Aike Postad 27 Maj , 2008 Rapport Share Postad 27 Maj , 2008 Set och triss är två olika saker Inte sagt att han inte kan ha haft triss. Men eftersom du degade av med AA så antar jag att han hade set. På svenska trodde jag att triss betyder både set och trips, men jag kanske har fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pokermannen_ Postad 27 Maj , 2008 Rapport Share Postad 27 Maj , 2008 Set och triss är två olika saker Inte sagt att han inte kan ha haft triss. Men eftersom du degade av med AA så antar jag att han hade set. Utveckla gärna:D Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tottyville Postad 27 Maj , 2008 Rapport Share Postad 27 Maj , 2008 På svenska trodde jag att triss betyder både set och trips, men jag kanske har fel. Vad är då den svenska synonymen för engelskans trips? Triss: Du har AK och bordet ligger AA4 Set: Du har AA och bordet ligger A89 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Aike Postad 27 Maj , 2008 Rapport Share Postad 27 Maj , 2008 Vad är då den svenska synonymen för engelskans trips? Triss: Du har AK och bordet ligger AA4 Set: Du har AA och bordet ligger A89 Vet inte om det finns någon officiell översättning för set. De flesta som spelar en del vet ju vad det är. Jag tror dock att många nöjesspelare inte känner till skillnaden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Eblinho Postad 27 Maj , 2008 Rapport Share Postad 27 Maj , 2008 Set och triss är två olika saker Inte sagt att han inte kan ha haft triss. Men eftersom du degade av med AA så antar jag att han hade set. Vilket är värt mest vid en eventuell showdown? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Aike Postad 28 Maj , 2008 Rapport Share Postad 28 Maj , 2008 Vilket är värt mest vid en eventuell showdown? De möts aldrig. Det blir kåk mot trips. Där vinner kåken förstås. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts