Riggdevil Postad 29 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 29 Maj , 2008 Den läskigt vanställda kvinnan i feardotcom ser nog ruskigast ut. http://feardotcom.warnerbros.com/ (tryck på Go to the flashsite). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
oleby Postad 29 Maj , 2008 Rapport Share Postad 29 Maj , 2008 Ika i rutan gav mig tamejfan psykoser som barn... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Riggdevil Postad 29 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 29 Maj , 2008 Ika i rutan gav mig tamejfan psykoser som barn... Syftar du på hennes skumma danser med skelettet? . Hej alla barna, det är jag som är Ika! Idag är jag en sjörövare! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Callan Postad 29 Maj , 2008 Rapport Share Postad 29 Maj , 2008 Hittade ingen bild men utan tvekan är det, utav kompiskretsen döpt till, Knäckehäxan i A Tale of Two Sisters den mest obehagliga sak som någonsin varit i en film. Ni som sett den vet nog vilken jag menar, den där härliga pysen som kryper omkring på golvet och chillar lite. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gahlster Postad 29 Maj , 2008 Rapport Share Postad 29 Maj , 2008 Efter att ha läst boken och sett filmen som ung parvel så hade jag skitit knäck om jag träffade på Pennywise the Dancing Clown i en mörk gränd: +1 Fast jag läste aldrig boken. edit: Jag håller med om typ allt TF skriver i denna tråd. Tvillingar skillda vid födseln? =P Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ah_derka Postad 29 Maj , 2008 Rapport Share Postad 29 Maj , 2008 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brainslicer Postad 29 Maj , 2008 Rapport Share Postad 29 Maj , 2008 Släpande ben och hockeymask är ju inte direkt skrämmande. Nä, Patrick Bateman eller Hannibal Lecter toppar helt klart listan. Möjligen psychobitchen ifrån Lida. Man blir ju inte rädd om man inte vet vem det är när man stöter på i gränden. Kommer jason, leatherface, michael myers osv emot en...torde ju göra de mer creepyt för en helt okänd iaf. Somliga reagerar bara på visuellt välgjorda monster. Jag tycker vissa monster som inte ens syns, kan vara betydligt läskigare. Stämningen, fantasi som får jobba lite... osv. Clownen, The Gentlemen...hemlighetsfulla fairytales varelser som får en att skita på sig om man träffade dom i en gränd. Visst, inte skulle jag ju skratta åt Alien heller...men det är liksom inget läskigt över det monstret, som att möta ett rovdjur som vill käka upp en...läskigt iofs men inte alls på samma vis. Måste ju vara Buffy, eller hur? jo, Hush episoden De flesta skräckisar handlar ju faktiskt mer om att underhålla (lite sköna rysningar) än om att skapa obehag hos tittarna.Jo, särskilt mainstream...fast när regissören får fria tyglar kan vi se exempel på lite sick films när inte dom med pengarna ska bestämma och ändra på allt, dock nästan aldrig på filmduken, allra minst från hollywood(ofta en regissörs första lågbudjet film isf).. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bodybuilder120 Postad 29 Maj , 2008 Rapport Share Postad 29 Maj , 2008 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
[ALC] Postad 29 Maj , 2008 Rapport Share Postad 29 Maj , 2008 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brainslicer Postad 29 Maj , 2008 Rapport Share Postad 29 Maj , 2008 Som omväxling riktiga monster i gränden: Horror Express (1973) imdb Bjussar på hela filmen, helt klart sevärd och gratis. Stream MPEG4 eller Download MPEG4 (490 MB) All files: FTP HTTP (obs! den är Creative Commons license: Public Domain http://www.archive.org/details/Horror_Express innan nån får för sig att deleta den pga olaglig nedladdning) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Riggdevil Postad 29 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 29 Maj , 2008 Hittade ingen bild men utan tvekan är det, utav kompiskretsen döpt till, Knäckehäxan i A Tale of Two Sisters den mest obehagliga sak som någonsin varit i en film. Ni som sett den vet nog vilken jag menar, den där härliga pysen som kryper omkring på golvet och chillar lite. Kanske tur för oss andra att du inte hittade någon bild Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Riggdevil Postad 29 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 29 Maj , 2008 Man blir ju inte rädd om man inte vet vem det är när man stöter på i gränden. Kommer jason, leatherface, michael myers osv emot en...torde ju göra de mer creepyt för en helt okänd iaf. Somliga reagerar bara på visuellt välgjorda monster. Jag tycker vissa monster som inte ens syns, kan vara betydligt läskigare. Stämningen, fantasi som får jobba lite... osv. Clownen, The Gentlemen...hemlighetsfulla fairytales varelser som får en att skita på sig om man träffade dom i en gränd. Visst, inte skulle jag ju skratta åt Alien heller...men det är liksom inget läskigt över det monstret, som att möta ett rovdjur som vill käka upp en...läskigt iofs men inte alls på samma vis. jo, Hush episoden Jo, särskilt mainstream...fast när regissören får fria tyglar kan vi se exempel på lite sick films när inte dom med pengarna ska bestämma och ändra på allt, dock nästan aldrig på filmduken, allra minst från hollywood(ofta en regissörs första lågbudjet film isf).. Nämn ett läskigt filmmonster som inte syns? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 29 Maj , 2008 Rapport Share Postad 29 Maj , 2008 Nämn ett läskigt filmmonster som inte syns? Poltergeist? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bodinarn Postad 29 Maj , 2008 Rapport Share Postad 29 Maj , 2008 Killer Bob Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brainslicer Postad 29 Maj , 2008 Rapport Share Postad 29 Maj , 2008 Nämn ett läskigt filmmonster som inte syns? Monstret i Superstition(ser väl aldrig mer än typ en hand och skuggor). Blairwitch. Är väl några som lyckas bra med spänning. Skogen i Evil Dead. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
demimonde Postad 29 Maj , 2008 Rapport Share Postad 29 Maj , 2008 Storpotäten från Vilse i pannkakan.Vem blev inte skrämd av den figuren? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brainslicer Postad 29 Maj , 2008 Rapport Share Postad 29 Maj , 2008 Vem behöver monster när det finns människor...look what i found - for free: Ett verk av mästaren själva: Dario Argento. Giallon med stort G(who's done it thriller). Profondo Rosso aka Deep Red (1975) imdb Stream MPEG4 Play/Download MPEG4 (617 MB) All files: FTP HTTP Detta är 98 minuters editerade versionen, finns även i 126 minuters oklippt. Vill ni se hela 126 minutaren så finns den som restaurerad widescreen version(inte public domain). Creative Commons license: Public Domain http://www.archive.org/details/Deep_Red Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brainslicer Postad 29 Maj , 2008 Rapport Share Postad 29 Maj , 2008 .dubbel Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Callan Postad 29 Maj , 2008 Rapport Share Postad 29 Maj , 2008 Kanske tur för oss andra att du inte hittade någon bild Hehe, möjligtvis, men den filmen är nog den mest psykiskt knäckande film jag sett, p.g.a. anledningar jag kanske inte ska säga om någon tänkt se den. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Matfrid Postad 29 Maj , 2008 Rapport Share Postad 29 Maj , 2008 Dennis Hopper i Blue Velvet är en favorit. " Frank suddenly reaches to his belt, where he has a small canister and a mask. He opens a valve on the canister and places the mask over his nose and mouth. The canister is filled with helium, which makes Frank's voice very high and strange sounding. The result is frightening. FRANK (high voice) . mommy. Dorothy jumps. She keeps looking at the ceiling. FRANK (continuing, with high voice) . MOMMY!. DOROTHY (frightened) . mommy's here. FRANK (high voice) Baby wants to fuck." Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PsychicIor Postad 30 Maj , 2008 Rapport Share Postad 30 Maj , 2008 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PsychicIor Postad 30 Maj , 2008 Rapport Share Postad 30 Maj , 2008 Som tjej kanske man inte velat möta den här snubben ensam i en mörk gränd... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Donner Postad 30 Maj , 2008 Rapport Share Postad 30 Maj , 2008 Handen som snodde bananen i slutet på varje avsnitt av Trazan och Banarne var inte att leka med. Fan va rädd jag var för den. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Riggdevil Postad 30 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 30 Maj , 2008 Poltergeist? Spöken är i vanliga fall knappast monster. Alien är ett monster men inte ens Jason kan sägas vara ett sådant. I Hellraiser 2 blir en tjej jagad av ett monster som såg rätt plastigt ut men som ändå var skrämmande genom sin snabbhet och primitivitet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Riggdevil Postad 30 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 30 Maj , 2008 Storpotäten från Vilse i pannkakan.Vem blev inte skrämd av den figuren? Ja han var för jäkla kuslig när man var i 7-årsåldern. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts