Gå till innehåll

NL - Hur spelar ni fyrtal?


Mikey

Recommended Posts

Satt vid ett 0,5-1 NLT bord nyligen och satt med med en 8 i hand. Bordet var A88 [K] [8]

 

En av de vid bordet öppnade rätt hårt på floppen och bettade $8. Alla andra foldade och jag synade med min Triss. Jag satte honom på tvåpar, A och 8. Tvivlade starkt att han hade AA eftersom han gjorde en liten höjning som han brukade då han fick Ax pre-flop.

 

Sen på river känner jag att jag spelade lite fel. Det låg $32-33 i potten vid det laget, och jag skulle agera först. Det jag gjorde var att lägga in $50 vilket hade fått honom att gå all-in. Jag tänkte ju att han hade förmodligen kåk med 8or och A. Men skulle det inte ha varit bättre att antingen checka eller lägga en minimibet vid det här läget? Checka skulle ju kanske sätta mig på JJ eller QQ och att jag var rädd att han hade A eller K.

 

Hur hade ni agerat i denna sits? Min tanke med bettet var att han säkert satt på högsta kåken och skulle säkert syna. Han synade inte, men min read hade varit rätt iaf. Satt på A8 kåk.

 

Det var shorthanded btw.

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu fattar jag inte riktigt du fick fyrtal eller?

Om så är fallet så skulle jag ha checkat sen när han förmodligen bettar rätt hårt så skulle jag ha slagit om och raisat honom all-in, jag tror de flesta spelare skulle syna med kåki det här fallet.

 

Om han har kåken AA888 och du checkar på rivern varför ska han då betta? I det fallet förväntar jag mig, om jag är fi i exemplet, att a)Han har samma hand som mig - varför betta? b)Han har sämre hand än mig - varför skulle han syna? c)Han har fyrtalet - Jag får en riktigt svår situation att ta ställning till då han går all in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Game # 47780778 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,00/0,50 - Table "Skene"

Game ended 2005-03-11 20:21:46 UTC

 

Players:

Knut_81 (EUR 45,50 in seat 1)

wollan (EUR 17,25 in seat 2)

fjallbacka (EUR 9,00 in seat 4)

swefinpol (EUR 19,25 in seat 5)

oaxelson (EUR 24,75 in seat 6)

 

Dealer: fjallbacka

Small Blind: swefinpol (0,25)

Big Blind: oaxelson (0,50)

 

oaxelson was dealt: Kh - Jh

 

Knut_81 Fold

wollan Call (0,50)

fjallbacka Raise (1,00)

swefinpol Call (0,75)

oaxelson Call (0,50)

wollan Fold

 

Flop Js - Jc - Jd

 

swefinpol Check

oaxelson Bet (0,50)

fjallbacka Call (0,50)

swefinpol Fold

 

Turn Js - Jc - Jd - 3d

 

oaxelson Check

fjallbacka Bet (0,75)

oaxelson Call (0,75)

 

River Js - Jc - Jd - 3d - 8d

 

oaxelson Bet (3,75)

fjallbacka All-In (6,75)

oaxelson Call (3,00)

 

fjallbacka shows: Kd - Ad (a flush, ace high)

oaxelson shows: Kh - Jh (four of a kind, jacks)

 

oaxelson wins: EUR 19,00 (with four of a kind, jacks)

Rake: EUR 0,50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja alltså han sa ju att han hade kåk med A hög. Klart han kunde ha ljugit om det, men stämningen på bordet var väldigt avslappnad och vänlig så jag trodde på honom iaf.

 

Vissa kanske tycker att jag är paranoid, men lita aldrig på chatten. Om någon frågar mig vad jag hade för hand så kommer jag ljuga 100% av gångerna. Chatten är också ett bra redskap för att få naivare folk att tro att man är dum i huvet / nybörjare, fastän man egenttligen vet precis vad man gör. "bully with happy chatting" eller nåt sånt heter ett avsnitt i boken "kille poker online" (som för övrigt var jättetråkig att läsa).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag håller helt med iof, jag ljuger också alltid vid chatten när någon frågar. Han kanske ljög också iof, men det verkade absolut inte så. Han blev lite bestört när jag sa att jag inte hade nånting alls och att han borde ha synat med kåken och var lite arg på sig själv ett tag.

 

Men jag håller med dig i övrigt, att chatten kan vara ett bra verktyg att få folk att lägga ner mycket mer pengar i sin egen ficka ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...