Gå till innehåll

John_teh_Donk NL$100 Tar gärna synpunkter på HH


John_teh_Donk

Recommended Posts

Just med att beta halvpott så får du en perfekt size att shova turn med. Har han ett drag så får han bara se ett kort och om han har drag så finns de inte så mycket utrymme att flatta med ändå iom potten är 3betad.

Ah ok! Det har jag faktiskt inte haft en tanke på :-)

 

-----------------------------------------------------

 

8/5 +2 650 kr

 

Fy f*n vad skönt att få plussa lite fint en dag!

Jag spelade riktigt bra hela tiden, och tror jag vet vad det beror på; har börjat spela 3 bord istället för 2.

Blev helt enkelt omedvetet uttråkad med 2 bord, och spelade dåliga händer för långt, och göra en massa skumma moves för att ha nåt att göra.

Och att man får in mer händer och rakeback på kortare tid är ju ingen nackdel heller.

 

En annan sak jag gjorde igår var att tänka "idag ska jag spela tre bord, 2x2 timmar. En session på em och en på kvällen".

Får tacka Benny_81 för inspirationen hehe, har varit rätt dålig på detta tidigare.

Men då vet man hur länge man ska spela, och att man inte har hur lång tid på sig som helst att ta tillbaka misstag och chansartade spel.

 

Jag fundrar också på att sätta en gräns för hur mycket jag får förlora på en dag... kanske 130$ om jag själv bluffat eller spewat bort dom, och 200$ om man blir utdragen eller liknande. Får se hur jag gör...

 

---------------------------------------------------------------

 

Här hade jag alltså "öppet stegdrag" och färgdrag.

Mot t ex A9 och KK leder jag med 57% på flop. Mot ett högre färgdrag och set vinner jag ca 40% av gångerna från flop.

 

Skulle jag höjt han mindre, så inte bara högre färgdrag eller set pushar? Andra sätt att spela handen på?

 

Full Tilt Poker $0.50/$1 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 117149

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

CO: $125.40

BTN: $107.60

SB: $100.00

Hero (BB): $190.35

UTG: $109.40

MP: $258.80

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with 5 :diamond: 6 :diamond:

3 folds, BTN raises to $2.50, 1 fold, Hero calls $1.50

 

Flop: ($5.50) 9 :diamond: 7 :diamond: 3 :heart:(2 players)

Hero bets $4, BTN raises to $12, Hero raises to $33, BTN folds

 

Final Pot: $29.50

Hero wins $28.05

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 546
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

8/5 +2 650 kr

 

Fy f*n vad skönt att få plussa lite fint en dag!

Jag spelade riktigt bra hela tiden, och tror jag vet vad det beror på; har börjat spela 3 bord istället för 2.

Blev helt enkelt omedvetet uttråkad med 2 bord, och spelade dåliga händer för långt, och göra en massa skumma moves för att ha nåt att göra. Och att man får in mer händer och rakeback på kortare tid är ju ingen nackdel heller.

 

Känner igen det där. När jag satt och spelade 1-2 bord hade jag svårare att släppa bra händer som jag borde släppa. Kan ju ta en bra stund innan man får en spelbar hand igen. Men spelar man fler bord så får man händer att jobba med nästan hela tiden.

 

En annan sak jag gjorde igår var att tänka "idag ska jag spela tre bord, 2x2 timmar. En session på em och en på kvällen".

Får tacka Benny_81 för inspirationen hehe, har varit rätt dålig på detta tidigare.

Men då vet man hur länge man ska spela, och att man inte har hur lång tid på sig som helst att ta tillbaka misstag och chansartade spel.

 

Kul att höra! Hoppas det fortsätter fungera bra för dig! Just att man vet att man inte kan grinda tillbaka misstag hur länge som helst har nog sparat mig ganska många kronor.

 

Jag fundrar också på att sätta en gräns för hur mycket jag får förlora på en dag... kanske 130$ om jag själv bluffat eller spewat bort dom, och 200$ om man blir utdragen eller liknande. Får se hur jag gör...

 

Jag funderar på att sätta en stoploss på SvS. Det har ju hänt de bästa att de tiltar bort enorma summor. Men samtidigt vill jag lita på mig själv och bara för att jag sätter en stoploss på SvS så innebär det ju inte att jag inte kan ladda bankkortet och dunka in pengar någon annastans.

 

-5k kanske jag skulle sätta som en stoploss för en dag(oberoende av site). Det är ju ändå cirka 10% av min rulle. Får ser hur jag gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här hade jag alltså "öppet stegdrag" och färgdrag.

Mot t ex A9 och KK leder jag med 57% på flop. Mot ett högre färgdrag och set vinner jag ca 40% av gångerna från flop.

 

Skulle jag höjt han mindre, så inte bara högre färgdrag eller set pushar? Andra sätt att spela handen på?

 

Full Tilt Poker $0.50/$1 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 117149

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

CO: $125.40

BTN: $107.60

SB: $100.00

Hero (BB): $190.35

UTG: $109.40

MP: $258.80

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with 5 :diamond: 6 :diamond:

3 folds, BTN raises to $2.50, 1 fold, Hero calls $1.50

 

Flop: ($5.50) 9 :diamond: 7 :diamond: 3 :heart:(2 players)

Hero bets $4, BTN raises to $12, Hero raises to $33, BTN folds

 

Final Pot: $29.50

Hero wins $28.05

 

 

För det första så donkar jag ALDRIG.. Om vi ska ha en donkrange så är det definitivt inte på denna floppen! Detta skulle jag påstå vara en av de bästa flopparn att c/r på. Du vill ha in det på flopp iom att din hand bli så sjukt mycket sämre om du missar turn och det blir svårare att extrahera värde om du sätter den obv flushen.

Detta spelet är helt underbart då FI kommer cbeta relativt ofta, gör han inte de får du gratis se ett kort för dina drag och betar han är det bara att trycka upp potten och klonka alt han viker vilket dina drag drar profit från.

Gör man även samma sak då du har ett set så blir det jävligt svårt för FI att ta bra beslut med säg tptk eller dåliga fd/dåliga överpar.

Din range kan dock bli lite polariserad till drag så för att väga upp de så kan du slänga in några 2p i c/r aswell :-) Du ska självklart även göra det med tex fd + par och nötfd.

Tycker detta är jättestandard men vet inte hur frekvent folk c/r på fulltilt, aldrig spelat där...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner igen det där. När jag satt och spelade 1-2 bord hade jag svårare att släppa bra händer som jag borde släppa. Kan ju ta en bra stund innan man får en spelbar hand igen. Men spelar man fler bord så får man händer att jobba med nästan hela tiden.

 

Kul att höra! Hoppas det fortsätter fungera bra för dig! Just att man vet att man inte kan grinda tillbaka misstag hur länge som helst har nog sparat mig ganska många kronor.

Ja dom två sakerna kombinerat är guld värt. Man tar snabbare tillbaka negativ varians, och sparar pengar genom att inte slaska runt med dåliga händer.

Dock spelar jag nog bäst med 3 bord nu, kanske man kan köra 4 senare. Men tror nästan 3 fungerar bäst om man vill ha bäst spelkvalitet och utvecklas (för min del).

Jag funderar på att sätta en stoploss på SvS.

 

-5k kanske jag skulle sätta som en stoploss för en dag(oberoende av site). Det är ju ändå cirka 10% av min rulle. Får ser hur jag gör.

Ja det är nog vettigt tror jag.

Men t ex du har väl bra mycket större rulle "än det behövs" för nivån, då kanske det är bättre att sätta gränsen i inköp, typ 3k kr eller liknande.

 

Har man på 2.5/5 kr 30 inköp med 200 bb blir ju 10% bara 3k.

Att förlora 5 200bb inköp på en dag känns ganska mycket.

 

För det första så donkar jag ALDRIG.. Om vi ska ha en donkrange så är det definitivt inte på denna floppen! Detta skulle jag påstå vara en av de bästa flopparn att c/r på. Du vill ha in det på flopp iom att din hand bli så sjukt mycket sämre om du missar turn och det blir svårare att extrahera värde om du sätter den obv flushen.

Detta spelet är helt underbart då FI kommer cbeta relativt ofta, gör han inte de får du gratis se ett kort för dina drag och betar han är det bara att trycka upp potten och klonka alt han viker vilket dina drag drar profit från.

Gör man även samma sak då du har ett set så blir det jävligt svårt för FI att ta bra beslut med säg tptk eller dåliga fd/dåliga överpar.

Din range kan dock bli lite polariserad till drag så för att väga upp de så kan du slänga in några 2p i c/r aswell :-) Du ska självklart även göra det med tex fd + par och nötfd.

Tycker detta är jättestandard men vet inte hur frekvent folk c/r på fulltilt, aldrig spelat där...

Tackar för en riktigt bra post, det låter helt klart vettigt. Jag har nog inte så mycket att argumentera emot där, utan ska tänka på det nästa gång helt enkelt.

 

Regs checkraisar ganska ofta set mm på floppen faktiskt.

Jag ville nog bara se till att antingen vinna potten på flop eller göra den stor redan där, men som du säger är nog detta ett bra tillfälle att just c/r.

Dock kan man sno väldigt många småpotter genom att donkbeta på floppen på full tilt, så ville kanske omedvetet jämna ut det på nåt sätt :roll:

 

Men om fi är väldigt löspassiv och spelar 60/7/0.5 med riktigt låg c-bet, lär det ju vara bäst att donka floppen? Då han säkert synar flop men inte betar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9/5: +470 kr 300 händer

Jag måste försöka få in mer händer, även om gårdagen var extremt lugn på pokerfronten.

Har ju varit sjuk med en jäkla förkylning sista veckan, så man har ju inte orkat så länga pass. Men ska försöka få in mer händer dom dagar man kan spela kommande vecka.

 

Asså donkbeta kan säkert vara profitabelt om man har bra koll på FI. Jag har överhuvudtagen ingen donkrange. Inte en enda donk på 14k händer, blir svårt att balanser och att bygga pott OOP är nästan aldrig bra :-(

Nu när du säger det börjar jag förstå att det nog kan vara en av mina större läckor + bidra till potter där jag förlorar som störst helt enkelt.

Ska verkligen försöka att lägga om det helt i nästa session/framöver och se hur det går.

 

Men i vissa lägen måste väl nästan en donkbet vara bra, t ex om en löspassiv fi höjer från CO och BTN synar, och man floppar TPTK på en farlig bräda. Visst man riskerar att fi höjer rejält, sen vet man inte om han har ett drag eller set... Kanske inte bra som standard ändå...

 

Dock tycker jag det kan vara bra att donkbeta floppar som bluff, om t ex en vettig motståndare höjer från BTN, och man synar med QT, och floppen kommer Kd Qs 9d.

Betar man då 7-8 i en 8.5 pott tror fi nästan varenda gång att man floppat tvåpar eller liknande, och inte vill bli utdragen, och ger upp 3 ggr av 4.

 

Men jag ska som sagt tänka på detta, kommer säkert ge en hel del :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skrev ett inlägg tidigare då pratade om att det är bra att ändra gränsen för hur mkt man ska spela per dag, varje dag. Det passar inte riktigt mig och kanske kan du ta med dig något av mina ideér.

 

9/5: +470 kr 300 händer

Jag måste försöka få in mer händer, även om gårdagen var extremt lugn på pokerfronten.

Har ju varit sjuk med en jäkla förkylning sista veckan, så man har ju inte orkat så länga pass. Men ska försöka få in mer händer dom dagar man kan spela kommande vecka.

 

Det fina med att jag tillåter mig själv att spela max 2.000 givar per dag är att jag nästan måste spela 2.000 givar per dag. För slöar jag ihop någon dag så blir det ju inte så många givar i veckan.

 

På så sätt kan det vara bra att ha ett maxantal givar som man har som standard för varje dag. Och inte ändrar det varje dag. För då blir det lätt att man tar en pausdag för mkt eftersom jag kan ju ändå "spela 4.000 givar imorgon".

 

Beroende på livssitution, infallsvinkel på poker osv(antalar bord tex), kanske 500 givar eller 1.000 givar per dag kan vara en gräns för dig som passar.

 

Du har ju din infallsvinkel osv. Men kanske kan mina tankar ovan på något sätt få dig att spela så mkt poker du vill spela(få in mer händer). Eller inte. Men jag försökte iaf =)

 

Sen tror jag väldigt få människor klarar av att spela bra internet-poker om man beslutar sig för att spela typ hela dagen och kvällen. Än om det bara är ett par dagar i veckan. Därför anser jag det är en god idé att sprida ut sina händer på helst alla veckans dagar.

 

....

 

Blev lite flummigt. Har väldigt svårt att uttrycka mig kortfattat ikväll. Hoppas mina idéer framgick och kanske kan någon av dessa hjälpa dig mot dina mål.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9/5:

 

Nu när du säger det börjar jag förstå att det nog kan vara en av mina större läckor + bidra till potter där jag förlorar som störst helt enkelt.

Ska verkligen försöka att lägga om det helt i nästa session/framöver och se hur det går.

 

Men i vissa lägen måste väl nästan en donkbet vara bra, t ex om en löspassiv fi höjer från CO och BTN synar, och man floppar TPTK på en farlig bräda. Visst man riskerar att fi höjer rejält, sen vet man inte om han har ett drag eller set... Kanske inte bra som standard ändå...

 

Dock tycker jag det kan vara bra att donkbeta floppar som bluff, om t ex en vettig motståndare höjer från BTN, och man synar med QT, och floppen kommer Kd Qs 9d.

Betar man då 7-8 i en 8.5 pott tror fi nästan varenda gång att man floppat tvåpar eller liknande, och inte vill bli utdragen, och ger upp 3 ggr av 4.

 

Men jag ska som sagt tänka på detta, kommer säkert ge en hel del :-)

 

 

Säger inte att det kan vara profitabel men tror det är lätt att läcka som ett soll när man gör det samt att det är väldigt svårt att balansera upp.

Istället för att donka QT som du säger så kan man ha med den i sin c/r range, man vill ju ha lite semibluffar med aswell.

För tillfället så c/r jag brutalt mycket, nära 15% och jag vet själv hur svårt det är att försvara sig mot c/r om man inte har stål och hur lätt man får in det fel om man försöker. Förespråkar det framför donken iom just att det är lättare att balansera, är det en torr flopp kan vi kanske polarisera våra ranger om vi c/r men då kan vi flatta även om vi har en bra hand men bara om vi balanserar det med att ha stål emellanåt. Sen kanske c/r turn eller rent av donka turn istället vilket borde vara lättare få in lite bluffar på bra scarecards.

 

Sry blev flummigt men du kanske hittar några guldkorn ändå ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fina med att jag tillåter mig själv att spela max 2.000 givar per dag är att jag nästan måste spela 2.000 givar per dag. För slöar jag ihop någon dag så blir det ju inte så många givar i veckan.

 

På så sätt kan det vara bra att ha ett maxantal givar som man har som standard för varje dag. Och inte ändrar det varje dag. För då blir det lätt att man tar en pausdag för mkt eftersom jag kan ju ändå "spela 4.000 givar imorgon".

Ja det är helt klart nåt jag ska ta med mig och lägga in så gott det går.

Grejen är bara att vissa veckor jobbar jag 2 dagar, andra 4. Och då jobbar jag 12-14 timmar, så dom dagarna är det i stort sett omöjligt att grinda.

Och har man jobbat 13 timmarspass 4 dagar i rad är man rätt slut den första lediga dagen, och då brukar jag spela rätt dåligt om jag tvingar mig grinda länge.

 

Så därför tror jag det fungerar bäst att lägga upp grinden dag för dag i mitt fall. Och få ut störst möjliga vinst dom dagar man har möjlighet att spela bra, och inte förlora mycket dom dagar man riskerar att spela dåligt.

 

Jag gillar poker så pass mycket att jag vill spela så mycket som möjligt ändå, och behöver aldrig tvinga mig att spela på så sätt, så ingen risk att det blir pausdagar pga slöhet.

Däremot har man fått lära sig att INTE spela när man inte kommer spela bra, som du säkert märkt :-P

 

Sen tror jag väldigt få människor klarar av att spela bra internet-poker om man beslutar sig för att spela typ hela dagen och kvällen. Än om det bara är ett par dagar i veckan. Därför anser jag det är en god idé att sprida ut sina händer på helst alla veckans dagar.

Ja dom flesta dagarna är det sant. Man blir för slut i huvudet helt enkelt, om man spelar nästan hela dagen.

 

Det känns faktiskt som jag alltid spelar bäst första timmen, ibland 2 timmar. Sen börjar man bli ofokuserad och hamna i potter där man inte ska vara.

 

Så jag brukar försöka köra 1 h pass tre ggr under en dag. Eller 2 h + 1 h. Lite beroende på dagsform.

 

Blev lite flummigt. Har väldigt svårt att uttrycka mig kortfattat ikväll. Hoppas mina idéer framgick och kanske kan någon av dessa hjälpa dig mot dina mål.

Det var riktigt bra att du skrev om detta. Fick lite nya idéer och tankar hur man ska lägga upp grindandet :-) Så det uppskattas!

 

----------------------------------------------------------------------------

----------------------------------------------------------------------------

 

Sry blev flummigt men du kanske hittar några guldkorn ändå ;-)

Det var en del text. Men hittade just precis en hel del bra, som väckte lite förståelse för att donkbet kanske inte är så lyckat ändå.

 

Säger inte att det kan vara profitabel men tror det är lätt att läcka som ett soll när man gör det samt att det är väldigt svårt att balansera upp.

Istället för att donka QT som du säger så kan man ha med den i sin c/r range, man vill ju ha lite semibluffar med aswell.

För tillfället så c/r jag brutalt mycket, nära 15% och jag vet själv hur svårt det är att försvara sig mot c/r om man inte har stål och hur lätt man får in det fel om man försöker. Förespråkar det framför donken iom just att det är lättare att balansera, är det en torr flopp kan vi kanske polarisera våra ranger om vi c/r men då kan vi flatta även om vi har en bra hand men bara om vi balanserar det med att ha stål emellanåt. Sen kanske c/r turn eller rent av donka turn istället vilket borde vara lättare få in lite bluffar på bra scarecards.

Det är sant ang QT-handen jag gav som exempel. Borde nog tagit en ren bluff som exempel där istället.

 

Det jag menade i det exemplet var att om fi höjer från BTN, och jag synar i blindsen med 88, och floppen kommer KsQhJs . Kan det vara läge att donkbeta pott eftersom jag har trovärdighet att ha synat med KJ, KQ, AT, i blindsen. Jämfört med hans range som ofta är svagare än så, och inte vill ge sig in i en stor pott där jag oftast leder, utan väljer att lägga sig även om han kanske har Q9s, och leder över vår 88.

 

Så i vissa lägen tycker jag det kan vara bra att donkbeta.

Men ditt sista inlägg gav mig verkligen en ny syn på varför donkbet är rätt dåligt.

Checkar man ger man ju sig själv position på ett sätt, och chans att ÄNDÅ styra handen/pottstorleken. Särskilt nu för tiden, när spelet är så aggressivt och folk oftast c-betar. Nåt jag inte direkt tänkt på även om man ibland gör det.

 

Som du säger är det grymt svårt att fortsätta med andra paret, och även TP weak kicker, om man blir checkraisad på flop.

Och mycket lättare att balansera sitt spel mot fi på kort tid.

 

Man skäms ju nästan över att inte tänkt på detta så här tidigare även om man ofta gjort det, men ibland behöver man väl lite push för att fatta nåt :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev lite mer spel igår. Satt och kollade igenom nivåerna lite, och såg ett NL400 bord som inte verkade allt för aggressivt, med två spelare med typ 356$ = antagligen nöjesspelare.

 

Så jag satte mig ner och spelade 30 min och plussade 100$.

 

Det hade kunnat vara bra mycket mer, då jag fick AKs första handen. UTG höjde preflop, och 3 synade förutom mig.

Och jag floppade nötstegen utan färgdrag på flop. Betade ut, och hoppades att nån skulle ha tvåpar med KQ eller liknande, men alla foldade.

Aww hade ju lätt kunnat vinna 500-1000$ den handen :-?

 

Fick också KK i sb när en tight spelare höjde UTG. Jag 3-betade och han la sig.

Även ett set som inte fick action. Hade kunnat blivit en fin session annars.

 

Hade aldrig några planer på att börja 3-bet bluffa, eller spela om hela inköpet i marginella lägen.

Och om spelet blivit för aggressivt och jag förlorat 50-100$ hade jag lämnat bordet.

Jag tror inte det är helt fel att ta några försiktiga skott ibland om gör detav rätt anledning och spelar bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så länge varade det pluset, alltid samma sak... har spelat 450 händer i eftermiddag och ligger nu +180 kr från när jag började igår, rakeback inräknat :rolleyes:+310$ igår, -290$ idag.

 

Jag har 0 flyt mot hobbyspelare som sitter med 30-60 bb och spelar varenda hand. Dom lyckas sätta hålstegar i rätt tillfälle hela tiden, och leder jag på floppen mot deras drag har jag nog förlorat 5 av 6 gånger sista månaderna.

Jag tror ärligt talat jag ligger mest back mot såna spelare (totalt galna lösfiskar).

 

Men men, det är väl bara att kämpa på om man vill fortsätta spela. Får tänka på samma sätt som jag sa åt Benny81 för nån dag sen; jag hade kunnat vara minus.

 

Det här var väl dom största händerna som förstörde gårdagens 300$ plus.

 

---------------------------------------------------------------------------

 

 

Fi är bra grinder och spelade 31/25/1 över 85 händer. Känns som man inte kan göra annat än att pusha här, eller?

 

Full Tilt Poker $0.50/$1 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 120499

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

MP: $58.55

CO: $22.50

BTN: $168.15

Hero (SB): $100.00

BB: $101.50

UTG: $49.50

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is SB with 6 :heart: 6 :spade:

4 folds, Hero raises to $3, BB calls $2

 

Flop: ($6.00) A :heart: A :spade: 6 :club:(2 players)

Hero bets $4, BB calls $4

 

Turn: ($14.00) Q :heart:(2 players)

Hero checks, BB checks

 

River: ($14.00) 5 :heart:(2 players)

Hero bets $10, BB raises to $29, Hero raises to $93 all in, BB calls $64

 

Final Pot: $200.00

Hero shows 6 :heart: 6 :spade: (a full house, Sixes full of Aces)

BB shows Q :spade: Q :diamond: (a full house, Queens full of Aces)

BB wins $197.00

 

--------------------------------------------------------------------------

 

 

Fi var en rätt normal spelare 29/16/8 40 händer. Vad gör man här? Kan ju inte syna, och vet inte om man kan hitta fold heller?

 

Full Tilt Poker $0.50/$1 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 120500

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

MP: $17.60

CO: $78.30

BTN: $122.50

SB: $45.60

BB: $104.20

Hero (UTG): $104.15

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is UTG with K :heart: Q :heart:

Hero raises to $3.50, 3 folds, SB calls $3, BB calls $2.50

 

Flop: ($10.50) 4 :diamond: Q :diamond: K :diamond:(3 players)

SB bets $7, BB raises to $21, Hero raises to $100.65 all in, SB folds, BB calls $79.65

 

Turn: ($218.80) 7 :club:(2 players - 1 is all in)

 

River: ($218.80) 9 :spade:(2 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $218.80

BB shows 4 :heart: 4 :spade: (three of a kind, Fours)

Hero shows K :heart: Q :heart: (two pair, Kings and Queens)

BB wins $215.80

 

-----------------------------------------------------------------------

 

Fi var en riktigt galen hobbyfisk och, jag var nästan säker på att han skulle göra nåt skumt move om jag checkade flop.

Dumt att ge honom gratiskort kanske, men han var på sånt humör att pengarna ändå skulle åkt in, antingen som bluff eller semibluff.

 

Full Tilt Poker $0.50/$1 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 120502

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

UTG: $21.10

MP: $61.55

CO: $71.10

BTN: $48.10

SB: $104.70

Hero (BB): $100.50

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with K :heart: K :club:

1 fold, MP raises to $3.50, CO calls $3.50, 2 folds, Hero raises to $14, 1 fold, CO calls $10.50

 

Flop: ($32.00) 3 :club: J :diamond: 3 :diamond:(2 players)

Hero checks, CO bets $57.10 all in, Hero calls $57.10

 

Turn: ($146.20) 2 :heart:(2 players - 1 is all in)

 

River: ($146.20) Q :diamond:(2 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $146.20

CO shows 2 :diamond: A :diamond: (a flush, Ace high)

Hero shows K :heart: K :club: (two pair, Kings and Threes)

CO wins $143.20

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det var några dagar sedan man skrev här.

Förra tisdagen gjorde jag väl det sämsta man kan göra i poker; tilta, och sen skotta.

 

Det började med att jag tappade 3 inköp på 400 händer, efter halvdåligt spel och otur. Blev lite less eftersom man plussade 3 inköp kvällen innan, och nu förlorat allt till en engelsk kärring som satt och tjatade i chatten om hur dåligt man spelade, trots att hon spelade varje skithand som fanns, och låg efter på varje flop. Det var säkert meningen lol.

Slutade spela och gjorde annat på kvällen, så humöret blev bättre.

 

Efter att jag kom hem vid 23-tiden började jag fundera på att testa NL200. Men tilten satt nog kvar lite även om jag inte kände det.

 

Förlorade två inköp på 160 händer med KQ.

Första gången mot KK, andra mot AK. Både gångerna med TP på ofarlig bräda. Borde kunnat lagt mig på river.

Sen 1 till inköp med ett färgdrag pga tilt innan jag slutade.

 

Så jag förlorade runt 7 300 kr den dagen.

Och jag gjorde verkligen ALLT jag tjatat om i db'n att jag inte ska göra mer. Särskilt nu när det är lite dåligt med jobb, och man hoppades på att spela in några kronor på pokern istället.

Det är ingen ekonomisk katastrof för mig. Men sättet jag förlorade på gjorde mig jäkligt besviken på mig själv, och väldigt osäker på mitt pokerspel.

Allt detta skit pga några få saker som var lätta att undvika:

 

1 halvdålig session på NL100.

 

1 skott på NL200.

 

2 dåligt spelade KQ på NL200 + lite tilt.

 

Jag har ju rulle för NL100$. Men just nu känns det som att jag skulle spy om man förlorade ett inköp lol.

Känner att jag just nu tappat all nödvändig aggressivitet och gamble som krävs vid bordet.

Tror jag måste ta en paus med grinden, och låta känslorna över den här skiten lägga sig...

 

Tror inte pausen blir alltför lång, och kommer ändå att spela lite låga nivåer för att det är skoj. Men orkar inte förlora 2-3k på en dag just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör om gör rätt. Byt till en sajt där du har grov RB deal och gå ner på nl50 sen när du känner dig hemma på sajten går du upp på nl100 igen. Skulle rekommendera boss då du kan lira massa olika valutor.

 

Förövrigt så kanske nl100 är lite högt ändå om ett 7k sek back känns jättetungt. Har haft dippar på 17k sek på nl100 dollars på två dagars lir, måste ju älska variansen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starfitter,

 

Kan man spela med kronor där?

 

.....

 

JTD,

 

Tråkigt att höra. Paus mer än 24 timmar tycker jag är en mkt bra idé. När jag tiltade tidigare i min karriär så höll tilten i sig längre än 24 timmar. Numera tiltar jag inte. Hur du ska hitta ditt tiltfria spel vet du bäst själv.

 

Kan det vara en idé att blanda upp pokern och körningen med lite motion? Motion har fått mig att må så mkt bättre och det är en av anledningarna till att jag numera inte tiltar. Men jag spelar förstås dåligt ibland, det ska sägas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starfitter,

 

Kan man spela med kronor där?

 

Nej men dollar, euro, pund och turkisk valuta. Så trivs man bra på en nivå och är van vid betsize osv då behöver man inte gå från ex nl50 till nl100 dirr utan smyga sig upp från nl100 turkiska som är längre än nl50 dollar upp till pund.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör om gör rätt. Byt till en sajt där du har grov RB deal och gå ner på nl50 sen när du känner dig hemma på sajten går du upp på nl100 igen. Skulle rekommendera boss då du kan lira massa olika valutor.

Ja dubbel RB skulle inte vara fel jämfört med FT's 27%.

Det enda är att jag verkligen föredrar 6-handed istället för 5. Och att jag inte gillar dom boss-klienter man testat.

Men det skulle kanske inte skada att testa nån ny site nu, och bara sätta in några inköp. Ska fundera på det!

 

Förövrigt så kanske nl100 är lite högt ändå om ett 7k sek back känns jättetungt. Har haft dippar på 17k sek på nl100 dollars på två dagars lir, måste ju älska variansen!

Det är väl mest sättet jag förlorade pengarna på som känns väldigt tungt. Hade jag förlorat dom genom 4 flips, 2 bad beats, och lite stegar mot färg osv hade det "bara varit poker".

Nu förlorade jag genom ett skott, tilt, och dåligt spel. Och det är det inte mycket ROI i hehe.

 

Jag menar bara att det kan ju vara en väldig skillnad på -7k och -7k i poker. Och på det sättet jag tappade pengarna finns det inte några ursäkter, utan bara en stor fråga vad f*n jag håller på med :-P

 

Det kan inte varit kul att tappa 17k på två dagar. Hur gick det till? Var det blandat med tilt och grejor, eller sprang du megadåligt?

 

Men jag uppskattar verkligen feedbacken såna här gånger! Ska kolla lite andra sajter mm, kanske kan vara läge att prova nån annan om det finns nåt intressant.

 

Tråkigt att höra. Paus mer än 24 timmar tycker jag är en mkt bra idé. När jag tiltade tidigare i min karriär så höll tilten i sig längre än 24 timmar. Numera tiltar jag inte. Hur du ska hitta ditt tiltfria spel vet du bäst själv.

Ja det känns som jag måste pausa lite, och få bort den här känslan innan man börjar grinda igen.

 

Som sagt var det ingen jättekatastrof pengarmässigt denna gång, men sättet jag gjorde det på var katastrof. Det får inte hända igen på samma sätt helt enkelt.

Jag är egentligen lite småsnål förutom med saker jag verkligen vill. Och att spela poker på det där sättet vill jag verkligen inte.

 

Dagarna efter börjar man tänka på allt man kunnat betala med pengarna man bara donkade bort... däck till bilen, en massa nya kläder, resor, 187 hyrfilmer, 125 pizzor, 375 hemlagade måltider... helt sjukt alltså lol.

 

Kan det vara en idé att blanda upp pokern och körningen med lite motion? Motion har fått mig att må så mkt bättre och det är en av anledningarna till att jag numera inte tiltar. Men jag spelar förstås dåligt ibland, det ska sägas.

Ja det skulle helt klart inte skada. Simmade ju nästan varje vecka i vintras, och kommer väl bli en hel del golf i sommar.

Men det behövs ju varje dag helt klart. Ofta man tänker att man borde, men det gäller att släpa sig ut också hehe.

Ut och gå någon halvtimme borde man ju verkligen kunna göra varje dag i alla fall, utöver det andra.

Tackar för feedbacken iaf, det väckte nog lite nyttiga tankar här :-) Och 375 hemlagade måltider... det är *** sjukt :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha ne när jag backade så hårt så lirade jag ett race på prima och då får man helt enkelt lära sig älska variansen ^^

Även om det bara var på två dagar så var jag otroligt runbad och drog väl in 6k händer eller något sådant...

Hade samma åsikt om 5 handed men man vänjer sig, orkar du stångas med regs för bra rb och svinskön klient så lira på prima. Men som sagt regtätt så inihelvete pga alla race.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21/5: +186$ 580 händer.

 

Ja igår vågade man köra igång den första grindsessionen sen den mindre lyckade donk-dagen för drygt en vecka sedan.

Det gick iaf plus, vilket känns skönt.

 

Jag har börjat testa en ny spelstil som skulle få Deucescracked coacher att säga "this is a player i really would like to have at the table all day long!", och varje TAG-grinder att säga "fiskjävel" :-P

 

Har ingen aning om den kommer fungera i längden, men nåt måste man göra i dessa 3-betande/4-betande tider.

 

Det är för mycket TAG-grinders på FT, och alltid ska det 3-betas i varje pott. Och man vet att dom antagligen har nåt som spelar bra i en stor pott preflop, men också mkt väl kan ha en sämre hand än HERO's QTs. Ändå måste man lägga sig för att man inte kan syna en 19 bb c-bet/checkraise på floppen.

 

Alla grinders vill ju ha det så lätt som möjligt och spela stora potter preflop med starka händer. Och så länge folk foldar/3-betar/eller lägger sig mot deras 3-bet, blir detta spela det enklaste och mest effektiva.

 

Men jag ska göra det fiskigaste man kan göra i poker... börja limpsyna, limpraisa, limpfolda, med alla möjliga händer, beroende på situation och spelare.

 

En fördel med det är att en väldigt tight spelare kommer se statsen 33/15 och bland annat tänka fisk, men man spelar ju inte lika mot alla om man spelar medvetet "fel".

 

Jag orkar inte med detta våldsamma 3-betande mer, där alla TAG-grinders på FT's NL100$ både får äta och ha kvar kakan :-P

Jag ska f*n försöka småäta på allas kakor, blanda om ordningen på kakorna.

Och skiter i om nån tar en tugga av min kaka ibland. Det är bara bra, då syns det inte hur snål jag egentligen är.

 

Jag kommer självklart spela "normalt" så länge det går, men på bord och situationer där det passar ska jag testa denna fiskstrategi.

 

Antagligen både mot grinders och fiskar, men av olika anledningar.

Mot fiskarna pga att man ofta får se en billig flop med en hand som har potential och stora implicita odds, där man kan spela ut fisken postflop.

 

Mot grinders pga förvirringen det skapar. En bra spelare vill alltid ta initiativet och styra när han är med, men får man honom förvirrad om vem som styr handen är det lättare att även få en bra spelare att spela fel, eller åtminstone bli förvirrad.

Dom inte kan luta sig tillbaka på standardbeslut när han spelar 6 bord samtidigt, och detta kommer aldrig bli ett standardbeslut eftersom ingen spelar så.

Plus att man inte tvingas lägga mediumhänder lika ofta mot en stor 3-bet, som har bra värde postflop, där styrkan på TAG-händerna ofta sänks betydligt ju billigare det blir att syna pre, och ju mer pengar det är kvar i stackarna på floppen.

 

Om alla skulle spela så här är nog dagens vanligaste spelstil den bästa, men när "alla" spelar som dom gör idag kan nog detta vara lönsamt, kanske :roll:

Det blir lite som shortstacktänk, men utan att fega med matematiska fördelar pga stackdjup.

 

Jag lär ju knappast vara den första som funderar på detta, och det kanske finns en anledning till att folk inte spelar så här :-P

 

Men jag tror det kan minska variansen, och ha rätt många fördelar om man undviker fallgroparna. Ska bli intressant att testa iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha låter intressant ;), gl med det nya spelet. Du måste ju ha pokerkunskaperna i grunden och kunna valuebetta rätt mängd oavsett sen gäller det ju alltid att sätta motståndaren på en range och spela utifrån detta.

 

Men du lär ju skapa lite förvirring och personligen ser jag inget fel med att limpa mot fisken förutom att du inte bygger upp någon pott så det blir svårt att få honom allin efter floppen.

 

Däremot kan du ju spela out of line med bra händer kan du samtidigt bluffa dåliga händer på samma sätt och skapa förvirring :D. Jaja ska bli kul att följa, gl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GL! :shock:

 

Haha låter intressant ;), gl med det nya spelet.

Tackar :-D Jag vet att det låter rätt sjukt, men det verkar inte blir så stor skillnad spelmässigt i vanliga fall.

Men det känns som det minskar variansen, och har sina fördelar.

 

Du måste ju ha pokerkunskaperna i grunden och kunna valuebetta rätt mängd oavsett sen gäller det ju alltid att sätta motståndaren på en range och spela utifrån detta.

Absolut. Att kunna sätta fi på rätt range osv blir ju nästan ännu viktigare om man ska in och spela fler småpotter postflop.

Men det tycker jag är det roliga med pokern, och tror jag att jag är rätt ok postflop i mindre potter.

 

Men du lär ju skapa lite förvirring och personligen ser jag inget fel med att limpa mot fisken förutom att du inte bygger upp någon pott så det blir svårt att få honom allin efter floppen.

Jo precis, det är ju delvis en nackdel. Men jag höjer även en hel del skräphänder för att stjäla blinds när det passar, och höjer oftast KQ/AQ+/JJ-AA, allt beroende på bord och situation som vanligt antar jag.

Limpandet blir ju inte totalt överdrivet, men nog ofta för att det ska få effekt. En sån spelstil beror ju väldigt mycket på bordet och stämningen.

Statsen blir väl runt 33/15/3 ändå.

 

Så dom gånger man vill, verkar det ändå gå ganska lätt att få in det preflop med stora par osv om det hade gått med vanligt spel.

Dom gånger det inte går får man ju iaf se 60% av gatorna och har chans att lägga sig om brädan verkar farligt och det blir mycket action.

 

Däremot kan du ju spela out of line med bra händer kan du samtidigt bluffa dåliga händer på samma sätt och skapa förvirring :D. Jaja ska bli kul att följa, gl.

Ja det är ju helt klart två stora fördelar. Det blir nästan omöjligt att någonsin sätta mig på en hand.

Och det blir väldigt svårt för bra spelare att anpassa sig om dom spelar många bord och "kör sitt spel" för att hinna med, och fiskarna är helt enkelt för dåliga för att kunna anpassa sig rätt.

 

T ex om jag limpar med 98s i CO händer det ju väldigt ofta att BTN också limpar, och då är det inte lika stor chans att en TAG-grinder höjer stort ur position från SB/BB utan sb foldar och BB checkar ur pos.

 

Om BB höjer till 5.5 bb och vi synar är det stor chans att BTN också synar, och helt plötsligt får vi spela en mindre flervägspott i bra position med 98s där BB's hand är mycket svagare än om vi skulle synat hans 3-bet (som man i stort sett inte kan göra, utan slänger 3-4 bb i sjön).

 

Om vi synar BB's 5.5 bb raise och BTN foldar vinner vi ändå ganska ofta iom att såna spelare inte vill spela osäkra potter ur position.

 

Och det härligaste är ju om vi gjort detta spel några gånger, sen limpar med KK i CO, BTN limpar, och en TAG spelare i SB höjer med AQs till 5.5-6 bb. Sen höjer vi honom till 17-22 bb. Då är förvirringen total.

Att limpa KK blir väl ganska ovanligt, men tror det fungerar på FT eftersom alla har lärt sig "att alltid straffa limpers" :-P

 

Aja det ska bli kul att se om det fungerar, annars får man väl spela närmare normalt igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22/5: -200$ 500 händer.

 

Backade 2 inköp igår. Det började riktigt bra, och jag höll nere variansen och plussade normalt med den nya fiskstrategin :-P

 

Men fick JJ och pushade mot en aggro fi preflop som såklart hade AA.

 

Sen hamnade man all-in två gånger på slutet. En gång med 2 överkort+nötfärgdrag, och en gång med 76s, färgdrag+mellanpar.

Båda gångerna mot lågt set på floppen, sämsta tänkbara läge...

 

Hur gör ni andra med nötfärgdrag+2 överkort, eller mellanpar+färgdrag med 87s, på en :Js::3h::8s: flop (jag vet att ett exempel inte går ihop, men ni fattar nog), vill ni helst få in det på flop mot any motståndare?

Det är väl bra för att bygga image mot regs man möter ofta, men frågan är om det är lyckat på en stor sajt som full tilt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...