Teh_MoUsE Postad 6 December , 2009 Rapport Postad 6 December , 2009 Det känns som det finns en bakomliggande utdragning här? Nej, jag har haft bäst hand nästan alla gånger. De gr jag dragit ut har han betalat på river. Inte mitt fel Citera
John_teh_Donk Postad 10 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 10 Januari , 2010 Det rullar på med pokern. Fick inte in särskilt många händer i december, kanske 5k med två bord Men slutade månaden 7 000 kr plus, så jag är nöjd ändå. Ligger typ jämnt upp i januari. Synd då jag började med att plussa 7 inköp första två dagarna. Men en halvtiltad session, en jäkla förkylning, och några bad beats har förstörd månaden hittills. Så nu ligger man nerklubbad i sängen för tredje dagen och nöter tv-serier och pokerprogram. Sons of Anarchy, Sopranos, och Million dollar cash game håller mig över ytan _________________ Kan man hitta folden här (vet ju att man oftast är slagen egentligen)? Fi verkar väldigt tight hittills, spelat 11/11 0% 3bet första 84 händerna. Jag synade floppen, tror man dämpar värdet från lägre par/AJ osv om man höjer. --- På turn tog jag ganska lång tid på mig innan jag betade, ville få det se ut som jag blockbetade med ett lägre pocket (edit: svårt att blockbeta i pos kanske, men ni förstår vad jag menar. Om man inte kan blockbeta för senare gator ). När han min-höjde turn tänkte jag snabbt "kan han ha TT", men synade såklart. -- River... vad gör man? Fick jag gissa skulle jag tro att jag är slagen, men synar ändå. AT/TT är väldigt troligt med tanke på min-höjning på turn. A9/AK är inte heller omöjligt. Det enda jag slår är ju i princip AJ (som han oftast checkar), och nån sällsynt bluff med JJ-KK. Hittar ni fold? Med tanke på att Full Tilt NL100 är ganska tight, fi varit väldigt tight hittills. BB: $140.00 UTG: $108.30 MP: $105.90 Hero (CO): $111.90 BTN: $246.75 SB: $100.00 Pre Flop: ($1.50) Hero is CO with Q A UTG raises to $3.50, 1 fold, Hero calls $3.50, BTN calls $3.50, 2 folds Flop: ($12.00) A A 9(3 players) UTG bets $7, Hero calls $7, BTN folds Turn: ($26.00) T(2 players) UTG checks, Hero bets $15, UTG raises to $30, Hero calls $15 River: ($86.00) 3(2 players) UTG bets $67.80 all in, Hero calls $67.80 Citera
Lisa87 Postad 10 Januari , 2010 Rapport Postad 10 Januari , 2010 Tror vi är slagna väldigt ofta här Citera
jkkman Postad 10 Januari , 2010 Rapport Postad 10 Januari , 2010 Tror vi är slagna väldigt ofta här tror jag också Citera
samot222 Postad 10 Januari , 2010 Rapport Postad 10 Januari , 2010 Tror vi är slagna väldigt ofta här Citera
Teh_MoUsE Postad 10 Januari , 2010 Rapport Postad 10 Januari , 2010 Har också spelat på FTP, det är snäppet tightare än vanligt. Inte många moves som görs osv. Hade nog tiltsynat river, checka bakom turn för potcontrol är ett alternativ också. Citera
John_teh_Donk Postad 10 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 10 Januari , 2010 tror jag också Varför skriver du wp i så fall? Det tog bara några minuter innan man blir påmind om varför man inte skrivit i db'n eller orkat kollat forumet sista tiden... Citera
samot222 Postad 10 Januari , 2010 Rapport Postad 10 Januari , 2010 Varför skriver du wp i så fall? Det tog bara några minuter innan man blir påmind om varför man inte skrivit i db'n eller orkat kollat forumet sista tiden... Don´t trip baby Citera
John_teh_Donk Postad 11 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 11 Januari , 2010 Tror vi är slagna väldigt ofta här Ja som ni säger hade han TT för set på turn. Har också spelat på FTP, det är snäppet tightare än vanligt. Inte många moves som görs osv. Hade nog tiltsynat river, checka bakom turn för potcontrol är ett alternativ också. Jag har bara SvS att jämföra med, men där är ju spelet helskumt så det kan man inte dra många slutsatser från Som du säger är ju spelarna på FTP rätt så tighta i såna här lägen, så det är som du säger sällan han gör detta med en hand jag slår. Känns som ett svårt läge om man ska checka turn eller inte. Man får ju säkert värde från många fler händer som inte tror man har ett A, iaf mot en sån här tight reg. Checka turn hade nog varit det bästa. Tyvärr blev man ju så taggad på värde med den floppen... Citera
Starfitter Postad 13 Januari , 2010 Rapport Postad 13 Januari , 2010 std med A-Slynan dock sviker ofta den senare.... Citera
John_teh_Donk Postad 14 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 14 Januari , 2010 std med A-Slynan dock sviker ofta den senare.... Jo den är väl ganska standard. Men man kan ju undra om det är +EV att syna river mtp hur tight fi varit. Om han varit LAG eller nån spewfisk hade det känts mer självklart o syna. Är lite osäker på vad du menar med "dock sviker ofta den senare" Citera
Starfitter Postad 14 Januari , 2010 Rapport Postad 14 Januari , 2010 std med A-Slynan(Q) dock sviker ofta den senare.... är den senare Citera
John_teh_Donk Postad 15 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 15 Januari , 2010 är den senare Ahh ok, då är jag med ________ Var för trött i natt för att grinda NL100 på FT, så tänkte sätta mig med en hundring på SvS 1kr och mysa. Men har börjat förstå att "slöspela för nöjets skull på SvS" alltid plågar mig mer än nåt annat pokerspelande... jag blir alltid äckligt utdragen eller möter nån cooler redan under dom första 5 händerna. I natt fick jag AJ första handen, en fisk höjde i UTG och två synar. Jag squeezar i BB (inte standard, men det kändes rätt), SB synar. Jag floppar nötstegen och betar halvpott, fi går AI med set TT. Min stege höll inte längre än till turn, då den parar sig och fi får kåk. Första inköpet borta. En halvtimma senare får jag AA, två superfiskar synar med T7 och 74. Flop 972. Fisk ett (700bb) betar, fisk 2 (70bb) synar, jag går AI med 170bb, båda synar och på turn kommer den sista 7an, vilken överaskning... Jag blir mer tiltad över att förlora 100 kr på SvS än att förlora 700 kr på Full Tilt. *** vad jag hatar SvS Citera
Nirwanda Postad 26 Mars , 2010 Rapport Postad 26 Mars , 2010 Läste ditt inlägg långt tidigare om hur det känns att "förlora flera dagslöner" under en backsession. Är i ungefär samma sits som dig, vinnande på NL50 på väg upp till NL100 och jobbar 75% på sidan av det. Känns för jävligt mot lönen när jag backar ett par hundra dockor en session, men tvärtom när man plussar. Samma när jag fick en p-bot på 300 spänn för ett tag sen, direkt tänkte jag "fan, det där är ju nästan ett fullt inköp, fy helvete vad onödigt". När jag inte spelade poker och hade mindre pengar brydde jag mig konstigt nog mindre om den där p-boten. Man måste nog komma ifrån det där tänket helt och hållet, asså. Det är ju som du säger två helt skilda världar, och enskilda potter, sessioner eller t.om månader är ju inget man kan eller ska jämföra mot sin lön. Man blir grillad i skallen liksom - "fan, om jag 4betsbluffar hem den här potten kan jag ju sjukskriva mig efter halva dan imorgon och gå breakeven." Sånt där kan inte vara hälsosamt. Skum nivå relativt jobb också, jag vet ju att om jag grindar intensivt behöver jag inte ens jobba, men det känns ju skönt att ha båda fötterna på jorden. Hjälper nog t.om min grind att ha en fast ståndpunkt. Eller är jag den enda som tycker att min poker känns... skum jämfört med mitt arbet på nåt vis? Mindre pengatänk och mer bigblind tänk är nog lösningen. Citera
John_teh_Donk Postad 27 Mars , 2010 Författare Rapport Postad 27 Mars , 2010 Kul o se att dagboken lever Hade faktiskt tänkt dra igång den igen och posta resultat, så mitt pokerspel blir lite mer seriöst igen. Jag håller med om allt du skriver Nirwanda. Det är riktigt skumt hur synen på sina pengar, inköp, och rullen, ändras när man har vinst/förlustperioder. Jag försöker låta bli... men efter tunga förlustdagar där man förlorat pga dåligt spel, börjar paniken sprida sig och man tänka "Jaha nu är det som att jag måste jobba helt utan lön denna vecka", eller "Fan jag skulle kunnat äta gratis mat i 3 månader framöver om jag inte donkat bort dom där inköpen!" Men har man svårt för att skilja på pokern och sin privata ekonomi/lön gäller det nog bara att bestämma sig för vilken nivå man har råd att spela på och kan slå. Sen förstå att dom pengarna är avsatta till pokern, dom är spelmarker och inte längre pengar". Och att det finns en risk att dom kan försvinna om man har sjuk otur (för jag tror inte att många skulle gå ner till NL10 i ett år bara för att man haft en sjuk downswing på NL100. Men det är ju inte heller astronomiska summor att skaffa en bankrulle för NL100 ). Sen gäller det ju att kunna sköta spelandet genom att inte tilta, och spela på en nivå som man slår. Sen bara försöka spela så bra poker som möjligt, och förstå/acceptera variansen, vilket håll den än går åt för tillfället. Det är lätt att låta klok när man skriver... men har själv spelat fin poker några veckor, för att i förrgår och igår tappa nästan 10 inköp på 1000 händer, pga alltför många sjuka utdragningar och tillslut lite tilt Skulle jag fortsatt spela bra, och inte tiltat kanske jag skulle varit 3-4 inköp back istället för 10. Känner att man behöver väcka db'n, och posta resultat och händer för att hålla sig från tilt och oseriöst spel! Citera
Teh_MoUsE Postad 28 Mars , 2010 Rapport Postad 28 Mars , 2010 lol, kom och tänka på din dagbok när jag åkte skidor i veckan. var ju trevligt att någon bumpa den innan mig. lycka till Citera
John_teh_Donk Postad 28 Mars , 2010 Författare Rapport Postad 28 Mars , 2010 lol, kom och tänka på din dagbok när jag åkte skidor i veckan. var ju trevligt att någon bumpa den innan mig. lycka till Tackar! Mitt pokerspelande liknar nog ibland ett störtlopp utan stavar i en jäkla brant isig slalombacke, så det kanske var därför Do it, lägerapport? November och december var som tidigare nämnt riktigt bra pokermånader för mig. Januari och februari blev lugnare. Småspelade bara några gånger i veckan, men hade så mycket annat för mig att det inte blev nån tid till grind. Nu i mars har det varit en hel del action. Tycker att jag fått till några av mina bästa LAG-image sessioner/moves någonsin. Tyvärr också gjort många riktigt dåliga moves/fiskiga calls. Så måste få ordning på det där, det är nog nästa utmaning. Dock har jag helt olika "mindsets" när jag spelar bra och gör bra moves, och när jag spelar dåligt (självklart kanske). Men det jag vill komma till är att det nog är svårt för dom andra spelarna att se skillnad på tilt och mitt bra LAG-humör, särskilt om jag gjort nån konstig bluff mot dom tidigare. Det jag måste göra är att få bättre självkontroll, och själv kunna känna när jag spelar tiltad istället för LAG, innan det är för sent Grejen är att det överlag är så jäkla tight på Full Tilt's NL100 att man måste komma på nåt sätt att rejpa av regsen pengarna, och ändå kunna undvika att bluffa/betala dom när dom har en stark hand. Som jag skrev i Teh_Mouse db förut; tycker jag att man sätter sig i en svår sits när man är för LAG, då fi får ännu en anledning att spela tight. Sen när dom väl "gör motstånd" tror man att det är för att man äntligen får utdelning för sin lösa image, men det som egentligen händer är att man betalar motståndarens inväntade set eller liknande. Men jag spelar poker i första hand för att det är kul, och tycker det är kul att testa lite grejor även om det kanske inte alternativet som ger bäst betalt. Jag börjar känna mig taggad att (lära mig) spela riktigt bra LAG-poker. Känns som man behöver en ny utmaning. Och om det inte lyckas ska jag iaf ha kul på vägen _________________________ OBS denna hand har inget med tankarna ovan att göra, utan är bara årets sjukaste kamikazebluff från mig. Tänkte mest "nu ska jag f*nimej vinna den här handen med 72o!" Spelade en lång actionfylld session i natt. Fi i handen var en helt ok amerikan som bara spelade 1 bord. Full Tilt Poker $0.50/$1 No Limit Hold'em - 6 players The Official DeucesCracked.com Hand History Converter CO: $110.10 BTN: $301.75 SB: $146.35 BB: $130.35 Hero (UTG): $310.00 MP: $110.60 Pre Flop: ($1.50) Hero is UTG with 7 2 Hero raises to $3.50, 2 folds, BTN calls $3.50, SB raises to $15, 1 fold, Hero calls $11.50, BTN calls $11.50 Flop: ($46.00) A J 2(3 players) SB checks, Hero bets $25, BTN calls $25, SB folds Turn: ($96.00) 6(2 players) Hero bets $73, BTN calls $73 River: ($242.00) K(2 players) Hero bets $197 all in, BTN requests TIME, BTN folds Final Pot: $242.00 Hero wins $239.00 Citera
Nirwanda Postad 29 Mars , 2010 Rapport Postad 29 Mars , 2010 Grejen är att det överlag är så jäkla tight på Full Tilt's NL100 att man måste komma på nåt sätt att rejpa av regsen pengarna, och ändå kunna undvika att bluffa/betala dom när dom har en stark hand. Som jag skrev i Teh_Mouse db förut; tycker jag att man sätter sig i en svår sits när man är för LAG, då fi får ännu en anledning att spela tight. Sen när dom väl "gör motstånd" tror man att det är för att man äntligen får utdelning för sin lösa image, men det som egentligen händer är att man betalar motståndarens inväntade set eller liknande. Jag känner igen det här tänket faktiskt, ungefär samma story på iPokers NL50, regsen är tajta där med. För ett par dagar sen försökte jag förändra mitt spel (vara mer aggro mot regsen, multi-barrela mer + pusha med luft vid minsta svaghet etc) vilket resulterade i 6 inköp back ganska snabbt. Kändes bara som att de satt och väntade händer på nåt vis. Tänker ju att jag måste fortsätta utveckla mitt spel eftersom jag ska upp i nivå snart och behöver bli bättre på att exploatera de sämre regsen när fiskarna blir färre, så jag läser en del 2+2 etc för att hitta nya lösningar i mitt spel osv. Jag blir nästan tiltad bara av att se nitsen som sitter och spelar 14/12, men gläds iaf av tanken av att aldrig kommer att kunna spela högre än NL50 med profit. Igår kväll gick jag tillbaka till mitt gamla stabila spel och plussade 9 inköp på 1500 händer, inte en förlorad pott på mer än 35bb - så visst kan det kännas trist att feghet belönas. Har lärt mig att det finns en hel del situationer där det faktiskt lönar sig att vara aggro (2/3barrela limpade potter samt raisa turn med spekulativa händer typ mittenpar/tunna drag etc har t.ex fungerat alldeles utmärkt för mig sen jag applicerade det) , men det gäller att hitta rätt balans bara. När man hela tiden tänker "hur fan ska jag kunna bluffa hem den här nu då" istället för att bara trycka på fold när man vet att man är slagen tror jag man är på tunn is. Citera
pastan Postad 29 Mars , 2010 Rapport Postad 29 Mars , 2010 Var det inte du som bytte spelstil ett tag till "fiskspel" eller "fisktaktik"? Fyfan vad efterblivet och dumt det var. Förstår inte ens hur du kom på det . Som att en människa vill förbättra sitt liv och det första han gör är att hoppa ut ur fönstret. Lycka till! fakedit: om det inte var du så skit i det jag skrivit Citera
John_teh_Donk Postad 29 Mars , 2010 Författare Rapport Postad 29 Mars , 2010 Var det inte du som bytte spelstil ett tag till "fiskspel" eller "fisktaktik"? Fyfan vad efterblivet och dumt det var. Förstår inte ens hur du kom på det . Som att en människa vill förbättra sitt liv och det första han gör är att hoppa ut ur fönstret. Lycka till! fakedit: om det inte var du så skit i det jag skrivit lol det kanske var några enstaka sessioner för 1.5-2 år sedan som jag testade att limp-syna/höja, eftersom jag höjde ofta, och nitregsen på FTP alltid 3-betade eller foldade. Men jag hade inte spelat så mycket då, och var väl lite obekväm med allt 3-betande på NL$100, då jag nyss gått upp på nivån. Kom väl på ganska snabbt att det överlag inte var så lyckat för större delen av spelet... Jag känner igen det här tänket faktiskt, ungefär samma story på iPokers NL50, regsen är tajta där med. För ett par dagar sen försökte jag förändra mitt spel (vara mer aggro mot regsen, multi-barrela mer + pusha med luft vid minsta svaghet etc) vilket resulterade i 6 inköp back ganska snabbt. Kändes bara som att de satt och väntade händer på nåt vis. Tänker ju att jag måste fortsätta utveckla mitt spel eftersom jag ska upp i nivå snart och behöver bli bättre på att exploatera de sämre regsen när fiskarna blir färre, så jag läser en del 2+2 etc för att hitta nya lösningar i mitt spel osv. Jag blir nästan tiltad bara av att se nitsen som sitter och spelar 14/12, men gläds iaf av tanken av att aldrig kommer att kunna spela högre än NL50 med profit. Igår kväll gick jag tillbaka till mitt gamla stabila spel och plussade 9 inköp på 1500 händer, inte en förlorad pott på mer än 35bb - så visst kan det kännas trist att feghet belönas. Har lärt mig att det finns en hel del situationer där det faktiskt lönar sig att vara aggro (2/3barrela limpade potter samt raisa turn med spekulativa händer typ mittenpar/tunna drag etc har t.ex fungerat alldeles utmärkt för mig sen jag applicerade det) , men det gäller att hitta rätt balans bara. När man hela tiden tänker "hur fan ska jag kunna bluffa hem den här nu då" istället för att bara trycka på fold när man vet att man är slagen tror jag man är på tunn is. Ja jag håller helt klart med. Rätt balans som du sa är nog bland det viktigaste. Och nu för tiden är dom flesta så pass medveten om alla moves, så det är ingen idé att överspela drag på uppenbara brädor osv. Men jag antar att man ändå måste balansera sina överpar/monster med drag, stjäla blinds med alla möjliga händer, och inte bara 3-beta monster. Det farliga tycker jag är när man börjar ge sig in i stora potter med tveksamma händer mot regs "för att man tror att fi gör ett move, för att jag gjort många moves senaste timmen". Jag tycker att man bara verkar utsättas för mycket varians, eller tvingas syna många 40-60 lägen där man ändå oftast förlorar. Spelar man alltför aggro ger man motståndarna ett enkelt sätt att vinna på, som är dåligt för oss - dom kan spela tight solid poker, lägga sig i tveksamma lägen, och trycka på med starka händer. Dom får ingen anledning att spela lösare. Om man är lite lagom tight, och lite mer sparsam med aggro moves får fi större anledning att fundera om han bör folda eller höja. Istället för att bara kunna folda alla veka händer och trycka på med TP. Men det viktigaste är väl att ha ett bra grundspel som håller ihop, och kunna göra mindre anpassningar när det behövs. ____________________ Själv känner jag mig väldigt förvirrad och frustrerad över pokern just nu. Har åkt på så osannolikt många setups och utdragningar senaste 2 veckorna. Men jag litar inte på mig själv heller. Tror jag spelar ganska dåligt 30% av speltiden. Särskilt när det börjar 3betas/4betas HU runt blindsen. Och i stora potter där "fi mkt väl kan göra en stor semibluff" och är aggressor på senare gator, och jag har AK/mellanpar/lågt PP osv. Tror det hänt fem gånger på 3k händer att jag tappat 4 inköp pga förlorade flips, grindar tillbaka pengarna under flera timmar. 10 händer senare hamnar jag all-in preflop med KK mot QQ, fi träffar set och vinner. Och efter det träffar nån superfisk färgen på river och man måste betala av med tvåparet, så har man återigen en backsession på 3 inköp. Tappat typ 12 inköp på 2k händer. Uscha... här finns det mycket jobb att göra Hur det kommer gå vet nog ingen. Citera
Nirwanda Postad 29 Mars , 2010 Rapport Postad 29 Mars , 2010 Funderar på varför du kör FullTilt bara, det nätverket är ju överfullt med regs vad jag har förstått det som, eller? Nästan lika illa som B2B. Plus skatterisken (som kanske är obefintlig iofs, inte riktigt insatt). Dessutom får man väl bara ~30% RB? Tableselectar du mycket, eller sitter du även på bord med mindre bra regs, typ? Jag kliver bordet i fråga så fort jag inte har åtminstonde skaplig position på någon spelare med grönfärgad VPIP (40+ på min hud) som regel. Men detta är väl en privilegie som kommer att försvinna mer och mer desto högre upp man kommer i nivå, dessutom går det ju för egen del oftast bara att 8-tabla med dessa krav på kvällar och helger (men det är ju som tur är oftast då jag vill och kan grinda). Har även planer på att regga mig på Ongame på senare nivåer för att kunna hitta mer games, eftersom jag misstänker att det kommer bli mindre fisk för varje steg. Citera
John_teh_Donk Postad 29 Mars , 2010 Författare Rapport Postad 29 Mars , 2010 Lägger upp några av dagens händer. Tar gärna emot synpunkter! Känns som man behöver det nu. Tänk på att det är Full Tilt - antagligen lite tightare än på många ställen. Det är mest i såna här lägen jag förlorar stora potter. Men dessa är ganska "ok/standard". Ska leta upp några sämre/farligare händer sen tänkte jag, där jag antagligen läcker mest. __________________ Fi spelar 6 bord. Verkar ganska aggro, men har bara 60 händer. Jag synade bara turn eftersom vi var ganska djupa. Hade nog pushat med 100bb. Jag satte honom på färgdraget på flop, men stegdrag är ju inte omöjligt. 57 satt ju stegen på turn, men tror oftare att han har 97 eller FD. Stegdraget för 97 satt på rivern, färgen missade (jobbigt läge). När han pushar gick jag på att han hade 97, och hoppades att jag hade en 7'a. Set/tvåpar/överpar borde ju oftast inte pusha som jag spelat min hand. Efter handen lämnade han bordet och grindade vidare på dom andra. Kanske var en bluff ändå... BB: $100.00 Hero (CO): $161.20 BTN: $151.30 SB: $82.10 Pre Flop: ($1.50) Hero is CO with J J Hero raises to $3.50, BTN calls $3.50, 2 folds Flop: ($8.50) 6 3 8(2 players) Hero bets $6, BTN requests TIME, BTN raises to $18, Hero calls $12 Turn: ($44.50) 4(2 players) Hero checks, BTN bets $28, Hero calls $28 River: ($100.50) 5(2 players) Hero checks, BTN requests TIME, BTN bets $101.80 all in, Hero requests TIME, Hero folds ________________________________ Fi verkar aggro. Spelar även NL200. Han har redan 4-betat mig en gång i samma läge i början av sessionen, då foldade jag. Synade hans 4-bet då den var ganska billig. Check/synade flop för att låta honom cbeta, då det inte är mycket stack kvar, och tror han försöker ta hem potten med många lägre PP här. Checkar turn i hopp om att han desperat ska pusha med sämre hand. I andra fall har jag ju nästan bara 1/3 potbet kvar i stacken, och han kanske synar med KK/QQ om jag pushar om vi checkar turn. Hero (SB): $109.80 BB: $104.65 UTG: $120.10 MP: $134.85 CO: $100.00 BTN: $157.55 CO posts a big blind ($1) Pre Flop: ($2.50) Hero is SB with A Q 2 folds, CO checks, BTN raises to $4.50, Hero raises to $15, 2 folds, BTN raises to $34.50, Hero calls $19.50 Flop: ($71.00) 4 J A(2 players) Hero checks, BTN bets $27.50, Hero calls $27.50 Turn: ($126.00) 7(2 players) Hero checks, BTN bets $95.55 all in, Hero calls $47.80 all in River: ($221.60) 9(2 players - 2 are all in) Final Pot: $221.60 Hero shows A Q (a pair of Aces) BTN shows K A (a pair of Aces) BTN wins $218.60 _________________________________ Fi spelar 8 bord. Väldigt aggro. 32/26 17% 3bet, 150 händer. Han har redan 4-betat AQo i CO när jag höjde i SB med KK, han pushade sen J37 flop när jag checkade. Jag brukar aldrig min-höja i såna här lägen. Men tror han kan vara en sån spelare som känner sig commited med mellanpar/hålstege osv om jag minhöjer här. BB: $39.90 UTG: $203.80 Hero (CO): $100.00 BTN: $124.50 SB: $104.70 Pre Flop: ($1.50) Hero is CO with Q K 1 fold, Hero raises to $3.50, 1 fold, SB raises to $13, 1 fold, Hero calls $9.50 Flop: ($27.00) Q 8 9(2 players) SB bets $18, Hero raises to $36, SB raises to $91.70 all in, Hero calls $51 all in Turn: ($201.00) 8(2 players - 2 are all in) River: ($201.00) T(2 players - 2 are all in) Final Pot: $201.00 Hero shows Q K (two pair, Queens and Eights) SB shows A A (two pair, Aces and Eights) SB wins $198.00 Citera
Recommended Posts