Gå till innehåll

Jag blir tokig!!!!


suckafopoker

Recommended Posts

Försöker du medvetet misstolka det jag skrev eller?

 

Och hur ska då trådskaparen spela "optimal poker" hade du tänkt dig?

Skaffa mjukvara för att se FIs hålkort?

 

Bra råd annars: "Se bara till att spela optimal poker" så ska det nog gå bra!

 

 

Är man hyfsat grön på poker är det grundläggande absolut bästa rådet att spela Tight ABC på låga nivåer.

 

 

Med "högst winrate" menade jag att tight ABC är lönsammare (sett som ptbb/100, ej i nettoplus) på micro än på low/mid där det ofta krävs mer än att bara vänta in bra kort. Förstår att det kunde misstolkas dock.

 

Jag pratar inte om hur en nybörjare ska spela på låga nivåer. Jag pratar om hur du har högst winrate.

Om jag skulle spela 500k händer på låg nivå och en nybörjare skulle spela lika många händer på samma nivå och spela ABC tror jag att jag skulle ha högre winrate. (NLT 6-max cg)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fårstår dig störigt med folk som brukar göra allin med såna händer, men en sak ska du veta de finns inga dåliga kort finns bara dåliga tillfällen, e de många som är med o spelar på en pott så e de inte fel att syna med t.ex 5 7 ofta brukar folk ha klädda kort på handen o så kanske du får in din 5 7 eller stege. men jag ska inte leka pokerproffs bara vet hur de e, hoppas de går bättre för dig

PEACE

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur vet du att du har högst winrate med optimalt spel? Jag tror definitivt inte att det stämmer.

 

:-D

Är inte själva definitionen av "optimal poker" att man spelar med maximerad vinst?

 

"Den blinda mannen såg en skallig kille med feta dreads. Han hade ett linne med bilder på kvadratiska cirklar på ärmarna"

:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej allihopa!

 

Jag gjorde som så att jag satte in en liten slant och började spela cash på låg nivå. Valde att spela tag. Och hoppsan....:mrgreen:

det verkar fungera för mig. Har nu nästan dubblat upp min insättning. Stänger ner klienten när jag inte riktigt kan hålla känslorna i styr. Så ett stort tack till er för alla tips!!

 

Nybörjaren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Freerolls är aldrig skillat imo, mycket lotto och mycket utdragningar eftersom spelare skiter i om de åker ut så trycker de allin med de mest skumma korten och drar ofta ut. Detta händer väl även i tours med låg buyin fast är inte riktigt lika vanligt, men man märker då att spelet i tours är så mycket annorlunda om du kör en tour med lite högre buyin i. Du kommer nog dit så märker du och GL med allt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:-D

Är inte själva definitionen av "optimal poker" att man spelar med maximerad vinst?

 

Det borde vara det, men för det mesta menar man med optimal poker att i enskilda händer göra de bästa valen, minimera mistagen och att spela balanserat (enligt spelteori). Att hitta en väg att göra misstag för att få motståndaren att göra ännu större misstag är då något som det optimala spelet missar. Detta kallas för 'winning the battle of mistakes' av Sklansky.

 

Jag undrar ofta över HUR dåligt man måste spela för att vinna ordentligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Freerolls är aldrig skillat imo, mycket lotto och mycket utdragningar eftersom spelare skiter i om de åker ut så trycker de allin med de mest skumma korten och drar ofta ut. Detta händer väl även i tours med låg buyin fast är inte riktigt lika vanligt, men man märker då att spelet i tours är så mycket annorlunda om du kör en tour med lite högre buyin i. Du kommer nog dit så märker du och GL med allt :)

 

Det är ju såna spelare man vill möta...på alla nivåer. Man blir så trött när man hör folk beklaga sig över att de inte kan spela mot "dåliga" spelare. Då är man inte speciellt bra själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...