Gå till innehåll

Leoo | Nidroon tha Story sid 285 + Dagboks stängning 5e Jan


Leooo

Recommended Posts

  • Svars 4,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Word, vet inte hur många kvällar jag skrattat åt avundsjuka idioter som skrivit i den här db.

 

well done Leo!

 

Tror inte många är avundsjuka utan stör sig på Leoo helt enkelt. Han kör ju TAG shortstack-taktik som jag tror väldigt många hänger upp sig på.

 

Tycker också det är roligt att se alla tracka ner på Leoo :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte många är avundsjuka utan stör sig på Leoo helt enkelt. Han kör ju TAG shortstack-taktik som jag tror väldigt många hänger upp sig på.

 

Tycker också det är roligt att se alla tracka ner på Leoo :-)

 

Nja, det är nog mest att de ser alla felen han gör men som han inte ser själv och stör sig därav.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Janne!

 

- Jag är ett geni..8-)

 

 

 

 

 

Ska dra hem femhunkan nu som avslutning på kvällen!

 

 

Sen ere bara att forsätt skrva vad ni tycker, rolig läsning!

Roligt med pengar äre ialf även om jag är en donk:D

 

 

satt med dig på FT i veckopotten, gg ;)

 

Vem var du?=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag sagt så har jag formulerat mig fel. Syftar snarare på att jag oftast undviker att flippa precis innan finalbordet då jag har nog med marker för att hålla mig i liv djup in i pengarna.

 

Varför bör jag ta en flipp för att antingen bli tokchippie lr åka ur precis innan finalbordet?

En neutral chipEV situation är antagligen sällan bra för en spelare som har +EV mot bordet/fältet, men den sjukt standard AK-handen är ingen "flippsituation", och när du kallar den det så förstår jag att du inte har någon aning om det här.

 

 

Okej, jag kanske är blind eftersom jag bara lirat SvS där det har gått väldigt bra att lira MTT's. Óch i deras mtt's har jag vart extremt vinnande.

Med dom spel du gör har du antagligen inte så stor aning om hur bra ROI du har på turneringarna du spelar.

 

Postadeju en graf över nästan 1000sng's nyss, titta på den om du vill ha ett djupare underlag.

Jag pratar MTTs

 

Fattar inte riktigt vad som gör dig så sjuuuuuuuuuukt irriterad på att jag är nöjd med mina resultat.

Jag undrar hur du kan tro att du är extremt stark för att du har jättefin ROI på vadå, max 200 MTTs?

 

 

Precis, skulle bara in och dubbla/trippla pengarna sen ut.

 

 

Du serju hur trötta syner dom gör så det är rätt lätt att spela sig upp till 7k+ när man köper in minimum...

Du tror du kan spela kortstack när du tror han gör en riktigt dålig syn som är riktigt marginellt dålig mot en riktigt tajt pushrange.

 

Du har ju inte haft många rätt i dom trådar jag läst iaf.

Vad är det som ska ha varit dåligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag sagt så har jag formulerat mig fel. Syftar snarare på att jag oftast undviker att flippa precis innan finalbordet då jag har nog med marker för att hålla mig i liv djup in i pengarna.

 

Varför bör jag ta en flipp för att antingen bli tokchippie lr åka ur precis innan finalbordet?

En neutral chipEV situation är antagligen sällan bra för en spelare som har +EV mot bordet/fältet, men den sjukt standard AK-handen är ingen "flippsituation", och när du kallar den det så förstår jag att du inte har någon aning om det här.

 

 

Okej, jag kanske är blind eftersom jag bara lirat SvS där det har gått väldigt bra att lira MTT's. Óch i deras mtt's har jag vart extremt vinnande.

Med dom spel du gör har du antagligen inte så stor aning om hur bra ROI du har på turneringarna du spelar.

 

Postadeju en graf över nästan 1000sng's nyss, titta på den om du vill ha ett djupare underlag.

Jag pratar MTTs

 

Fattar inte riktigt vad som gör dig så sjuuuuuuuuuukt irriterad på att jag är nöjd med mina resultat.

Jag undrar hur du kan tro att du är extremt stark för att du har jättefin ROI på vadå, max 200 MTTs?

 

 

Precis, skulle bara in och dubbla/trippla pengarna sen ut.

 

 

Du serju hur trötta syner dom gör så det är rätt lätt att spela sig upp till 7k+ när man köper in minimum...

Du tror du kan spela kortstack när du tror han gör en riktigt dålig syn som är riktigt marginellt dålig mot en riktigt tajt pushrange.

 

 

Vad är det som ska ha varit dåligt?

 

 

 

Aja, på slutet har jag postat en hel del donkspel.

 

Kolla tidigare i tråden på dom potterna, andledningen till detta är att folk bad mig sluta posta standard potter och posta potter som gått åt skogen istället.

 

Så mkt av cg potterna på slutet har varit en kombination av tilt och trötthet, man kn bli rätt less när man lirar 1bord 100bb, tro mej.

 

 

 

 

Nu är jag tillbaka runt 10/20 oc 7.5/15 SH nu och försöker lira mer agressivt och mkt tightare. DOm som vill får gärna raila och säga hur det ser ut nu, känns mkt bättre ialf.:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tre sista händerna spelar du märkligt tycker jag, borde väl hitta raise nån gång, speciellt rivern i sista handen.

 

Varför checkar du bakom turn med KK?

Varför inte höja turn, iaf river med 47?

 

Är lite nyfiken på det.

 

Du måste blanda ihop mig med FI, är leoo i alla potter.

 

 

Sen brukar jag checka turn imellan åt i trappsyfte, funkar i mellan åt som ovan.

 

 

 

 

Förövrigt så anmälde jag mig till 19.00 300+30 turren men glömde helt bort det. Satte mej vid datorn 19.55 och först då fick jag syn på den, var short som fan och det var inte många spelare kvar, menmen ------>

 

 

 

 

 

 

1a pris 4500kr fick jag, lagomt lol :D..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, nåt rätt måste du ju göra :) Sen om du är medveten om vad du gör spelar väl mindre roll. Kanske har du hittat det magiska receptet för just svenska spels turneringar. Bra jobbat!

 

Kan va så ;) dom harju rätt snabb struktur som jag tror man anpassar sitt spel efter om man lirar dom konstant.

 

 

Antingen har du en tokläcka i dina 3bets eller så varierar du dom.

 

Svar ja, jag anpassar dom helt efter situtionen. FI i A,3 potten är ganska tight postflopp så hade nog spelat hem den på random bräda, dock så vart det klonk mot hans förmodade A,K

 

 

varför kalla fi fisk när han synar din all in med AQ?

 

För att jag blev sur på mig själv över att jag klantade ur mej när jag hade bra läge att ro hem femhunkan. Särskilt så rungood som jag var, vad tyckte du om pushen? Spelade rätt risigt och löst innan så kanske var onödigt med push.

 

Hur gick det för dej btw?:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan va så ;) dom harju rätt snabb struktur som jag tror man anpassar sitt spel efter om man lirar dom konstant.

 

 

 

 

Svar ja, jag anpassar dom helt efter situtionen. FI i A,3 potten är ganska tight postflopp så hade nog spelat hem den på random bräda, dock så vart det klonk mot hans förmodade A,K

 

 

 

 

För att jag blev sur på mig själv över att jag klantade ur mej när jag hade bra läge att ro hem femhunkan. Särskilt så rungood som jag var, vad tyckte du om pushen? Spelade rätt risigt och löst innan så kanske var onödigt med push.

 

Hur gick det för dej btw?:lol:

 

Din push var verkligen megastandard, hade gjort samma sak själv. Förstår dock inte hur din fi kunde ens tänka tanken att folda. Jag åkte som 22a när jag fick in pengarna med KQ vs fisk fi´s J8. Potten var på 16 k så hade vart fint att få den.

 

Nu blir det ner till 0,5/1 för att spela ihop till ett nytt inköp på femhundringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Svar ja, jag anpassar dom helt efter situtionen. FI i A,3 potten är ganska tight postflopp så hade nog spelat hem den på random bräda, dock så vart det klonk mot hans förmodade A,K

 

 

 

Jag pratade om storleken på betsen, inte handen. De räknar jag med att du varierar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...