Gå till innehåll

pokerEV


cobb89

Recommended Posts

passar på med samma fråga, här kommer grafen för denna månad.

 

 

http://img100.imageshack.us/my.php?image=may08pokerevgx4.jpg

 

wtf har jag hur har jag lyckats gå + öht enligt grafen? (den gröna linjen)

kan det vara för alla händer som inte gick till showdown?

 

 

 

Har jag extrem otur? sklansky bucks ska ligga i linje med den blåa linjen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sklansky bucks är din reella EV, inte det verkliga utfallet.

 

Om du t ex ställer med KK o möter AA så får du negativ sklansky bucks, även om du klonkar K o vinner handen.

 

Du ska försöka att alltid ha positiv mängd Sklansky Bucks.

 

så iom dåligt spel får man negativ sklansky bucks som jag?

 

dvs jag har gått allin i underläga hela tiden?

 

iom att en gröna linjen är högre upp så har jag haft extrem tur?

 

vad är då den blåa grafen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

passar på med samma fråga, här kommer grafen för denna månad.

 

 

http://img100.imageshack.us/my.php?image=may08pokerevgx4.jpg

 

wtf har jag hur har jag lyckats gå + öht enligt grafen? (den gröna linjen)

kan det vara för alla händer som inte gick till showdown?

 

 

 

Har jag extrem otur? sklansky bucks ska ligga i linje med den blåa linjen?

 

Antar att det är svs eller en annan site som inte visar muckade händer vid showdown, blir ganska fuckat då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack. Jag höll på att bli riktigt orolig där nästan. Min Sklanskybucks ligger väldigt mycket under vinster..

 

Tänkte om jag flaxat i <30K händer..

 

Alltså om dina vinster står på t.ex 10k och sklasnky bucks på 5k så betyder det att du har vunnit 5k mer än du borde ha gjort.

 

Så om sklansky bucks är under dina vinster så har du haft tur och om den är över dina vinster så har du haft otur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså om dina vinster står på t.ex 10k och sklasnky bucks på 5k så betyder det att du har vunnit 5k mer än du borde ha gjort.

 

Så om sklansky bucks är under dina vinster så har du haft tur och om den är över dina vinster så har du haft otur.

 

Ja precis. Thx, men jag lirar också på svenska spel så antagligen (förhoppningsvis) stämmer de inte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sklansky bucks är din reella EV, inte det verkliga utfallet.

 

Om du t ex ställer med KK o möter AA så får du negativ sklansky bucks, även om du klonkar K o vinner handen.

 

Du ska försöka att alltid ha positiv mängd Sklansky Bucks.

 

Och om vi reraisar halva stacken preflop med AA och 33 synar, träffar set och stackar av så har 33 +EV?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och om vi reraisar halva stacken preflop med AA och 33 synar, träffar set och stackar av så har 33 +EV?

 

Skalnsky bucks räknar ut hur mycket du bör vinna när väl pengarna åker in. Så svaret på din fråga är ja.

 

Sklansky bucks handlar om hur tur du har när du väl är all-in och inte längre kan påverkar huruvida du vinner eller förlorar utan allt beror på hur korten faller.

 

Det hela är till för att kontrollera om man spelar dåligt eller om det är variansen som gör att man inte vinner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skalnsky bucks räknar ut hur mycket du bör vinna när väl pengarna åker in. Så svaret på din fråga är ja.

 

Sklansky bucks handlar om hur tur du har när du väl är all-in och inte längre kan påverkar huruvida du vinner eller förlorar utan allt beror på hur korten faller.

 

Det hela är till för att kontrollera om man spelar dåligt eller om det är variansen som gör att man inte vinner.

Fel, Sklanskybucks räknar ut hur mycket equity du har vid varje bet, så i exemplet med AA vs 33 så får AA: (baserat på att båda stoppar in 50bb var pre och 50bb var på flopp)

 

(0.82*100bb+0,11*100bb)-100= -7

 

33 får:

 

(0,18*100bb+0,89*100bb)-100= +7

 

((Jag är inte 100% säker på uträkningarna, men det spelar mindre roll då det ändå är programmet som räknar ut det.))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bör ju nämnas att sklansky bucks inte tar hänsyn till kortsnitt. Så ifall jag har haft ett väldigt bra kortsnitt så höjer det mina sklansky bucks utan att jag spelar bättre. Motsatt gäller vid dåligt kortsnitt, då ser det ut som jag spelat dåligt när jag egentligen bara fått dåliga kort.

 

Det krävs alltså ett stort urval av händer för att de ska vara vettigt att titta på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...