Gå till innehåll

Intervju av Hellmuth i FP


Jakelamotta

Recommended Posts

Här en länk till del 2.

 

Jag har stor respekt för Hellmuth men här går han nog lite för långt, lol. Vad hände med de där HU-matcherna mot Durrrr egentligen...?

 

"FP: Vad tycker du om de nya onlinespelarna - hur kommer de att klara sig i årets WSOP?

 

PH: Om du har tjänat alla dina pengar på Internet så har du inte spelat riktig poker. De har spelat poker strikt efter matematiken, och vissa som har tjänat miljontals online är riktigt dåliga pokerspelare, men bra rent matematiskt. Eftersom de är så många så kommer säkert några av dem att vinna turneringar, men det gäller också att komma ihåg att många av onlinespelarna har blivit bankrutta i det verkliga livet. Om en av dessa nya onlinespelare försökte bluffa Johnny Chan, och de glömmer bort att han är bra på att läsa folk, så har de förstört hela sin turnering. De försökte bluffa honom bara för att ha något att berätta om - förr eller senare tror jag att onlinespelarna kommer att inse att det inte handlar om ens ego, utan om att vinna."

 

Jag tror säkert CTS och gänget tycker det är en merit att skryta över att bluffa Chan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PH är bra på att spela turneringar mot dåliga spelare punkt

Att han vill att durrr ska folda TT HU 75bb djupt (på ett ungefär) är ju bara humoristiskt.

Hur han sedan skriver i artiklar om hur han raise-foldar med 6bb djupt för att vänta på bättre läge är ju också sinnes dåligt.

 

Allt kan mätas i matematik, otroligt att det är spelare som anses vara duktiga som fortfarande inte har förstått det.

 

PH påminner så om Vetgirig på forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[profetia] Det många inte förstår är att dagens "Vegaselit" tillhör en utdöende art.. Inom ~4-5 år så kommer inte någon av dom kunna att hitta en edge vid dom högre borden. Dom högsta stejksen kommer att domineras av iskalla mördare som började sin karriär på nätet. Som exempelvis CTS, OmgClayAiken, SBrugby osv. osv. [/profetia]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[profetia] Det många inte förstår är att dagens "Vegaselit" tillhör en utdöende art.. Inom ~4-5 år så kommer inte någon av dom kunna att hitta en edge vid dom högre borden. Dom högsta stejksen kommer att domineras av iskalla mördare som började sin karriär på nätet. Som exempelvis CTS, OmgClayAiken, SBrugby osv. osv. [/profetia]

Det tror jag absolut inte. De stora fiskarna, rika affärsmän som kan spela bort nån $M utan att det svider, de vill spela mot kända profiler, starka personligheter, som de sett på TV. Hellmuth, Brunson Ivey, Negreanu etc.

 

Edit: För att förtydliga lite. Visst kommer det nog gå bra för spelare av den typen du beskriver. Men poker handlar om att tjäna pengar, och de riktigt stora pengarna tjänar man genom att spela mot dåliga svinrika spelare. Inte genom att sitta och nöta med en ½ptbb/100-edge mot andra proffs, vilket iof inte heller är fy skam. Och när det gäller att få action av dåliga svinrika spelare, där kommer spelare av typen Helmuth alltid att ha en gigantisk fördel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tror jag absolut inte. De stora fiskarna, rika affärsmän som kan spela bort nån $M utan att det svider, de vill spela mot kända profiler, starka personligheter, som de sett på TV. Hellmuth, Brunson Ivey, Negreanu etc.

 

Ja men sbrugby,cts,erik123 osv kommer ju spela i dom spelen som hellmuth,brunson,ivey spelar i " med de stora fiskarna". Men man ska inte glömma att många stora sjärnor (dom man ser på tv)ivey,negreanu,benyamin,gus spelar en del online också. Men dom störe sjärnorna som inte spelar så mycket online kommer nog en del efter tex erik seidel,ph eftersom man spelar så mycket mindre händer online.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men sbrugby,cts,erik123 osv kommer ju spela i dom spelen som hellmuth,brunson,ivey spelar i " med de stora fiskarna".

Så du tror att sbrugby och cts har lika stor chans som Brunson, Helmuth m.fl. att bli inbjudna till feta homegames av den typen som de brukade ha i playboymansion (Kanske fortfarande har?). Det tror inte jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du tror att sbrugby och cts har lika stor chans som Brunson, Helmuth m.fl. att bli inbjudna till feta homegames av den typen som de brukade ha i playboymansion (Kanske fortfarande har?). Det tror inte jag.

 

Okej kanske inte men det var inte riktigt det jag ville säga. Det jag ville säja var att dom som bara spelar live kommer du komma ganska mycket efter och dom som började sin kariär online har ju en riktigt stor möjlighet att bli mycket bättre än dom som börjar spela live och om du har varit bra under en längre tid spelat högt under en längre tid så kommer du ju bli kallad "en gammal räv" även om du är en online spelare från början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...