Tottyville Postad 2 Juni , 2008 Rapport Postad 2 Juni , 2008 Starsriggen är obv på PokerStars Game #17860670133: Hold'em No Limit ($5/$10) - 2008/06/02 - 06:52:46 (ET) Table 'Spicer' 2-max Seat #2 is the button Seat 1: tomgus456 ($2970.50 in chips) Seat 2: TuanLam ($943.50 in chips) TuanLam: posts small blind $5 tomgus456: posts big blind $10 *** HOLE CARDS *** Dealt to tomgus456 TuanLam: raises $20 to $30 tomgus456: raises $80 to $110 TuanLam: calls $80 *** FLOP *** tomgus456: bets $140 TuanLam: calls $140 *** TURN *** tomgus456: checks TuanLam: bets $693.50 and is all-in tomgus456: calls $693.50 *** RIVER *** *** SHOW DOWN *** tomgus456: shows (a pair of Aces) TuanLam: shows (a straight, Ten to Ace) TuanLam collected $1886.50 from pot Hahah, wtf händer i den här potten? Hur fan spelar fi? Citera
jonash72 Postad 2 Juni , 2008 Rapport Postad 2 Juni , 2008 Wow, WP Fi!3betad pott som han check-synar med nästnöten på river. Jag spyr snart på min oändligt långa badstreak. OlliPolli LOL. Han har jag spelat mot HU en gång med, och han smällde på som tusan till en början, jag vart inlurad ett par gånger först, men när jag efter cirka 5 händer fattade hur han spelade så var det bara att vänta in rätt läge, och plonk, så var han tom.. (han körde på den tiden 3/6 HU, så han kanske har ändrat sig vad vet jag - då var han skapligt kass och verkade tro att man kunde dubbla varje hand..) /Jonas Citera
jonash72 Postad 2 Juni , 2008 Rapport Postad 2 Juni , 2008 Okej, nu spelade han ju typ helt tvärtemot det.Av precis alla gator är det bara hans floppspel som är bra. Vik pre, check flopp (som han gjorde), fold turn och bet/call eller check/raise river. Om det nu var så att han spelar lägre egentligen och spelade med scared money borde han ju aldrig spelat handen pre Ja, det var 3/6 är jag ganska säker på. Hursomhelst, ja, just den handen spelar han tvärtom, men det var exakt så han reagerade när jag började dunka på lite om jag hade en hand. Då blev han en synstation istället, men han lade sig sällan om han var med på en flopp, och i stort sett aldrig på rivern. Detta gäller en pott som blir HU. Han attackerade hårt, men när han blev satt under press blev det synarn istället..Det var därför jag rätt snabbt vann tillbaks all amina egna och alla hans inköp...bättre motspelare än så hittar man knappt! Nåväl, GL med spelet och skinna honom ordentligt! /Jonas Ps. TuanLam btw är en sån man aldrig får nån koll på...han trebettar med junk, tillsist så sätter han nåt och så är man där...svårt att förklara men han brukar vara rätt okej HU, däremot vid ett 6 eller 10 manna är han oftast iskall, förutom WSOP klonken Citera
Thorn- Postad 2 Juni , 2008 Rapport Postad 2 Juni , 2008 Tuan Lam borde bli dörrvakt och inte pokerspelare imo! Citera
Goran18 Postad 2 Juni , 2008 Rapport Postad 2 Juni , 2008 Lol, NLT HU mot en WSOP Donkey.Han blixtsynar liksom PokerStars Game #17860614839: Hold'em No Limit ($5/$10) - 2008/06/02 - 06:46:17 (ET) Table 'Spicer' 2-max Seat #1 is the button Seat 1: tomgus456 ($1983.50 in chips) Seat 2: TuanLam ($934.50 in chips) tomgus456: posts small blind $5 TuanLam: posts big blind $10 *** HOLE CARDS *** Dealt to tomgus456 tomgus456: raises $20 to $30 TuanLam: raises $80 to $110 tomgus456: raises $1873.50 to $1983.50 and is all-in TuanLam: calls $824.50 and is all-in Uncalled bet ($1049) returned to tomgus456 *** FLOP *** *** TURN *** *** RIVER *** *** SHOW DOWN *** TuanLam: shows (a pair of Threes) tomgus456: shows (a pair of Threes - Ace kicker) tomgus456 collected $1868.50 from pot A2 är aldrig en bra push här om inte FI 3betar cp-mycket eller viker cp-mycket mot 4-bets, och så verkar ju inte fallet vara. Du kanske tänker "Men alla dåliga ess har ju typ samma equity här", bara det att om du pushar alla ess här så får du in alldelles för många av de händerna i din pushrange. Mvh Brunsvampsraggarn Citera
Goran18 Postad 2 Juni , 2008 Rapport Postad 2 Juni , 2008 A2 leder/flippar liksom mot hans range här. kan aldrig stämma Citera
jonash72 Postad 2 Juni , 2008 Rapport Postad 2 Juni , 2008 Okej.Jag hade hoppats på att skinna massor med fiskar på enkla pengar när jag blev ner mycket i nivå. Tyvärr blev det inte så, jag har rätt svårt att få action från folk nu, både i NLT och PLO HU. Tuan Lam skulle jag gärna spela mot igen iallafall, tyckte att han var alldeles för lös. Oftast är det ju den som är aggresivast HU som vinner, men så fort någon blir överaggresiv (Tuan) och möter någon som inte är helt lost (jag) så brukar de sluta med att jag tar deras pengar. Måste nog börja spela MTTs så fort jag kommer hem Ja, Tuan är hyperagressiv och lös (eller dum..) och jag såg han vid samma bord som Stickman en gång i Limit...slakt. Jag tror han även tog sig an CTS (kan ha varit ADZ) och det gick också i avloppet för Tuan efter en kort stund.. /Jonas Citera
JohanLj Postad 2 Juni , 2008 Rapport Postad 2 Juni , 2008 Intressanta HHs ! Antar att det finns värde även på FTP Du spelar lite som jag gjorde tidigare. Sannolikt bättre iofs Nu har jag dock vek-tajtat till mig vilket gått rätt hyfsat. Inte lika kul men behagligt för den mentala hälsan när man slipper åka på sjuka utdragningar lika ofta, som jag ser att du gjort en del. Okej.Jag hade hoppats på att skinna massor med fiskar på enkla pengar när jag blev ner mycket i nivå. Tyvärr blev det inte så, jag har rätt svårt att få action från folk nu, både i NLT och PLO HU. Ska inte underskatta någon nivå. Det förlorar iaf jag på. Personligen tror jag att värdet allra högst upp kan vara gigantiskt för duktiga grinders från lägre nivåer. Titta bara på CTS som ganska nyligen gått upp och fullständigt krossar dom. Vad gäller min BB/100 så är den högst på 10/20 och sen i tur och ordning 5 10, 3 6 och 2 4 Egentligen är den allra högst på 25 50 men lite för få händer där än så länge. ps: Efter att ha kört dagens låt, Tensta, försökte jag hitta en annan som har lite samma stil. Typ karibisk hip hop/RnB som var populär för 3-4 år sedan eller nåt. I en video står dom vid strandkanten är typ det enda jag minns Några klockor som ringer? Citera
Goran18 Postad 3 Juni , 2008 Rapport Postad 3 Juni , 2008 3bettingrange på typ 70%?Har inte kollat upp siffror på ett tag men borde det inte räcka med typ A2 för att flippa mot det? EDIT: Kanske jag bara borde sluta spela NLT? Alltså, 3-bettar han verkligen 70% på riktigt? Inser du hur många händer det är? Jag vill också spela mot honom Citera
Gavve Postad 4 Juni , 2008 Rapport Postad 4 Juni , 2008 Hur långt har du kommit i "Aldrig fucka upp"? Tyckte den blev sämre o sämre vad de led nästan =/ Citera
prookelito Postad 4 Juni , 2008 Rapport Postad 4 Juni , 2008 Köpte snabba cash igår. Så har tänkt köpa Aldrig fucka upp om snabba cash är bra Citera
Recommended Posts