Knobbe Postad 9 Juni , 2008 Rapport Postad 9 Juni , 2008 Jag har en fundering på vilka nivåer man bör ligga på gällande "Sedda floppar i %" på Omaha. Spelar mest short 5-bord på SS (även lite andra siter, då oftast 6-bord). För att inte vara för förutsägbar vill man ju gärna raisa från bra position med annat än AA, men var går gränsen för vad som är olönsamt i längden? Vissa dagar ser jag 70% av flopparna, det måste ju vara förmycket? Visserligen är en del av detta gratis från BB, men ändå? Hur resonerar ni? Skillnad i H/L och High? Skillnad i 5-bord & 10-bord? Citera
Sideshow Postad 9 Juni , 2008 Rapport Postad 9 Juni , 2008 "Betting skills is more important than hand selection" Citera
pwned Postad 10 Juni , 2008 Rapport Postad 10 Juni , 2008 tjena 70 är väldigt högt,skulle säga runt 40-50 är lagom,då är du ändå inte tight. många nybörjare överskatter händer nått otroligt. kolla gärna på poker.se intervju med björn isberg.det är väldigt intressant intervju om man spelar PLO. Citera
Rebonius Postad 10 Juni , 2008 Rapport Postad 10 Juni , 2008 Går absolut inte att säga bara sådär. Är det riktigt aggro pre får man dra ner sedda floppar och om många gärna spelar OOP, bara ger bort sina blinds eller inte 3-betar alls (eller, ännu bättre, bara 3-bettar AAxx) så kan man lösa upp ganska mycket pre. Jag själv gillar att höja till 3bb pre istället för 3,5 (pot), plus en per limpare såklart. Citera
Mr_Tight Postad 10 Juni , 2008 Rapport Postad 10 Juni , 2008 .......Jag själv gillar att höja till 3bb pre istället för 3,5 (pot), plus en per limpare såklart....... Rebonius: Why? (säger inte att det är fel) Till trådskaparen: Nej, går självklart inte att säga en exakt siffra eftersom det beror på en miljon faktorer varje gång. Men ..... kan ändå säga att 70% är en katastrofal fisksiffra med få undantag (ultrapassiva bord). Har inte sett någon långsiktig vinnare på ongame low/mid ha högre än 50% (short), 30% (fullring). Kanske funkar med 70% på lägsta nivån eller även högre om man är ett intuitivt geni á la Phil Ivey (vilket ju alla tror sig vara ). Citera
Rebonius Postad 10 Juni , 2008 Rapport Postad 10 Juni , 2008 Rebonius: Why? (säger inte att det är fel) Det här är mina upplevelser: 1. Folk försvarar sina blinds ungefär lika mycket ändå 2. Deras syn- kontra 3-betsrange förändras inte 3. Deras 3-bets blir mindre, men inte tillräckligt små för att jag inte ska kunna fyrbeta och comitta mig pre om jag vill 4. De flesta 3betar med en för snäv range för att de inte ska kunna bli hyffsat lättexploaterade. Jag kan syna en 3bet (båda OOP och med position) och ha en mycket bredare range än vad nästan alla fi´s 3betar och kan utnyttja deras snäva range på de flesta brädor genom att låta dom ta svåra beslut. Vi har ju nästan alltid minst 3 potbetar kvar efter floppen. Pratar 100bb stackar Citera
bananuz Postad 12 Juni , 2008 Rapport Postad 12 Juni , 2008 Svenska spels statistik är iofs rätt värdelös då den inbegriper även när man knackar från BB. Alla andra siffror avser ju VP$IP. Citera
tiltyrobslash Postad 12 Juni , 2008 Rapport Postad 12 Juni , 2008 Om man vill ha Action och vill vinna Upp sig snabbt från lite pengar till mycket på en väldigt kort tid så är det enda jag kan rekomenderar Pot-Limit Omaha Hi =).. Mycket lättförtjänta pengar om man är seriös och vet vad man håller på med heh .. Detta är iaf mitt förslag om Omaha Citera
bananuz Postad 13 Juni , 2008 Rapport Postad 13 Juni , 2008 Om man vill ha Action och vill vinna Upp sig snabbt från lite pengar till mycket på en väldigt kort tid så är det enda jag kan rekomenderar Pot-Limit Omaha Hi =).. Mycket lättförtjänta pengar om man är seriös och vet vad man håller på med heh .. Detta är iaf mitt förslag om Omaha haha, klassiker Citera
Mr_Tight Postad 13 Juni , 2008 Rapport Postad 13 Juni , 2008 Om man vill ha Action och vill vinna Upp sig snabbt från lite pengar till mycket på en väldigt kort tid så är det enda jag kan rekomenderar Pot-Limit Omaha Hi =).. Mycket lättförtjänta pengar om man är seriös och vet vad man håller på med heh .. Detta är iaf mitt förslag om Omaha Japp, så enkelt är det. Hoppas alla följer ditt råd. Citera
honest99 Postad 18 Juni , 2008 Rapport Postad 18 Juni , 2008 Om man vill ha Action och vill vinna Upp sig snabbt från lite pengar till mycket på en väldigt kort tid så är det enda jag kan rekomenderar Pot-Limit Omaha Hi =).. Mycket lättförtjänta pengar om man är seriös och vet vad man håller på med heh .. Detta är iaf mitt förslag om Omaha Sedda floppar .... fådda blommor Citera
Recommended Posts