Gå till innehåll

Rebonius gular på PLO

Rebonius

Recommended Posts

• Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sjukt vad folk verkar uppskatta dagboken! Jag hade inte väntat mig det, men det är najs.

Jag spelade både turrar och cashgame i fredags. Jag började med att fixa $5k plusset på PLO, men på turneringarna backade jag. Jag tror jag hade inköp för cirka $4k och cashade för $1,5k.

Jag löste grind/alla hjärtans dag problemet smidigt också. Jag var ut igår och tog med mig tjejen hem, så hoppas det ska vara ok att jag spelar ikväll nu när hon i alla fall har fått vakna upp med mig på hjärtedagen.

Btw så är turneringarna ikväll sjukt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt vad folk verkar uppskatta dagboken! Jag hade inte väntat mig det, men det är najs.

Jag spelade både turrar och cashgame i fredags. Jag började med att fixa $5k plusset på PLO, men på turneringarna backade jag. Jag tror jag hade inköp för cirka $4k och cashade för $1,5k.

Jag löste grind/alla hjärtans dag problemet smidigt också. Jag var ut igår och tog med mig tjejen hem, så hoppas det ska vara ok att jag spelar ikväll nu när hon i alla fall har fått vakna upp med mig på hjärtedagen.

Btw så är turneringarna ikväll sjukt bra.

TG :-D <3

Länk till kommentar

Hoppas förresten mat och koffeintabletter ska hjälpa mot trötthet och bakfylla.

http://forumserver.twoplustwo.com/61/mtt-community/efficient-energy-solutions-my-gift-mttc-709020/

"ok so i have drank these on and off for awhile now, i was introduced by a close friend of mine who picked up the recipe in prison. they would literally play cards for 60 hours at a time during weekends when they didnt have to work hopped up on what they called Bombays (no this is not the Gin drink), instead it is a clever mix of dr. pepper and coffee that gets you so wired that it's ridiculous. i have been awake for 40 straight hours off a single Bombay, including 2 sessions of mass tabling, a midterm, and we have a weekly hearts game tonight. so ill easily be up for 2 days on this stuff. it's a lot of caffeine so use with caution, i have been kind enough to take photos of me making onw and i will detail the process for you"

värt att prova någon gång

Länk till kommentar

http://forumserver.twoplustwo.com/61/mtt-community/efficient-energy-solutions-my-gift-mttc-709020/

"ok so i have drank these on and off for awhile now, i was introduced by a close friend of mine who picked up the recipe in prison. they would literally play cards for 60 hours at a time during weekends when they didnt have to work hopped up on what they called Bombays (no this is not the Gin drink), instead it is a clever mix of dr. pepper and coffee that gets you so wired that it's ridiculous. i have been awake for 40 straight hours off a single Bombay, including 2 sessions of mass tabling, a midterm, and we have a weekly hearts game tonight. so ill easily be up for 2 days on this stuff. it's a lot of caffeine so use with caution, i have been kind enough to take photos of me making onw and i will detail the process for you"

värt att prova någon gång

Förutom att Dr Pepper är det vidrigaste man kan dricka. Tvivlar på att det blir bättre i mix med kaffe.

Länk till kommentar

Det blev en fin kväll med två femteplaceringar. Den första kom i Partys highroller för $7,2k och den andra i den riktiga highrollern, dvs Ongames $5kfo. Den gav $31k och tillsammans med två mindre cashes i UBs 100r och FTPs sena 150fo samt ett €1,5k plus från PLO så slutade kvällen på ungefär fina $30k upp!

Slutsats: Dagboksriggen lever ;)

Jag kom i säng först halv 8 på morgonen, men sov ut skönt ända till kl 16. Efter en skön middag med ett par vänner bar det av till gymmet för ett pass rygg och ben. Jag fick lite coachning i marklyftet så nu är förhoppningsvis tekniken på grej.

Länk till kommentar

Efter en skön middag med ett par vänner bar det av till gymmet för ett pass rygg och ben.
Varför är det så, förhållandevis, vanligt med kombon nörderi och lyfta skrot?

Om jag vet att någon dels sysslar med något intellektuellt krävande och dels tränar så känns det sannolikare med gymmande än bollsport.

Länk till kommentar

lol

**

grattis reb till fina kvällen

Tacktack :) Är obv jättenöjd och skoj att springa långt över $EV.

Om jag vet att någon dels sysslar med något intellektuellt krävande och dels tränar så känns det sannolikare med gymmande än bollsport.

Jag funderade lite snabbt på det, men kom inte fram till någon rimlig förklaring. Det finns ju anledningar till att bollsporter borde vara mer populära hos "nördar" med tanke på att det är mer taktik inom bollsporter än inom tyngdlyftning. Jag reserverar mig dock för att ha totalfel. Jag är inte speciellt duktig på varken träning, bollsporter eller människans anatomi.

En trolig förklaring är i och för sig att vi är tillräckligt kloka för att förstå att endorfiner är roligt ;)

Allmän nördfakta om mig är att jag nu har löst över 7000 st kungen i rad.

Länk till kommentar

Är den fortfarande lika rolig att lägga?

Man kan väl kanske kalla det en ovana, men samtidigt inbillar jag mig att det ska vara någon slags "hjärngymnastik". Borde kolla upp om sådant egentligen har någon effekt. Det är i alla fall lite roligt och nu och då gör man ju fel och måste gå tillbaka och ändra

Länk till kommentar

Ett par ideer helt utan dokumenterad bakgrund (med introspektion som främsta källa), vore intressant att veta om det stämmer och i så fall till vilken grad men jag orkar inte googla:

* Det kan finnas en negativ korrelation mellan analytisk förmåga och skicklighet i bollsport, eftersom man i bollsport ofta måste låta bli att tänka och bara köra intuitivt, vi nördar kan ha svårt för det.

* Lyfta skrot är mer attraktivt än spinningpass och dylikt eftersom vi ej gillar att lyda order och föredrar att köra enligt eget huvud.

Länk till kommentar

Ett par ideer helt utan dokumenterad bakgrund (med introspektion som främsta källa), vore intressant att veta om det stämmer och i så fall till vilken grad men jag orkar inte googla:

* Det kan finnas en negativ korrelation mellan analytisk förmåga och skicklighet i bollsport, eftersom man i bollsport ofta måste låta bli att tänka och bara köra intuitivt, vi nördar kan ha svårt för det.

* Lyfta skrot är mer attraktivt än spinningpass och dylikt eftersom vi ej gillar att lyda order och föredrar att köra enligt eget huvud.

Det kan också vara så att vi nördar vill ligga, så är det iaf för mig. Men bra poänger.
Länk till kommentar