Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Bra dåligt eller standard?

Broken med monsterstacken är otroligt aggressiv preflop. Verkar lite försiktigare postflop.

able "Monopoly4" Seat 4 is the button.

Seat 1: Crazy_d_1 ($55.14 in chips)

Seat 2: pelosi111 ($5 in chips)

Seat 3: hinden ($17.44 in chips)

Seat 4: DrRoland ($28.30 in chips)

Seat 5: Brokenr6 ($149.85 in chips)

Seat 6: Beth14071 ($1.60 in chips)

Brokenr6: posts small blind $0.15

Beth14071: posts big blind $0.25

----- HOLE CARDS -----

dealt to DrRoland King of Spades5 of SpadesQueen of Clubs4 of Clubs

Crazy_d_1: calls $0.25

hinden: calls $0.25

DrRoland: raises to $1.25

Brokenr6: raises to $3

Beth14071: folds

Crazy_d_1: calls $2.75

hinden: folds

DrRoland: calls $1.75

----- FLOP ----- King of Hearts6 of SpadesJack of Spades

Brokenr6: checks

Crazy_d_1: checks

DrRoland: bets $6.50

Brokenr6: folds

Crazy_d_1: raises to $29

DrRoland: is all-in $18.80

Returned uncalled bets $3.70 to Crazy_d_1

----- TURN ----- King of Hearts6 of Spades Jack of SpadesQueen of Hearts

----- RIVER ----- King of Hearts6 of SpadesJack of Spades Queen of HeartsKing of Diamonds

----- SHOW DOWN -----

Postad

Jag skulle ha slängt handen pre-flop. Finns inte många floppar som den handen gillar. Med tanke på det aggressiva spelet pre-flop, att ni bara är två spelare och att du är relativt shortstackad har jag svårt att se annat än att degen åker in på floppen.

Men som sagt, vad vill du med höjningen pre flop?

Postad
Ok, trodde doublesuited var bra händer, men det kanske bara är doublesuited med ess i som är bra?

Double suited är alltid bra och höjden är OK här men oftast (utan Esset) så är det extradrag för att ha extra outs i olika lägen.

Problemet är att handen i övrigt är för spridd tycker jag.

KQT8ds är mycket bättre. Fortfarande inget monster men helt klart spelbar. Dina händer funkar OK i passiva spel i sen pos men i höjda potter slänger jag dem utan att blinka. Men jag spelar ganska tight passivt när jag spelar Omaha oxå.

Jag spelar o andra sidan på micronivå och en raise pre bygger bara pott då du ialla fall får med dig 3-4 fi. Så bygga pott vill jag bara göra med riktiga monster som QJT9ds och liknande annars försöker jag se en billig flop. Tror jag är för passiv dock.

Postad

Nu e jag ju oftast donator forfarande vid PLOborden men jag hade nog nöjt mig att syna pre för att även syna ett omslag av Brokenr6 eftersom du säger att han höjer ofta pre men viker pf om han inte träffar.

Sen hade jag checkat bakom på flopp.

Men som sagt, jag e fisk forfarande på PLO.

Postad

Jag foldar pre. Visst den är double suited, men du har inget ess. Detta gör att du sällan floppar nötfärg eller nötfärgdrag. Däremot skulle double suited kunna vara en styrka som back up om du floppar en stege eller ett stegdrag. Den här handen har dock så spridda kort att du aldrig kan floppa en wrap (ett riktigt starkt drag till många stegar). Om du har turen att floppa ett stegdrag har du alltid max åtta outs till stegen.

När det gäller triss och kåk är handen inte heller särskilt bra. Anta att floppen kommer med t ex KK6. Om nu någon annan har träffat floppen har du en svår situation. I princip behöver du träffa damen för att kunna spela handen hårt. Hela handen skriker omvända implicita odds tycker jag. Antingen vinner du en liten pott eller förlorar en stor.