Gå till innehåll

GUIDE: Flera konton inom Prima-nätet!


QoS

Recommended Posts

Guide för flera konton inom Prima-nätverket

 

Stort tack till mawam som saxat och sammanställt av nedan från befintlig tråd om Guide för flera konton inom Prima-nätverket. Lista över pokersajterna inom Prima Poker hittar du på http://www.primapoker.com/

 

Som med andra nätverket så finns det en del saker som man bör tänka på innan man reggar sig på ett nytt Prima skin. Du behöver inte göra om processen nedan för varje reload eller deposit bonus utan bara för varje förstagångs registrering.

 

Nytt konto för befintlig användare och befintlig Prima installation

Du kan köra flera skins med samma person och med samma dator, dock måste du registrera dig på varje nytt skin med samma personuppgifter på alla skin ÄVEN alias/användarnamn/ScreenName, det du har när du spelar. Internetuppkoppling ska inte vara några bekymmer, det fungerar iaf för massor med studenter som kör med samma.

 

Nytt konto för ny användare på dator med tidigare Prima installation

I detta fall rekommenderas att man använder en "ren" dator. Använder du det så slipper du de flesta av de problem som andra användare stött på (t ex felet "REF 108"). Med "ren" dator avses en som du aldrig registrerat dig med eller ens spelat poker på, på NÅGON Prima sida alls.

 

gdaily frågar Expekt.com

Nu när ni kommer att ha Online-SM, så kommer det säkert att vara många som försöker signa upp på er sajt, och som redan har konto på annan Prima-sajt.

Det vore väldigt bra om ni kunde skriva ner en steg-för-steg guide hur man då gör, så man slipper att bli portad osv. I alla fall jag kan inte signa upp, jag får meddelande om att jag refan har konto på annat ställe.

Och nej, jag vill inte ha svar från någon som lyckats hitta en väg "runt" problemet - jag vill ha ett korrekt svar från Expekt.

 

Svar från Expekt.com:

Det är inga problem att ha konton hos flera operatörer anslutna till Primanätverket.

1. Registrera ett spelkonto på http://www.expekt.com

2. Ladda hem pokerklienten

3 Logga in med de användarnamn och lösenord som du valde vid registreringen till http://www.expekt.com

4. Steg 2 när du loggar in frågar om du tidigare spelat i Primanätverket, välj JA och fyll i det alias du har hos den andra operatören i nätverket.

5. Nu blir du ombedd om en aktiveringskod, om du inte har sparat den från din tidigare registrering så måste du kontakta det pokerrummet där du först registrerade dig inom Primanätverket och be dom skicka dig din aktiveringskod.

6. Om du har problem att verifiera kontot efter det, maila poker@expekt.com och be dom verifiera ditt konto i deras system så fungerar allt bra.

Viktigt är att ni inte skaffar andra alias om ni spelat i Prima tidigare, sker det så kan konton stängas och det är något varken ni eller vi vill ska hända.

 

gdaily frågar Expekt.com

Så jag skulle rent teoretiskt ha ett kontopå wildjackpoker.com, med pengar på och som jag aktivt spelar på... Samtidigt som jag har ett konto med expekt, med pengar, och som jag aktivt spelar på. (såklart inte båda samtidigt)

Har jag uppfattat rätt?

 

Svar från Expekt.com

Det är helt korrekt, så länge som du har samma alias och har registrerat ditt konto med den aktiveringskoden som du fått från det andra rummet som är med i Prima nätverket.

 

Citerat från NoSense

"Jag har inte haft några problem med att öppna flera konton på Prima nätvärket.. Har konton på Expect, golden rivera och crazy vegas. Tänkte fortsätta på 7sultans och The Gaming Club.

 

Problemet var att jag råkade på "patrull" när jag skulle plocka ut lite pengar ($150) från crazy vegas. Vet inte rikgt HUR, men dom känner visst av att man är ansluten till deras nätvärk på något sätt (cookies? mailadress?) dom ville iaf ha info om:

 

1> Copy of picture ID or drivers license

2> Copy of a recent utility bill/ telephone bill/credit card statement in your name.

3> Front and back of Credit Card used for deposits.

4> referred Payment Method

5> Signed Cash Authorization Document

 

*suck* lixom... Har inte orkat brytt mig ännu eftersom det har varit midsommar och jag inte har haft något behov av dom pengarna. Måste ta tag i det nu i veckan om jag orkar...

 

Så det är inget problem att regga konton.. Där det står att man ska fylla i några gamla "registrerings siffror" från första stället man joinade, där lämnar man bara det blankt. Och så skickar dom en aktiverings länk med mailen. Men det HAR strulat på (32red och bet365 har jag för mig) ett par gånger oxå."

 

Citerat från jhc

"Har ett liknande problem. Skaffade nyligen konto på Bet365 och även jag fick "Error: REF108". Jag mailade supporten som i sin tur vände sig till Prima. Nu har jag fått svar. Dom säger att problemet beror på att ett annat alias har använts på min dator. För ett par månader sedan spelade min kompis på min dator med sitt nick när jag kollade på. Efter ett tag bytte vi. Detta för att ge varandra tips och hjälpa varandra med våra brister allt för att bli en bättre spelar. Nu vill prima ha in min kompis personuppgifter. Mailade precis in dom. Får se om dom löser det."

 

Enjoy! :)

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill rekommendera att regga flera Prima-konton från en dator som inte är ren, dvs på en dator där man reggat Prima tidigare. Då fylls tidigare Prima-uppgifter som alias etc. i automatiskt och man slipper hålla reda på dem.

 

Ja, det är inga problem att regga sitt alias på flera skins på en icke ren dator.

 

Detta stämmer således ej:

 

• Du kan köra flera skins med samma person och med samma dator, dock måste du registrera dig på varje nytt skin med en "ren" dator. Använd samma personuppgifter på alla skin ÄVEN alias/användarnamn/ScreenName, det du har när du spelar.

 

Dock krävs det en ren dator om du ska skapa ett annat alias på en annan person. Gör du inte det får du felkoden REF 108 som nämndes längre upp. Det går dock o lösa genom o rensa lite i registret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Min farsa har ett konto på expekt som jag spelat lite sporadiskt från. Det står skrivet i hans namn. Jag har även satt in en liten summa på kontot från mitt eget neteller konto samt tagit ut pengar till detsamma. Nu vill jag själv öppna konton i primanätverket.

 

Någon som vet om detta går bra? Kan jag starta ett eget konto med eget alias och mina egna personuppgifter och sedan använda mitt Neteller konto för deposits utan problem? Jag är medveten om att man måste ha samma alias på alla prima-sajter men som sagt, jag är ju en annan person och både väl ha rätt till ett eget konto? Eller har prima någon policy mot flera konton i samma hushåll då vi bor under samma tak? Det som skulle vara länken mellan kontona skulle ju vara att mitt Neteller konto använts en gång på min fars konto och att vi har samma registrerade adress. Eller går rent av att ha samma alias på alla primasajter fast skrivna under olika personer? Tex att på expekt står det under honom men på de andra primasidorna under mig?

 

Tack på förhand

 

/Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej det låter ju bra, någon som vet hur det funkar med neteller-biten? Vet att de inte gillar sånt på Party-nätverket om flera individer använder samma neteller-konto. Fast i detta fall så handlar det dock bara om en engångs-företeelse som jag använt detta neteller-konto på min fars expekt-konto om det gör någon skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ni berätta lite mera om hur man gör sin dator ren i detalj då jag hela tiden får detta medelande: REF 108. Jag vill inte formatera om datorn så jag hoppas ni har tips på andra utvägar.

 

Efter att till ex gjort om datorn ren men man fyller ändå i att man har ett konto redan i primanätverket, kan man ta del av allas bonusar? Till ex så vill jag hora med bonuset i expekt och sen via PF gå till gaming club poker.

 

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar ni med att få datorn "ren"?

 

Räcker det inte med att plocka bort ett par nycklar i registret

för att kunna registrera sig på nya primasajter?

 

Det gäller enbart om någon annan loggat in på någon primasajt från din dator. Om inte så är fallet behöver du inte göra någonting för att skapa ett konto på en annan primasajt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej det låter ju bra, någon som vet hur det funkar med neteller-biten? Vet att de inte gillar sånt på Party-nätverket om flera individer använder samma neteller-konto. Fast i detta fall så handlar det dock bara om en engångs-företeelse som jag använt detta neteller-konto på min fars expekt-konto om det gör någon skillnad.

 

Expekt är inte del av party-nätverket så det ska inte vara några problem. Men jag tror ändå inte att det är några problem att använda samma neteller på flera party-sajter, jag själv har använt samma på empire, party, multi och intertops. Inte heller på prima har jag hört att detta ska vara något problem, jag har samma på 4 prima-sajter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reggade för några månader sedan hos expekt med mammas namn och gamla Visakort (och med hennes medgivande ;) ) för att hora. Har tömt kontot nu och fått ny data och fått eget Visakort då jag fyllt 18.

Hur ska jag göra om jag vill regga mig hos parabet med mitt riktiga namn, Visa och med min nya dator? Går det utan problem, eller hur kan jag göra?

 

tacksam för svar !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reggade för några månader sedan hos expekt med mammas namn och gamla Visakort (och med hennes medgivande ;) ) för att hora. Har tömt kontot nu och fått ny data och fått eget Visakort då jag fyllt 18.

Hur ska jag göra om jag vill regga mig hos parabet med mitt riktiga namn, Visa och med min nya dator? Går det utan problem, eller hur kan jag göra?

 

tacksam för svar !

 

Nån som kan svara innan 10$ bonusen är slut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reggade för några månader sedan hos expekt med mammas namn och gamla Visakort (och med hennes medgivande ;) ) för att hora. Har tömt kontot nu och fått ny data och fått eget Visakort då jag fyllt 18.

Hur ska jag göra om jag vill regga mig hos parabet med mitt riktiga namn, Visa och med min nya dator? Går det utan problem, eller hur kan jag göra?

 

tacksam för svar !

 

Nån som kan svara innan 10$ bonusen är slut?

 

Lättaste är om du har tillgång till en annan dator som det aldrig spelats på och registrera dig där, sen logga in o spela som vanligt hemma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dvs att man kan ha olika nick bara man reg från ren dator eller?

 

På Prima ska du ALDRIG ha olicka nick på de olika skinen. Det kan gå mycket illa då.

 

okej inte värt o riskera.... de nick jag spelar på har jag fått chaten avstängd på livstid :lol: tråkigt o spela utan chaten har jag märkt ,mest därför jag undrarde...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reggade för några månader sedan hos expekt med mammas namn och gamla Visakort (och med hennes medgivande ;) ) för att hora. Har tömt kontot nu och fått ny data och fått eget Visakort då jag fyllt 18.

Hur ska jag göra om jag vill regga mig hos parabet med mitt riktiga namn, Visa och med min nya dator? Går det utan problem, eller hur kan jag göra?

 

tacksam för svar !

 

alltså sammanfattningsvis kan man ju säga att det enda som kommer överänsstämma är adressen, känner prima av detta och säger: man får inte spela/hora flera från samma hushåll?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reggade för några månader sedan hos expekt med mammas namn och gamla Visakort (och med hennes medgivande ;) ) för att hora. Har tömt kontot nu och fått ny data och fått eget Visakort då jag fyllt 18.

Hur ska jag göra om jag vill regga mig hos parabet med mitt riktiga namn, Visa och med min nya dator? Går det utan problem, eller hur kan jag göra?

 

tacksam för svar !

 

plocka bort denna mapp ur registret: HKEY_USERS\S-1-5-21-1060284298-152049171-1343024091-1003\Software\Microgaming

 

Ange sedan att du inte tidigare spelat på någon primasite när du registrerar

ditt konto i pokermjukvaran från parbet.

 

/Nisse19

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...