ifrån egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

micke, det här låter så sjukt och måste fråga om du är helt seriös? vill fan nästan testa. och vart fick du det ifrån egentligen?

 

Har sprungit på liknande recept, på typ coca cola-marinerat kött osv, från flera olika håll så han är säkerligen seriös..

 

Börjar också bli nyfiken på att pröva just för att det låter så sjukt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har sprungit på liknande recept, på typ coca cola-marinerat kött osv, från flera olika håll så han är säkerligen seriös..

 

Börjar också bli nyfiken på att pröva just för att det låter så sjukt.

 

Jag har käkat Coca Cola marinerade fjärilskotletter och coca cola marinerad oxfilé, och köttet blir så förbannat jävla mört. Helst ska köttet ligga i marinaden i 1-2 dagar för att fosforn i colan skall få verka som mest. Men funkar med ett par timmar också. "Torka sedan köttet" och gnid in med någon rub, och det blir munknulleri på hög nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

R Kelly goes hard in the mothafucking PAINT!

 

 

Hallå är lite nyfiken, du gillar ju R Kelly och grejer Shahin, anywho hört ryktas om att du är halviranier och halvfinne eller nåt sånt? Fan vilken fet kombo. Jävligt random. Kan du finska?

 

se on kaikille loldogs puhu loldogens virallinen kieli?

 

Du blandar ihop honom med Ramzi, men tror bara du får havt rätt där ( eller halvt rätt på båda. Ramzi har finskt påbrå som mixas med nordafrika (gissar). Skulle Shahin vara halvfinne och man missat det, då har jag ytterligar ett skäl att gilla grabben!

 

jag önskar jag var det MJ :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Paprika/Chili-kyckling!

 

Du behöver 1 pkt. Paprika/Chili-creme fraiche.

2 kycklingbröstfileer. (alt. färdiggrillad salladskyckling från kronfågel)

4 färska champinjoner

en röd/gul paprika

1 pkt matlagningsgrädde

 

Bryn kycklingen (har du färdiggrillad, bryn den ändå)

Lägg i hackade champinjoner och paprika när kycklingen fått lite färg/alt tinat upp lite om du kör färdiggrillad.

 

Lägg i 1 pkt matlagningsgrädde och paprika/chili creme fraichen.

Smaka av med lite salt+vit-+svartpeppar.

 

Koka pasta till. Färskpasta eller någon vitfiber pasta från kungsörnen.

 

Njuuut!

 

Provade det här precis, o det var verkligen kalas (trots att jag råkade köpa tomat/basilika creme fraiche)!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shahin är min enda vän utan finskt påbrå, som för mig ändå är halvfinne i själen. Känn dig hedrad...

 

Guld med matrecept. Ska försöka beta av samtliga tips under Mars månad när jag kommer hem. Ryktet går att det är kallt därhemma, så blir ultralockdown vad gäller poker, hemlagad mat samt med träning...

 

Firat ett 50årskalas med middag på Kan Eang. Nostalgikänsla som fan. Californiarolls osv. Office fattar...

 

Bättrat på min finska, som har blivit mycket ringrostig på senare år...

 

Tröttnat på släkt o vänner...

 

Nai Harn är fortfarande överlägset bästa stranden...

 

Ryssar har invaderat landet...

 

Gått ut två ggr. Mötte upp en gammal forumit/pokerspelare(klingizh

!?) + hans irls, och haft sjukhusutgångar på bangla. Stället var sig väldigt likt...

 

Kärade givetvis ner mig i en finsk tjej som idag drog till phiphi. Hon var sådär perfekt och felfri att det var läskigt. Blev rätt slowrollad på shahins vis. Aja, biter i det sura äpplet ett tag, och gifter mig med henne vid ett senare tillfälle...

 

Bor på norra phuket nu. Ett grisigt lyxigt och 5stjärnigt hotell vid namn Indigo Pearl. Stranden heter Nai Yang tror jag. Blir till att löka här och bara må i typ 3-4 dagar, innan det bär av till Bangkok för lite shopping och Banyan Tree...

 

Ska träna thaibox på tisdag...

 

Mvh,

Hon frågade inte ens, jag bara betalade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...