sentenced Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 TÀnkte höra om nÄgon har koll pÄ pokertracker och om nÄgon kan förklara för mig vad dessa siffror sÀger och om det betyder att jag Àr för tight/lös.  16.600 hÀnder: PF raise PF AF Flop AF Turn AF River AF Total AF 10.85 / 0.74 / 3.82 / 2.81 / 2.08 / 1.39  annan nivÄ PF raise PF AF Flop AF Turn AF River AF Total AF 2.800 hÀnder 10.33 / 0.99 / 5.71 / 2.90 / 3.23 / 1.73   Àr jag supertight etc vad sÀger dessa siffror egentligen? (Àr kass pÄ pokertracker ganska nytt för mig) just ja BB/100 hands Àr 9.00 för 16.600 hÀnder och 6.43 för 2800 hÀnder.  Spelet Àr nolimit shorthanded 6 manna och VP$IP Àr för 16.600 hÀnder 23.72 och för 2.800 hÀnder ligger den pÄ 19.28 Citera
sentenced Postad 7 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 7 Februari , 2007 Ingen som orkar förklara vad dessa siffror betyder Àr jag en weak/tight whatever spelare eller? NÄgot som bör Àndras i mitt spel enligt dessa siffror? Skulle uppskatta alla rÄd. Citera
Deathjester Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 Det saknas atminstone en stat for att avgora om du ar tight eller inte. (VP$IP, alltsa "frivilligt lagt pengar i potten") Â De stats du uppger visar enbart din aggression, vilken ar hog savitt jag kan bedoma. Citera
Fido Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 Dessutom saknas spelet. Ăr det HU eller FR? Citera
sentenced Postad 7 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 7 Februari , 2007 ok nu har jag Àndrat sÄ ni ser VP$IP och vilket spel det Àr hoppas det hjÀlper. Citera
spinner Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 Det ser stabilt ut. Det Àr vÀldigt fÄ hÀnder spelat dock sÄ man kanske inte skall börja dra nÄgra slutsatser Àn... Att nÀmna statsen för 2800 hÀnder sÀger inte direkt nÄgot, och 16000 hÀnder Àr inte mycket det heller. Det blir liksom ganska meningslöst att börja fundera pÄ om man skall finjustera det ena eller det andra med sÄ pass dÄligt statistiskt underlag. Citera
eurythmech Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 Föredrar att inte spela sÄ dÀr passivt preflop för egen del, men det lÀr ju kunna funka om man gillar att syna mycket i position. Citera
Myssion Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 16.000 hÀnder Àr rÀttsÄ tillrÀckligt för att sÀga nÄgot om vpip etc, dock inte tillrÀckligt för att sÀga nÄgot om winrate.  Var aggressivare preflop. Vad har du för vpip/pfr för respektive position?  För övrigt sÄ Àger Silvers. Citera
Jerico Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 Du Àr lagom tight för 6max men limpar och kallsynar höjningar för mycket. Den spelstilen Àr iofs inte en allvarlig lÀcka (dock en liten lÀcka) sÄ lÀnge du kan spela bra postflop. Citera
sentenced Postad 7 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 7 Februari , 2007 ok tack det Àr roligt att fÄ lite synpunkter, för lite aggro preflop alltsÄ och kallsynar för ofta thx ska försöka Àndra det dÄ. Citera
sentenced Postad 7 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 7 Februari , 2007 Skulle Àven vara roligt om nÄgon kunde förklara hur man ska tolka alla dessa siffror sÄ jag pÄ egen hand kan förstÄ vad som behöver Àndras i mitt spel. Citera
Jerico Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 VP$IP Àr hur mÄnga procent av dina hÀnder du stoppar in nÄn deg i potten med. Normalt hÀr för 6 max brukar vÀl vara runt 18-24%.  PFR Àr hur mÄnga procent av dina hÀnder du höjer eller Äterhöjer med preflop. Den hÀr bör vara ganska nÀra din VP$IP, annars Àr du för passiv. Ca 16-18% Àr vÀl normalt för en tight-aggressive med 20% VP$IP.  AF Àr (antal bet + antal raise) / (antal call) pÄ den gatan det gÀller. Denna varierar vÀldigt mycket med spelstil, men runt 4 pÄ flop, 2 pÄ turn och 3 pÄ river Àr vÀl ganska vanligt för tight-aggressive spelare. Under 1 Àr oftast inte nÄt vidare bra (för passivt).  BB/100 Àr din winrate (rÀknas i "big bets" = 2bb per 100 hÀnder). Man kan inte dra nÄgra stora slutsatser av den frÄn 16000 hÀnder men det mesta tyder vÀl pÄ att du inte Àr en förlorande spelare. Citera
sentenced Postad 7 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 7 Februari , 2007 ska helt enkelt nÀstan dubblera hÀnder jag raisar med kÀnns ruskigt svÄrt eftersom jag raisar med alla par först in mÄnga suited connectors först in och alla stora kort typ AK AQ AJ etc finns inte mÄnga fler hÀnder jag vill raisa med kÀnns det som men hur ska det gÄ till att nÀstan dubbla min PF raise pÄ nu 10% det har jag ingen aning om Citera
eurythmech Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 har du siffror pÄ cold call preflop, gÀrna sorterat efter position? Citera
Pepperpum Postad 5 Mars , 2007 Rapport Postad 5 Mars , 2007 ska helt enkelt nĂ€stan dubblera hĂ€nder jag raisar med kĂ€nns ruskigt svĂ„rt eftersom jag raisar med alla par först in mĂ„nga suited connectors först in och alla stora kort typ AK AQ AJ etc finns inte mĂ„nga fler hĂ€nder jag vill raisa med kĂ€nns det som men hur ska det gĂ„ till att nĂ€stan dubbla min PF raise pĂ„ nu 10% det har jag ingen aning om  Du kan testa att stjĂ€la lite oftare? DĂ„ lĂ€r procenten öka lite mer. Sedan beror det ju lite pĂ„ vad det Ă€r för typ av spelare vid bordet. Ăr det tex mĂ„nga tighta lirare sĂ„ kan det löna sig att höja upp lite oftare. Citera
Sylwester Postad 5 Mars , 2007 Rapport Postad 5 Mars , 2007 ska helt enkelt nÀstan dubblera hÀnder jag raisar med kÀnns ruskigt svÄrt eftersom jag raisar med alla par först in mÄnga suited connectors först in och alla stora kort typ AK AQ AJ etc finns inte mÄnga fler hÀnder jag vill raisa med kÀnns det som men hur ska det gÄ till att nÀstan dubbla min PF raise pÄ nu 10% det har jag ingen aning om Trebeta mer preflop. Var inte rÀdd att öppna mycket i c/o och pÄ knappen. Citera
redeye Postad 21 Juli , 2007 Rapport Postad 21 Juli , 2007 lÄnar en trÄd hÀr lite..  funderar oxÄ pÄ de hÀr statsen man ska ha, tex jag spelar ofta 5handed som verkar va lite standard pÄ ongame, om pf raise ska va runt 20% betyder det alltsÄ att jag ska raisa elr trebeta en gÄng per varv, och man vill ju helst göra det i sen pos sÄ man fÄr se till o göra det istort sett varje gÄng man Àr pÄ co elr knapp?  sen nÀr de börjar förstÄ att man raisar lite för mkt sÄ börjar de floata en massa och slÄ upp alla mina cb med alla slags trÀffar...alltsÄ det kÀnns svÄrt att fortf vara aggressiv dÄ och de tappar respekten för en vid bordet..men det kanske man vill strÀva efter? sÄ att de synar mer nÀr man har stÄl?  mÀrker att jag svarar pÄ mina egna frÄgor, elr ger pÄstÄenden iaf men nÄn glad kanske har kommentarer och tips ÀndÄ? Citera
sentenced Postad 22 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 22 Juli , 2007 Vad 3 betar folk med som standard hÀnder dÄ? AK, AQ och alla par ner till vadÄ? Citera
Recommended Posts