Gå till innehåll

"...och får ej visas för utomstående eller skrivas ut utan mitt godkännande"


Recommended Posts

"Detta email är helt privat emellan Dig och Mig och får ej visas för utomstående, publiceras eller skrivas ut utan mitt godkännande."

 

Ponera att ovanstående fras finns med i ett email, är det då ett brott att gåemot den eller är det bara rent jävla skitsnack?:ola:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Detta email är helt privat emellan Dig och Mig och får ej visas för utomstående, publiceras eller skrivas ut utan mitt godkännande."

 

Ponera att ovanstående fras finns med i ett email, är det då ett brott att gåemot den eller är det bara rent jävla skitsnack?:ola:

 

ifall du inte får skriva ut det så skriv av det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det inte finns en gammal avtalsrelation så är det skitsnack, en konstig/felaktig form av negativ avtalsbindning.

 

Man kan jämföra det med att skicka ut en vara med post, och sedan skicka med ett papper - "returnerar du inte varan så köper du den". Sådana "negativa försäljningar" är förbjudna.

 

Personligen hade jag direkt jävlats med avsändaren, genom att läsa upp mailet för någon utomstående, som skrev av det och publicerade det - detta har han ju inte tagit med i sin disclaimer :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå detta tycker jag den här är ganska heltäckande, man kan man ju alltid ha med det här i sina mail eller PF footer :-)

 

The content in this message may not in any way be printed, copied, used or reproduced so that any person, organization, institute or government can benefit of the direct or indirect meaning of this message.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar väldigt käckt detta här!

 

- Detta email är helt privat emellan Dig och Mig och får ej visas för utomstående, publiceras eller skrivas ut utan att vi har sex om jag vill.

 

Om du nu tänker ha med någon text i dina mail så kan du inte lägga till juridisk bindning utan mottagarens medgivande innan du skickar mailet. Det du möjligen kan skicka med är någon form av ansvarsfrihet.

 

"Detta email är helt privat emellan Dig och Mig och vid behov att kommunicera vår konversation uppskattar jag om du meddelar mig."

 

Då är det inte juridiskt på något sätt men kan vara till hjälp vid en eventuell juridisk process TROR jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att avtal ska träffas ska det finnas en överenskommelse, hade alltså detta mail kommit till dig och du var tvungen att acceptera för att få läsa det är det korrekt att avtalet gäller. Det går däremot inte utan acceptans träffa ett avtal. Men både muntligt och skriftligt hade detta gällt om han först frågat dig. Dock betydligt svårare att bevisa det muntliga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...