Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Satellit till $1k, tre platser, 4-5 får $100. Finalbord.

Är trea i marker.

PokerStars Game #18032106536: Tournament #91206650, $50+$5 Hold'em No Limit - Level XII (1000/2000) - 2008/06/09 - 20:46:56 (ET)

Table '91206650 1' 9-max Seat #6 is the button

Seat 1: MiamiMikeS (7650 in chips)

Seat 3: Ggod (13340 in chips)

Seat 4: astromech (15040 in chips)

Seat 6: Herodotus (1800 in chips)

Seat 7: martins22 (11760 in chips)

Seat 8: POKHERFRIEND (4250 in chips)

Seat 9: panchita69 (19160 in chips)

MiamiMikeS: posts the ante 100

Ggod: posts the ante 100

astromech: posts the ante 100

Herodotus: posts the ante 100

martins22: posts the ante 100

POKHERFRIEND: posts the ante 100

panchita69: posts the ante 100

martins22: posts small blind 1000

POKHERFRIEND: posts big blind 2000

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Ggod Jack of HeartsJack of Diamonds

panchita69: raises 17060 to 19060 and is all-in

MiamiMikeS: folds

Ggod:

Postad

Enkel fold, troligen uppe mot 2 överkort alternativt ett. Kanske PP. Oavsett är inget värt att riskera att busta med då du ligger bra till, hugg de små stackarna istället.

Postad
Så vad är vår syn-HD?

Mot chippien? Kanske AA o möjligen KK, ju mer short vi blir/längre ner i platser vi hamnar öppnas synHD´n upp, men man ska vara rätt bra mycket tajtare än vanlig MTT.

Däremot öppnar vi upp höjningar där foldat fram till oss och vi möter shorties.

Postad
Jag tänkte köra en ICM, men orkar inte. Iaf, det måste vara klar fold. Fundera lite på dina chanser att dubbla upp om du synar, dina chanser att då komma top 3, kontra dina chanser att komma top 3 om du viker.

Typ 55%-60% har vi om vi synar. Dubblar vi så är vi nära på klara. Det är dock så att vi troligen ligger mycket bra till även vid fold.

Är ju omöjligt att sätta siffror på detta men fold är rätt, KK är dock gränsfall enligt mig.

Postad
KK känns som ganska kraftig syn, no?

Jo KK är nog syn, men jag hade vikt QQ så gränsen går nog typ där.

Vi får väl typ 70% på KK och 64% på QQ och lite mindre på JJ. Jävligt surt att busta här dock i en gambling situation, är ju precis de actionhänderna de vill som är short på bordet.

Postad
KK känns som ganska kraftig syn, no?

För att göra det lätt för sig kan man väl säga att tror man att man har över 70% chans att klara trots fold ska man vika, tror man att man har mindre ska man gambla. Beror ju lite på shortiesarnas spelstil mm mm

Postad
70% trots fold måste vara omöjligt, kolla stackarna

Beror ju på bordet, med shorties som försöker folda sig ITM och agressiva storstackar kan man mycket väl ha 70%, dessutom kan ju 70% vara i överkant beror ju på read, kanske är min HD för vid, snävar vi till den till 1010+ AK är det ju bara 65%, vi har ju en tredjeplats nu. Hur mycket tror man att man kan stjäla? Beror nog en del på känslan man har.

Men nej generellt tror jag inte heller att man ska vika KK men under det bör man nog vika.

Postad
70% trots fold måste vara omöjligt, kolla stackarna

Är inne på den här linjen också! Klart man kan vika JJ här, och kanske tom ska! Men inte kan vi vika AA och KK här! Jag synar nog med QQ också :roll:

Postad
Är inne på den här linjen också! Klart man kan vika JJ här, och kanske tom ska! Men inte kan vi vika AA och KK här! Jag synar nog med QQ också :roll:

Skillnaden mellan JJ o QQ på en trolig HD är ytterst marginell