Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

När jag skulle kolla upp ett nick i sharkscope fick jag följande felmeddelande: "Access to statistics on this username has been disabled".

Jag har bara stött på det en gång hittills.

Detta fick mig till att fundera lite.

Kan vem som helst skicka ett mail till sharkscope och begära att de inte lämnar ut statistik rörande ens nick?

Eller är det något som bara abonnenter kan göra?

Är det egentligen en fördel eller en nackdel att "gömma" sig?

Postad
När jag skulle kolla upp ett nick i sharkscope fick jag följande felmeddelande: "Access to statistics on this username has been disabled".

Jag har bara stött på det en gång hittills.

Detta fick mig till att fundera lite.

Kan vem som helst skicka ett mail till sharkscope och begära att de inte lämnar ut statistik rörande ens nick?

Är det egentligen en fördel eller en nackdel att "gömma" sig?

Som kraftigt förlorande spelare är det nog en fördel.

Postad

Jag tror alla kan göra det. Du behöver inte ens vara den personen bakom nicket. Allt du behöver är en epostadress.

Postad

Man kan blockera sitt nick från sökningar i "sharkscope".

Du går in under options (uppe till höger) och väljer "block username", fyll i och konfimera när mäilet skickats, klart!

Postad
Har skatteverket verkligen tid med det?

Ok, så stora är knappast mina vinster att jag behöver gömma mig ur skattesynpunkt :-)

Finns det någon fördel att gömma sig ur spelsynpunkt?

om det tar dom några timmar för varje highrollande icke-betalande pokerspelare så visst fanken har dom tid om det gäller för dom att få in mycket pengar ^^

osäkert dock om dom gör det

Postad
Är det vettigt att skatteverket skulle kunna kolla upp dig?

Spelar man på en skattefri webbplats så skadar det intet. Man kan då bara ange sitt nick och så kan de se att man vunnit pengarna på poker och slipper betala skatt.

Postad

Jag tvivlar lite på att det går att peka på Sharkscope och att man på så sätt klarar sig undan skatteverket. Förstår de överhuvudtaget vad det är för någonting? Finns det en enda människa på skatteverket som förstår hur pokervärlden fungerar? Jag tror att vi överskattar skatteverket då. Jag är rädd för att de lutar sig på att bevisbördan ligger på den skattskyldiges sida och att det på så sätt blir upp till mig att bevisa att Sharkscope är tillförlitliga t.ex.

Det är nog bättre att använda handhistorier från den skattefria sajten i så fall. Bara en känsla.

Tack, Baller, för infon

Postad
Man kan blockera sitt nick från sökningar i "sharkscope".

Du går in under options (uppe till höger) och väljer "block username", fyll i och konfimera när mäilet skickats, klart!

Blockeringen verkar dock vara väldigt begränsad. Man är fortfarande kvar i databasen, helt synlig för sharkscopes användare.

Postad
Blockeringen verkar dock vara väldigt begränsad. Man är fortfarande kvar i databasen, helt synlig för sharkscopes användare.

Synlig och synlig. Det är klart att man inte är osynlig, men det går inte att få fram stats om dig om du blockat dig. Du får se antal games och totala ROI:n, allt annat blockas.

Postad

Man ser inga stats alls när blockeringen har börjat verka.

Söker man på blockat användarnamn får man följande information:

"Access to statistics on this username has been disabled".

Postad
Man ser inga stats alls när blockeringen har börjat verka.

Söker man på blockat användarnamn får man följande information:

"Access to statistics on this username has been disabled".

Gäller det även för betalande medlemmar?

Postad

Ej betalande användare kan inte så någon som helst information på blockerade användarnamn.

Betalande användare kan precis som vissa säger se ROI% och antalet spel man spelat. Dock är undantaget de användare som blockerade sitt användarnamn innan ett visst datum (då de ändrade reglerna), de är även blockerade för betalande användare.