Gå till innehåll

Spelar full för första gången!


Swede

Recommended Posts

Ok, sa jag spelar asful;l just nu .5/1 NLT Holdem

 

bara for att se hur det gar nar jag spelar asfull

 

forsta handen jag far ar jag pa big blind

 

far KK

 

utg hojer 2, jag raisar 4, tre synare

 

 

jag gar all in, han synar, en till synare

 

han visar upp AA

 

illa

 

 

fangar K pa rivern, men han har en stege

 

nagra hander senare har jag byggt upp min stack igen ser AA

 

utg hojer 5, jag gar all in, han synar med AQ hjarter

 

han fangar flushen pa rivern

 

men halla, kan man ha mer otur nar man spelar asfull for forsta gangen i sitt liv.

 

visst KK ar underdog mot AA, men att fa KK forsta handen, och sen mota AA, ont...

 

och sen 6 hander senare bli utdragen nar man far AA

 

att spela full ar EV-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, har kommer min summering fran mitt experiment

 

"hur spelar Swede nar han ar full"

 

resultat:

 

5 timmars spel

 

vinst: 900 euro.

 

Helt ok, men samre an snittet faktiskt.

edit: ar tydligen fortfarande yr. Det skall vara BATTRE AN SNITTET, dock var turneringsvinsten det som drog upp det hela

 

spelade forsta halvan i cashbord (NLT .5/1)och plussade 250 eller nat. Hade motigt med manga utdragningar.

 

Det som var positivt var att eftersom jag var sa jakla packad sa blev jag inte det minsta berord av fete utdragningar som AQs mot AA som satter fargen pa rivern.

 

Turnering pa 24h, 75 euro

Dock var det segt att spela bakis. Var ju tvungen att koncentrera mig. Illa. Turneringen gick lyckad. Blev utdragen i borjan, hade 700 kvar nar det var 40 spelare kvar. Hade tur i forsta all-in, var underdog, men de andra 4 var jag favorit och den stod sig.

 

tva avgorande hander:

 

AKs, utg+2 hojer 2x blind. Jag har honom tackt 2 mot 1, jag gar all in, han synar.

 

han visar upp 99

flop: AJT, turn x, river 9

 

var nu typ 11-12 av 13, 10 far pris.

 

Jobbade mig stadigt upp tills vi var 4-5 kvar.

 

Joker gar all in, jag har A8, kanner att jag ar nog slagen, men tror pa litet pp, synar, han visar AT, jag floppar tvapar.

 

Sen ar resten historia. Klonkade som fan, med 93 mot 55, och sen en massa andra som jag glomt bort, hehe.

 

ETT stort misstag. sista handen. BB, J8s, sb limpar in, jag borde gatt all in, jag var shortstack. Att han satter stege pa flop och jag top pair kan man inte gora nat at.

 

Har svart att se han syna med 64 off om jag gatt all in.

 

slutsats: spelar battre nar jag ar nykter. Valdigt segt att spela bakis faktiskt. Sa otroligt anstrangande for mitt huvud. Positivt med att spela full? Ja, man tar bad beats mkt lattare. Satt bara och skrattade och tyckte det var humor nar jag blev utdragen, hehe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...