Gå till innehåll

Lästips för en FL Texas SH spelare som kört fast?


Kimpan

Recommended Posts

Hallå

sitter främst och nöter på partynätverkets 1/2 FL SH bord.. känns som att mitt spel inte utvecklas märkbart längre..

vad har ni för lästipps till en FL SH spelare som vill ta sig uppåt? BR ligger på ca $7000..

jag vill dock inte gå upp i nivå än eftersom jag inte känner att jag går särskilt mycket bättre än break even just nu..

vad göra för att komma vidare?

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om jag tycker att du ska läsa så mycket som försöka tänka kring ditt spel. Alltså analysera en hand så noggrant du kan så ska du se att ditt spel utvecklas.

 

Har du för övrigt poker tracker eller poker office? Det är om inte absolut nödvändigt så åtminstone nästan att ha något sånt program för att ge överblick kring ens spel. Kom bara ihåg att inte ta den detaljerade statistiken på särskilt stort allvar.

 

Om du ändå vill läsa så får du här lite namn att söka på i rgp:

 

Russ Georgiev, GCA, newgca

Abdul Jalib, Michael Hall

Izmet Fekali & Angelina Fekali

Tad Perry

Gary Carson

David Sklansky

Tom Weideman

Negreanu

Andrew Prock

Ruylopez

Octo the Genarian

Bill Chen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla inte så mycke på vpip...

 

http://w1.901.telia.com/~u90118138/pt.htm

 

Utan jag tycker snarare du skall göra något som liknar det som beskrivs i "Att hitta läckage" (se ovan länk, möjligt han har skrivt fler efter det) där skribenten går igenom sina händer med hjälp av pt databasen och ser hur man spelar dom, överspelar han paren, spelar du A-babyoff från tidig position i för stor utsträckning osv osv..

 

Genomgången i sig gör att du kan tänka igenom händer och utvärdera situationer, du kommer säkert hitta både en och annan läcka (det gör alla). Nu kanske 18k händer inte är någon slutgiltig stat på hur du kan prestera på den nivån men en bra start för att se tendenser.

 

btw att du också har rull ring stats i din databas går att filtrera bort... vid analys

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...