Joppe12345 Postad 1 Juni , 2008 Rapport Share Postad 1 Juni , 2008 Vad gör jag om jag sitter med "the Nut flush draw" efter flopp och någon sätter mig all-in, skall jag syna??? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KingCosmoKramer Postad 1 Juni , 2008 Rapport Share Postad 1 Juni , 2008 ja Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KingCosmoKramer Postad 1 Juni , 2008 Rapport Share Postad 1 Juni , 2008 och ibland nej Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dandelion169 Postad 1 Juni , 2008 Rapport Share Postad 1 Juni , 2008 ja och ibland nej Word! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Existing-user Postad 1 Juni , 2008 Rapport Share Postad 1 Juni , 2008 Det beror på vad FI har för hand. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Joppe12345 Postad 1 Juni , 2008 Författare Rapport Share Postad 1 Juni , 2008 Det beror på vad FI har för hand. lol, jag tyder detta som att det mest är en smakfråga:oops: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tottyville Postad 1 Juni , 2008 Rapport Share Postad 1 Juni , 2008 lol, jag tyder detta som att det mest är en smakfråga:oops: Ja. Att spela vinnande poker handlar om subjektiva bedömningar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fnii! Grrp! Postad 1 Juni , 2008 Rapport Share Postad 1 Juni , 2008 Det är en fråga om potoddset du erbjuds relativt hur mycket värde (slå upp: pot equity) du har mot medelhanden han har när han spelat som han gjort. Generellt är läget ljusare än vad folk tror, särskilt om båda dina kort är högre än de på bordet. Det var väl ett bra svar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
strater Postad 1 Juni , 2008 Rapport Share Postad 1 Juni , 2008 sen är ju vissa nutflushdraw bättre än andra, drag till straight flush uppskattas alltid! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fnii! Grrp! Postad 1 Juni , 2008 Rapport Share Postad 1 Juni , 2008 Fast i så fall är det oftast royaldrag och bara hålpipa. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 2 Juni , 2008 Rapport Share Postad 2 Juni , 2008 och ibland nej Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ST0CKH0LM Postad 2 Juni , 2008 Rapport Share Postad 2 Juni , 2008 Lite drygt en gång av tre kommer du att sätta färgen. Du måste alltså vinna mer än tre gånger vad det kostar dig att syna för att det ska vara lönsamt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
honest99 Postad 2 Juni , 2008 Rapport Share Postad 2 Juni , 2008 Lite drygt en gång av tre kommer du att sätta färgen. Du måste alltså vinna mer än tre gånger vad det kostar dig att syna för att det ska vara lönsamt. Om killen brukar gå allin på många olika draws, kan det enligt en Phil vara EV+ att syna med enbart esset, runner runner. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
folder Postad 2 Juni , 2008 Rapport Share Postad 2 Juni , 2008 Lite drygt en gång av tre kommer du att sätta färgen. Du måste alltså vinna mer än tre gånger vad det kostar dig att syna för att det ska vara lönsamt. Lite väl förenklat imo. Ibland räcker det med ett par för att vinna och ibland vinner man även utan par ... och har FI settat så vinner vi bara en gång på fyra. men svaret på OP:s fråga är ju redan givet: ja och ibland nej Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JimmyRare Postad 14 Juni , 2008 Rapport Share Postad 14 Juni , 2008 Det beror på vad Skurken har för hand. Villian... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fotbollsskon Postad 6 Juli , 2008 Rapport Share Postad 6 Juli , 2008 Det är såklart en bedömningsfråga. Det kan ju finnas händer som slår din eventuella flush? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts