Gå till innehåll

Eran bästa comeback?


jonash72

Recommended Posts

Här är min, från igårkväll:

 

Spelade en SnG, $20 på titan, shorthanded (6 spelare). Double stack (3000chips).

 

Tidigt fick jag 9-9, och raisade på SB till 4ggr BB, då 2 hade limpat. Fick en spelare emot mig.

 

FLoppen kom 689 regnbåge. Jag bettar pott direkt. Han synar. Turn en 5a. Jag tänker en stund, och går all-in. Han blixtsynar med 7-7. Nice start..not. Nere på 140 (den andra hade loosat en pott innan). Hade som lägst 110 chips kvar.

 

Och vann skiten. Den var jag ganska nöjd med. Körde all-in 6 ggr, och fick stå alla gånger, men var faktiskt favorit alla gånger pre-flop med. (visserligen en 10-10 mot AJ en utav dem, vilket var det närmaste en coin utav dem jag spelade all-in pre)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En story från tiden då jag skottade/tiltade varannan dag:

 

 

 

1. Startade dagens spel med en rulle på 8 000 usd.

 

2. Motrigg ledde till tilt och idiotskottning. Gulade hela rullen kl på kvällen, 0 usd.

 

3. 15-20 minuter efter jag gulat poppade det upp en turre (canadian daily på ongame 100+8 usd) jag glömt bort jag var anmäld till. Jaha, försöker väl då.

 

4. Vann turren och fick 3 300 usd.

 

5. Skottade lyckat i 2 timmar och gick och la mig med 6 300 usd på kontot.

 

 

 

 

Lärdom?

 

Skottning (speciellt när man är på tilt) är värdelöst för rullen men ibland har man tur

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en liknande historia som Mr Tight.

 

Jag satt och funderade på om jag skulle orka spela klart 100r eller gå och lägga mig. Jag valde att fortsätta spela och cashade till slut. Mitt före detta tomma Starskonto fick ett tillskott på $1800.

Jag satt mig och lirade PLO otiltad. Mina pengar räckte bara till miniinköpet.

Jag hamnade all in som favorit ett par gånger och spelade riktigt bra. När jag hade runt $65k på kontot utan att skotta en enda gång cashade jag ut hälften innan jag spelade bort det sista :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...