Gå till innehåll

PLO 5/10 Lägger vi 100bb här?


Burros

Recommended Posts

FI verkar full eller så är han bara jätte dålig, Klonkat något enormt har han gjort MEN han har bara synat ner allt, Typ tredje gången på 1h som han raisat, Visat nötterna dom gångerna han raisat rivern.

 

Ett par saker jag undrar över som färsking i Omaha gamet.

 

1. Är min River bet åt helvete dålig? Bör vi sitta och vara rädda för 2 outarn där?

 

2. Viker vi river för ~100bb?

 

/joa793 på livstilt.

 

 

***** Hand 704877133 *****

5.00/10.00 Omaha (PL) - den 26 maj 2008 01:20:30

Eva 55 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: gosigubben (3565.04)

Plats 2: carolin21 (4324.41)

Plats 3: bonzo53 (1546.00)

Plats 4: superÅke (3204.45)

Plats 5: joa793 (2519.75)

bonzo53 lägg LM 5.00

superÅke lägg SM 10.00

** Giv **

gosigubben [N/A, N/A, N/A, N/A]

carolin21 [N/A, N/A, N/A, N/A]

bonzo53 [N/A, N/A, N/A, N/A]

superÅke [N/A, N/A, N/A, N/A]

joa793 [7s, 10r, 10h, Eh]

*** Bet Runda 1 ***

joa793 Höj till 35.00

gosigubben Höj till 120.00

carolin21 Lägg

bonzo53 Lägg

superÅke Syna 120.00

joa793 Syna 120.00

*** Flop(Board): *** : [10k, 9s, 9r]

*** Bet Runda 2 ***

superÅke Passa

joa793 Passa

gosigubben Passa

*** Turn(Board): *** : [10k, 9s, 9r, 6r]

*** Bet Runda 3 ***

superÅke Passa

joa793 Satsa 365.00

gosigubben Syna 365.00

superÅke Lägg

*** River(Board): *** : [10k, 9s, 9r, 6r, Ds]

*** Bet Runda 4 ***

joa793 Satsa 1095.00

gosigubben Höj till 2510.00

joa793 ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ofta bluffhöjer Fi här? Inte ofta va?

 

Vad slår du förutom en bluff?.... Möjligen om fi överspelar lägre kåk men ej sannolikt?

 

Precis så jag tänkte efter handen, Han var donk men inte fan försöker han bluffa mig någonsin där med den styrkan jag visat?

Q9 tror jag han hade spelat likadant, 99 checkar han inte flop med såpass djupa som vi är, Men samtidigt vem fan callar med QQ på turn efter mitt bet....

Tyckte den var sjukt svår att komma ifrån men såhär i efterhand vete fan...

 

Men mitt riverbet gubbs är inte det för saftigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är jag alldeles för vek när jag tycker att det är en solklar fold pre UTG även på fem-manna?

 

Varför raisa den pre mot calling stations? Du tunnar inte fältet och du kan ändå ta betalt postflop om du träffar bra.

 

Jag skulle nog aldrig ha betat river där. Bättre check-syna ett pottbet. Kostar samma om du är slagen som att han synar ditt pottbet på river men du kan vinna mer om han försöker bluffa (vilket kan hända om du checkar)

 

Som spelat nu skulle jag gråtsyna (svärandes till mig själv att jag borde folda) och se mig slagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är jag alldeles för vek när jag tycker att det är en solklar fold pre UTG även på fem-manna?

 

Nej, iaf jag håller med dig.

 

Jag skulle nog aldrig ha betat river där. Bättre check-syna ett pottbet. Kostar samma om du är slagen som att han synar ditt pottbet på river men du kan vinna mer om han försöker bluffa (vilket kan hända om du checkar)

 

Men det förstår jag inte. Mot en värdelös callingstation fi är det väl tjänstefel att inte beta här? Jag skulle beta river oberoende av vilken motståndare det är.

 

 

Som spelat nu skulle jag gråtsyna (svärandes till mig själv att jag borde folda) och se mig slagen.

 

Ja, vika den mot horibelt dålig fi känns verkligen svårt. Även om han är synstation och bara raisat tre händer på en timme...

 

 

Syn för att kunna sova gott :mrgreen: ...har han träffat rivern med AAQQ eller floppade han fyrtalet...eller är han verkligen såååå dålig att han värdehöjer en sämre hand här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Greg:

Vika pre finns ju inte, lättspelad nöthand.

Jag raisar för att handen är bra, vill ha in så myckt deg som möjligt när man sitter såpass djup som man gör på SVS och jag foldar hellre än limpar.

Tappar jag inte jätte mycket värde av alla hyffsade händer jag ändå har slagen om jag checkar?

66, 78 och alla händer med 9? Dom lär han ju aldrig potbetta river med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag foldar hellre än limpar.

 

Varför är limp så dåligt? I Texas öppnar jag nästan alltid med en höjning följt av coninuation bet, men Omaha spelar jag inte alls på det sättet. Med din hand vill jag definitivt träffa floppen för att fortsätta spela. Din hand träffar floppen sällan. Stackdjupet gör att handen givetvis är spelbar, men jag har inget intresse av att bygga pott pre flop. Många tycker att man alltid måste höja om man är först in, men så spelar i alla fall inte jag Omaha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Nu kommer jag igen.

Bättre sent än aldrig men nu är semesterns slut, har förövrigt läst en bok på semestern (om PLO).

 

Tycker fortfarande "7s, 10r, 10h, Eh" är en marginell hand som jag inte skulle höja pre.

 

"7h, 10r, 10s, Eh" är mycket bättre men skulle ialla fall spara höjningen till sen pos.

 

Blir ju jobbit om du blir 3-betad pre med den handen då är du förmodligen underdog (och har dålig pos) och får sämre implicita odds. Men om du limpar och någon pottar efter kan du ju lungt syna.

 

Men som sagt har lite dålig koll på starthandskraven för SH PLO.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...