kungbohman Postad 24 Maj , 2008 Rapport Postad 24 Maj , 2008 Full Tilt Poker Game #6542945889: Table Palos (deep) - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 6:57:45 ET - 2008/05/24 Seat 1: swissturtel ($61.60) Seat 2: hoktang ($52.30) Seat 3: Chase2468 ($92.75) Seat 4: KcRazr ($100) Seat 5: Judge723 ($44.75) Seat 6: HERO ($46.10) Seat 7: BOOBOOMM ($99.25) Seat 8: KOS-MOS_x ($131.50) Seat 9: Miwa Iverson ($109.70) Miwa Iverson has 5 seconds left to act Miwa Iverson posts the small blind of $0.25 swissturtel posts the big blind of $0.50 The button is in seat #8 *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO hoktang raises to $1.75 Chase2468 folds KcRazr folds Judge723 folds HERO raises to $4 BOOBOOMM folds KOS-MOS_x folds Miwa Iverson folds swissturtel folds hoktang calls $2.25 *** FLOP *** hoktang bets $8.75 HERO calls $8.75 *** TURN *** hoktang bets $39.55, and is all in HERO ?????????? Citera
dandelion169 Postad 24 Maj , 2008 Rapport Postad 24 Maj , 2008 (redigerade) . Redigerad 16 Oktober , 2015 av dandelion169 Citera
kungbohman Postad 24 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 24 Maj , 2008 Höj mer preflop och höj honom på floppen så spelar den sig själv efter det.Som spelat nu är det väl bara o syna. Slå upp till 6 dollar pre ist? Citera
strater Postad 24 Maj , 2008 Rapport Postad 24 Maj , 2008 orka folda, varför ens lira handen i så fall.. Citera
Ängeln17 Postad 24 Maj , 2008 Rapport Postad 24 Maj , 2008 JAg hade höjt till 6,5-7 för att inte ge bra synodds. Sen hade jag höjt på flopp och då fått ett självspelande piano på turn. Som lirar synar jag. Citera
OsantVassSpelare Postad 24 Maj , 2008 Rapport Postad 24 Maj , 2008 Om det är en dålig spelare så hade jag insta-synat, lätt att han skulle ställa där för att isolera typ KT, KJ eller KQ, om han däremot är bra så vet han ju att du har AK eller AA där och vill ha betalt, ändå onödigt att ställa rakt in dig om han har en stark hand och risken finns ju att du har KK där också så om han är bra vet han ju att det inte är bra värde att ställa. Nej, jag hade synat där. Som tidigare postat hade jag höjt mer pre också, var din mening att han skulle checka ur pos på floppen så att du skulle få turnen gratis om du inte träffade? Citera
Ängeln17 Postad 24 Maj , 2008 Rapport Postad 24 Maj , 2008 Om det är en dålig spelare så hade jag insta-synat, lätt att han skulle ställa där för att isolera typ KT, KJ eller KQ, Vem ska han isolera mot? Det är bara två spelare i potten. om han däremot är bra så vet han ju att du har AK eller AA där ? Varför vet han det? Utgår från att kb 3-betar bredare range än så. Citera
kungbohman Postad 24 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 24 Maj , 2008 Som tidigare postat hade jag höjt mer pre också, var din mening att han skulle checka ur pos på floppen så att du skulle få turnen gratis om du inte träffade? Ungefär något åt det hållet, jag brukar inte bomba på hårt med AK före floppen. Höjer alltid AK men brukar va försiktig med att få in runt 15-20 x BB redan före floppen. Träffar man sen floppen så brukar jag panga. När floppen sen kom så beta han ut ruskigt snabbt, jag fick då en känsla av att jag har han slagen o tänkte låt han panga turn också. Min plan var att slå om turn. Problemet på turn blev ju att han ställde direkt, lika snabbt som förut. Nu var jag inte lika säker på att jag hade bäst hand. Det kändes som AA, eller något set. Då jag inte har en read på killen skulle han kunna vara superfisk o även panga med sämre kungar. Det kunde också vara en råbluff. Citera
heltoker Postad 24 Maj , 2008 Rapport Postad 24 Maj , 2008 höj mr pre som tidigare sagts.. Bra att bara syna på flop och jättestandard att få in det på turn. Citera
Staash Postad 24 Maj , 2008 Rapport Postad 24 Maj , 2008 Ett större omslag preflop är att föredra, ja. Samtidigt spelar det inte så superstor roll, allra helst mot bluffare som bestämt sig redan innan floppen att dom tänker vinna potten. Just i denna handen finns det inte en chans i världen jag viker. Du har fått precis det turnkortet du önskar, antar jag?, och det är klart du skall syna om du har den readen. En del förespråkar omslag på turn, men enda anledningen i så fall är om du är rädd för färgdrag eller dylikt. Om inte så är det ju perfekt att bara låta honom göra bort sig. Det är en riktigt fin flopp och turn imo, då det inte finns så många kombos som bildar 2par (som är rimliga i min värld). Så antingen set, luft eller K-skräp. Som sagt, mot bombare finns det inte en chans jag viker här! Citera
Bezman Postad 25 Maj , 2008 Rapport Postad 25 Maj , 2008 Om du vet att han är en bombare, vilket jag förutsätter, så skulle jag sätta honom på 80% AK han med, dvs oavgjort 10% 88, KK, AA 10% KQ, FD, (bluff), övriga (inkl 22 o 55) En rätt enkel syn i alla fall, mkt få sannolika händer du ligger under mot. (Något fler om han skulle höja med 22 o 55 pre utg...) Citera
heltoker Postad 26 Maj , 2008 Rapport Postad 26 Maj , 2008 Om du vet att han är en bombare, vilket jag förutsätter, så skulle jag sätta honom på 80% AK han med, dvs oavgjort 10% 88, KK, AA 10% KQ, FD, (bluff), övriga (inkl 22 o 55) En rätt enkel syn i alla fall, mkt få sannolika händer du ligger under mot. (Något fler om han skulle höja med 22 o 55 pre utg...) Har Ivey reggat på pf? Citera
kungbohman Postad 26 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 26 Maj , 2008 Verkar som att syn var det givna. Så här slutar handen: hoktang bets $39.55, and is all in AndreasACES calls $33.35, and is all in hoktang shows [Td As] AndreasACES shows [Ad Ks] Uncalled bet of $6.20 returned to hoktang *** RIVER *** [5h Kc 2h 8s] [8c] hoktang shows a pair of Eights AndreasACES shows two pair, Kings and Eights AndreasACES wins the pot ($89.95) with two pair, Kings and Eights Vad tkr ni om detta spel med AT som han gör RENT generellt? Inte bara denna hand. Sitter jag på QQ-JJ t ex är det ju ett ganska bra spel men det känns fiskigt lång väg. Citera
mikeett Postad 5 Juni , 2008 Rapport Postad 5 Juni , 2008 Det är hans pengar och hans spelstil, bara tacka och ta emot Citera
cobb89 Postad 8 Juni , 2008 Rapport Postad 8 Juni , 2008 rent generellt är det talanglöst av honom.. okej om han hade haft en färgdrag eller nåt iaf... Citera
Recommended Posts