Gå till innehåll

ehh, NL 0.25/0.5$


Recommended Posts

På´t igen. Här gjorde jag säkert många fel. Flop måste väl ändå vara bet, to protect liksom. På turn är jag dock helt vilsen?

 

$0.25/$0.5 No Limit Holdem

6 players

 

Stacks:

UTG ($74.26)

UTG 1 ($19.55)

CO ($94.51)

Hero ($36.39)

SB ($49.71)

BB ($15.54)

 

Pre-flop: ($0.75, 6 players) Hero is BTN A:spade: 7:spade:

UTG calls $0.50, UTG 1 calls $0.50, 1 fold, Hero calls $0.50, 1 fold, BB checks

 

Flop: 5:spade: 3:heart: A:diamond: ($2.25, 4 players)

BB checks, UTG checks, UTG 1 checks, Hero bets $1.50, BB calls $1.50, UTG calls $1.50, UTG 1 folds

 

Turn: Q:spade: ($6.75, 3 players)

BB checks, UTG checks, Hero bets $4, BB goes all-in $14.04, UTG folds, Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haloo

Varför bettar du på turn? Var det ett värdebett? Givet de två synerna på flop sjunker ditt par i värde. Spela små potter med dåliga ess imho. Jag checkar också för att få ett gratiskort till färgen här. Lätt och säga nu när jag ser hur det gick :) men det är just den här situationen som talar för check istället för bet. Om folk ofta limpar med dåliga ess (och aldrig släpper dom sen) är det ok att fortsätta beta med A träff, men då ska du ha något bättre kicker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes, jag kommer aldrig mer limpa med denna hand.

 

Jag kommer ju från limit och där är turn en enkel bet. Men är turn beten fel i NL? Heads up hade jag checkat. Om jag betar turn mot flera sist ut så är det väl för att jag antar att jag kan släppa handen mot en check/raise (och att jag på så vis skyddar handen maximalt) Är detta crappy tänkt? Tar ni för givet att ni är slagna tillräckligt ofta efter att ha blivit synade på flopp?

 

Vissa av er har väl redan svarat på dessa frågor men jag vill sammanfatta och försöka nå ett konsensus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns inget 100% fel eller rätt. Det är en balansgång beroende på ditt tidigare agerande, hur bordet känns, hur motståndarna känns etc.

Jag kan mycket väl tänka mig själv att fyra av ett turnbet där givet rätt situation.

 

Du kan ju vinna handen (ja, innan den sura AI du fick i ansiktet) så här i alla fall:

- Riksmongo som sitter och synar ner dig tom: Värde X %

- FI ser ditt bet som AQ och viker en (marginellt) bättre hand: Värde Y %

- Du stänker in nötfärgen på river: Värde 20% gånger det du kan få syn av på river.

 

Clueless

 

Men är turn beten fel i NL?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes, jag kommer aldrig mer limpa med denna hand.

 

Jag kommer ju från limit och där är turn en enkel bet. Men är turn beten fel i NL? Heads up hade jag checkat. Om jag betar turn mot flera sist ut så är det väl för att jag antar att jag kan släppa handen mot en check/raise (och att jag på så vis skyddar handen maximalt) Är detta crappy tänkt? Tar ni för givet att ni är slagna tillräckligt ofta efter att ha blivit synade på flopp?

 

Vissa av er har väl redan svarat på dessa frågor men jag vill sammanfatta och försöka nå ett konsensus.

 

Turnbeten blir mer fel i NL än FL eftersom du i FL vet att du fortfarande kommer att ha odds att dra till färgen även om du blir checkraisad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inget direkt emot limpen preflop, faktiskt. Skulle inte folda turn efter beten, du får för bra odds. Du behöver ~28% equity, även om motståndaren aldrig bluffar drag har du ganska lätt över det. Slänger vi in att motståndaren ibland desperatbluffar med skräp blir det ganska snabbt riktigt dåligt att inte syna.

 

Board: Ad 3h 5s Qs

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 31.227% 29.91% 01.32% 658 29.00 { As7s }

Hand 1: 68.773% 67.45% 01.32% 1484 29.00 { 55, 33, AQs, A8s, A5s, A3s, Q5s, Q3s, AQo, A8o, A5o, A3o, Q5o, Q3o }

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äh, han är BB och shortstackad, skulle inte ge han credit för att folda något par på floppen. Är hans range tightare förlorar vi ändå ganska lite i equity, om den är bredare kan vi ha ganska rejält ev+.

 

Edit: Dessutom tror jag det är bättre meta-game att syna än att folda i lägen när vi har ungefär jämnt mellan syn/fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äh, han är BB och shortstackad, skulle inte ge han credit för att folda något par på floppen. Är hans range tightare förlorar vi ändå ganska lite i equity, om den är bredare kan vi ha ganska rejält ev+.

 

Edit: Dessutom tror jag det är bättre meta-game att syna än att folda i lägen när vi har ungefär jämnt mellan syn/fold.

 

Hur får du 28% som equity gräns.. 10$ för att vinna 25$ är det 10/35=28%? (är det så man räknar?)

 

Jag synade denna höjning och var slagen av 42 för en floppad stege.

 

Desto större anledning att inte c-beta turn om vi inte kan lägga oss för en shortstacked all-in?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...