Gå till innehåll

Harrington on Cash Games???


Bumbiii

Recommended Posts

Jag har läst igenom dom ytligt ett första varv.

 

Dom är inte lika banbrytande som turneringsböckerna men verkar väl värda

att läsa. Som i turneringsböckerna är det mycket fokus på att variera

sitt spel genom väl (förhoppningsvis) valda procentsatser.

 

Spelstilen känns, vilket inte är så förvånande, ganska tight, betydligt

färre satsningar på flop och turn än vad jag föreställer sig många här kör.

 

Rena nybörjare bör nog läsa nåt annat först men annars ger nog böckerna

något till dom flesta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har läst dom och tycker precis som flaxdax att dom är jättebra, men för min del är det betydligt färre aha-upplevelser än när jag läste turneringsböckerna.

 

Det finns nog bättre lämpade böcker för den totale nybörjaren.

 

Det här med att mixa upp sitt spel som han rekommenderar, har fått mig att tänka på hur jag ska variera spelet lite och balansera upp vissa spel. Mycket nyttigt för mig i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, men ett sexmannabord är ju i princip samma sak med de första platerna foldade.

 

Tycker böckerna var bra om än inte så ögonöppnande som turneringsböckerna.

 

Varför köpa dom om man har turneringsböckerna? Det är ju samma spel (Texas Holdem).

Det är ju bara små skillnader som t ex att blindsen aldrg höjs och ingen blr utslagen...

 

Jisses...

Finns "Poker for Dummies" ? Borde vara en ögonöppnare för en del...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför köpa dom om man har turneringsböckerna? Det är ju samma spel (Texas Holdem).

Det är ju bara små skillnader som t ex att blindsen aldrg höjs och ingen blr utslagen...

 

Jisses...

Finns "Poker for Dummies" ? Borde vara en ögonöppnare för en del...

 

LOLA mig långsamt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Harrington sågade ju av grenen han själv satt på, cashgamemässigt, i HH vol 1:

Den optimala strategien vid kontantspel är helt enkelt att luta sig tillbaka och vänta in de enstaka riktigt bra händerna och vinna på dem

HH strategispel sid 37.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har Harrington någonsin varit med i High Stakes Poker eller något annat cash gameprogram?

 

Varför skriva en bok om cash game tillsammans med en backgammonspelare? (Samma gällde väl för övrigt turreböckerna?)

 

Ska kanske tillägga att hittills har jag haft stor behållning av böckerna, såväl de om turneringar som de om cash game.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har Harrington någonsin varit med i High Stakes Poker eller något annat cash gameprogram?

 

Inte HSP vad jag vet, men i Cash Poker var han med.

 

Varför skriva en bok om cash game tillsammans med en backgammonspelare? (Samma gällde väl för övrigt turreböckerna?)

 

Vet egentligen inte, men kan ju vara för att han hade erfarenhet av att skriva böcker. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har Harrington någonsin varit med i High Stakes Poker eller något annat cash gameprogram?

 

Ja det har han. Inte HSP men det var något annat TV-program han var med i. Andra deltagare i det var Barry Greenstein, Todd Brunson. Clownie Gowen, Vanessa Russo och Brandon Addams + en mängd andra. Har för mig de spelade $50-100 med $10K i inköp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skriva en bok om cash game tillsammans med en backgammonspelare? (Samma gällde väl för övrigt turreböckerna?)
Bill Robertie har spelat en väldans massa poker och är tydligen gammal highstakesräv i Vegas. Han är antagligen mer kvalificerad än Harrington att skriva pokerböcker.

 

Finns en bra onlineinterview med honom som jag tyvärr inte hittar, men om du har googletid över så kan du ju söka lite. Han berättar lite sköna historier om vilka monsterfiskar på poker en del av backgammonprofilerna var och att det byggdes snorhöga spel runt dem på den gamla goda tiden.

 

Jag gillar hur han kallar det den optimala strategin :).
Han snackar ju om livepoker. Det är ju med 24 spelare och 3 händer i timmen. Nötgrind ftw, obvs.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bill Robertie har spelat en väldans massa poker och är tydligen gammal highstakesräv i Vegas. Han är antagligen mer kvalificerad än Harrington att skriva pokerböcker.

 

Finns en bra onlineinterview med honom som jag tyvärr inte hittar, men om du har googletid över så kan du ju söka lite. Han berättar lite sköna historier om vilka monsterfiskar på poker en del av backgammonprofilerna var och att det byggdes snorhöga spel runt dem på den gamla goda tiden.

 

Han snackar ju om livepoker. Det är ju med 24 spelare och 3 händer i timmen. Nötgrind ftw, obvs.

 

När jag får lite googletid över så ska jag absolut leta lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...