Gå till innehåll

Fråga om program till SvS + vad betyder "30/20/2"?

Manjee

Recommended Posts

Hej! Jag har börjat satsa ganska seriöst på pokern för att försöka bli en vinnande spelare på medel till hög nivå. Jag spelar på SvS. Jag skulle vilja ha bättre koll på mitt spel och har funderat på att skaffa pokertracker eller något liknande. Det jag vill kunna göra med programmet är att, på en djupare nivå, analysera mitt egna och andras spel.

Vad rekommenderar ni för program? Har läst att det är många som använder pokertracker med GT+, vad har GT+ för funktion? Är det något som ni anser vara värt att skaffa?

Om man ska skaffa pokertracker och GT+, vad är det man egentligen behöver för att få det att fungera? Behövs ytterligare program som t.ex. ett konverteringsprogram för handhistoriken?

Jag har inte läst på forumet på länge och nu ser jag att det har kommit några nya begrepp som jag inte förstår. Ser t.ex. ofta att folk skriver ungefär ”30/20/3-spelare”, ”stats på 15/2 i min db” eller något liknande, vad betyder egentligen detta? Hur tolkar man dessa siffror och hur får man tillgång till dem?

Tack på förhand!

/Manjee

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GT+ är gratis och gör så att du får upp "stats" på spelarna på borden du har uppe för att se hur de spelar. För detta behöver du veta vad xx/zz/y betyder och det är "voluntarily put into pot/pre flop raise/total agression factor". Det är stats som du kommer hitta i din poker tracker databas. Om du vill använda PT på svenska spel så behöver du HH converter, sök på det så hittar du en tråd om det, även detta program är en gratisvara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser